Ok, vandaag eens van Bree naar Gent gereden over Leuven/Bxl heen en Antwerpen terug, ik ben geen baby Wazer meer!
Opmerkingen: Knappe verkeersinformatie: "Verderop, stilstaand voertuig op de uitwijkstrook", en jowel: 100m verder te zien.
De navigatiefouten die ik een paar maanden geleden had, zijn er niet meer, dus of iemand heeft die conflicten opgelost, of Waze heeft geleerd

.
Dingen die echter nog fout gaan/gingen:
- In Leuven (centrum) bleef ik "Rij naar de aangeduide richting" of zoiets krijgen. Fix kan het probleem niet zijn, ik was al tot daar gereden en had applicatie niet verlaten. Manueel een tweede keer de navigatie starten lostte het op.
- Bij kleine wegen kort bij mekaar kan je niet ver genoeg inzoomen op de kaart om de situatie te zien. Ik heb letterlijk Google Maps snel gestart om te kunnen inzoomen.
- Ik markeer hier al elke dag mijn straat als zijnde afgesloten, maar toch houdt Waze hier geen rekening mee. Hier zijn werken bezig waarbij een aantal straten éénrichtingsverkeer geworden zijn omwille van omleiding.
- Gesproken meldingen zijn soms te uitvoering, soms redelijk laat. Ik heb Vlaams met straatnamen als taal en soms is dat zodanig lang dat je het 3x na mekaar hoort, aan mekaar. Op snelwegen is 1km op voorhand wel redelijk kort om een 1e melding van afslag te geven, zeker met zwaar verkeer rechts van je en jezelf tegen maximumsnelheid.
- Zwaaien om spraakherekenning te activeren is eerder een gimmic, in de praktijk is dat niet echt bruikbaar/onvoorspelbaar.
- Het popup-menuuutje links met de knoppen. Waarom moet dat zo klein zijn? Je hebt een heel scherm dat je daar voor kan gebruiken.
- Huidige snelheid: dat icoontje is piepklein en half verstopt achter de meldingsknop.
- Ik mis wegen-snelheden (hier mag je 70, hier 90, hier 50, ...) dat ik in Nokia Drive / TomTom had.
- Gesproken meldingen van flitspalen: soms wel, soms niet, ook al worden ze aangeduid op scherm/icoontje?
Al bij al ben ik best onder de indruk voor een gratis/community-app, mooi werk!