Mediaspelertje

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Forumregels
Raadpleeg hier de specifieke forum regels.
Verkoop kan enkel door gevalideerde kopers of verkopers
Kopen en verkopen is op eigen risico, Userbase.be kan geen enkele verantwoordelijkheid nemen in geval van fraude. Wees altijd waakzaam, in het bijzonder als het te mooi lijkt om waar te zijn!
Gesloten
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Zaterdag staat de MEDION MD 86596 bij Aldi.
Iemand daar soms enige ervaring mee?

Ik heb nu een 2de LCD TV die dienst doet op de slaapkamer en zou er graag een mediaspeler aan koppelen om series en films te kijken ipv altijd de laptop eraan te koppelen. Heb eens de oplossingen van Western Digital bekeken zoals hierboven al werden aangehaald maar kheb geen zin om daar zoveel geld aan te spenderen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1061 keer
Bedankt: 3919 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider

Die heeft volgens mij geen netwerk aansluiting, je kan dus alleen vanop een aangesloten USB streamen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Ja dat heb ik gezien, maar dat is geen probleem op zich.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Vandaag staat er op ibood de A-300 Popcorn Hour, maar blijkbaar is het niet zo'n fantastische deal. Ik heb hem in ieder geval niet nodig :D
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
TomVH
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

TomVH schreef:Raar. Op het XBMC forum zijn er ook ervaringen dat je "deblocking" (en nog een optie die ik vergeten ben) moet uitvinken in de ATI CCC als je wilt werken met hardware acceleration (XDVA) en de A4-3400. Ik heb die ervaring ook. Snelle scènes van een 20 GB 1080p H.264 film spelen niet vloeiend. Als ik GPU-z installeer zie je dan ook dat de GPU load maximaal is. Zoals gezegd zou het met de A8 wel out of the box moeten werken.

Ik kan de link naar het XBMC forum niet meer vinden waarin vermeld staat dat je de genoemde opties moet uitvinken met de A4 en A6 in combinatie met XDVA en 1080p met hoge bitrate
Probleem opgelost met hulp van Mathy. De optie "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" onder Sytem=>video output moet je uitvinken. hier staat ook de reden.

Conclusie:
-De CPU heeft niet genoeg rekenkracht om 1080p films te decoderen. Gebruik dus harware acceleration (DXVA)
-De A4-3400 speelt met de standaardinstellingen in ATI CCC en met hardware acceleration alles af tot 20Mb/s (met GPU-z zie je de load van de GPU rond de 80% schommelen met beeldmateriaal van +/- 20Mb/s. Veel reserve is er dus niet meer)
-Als je de opties zoals "de-noise", "mosquito noise reduction" en "de-blocking uitvinkt, wordt je GPU veel minder belast (30% met bij 20Mb/s). Dan is er wel nog wat reserve. Genoeg reserve voor de toekomstige 60fps film?
-vink "Adjust display refresh rate to match video" aan als je telecine judder wilt vermijden. In de windows versie moet je dan wel "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" uitvinken om geen schokkend beeld te krijgen. De reden vind je hier. Het is dan wel belangrijk dat je TV de verschillende refresh rates van je beeldmateriaal ondersteunt.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Mits dit topic volledig gegaan is naar opmerkingen etc ipv echte aanbiedingen voor de TS sluiten we dit maar
The eternal and true pessimist :D
Gesloten

Terug naar “Te koop / Gezocht”