Nieuwe firmware 60R10A-60A06W
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Yep blijkbaar vorige nacht een grote uitrol in west-vlaanderen .
Ben er ook niet wild van .. die bbox2 hangt soms diep weg ...en bij sommige is het sn denk ik al maar amper meer leesbaar
Ben er ook niet wild van .. die bbox2 hangt soms diep weg ...en bij sommige is het sn denk ik al maar amper meer leesbaar

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
das goed voor de lijn...
Neem de volgende keer een papierke en pen mee
Neem de volgende keer een papierke en pen mee

de koe zegt boe
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
voor wie nog de oude firmware heeft surft best nu al eens naar http://192.168.1.1 en ziet zijn serienummer dan nog open & bloot staan, neem er nota van, dan moet je achteraf niet meer gaan zoeken naar serienummer als de nieuwe firmware gepusht is (in mijn geval is modem ook moeilijk te bereiken)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Ik had een niet standaard paswoord op de bbox2.
Na de upgrade van de firmware blijkt dit paswoord het nog steeds te doen.
Wel was mijn lijst met ingestelde fixed DHCP adressen ribbedebie.
Bij de LAN servers stonden die oude IP adressen en bijhorende poorten wel nog geactiveerd.
De eerste keer dus voor mij dat een firmware update niet "vlekkeloos" was verlopen.
Afin, daar kan ik nog mee leven.
Na de upgrade van de firmware blijkt dit paswoord het nog steeds te doen.
Wel was mijn lijst met ingestelde fixed DHCP adressen ribbedebie.
Bij de LAN servers stonden die oude IP adressen en bijhorende poorten wel nog geactiveerd.
De eerste keer dus voor mij dat een firmware update niet "vlekkeloos" was verlopen.
Afin, daar kan ik nog mee leven.

De Fixed DHCP adressen waren hier ook weg en tot nu toe zijn ze bij elke herstart van de bbox2 terug gereset, hoogstens irritant aangezien bepaalde poorten zijn geopend voor bepaalde devices op het netwerk. Hopelijk was dit maar een tijdelijk issue.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik kan nu helemaal niet meer inloggen
Ondertussen al meerdere keren het S/N nog is opgeschreven maar ik krijg steeds de melding "Het ingevoerde paswoord lijkt niet correct. Gelieve opnieuw te proberen aub."
En zeker weten dat het S/N 100% correct is.

Ondertussen al meerdere keren het S/N nog is opgeschreven maar ik krijg steeds de melding "Het ingevoerde paswoord lijkt niet correct. Gelieve opnieuw te proberen aub."
En zeker weten dat het S/N 100% correct is.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3749 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Als je vroeger ooit eens een eigen paswoord hebt gegeven aan de "user" account, moet je niet het serienummer gebruiken, maar dit paswoord.
Probeer in the loggen op de "admin" account met je serienummer als paswoord
Of doe een factory reset
Probeer in the loggen op de "admin" account met je serienummer als paswoord
Of doe een factory reset
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Proximus
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
Beste UB'ers,
Voor diegene dat een vast IP-adres geconfigureerd hebben op de modem: Gelieve er rekening mee te houden dat na een upgrade of na een herstart van de modem de vaste IP-info uit de modem gewist wordt. Dus momenteel moet u de vaste IP-info op de netwerkkaart van uw eindapparatuur configureren.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Voor diegene dat een vast IP-adres geconfigureerd hebben op de modem: Gelieve er rekening mee te houden dat na een upgrade of na een herstart van de modem de vaste IP-info uit de modem gewist wordt. Dus momenteel moet u de vaste IP-info op de netwerkkaart van uw eindapparatuur configureren.
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Eva,Eva_van_Belgacom schreef:Beste UB'ers,
Eva
Dit is zéér lastig. Bij opstellingen met een vast ip halen jullie momenteel dus telkens na een (automatische) upgrade de verbinding offline (al meerdere keren voorgehad). Kan dit asap opgelost worden ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- Proximus
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
Men is momenteel de mogelijke fixes aan het bekijken, heb (nog) geen verdere info gekregen.VOiD schreef: Dit is zéér lastig. Bij opstellingen met een vast ip halen jullie momenteel dus telkens na een (automatische) upgrade de verbinding offline (al meerdere keren voorgehad). Kan dit asap opgelost worden ?
Mvg,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Na een reset van de modem is het nu helemaal afgelopen , ik kan nog steeds niet inloggen en internet gaat ook al niet meer.
Gelukkig heb ik nog een reserve modem maar het word stillekes tijd voor een overstap want dit trekt nergens op.
Gelukkig heb ik nog een reserve modem maar het word stillekes tijd voor een overstap want dit trekt nergens op.

Ik heb vandaag eens op het werk de verantwoordelijke voor de bbox-firmware aangesproken 
Ivm het serienummer, blijkbaar simpel op te lossen.
Gewoon één keer inloggen met het serienummer als paswoord.
Dan het paswoord van de standaard-user aanpassen zodat dit niet mee blanko is.
Vanaf dan moet je dus niet meer het serienummer ingeven.
Ivm de bug met de dhcp, da's minder positief nieuws...
Ze zijn er van op de hoogte en het zal dus wel opgelost worden, maar de volgende firmware-push staat pas gepland voor midden volgend jaar.
Best dus je ip's fixed op het device zetten de komende maanden...

Ivm het serienummer, blijkbaar simpel op te lossen.
Gewoon één keer inloggen met het serienummer als paswoord.
Dan het paswoord van de standaard-user aanpassen zodat dit niet mee blanko is.
Vanaf dan moet je dus niet meer het serienummer ingeven.

Ivm de bug met de dhcp, da's minder positief nieuws...
Ze zijn er van op de hoogte en het zal dus wel opgelost worden, maar de volgende firmware-push staat pas gepland voor midden volgend jaar.

Best dus je ip's fixed op het device zetten de komende maanden...
- vuurvos
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 207 keer
- Contacteer:
Dit blijkt te kloppen ! Eerst inloggen via 192.168.1.1 met het serienummer. Dan in System/Edit User/Change Password en het oude is het serienummer en het nieuwe kies je dan zelf (je kan er bvb. terug BGCVDSL2) in zetten. Dus het oude is niet blank !
Werkt nog steeds na power off/on van de modem. Wat een factory reset doet weet ik niet en wat er gebeurd na een nieuwe update is me zeker een raadsel. In ieder geval, bedankt voor de tip, nu kan ik terug mijn eigen wachtwoord ingeven
+ 1 aan hierboven
PS: het admin wachtwoord krijg ik niet gewijzigd. Wanneer je dit probeert zegt het systeem "Attention : for security reasons you are not allowed to return to default password while remote management is activated. Please go to «Advanced Settings / Firewall / Remote Administration". Als je dan iets probeert te doen zegt het systeem "You must change the default admin and user password before the Remote Administration settings can be modified. This can be done in the 'Advanced Settings -> System' page by clicking on the user names in the 'Full Name' column."
M.a.w. je wordt van Pontius naar Pilatus gestuurd.
Werkt nog steeds na power off/on van de modem. Wat een factory reset doet weet ik niet en wat er gebeurd na een nieuwe update is me zeker een raadsel. In ieder geval, bedankt voor de tip, nu kan ik terug mijn eigen wachtwoord ingeven

PS: het admin wachtwoord krijg ik niet gewijzigd. Wanneer je dit probeert zegt het systeem "Attention : for security reasons you are not allowed to return to default password while remote management is activated. Please go to «Advanced Settings / Firewall / Remote Administration". Als je dan iets probeert te doen zegt het systeem "You must change the default admin and user password before the Remote Administration settings can be modified. This can be done in the 'Advanced Settings -> System' page by clicking on the user names in the 'Full Name' column."
M.a.w. je wordt van Pontius naar Pilatus gestuurd.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 37 keer
Ik heb gewoon een bookmark gemaakt met login en wachtwoord in de URL, iets als dit:
Voor admin: http://192.168.1.1/?user_name=admin&password=SERIAL
Voor gewone user: http://192.168.1.1/?user_name=user&password=SERIAL
Uiteraard moet het woord SERIAL vervangen worden door het serienummer van je BBox2.
Voor admin: http://192.168.1.1/?user_name=admin&password=SERIAL
Voor gewone user: http://192.168.1.1/?user_name=user&password=SERIAL
Uiteraard moet het woord SERIAL vervangen worden door het serienummer van je BBox2.
- vuurvos
- Erelid
- Contacteer:
Ik surf naar http://192.168.1.1/?user_name=user&password=mijnpw
PS: iemand enig idee hoe het nu zit met:
- de codes voor javascript:mimic_button('goto: XXXX'), werkt het überhaupt nog ?
- hoe men de firmware kan saven ? Via een mimic code of via telnet (wget ?)
- de site http://cpe.mirrors.skynet.be/ (geeft 403 Forbidden)
PS: iemand enig idee hoe het nu zit met:
- de codes voor javascript:mimic_button('goto: XXXX'), werkt het überhaupt nog ?
Ja, als je een favoriet maakt op je pc kan dat gewoon zo, maar als je nu van ergens anders op je modem wil, wat dan? Ga je je serienummer vanbuiten leren?
(ik ken het ondertussen al vanbuiten eigenlijk, maar gebruik toch liever mijn eigen paswoord
)
(ik ken het ondertussen al vanbuiten eigenlijk, maar gebruik toch liever mijn eigen paswoord

- vuurvos
- Erelid
- Contacteer:
Begrijpend lezen is soms je sterkste kant niet, right ? Ik wou er deze keer niet op reageren en ben blij dat anderen het gedaan hebben zodat je terug mee bent 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Ik weet het dat je geen begrip hebt voor mensen die wat minder slim zijn dan jij
Of heb je veel meer tijd om alles aandachtig in detail te lezen want ik heb het nogal druk op mijn werk en ik ben ook nog niet op mijn pensioen
En als je bij de jongere generatie behoort zou je zelf het woordje nogal vervangen hebben met druk (anders krijg je zeker een slechte evaluatie)
Nu ga je zeker in het vervolg helemaal niet meer willen antwoorden op mijn stomme vragen

Of heb je veel meer tijd om alles aandachtig in detail te lezen want ik heb het nogal druk op mijn werk en ik ben ook nog niet op mijn pensioen

En als je bij de jongere generatie behoort zou je zelf het woordje nogal vervangen hebben met druk (anders krijg je zeker een slechte evaluatie)

Nu ga je zeker in het vervolg helemaal niet meer willen antwoorden op mijn stomme vragen

- vuurvos
- Erelid
- Contacteer:
Ik werk ook, ik heb het ook druk, ik ben nog niet met pensioen. Ik lees alles wel aandachtig door, want als ik iets doe wil ik het goed doen, kan je daar inkomen ?
Ik behoor niet tot de jongere generatie. Ik zou niet weten waarom ik niet meer zou willen antwoorden op je vragen. Of die al dan niet dom zijn laat ik voor jezelf beslissen.
En wat het eerste punt betreft: dat is écht niet waar. Als iemand iets minder weet dan ik omtrent een bepaalde topic, dan neem ik de tijd en heb ik het geduld om iets zo goed mogelijk uit te leggen. En alhoewel het gebruik van jargon soms niet te vermijden valt, probeer ik mijn uitleg zó te schrijven dat het voor leken ook verstaanbaar is.
En door al het gezwets zijn mijn vragen in de achtergrond geraakt. Ik post ze nogmaals:
Iemand enig idee hoe het nu zit met:
Ik behoor niet tot de jongere generatie. Ik zou niet weten waarom ik niet meer zou willen antwoorden op je vragen. Of die al dan niet dom zijn laat ik voor jezelf beslissen.
En wat het eerste punt betreft: dat is écht niet waar. Als iemand iets minder weet dan ik omtrent een bepaalde topic, dan neem ik de tijd en heb ik het geduld om iets zo goed mogelijk uit te leggen. En alhoewel het gebruik van jargon soms niet te vermijden valt, probeer ik mijn uitleg zó te schrijven dat het voor leken ook verstaanbaar is.
En door al het gezwets zijn mijn vragen in de achtergrond geraakt. Ik post ze nogmaals:
Iemand enig idee hoe het nu zit met:
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Dit is wel degelijk de juiste locatie voor firmware, echter is dit een niet-verkenbare directory.vuurvos schreef:de site http://cpe.mirrors.skynet.be/ (geeft 403 Forbidden)
Weet je de correcte bestandsnaam is er geen enkel probleem

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- vuurvos
- Erelid
- Contacteer:
Klopt niet meer. Zowel http://cpe.mirrors.skynet.be/FAST3464_60A06W.img als http://cpe.mirrors.skynet.be/FAST3464_60A06W.img.secure geven 403 forbidden. En ze hebben de save/backup ook al gesloopt uit de Admin settings want anders zou iemand dit kunnen opslaan op de harde schijf om dan online te zetten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
je zegt " - de site http://cpe.mirrors.skynet.be/ (geeft 403 Forbidden)"
Dit is toch altijd zo geweest of anders gezegd ik heb het toch ook altijd voor gehad of wat bedoel je hiermee ?
correctie: nu zie ik wat je bedoelt ik was met mijn post te laat blijkbaar.
mvg
PS: sorry dat je mijn laatste post zo ernstig genomen hebt dat was nu ook weer de bedoeling niet maar laat ons zoals je zegt dan maar bij je topic blijven want het interesseert mij ook.
Dit is toch altijd zo geweest of anders gezegd ik heb het toch ook altijd voor gehad of wat bedoel je hiermee ?
correctie: nu zie ik wat je bedoelt ik was met mijn post te laat blijkbaar.
mvg
PS: sorry dat je mijn laatste post zo ernstig genomen hebt dat was nu ook weer de bedoeling niet maar laat ons zoals je zegt dan maar bij je topic blijven want het interesseert mij ook.
Laatst gewijzigd door jackho 18 nov 2012, 20:09, in totaal 2 gewijzigd.