Telecomwet
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 7434
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
- Recent bedankt: 1 keer
bij mobistar kunnen klanten weg op 01/10/2012 als ze al 6 maand klant zijn.
Is me zo bevestigd door de klantendienst
Heb het paar keer laten cheken door mensen die bij mobistar klant zijn te doen bellen, en werd altijd dezelfde info gegeven
Is me zo bevestigd door de klantendienst
Heb het paar keer laten cheken door mensen die bij mobistar klant zijn te doen bellen, en werd altijd dezelfde info gegeven
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Berichten: 3289
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 252 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Openstelling van de Telenet-kabel mag doorgaan, zegt rechtbank - Bedrijven - Nieuws - Trends.be
Telenet vangt dus bot, en op 9 oktober valt de uitspraak in een gelijkaardige 'vertragingsprocedure' van de franstalige kabelbedrijven. Maar de andere ISPs hadden eigenlijk al rekening gehouden met een uitspraak begin 2013 dus of zij vroeger gebruik gaan maken van de openstelling van kabel en telefoonlijn, valt nog af te wachten.
Telenet vangt dus bot, en op 9 oktober valt de uitspraak in een gelijkaardige 'vertragingsprocedure' van de franstalige kabelbedrijven. Maar de andere ISPs hadden eigenlijk al rekening gehouden met een uitspraak begin 2013 dus of zij vroeger gebruik gaan maken van de openstelling van kabel en telefoonlijn, valt nog af te wachten.
Hoi iedereen,
Nadat ik totaal geen zicht meer had op wat de nieuwe telecomwet nu precies gaat losmaken én ik door Mobistar van het kastje naar de muur ben gestuurd, heb ik dan maar direct met Johan Vandelanotte contact opgenomen met de vraag wat er nu precies verandert vanaf 1 oktober. Hij verzekerde mij dat de nieuwe telecomwet OOK van toepassing is op klanten die nog een lopend contract hebben (wel langer dan 6 maanden).
Toen belde ik naar Mobistar met de vraag wat er precies verandert en zij zeiden mij eerst dat er niets verandert voor de lopende contracten. Wanneer ik sprak over de bewuste mail, werd het heel stil waarnaar niemand bij mobistar (dixit) wist hoe het juist in mekaar zat. Ik moest nog maar eens terugbellen begin oktober.
Ik denk dat we dus wel kunnen stellen dat we ook van mobistar af kunnen geraken...
Nadat ik totaal geen zicht meer had op wat de nieuwe telecomwet nu precies gaat losmaken én ik door Mobistar van het kastje naar de muur ben gestuurd, heb ik dan maar direct met Johan Vandelanotte contact opgenomen met de vraag wat er nu precies verandert vanaf 1 oktober. Hij verzekerde mij dat de nieuwe telecomwet OOK van toepassing is op klanten die nog een lopend contract hebben (wel langer dan 6 maanden).
Toen belde ik naar Mobistar met de vraag wat er precies verandert en zij zeiden mij eerst dat er niets verandert voor de lopende contracten. Wanneer ik sprak over de bewuste mail, werd het heel stil waarnaar niemand bij mobistar (dixit) wist hoe het juist in mekaar zat. Ik moest nog maar eens terugbellen begin oktober.
Ik denk dat we dus wel kunnen stellen dat we ook van mobistar af kunnen geraken...

- LPS
- Premium Member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 37 keer
Ik had voor mijn vriendin begin september een portatie aangevraagd van Mobistar naar Proximus voor 1 oktober. Op 1 oktober (dus niet vroeger, uit veiligheid wsl) heeft Proximus het doorgestuurd naar Mobistar en op 2 oktober hebben ze het uiteindelijk uitgevoerd. Op 3 oktober ontvingen we een brief van Mobistar waarin stond dat ze het spijtig vonden dat ze geen klant meer was. Zo'n brief vind ik wel correct (als soort bevestiging en afscheid), had ik niet verwacht.
-
- Elite Poster
- Berichten: 829
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 154 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik kreeg ook hel snel een "spijtig dat je vertrekt, we hopen je snel terug te zien"-brief.
Daarna slaagden ze er echter in om een onterechte afrekening wegens contractbreuk te versturen.
Hou je hart dus best toch nog maar even vast.....helemaal goed bezig zijn ze zeker en vast nog niet.
Daarna slaagden ze er echter in om een onterechte afrekening wegens contractbreuk te versturen.
Hou je hart dus best toch nog maar even vast.....helemaal goed bezig zijn ze zeker en vast nog niet.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5894
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 4 keer
mobistar heeft bij hun nieuwe aanbieding, bij de algemene voorwaardes dit staan:
en "aangetekend schrijven" dacht ik dat tegenwoordig met de nieuwe wet eveneens een email mocht zijn,
maar daar rept mobistar ook niet over?
dus nog steeds een maand opzeg waar je aan verbonden bent dan.je je contract na die 6 maanden kan stopzetten door ons ten minste een maand op voorhand een aangetekend schrijven te sturen. Doe je dat niet, dan wordt je contract na die 6 maanden stilzwijgend verlengd voor onbepaalde duur, maar zonder verbintenis.
en "aangetekend schrijven" dacht ik dat tegenwoordig met de nieuwe wet eveneens een email mocht zijn,
maar daar rept mobistar ook niet over?
- LPS
- Premium Member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 37 keer
Zou dat te maken hebben dat je vooruit betaalt en dus de reeds betaalde komende maand verliest als je pas op 6e maand 1e dag opzegt? Dus best 5e maand en 1 dag om te voorkomen dat je een maand extra betaalt?
Want vanaf 6 maand 1e dag heb je totaal geen verplichting meer, buiten een MNP aan te vragen naar nieuwe operator.
Want vanaf 6 maand 1e dag heb je totaal geen verplichting meer, buiten een MNP aan te vragen naar nieuwe operator.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
Er is nog altijd een vooropzeg van een maand. Aangetekend schrijven is echter niet meer vereist, kan met elk schriftelijk middel
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
ah zo... toch beweren mobistar (hierboven) en ook Belgacom (zie bijlage) dat er nog steeds een opzegperiode van één maand is. beide dus onwettig bezig
- Bijlagen
-
- Knipsel.PNG
- (28.71 KiB) Nog niet gedownload
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- williamh
- Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 02 okt 2012, 19:02
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 2 keer
@ XENNE
Hallo,
Dus zoals meestal is het niet zo duidelijk voor de klant. In de meeste berichtgeving die ik lees over de nieuwe telecomwet vindt je hierover trouwens ook geen sluitende regel.
Ik denk dat het voor vele telecomklanten toch een belangrijk punt is, als je een contract opzegt dat je weet wanneer het exact stopgezet wordt.
Hallo,
Dus zoals meestal is het niet zo duidelijk voor de klant. In de meeste berichtgeving die ik lees over de nieuwe telecomwet vindt je hierover trouwens ook geen sluitende regel.
Ik denk dat het voor vele telecomklanten toch een belangrijk punt is, als je een contract opzegt dat je weet wanneer het exact stopgezet wordt.
-
- Moderator
- Berichten: 18440
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Zowel Mobistar en Belgacom (zie vorige posts) spreken over één maand opzeg, maar er is geen enkele melding van een verbrekingsvergoeding of boete als je die opzeg niet respecteert.
Volgens mij willen ze gewoon de nodige tijd om alles administratief te verwerken.
Als ze een verbrekingsvergoeding of boete zouden eisen voor het niet respecteren van die 1 maand opzeg, dan pas zouden ze onwettig bezig zijn
Volgens mij willen ze gewoon de nodige tijd om alles administratief te verwerken.
Als ze een verbrekingsvergoeding of boete zouden eisen voor het niet respecteren van die 1 maand opzeg, dan pas zouden ze onwettig bezig zijn

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
je moet dan wel nog een maand langer uw abo betalen natuurlijk, dus een maand langer kosten.... Terwijl je in principe meteen stop zou moeten kunnen zetten...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- williamh
- Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 02 okt 2012, 19:02
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 2 keer
Er kan dus verschil zijn als je een mobiel abonn., een vaste lijn of internet abonn. opzegt?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Maar er staat ook heel duidelijk in jouw tekst:
Graag zullen de operatoren dit niet lezen, maar toch. Ze zullen er zich aan moeten houden.
Dat de operator dan zo spoedig mogelijk afsluit is evident, maar de beëindiging van het contract kan zelfs onmiddellijk.Het contract wordt beëindigd op het moment gekozen door de abonnee, zelfs onmiddellijk.
Graag zullen de operatoren dit niet lezen, maar toch. Ze zullen er zich aan moeten houden.

- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
blijkbaar zijn ze dat niet van plan op het eerst zicht.... en 't zullen maar enkelingen zijn die naar de ombudsman zullen trekken denk ik
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Berichten: 18440
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Er is een verschil tussen het einde van het contract (= tot wanneer je betaalt) - dat kan onmiddellijk - het het moment van fysisch afsluiten (= zo spoedig als technisch mogelijk is)
Als de provider zoveel tijd nodig heeft om je effectief af te sluiten, dan heb je gedurende die tijd in principe de dienst gratis ?
Zo begrijp ik deze tekst
.
Als de provider zoveel tijd nodig heeft om je effectief af te sluiten, dan heb je gedurende die tijd in principe de dienst gratis ?
Zo begrijp ik deze tekst

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
dat is zoals ik het begrijp, maar dat komt niet overeen met de stelling van mobistar/belgacom... deze spreken van een betaalde opzegtermijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- williamh
- Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 02 okt 2012, 19:02
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 2 keer
Stel je verstuurd een opzeg per email op 15 okt. en je kiest als einddatum 22 okt., dat zou dan niet door de operater kunnen betwist worden?
Iemand van de Userbasers die al een poging heeft gewaagd en dit even kan verduidelijken?
Ik vind het altijd nuttig dat je al enige informatie hebt voor je naar een klantendienst belt, kwestie om wat weerwerk te bieden tegen hun soms ontwijkende antwoorden.
M.v.g.
Iemand van de Userbasers die al een poging heeft gewaagd en dit even kan verduidelijken?
Ik vind het altijd nuttig dat je al enige informatie hebt voor je naar een klantendienst belt, kwestie om wat weerwerk te bieden tegen hun soms ontwijkende antwoorden.
M.v.g.
-
- Pro Member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 16 keer
Je hebt volgens mij steeds een probleem bij een overstap met nummeroverdracht. Het is dan immers je nieuwe provider die de opzeg bij je oude provider moet doen.
Verstuurd van mijn GT-S5570 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-S5570 met Tapatalk
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
bij portatie, als de éne service stopt, begint de andere... je zal dus nooit 2x betalen... als de operators geen onwettige opzegtermijn van 30 dagen hadden tenminste
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 1597
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
Voor contracten met een "gratis product" kunnen ook opgezegd worden MAAR OPGELET is er wel nog een addertje onder het gras:finchy schreef:Toen belde ik naar Mobistar met de vraag wat er precies verandert en zij zeiden mij eerst dat er niets verandert voor de lopende contracten. Wanneer ik sprak over de bewuste mail, werd het heel stil waarnaar niemand bij mobistar (dixit) wist hoe het juist in mekaar zat. Ik moest nog maar eens terugbellen begin
Zie artikel 111 (laatste zinnen)http://www.bipt.be/showdoc.aspx?objectID=949&lang=nl
"Van de consument of een abonnee die over niet meer dan vijf oproepnummers beschikt en die kosteloos of tegen een lagere prijs een product heeft verkregen waarvan de verkrijging gebonden was aan het inschrijven op een abonnement van bepaalde duur, mag bij de vroegtijdige beëindiging van het contract een bijkomende schadevergoeding gevorderd worden, die echter niet hoger mag zijn dan de restwaarde van het product op het ogenblik van de beëindiging van het contract, bepaald overeenkomstig artikel 108, § 1, e), laatste streepje.]1"
Sowieso logisch dat je een gsm zogezegd "gratis" of voor 1 Euro dat je die niet zomaar krijgt.
In de wet staan er echter ook nog merkwaardigheden omdat de tekst her en der nog altijd verwijst naar contractduur van maximaal 24 maanden in plaats van 6 maanden.
Dit heeft tot gevolg dat er toch nog altijd contracten van 2 jaar kunnen aangeboden worden, waarbij de "gratis" apparatuur als een zwaard van Damocles boven de abonnee zijn hoofd hangt.
Krijg je een decoder (waarde bijv. officieel 240 Euro) dan is de schade vergoeding na 6 maaanden: 240 / 24 x 18 = 180 Euro.
De nieuwe Telecomwet is dus sowieso bedrieglijk voor de klant immers de wet moest de maximum termijn op 6 maand gezet hebben.
Benieuwd hoeveel klanten voor de zoveelste keer in de val van de telecom bedriegers gaan lopen.

-
- Moderator
- Berichten: 18440
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Naast de mededeling in juni dat Telenet de contractduur voor alle abonnementen heeft afgeschaft (mits enkele uitzonderingen zoals contentpakketten: 6 maanden en gratis gsm's : restwaarde), heeft Telenet nu ook op hun blog vermeld met welke verschillende methodes je gemakkelijk je abonnement kan opzeggen:
http://blog.telenet.be/2012/10/gemakkel ... j-telenet/
Noteer ook dat er geen enkele opzegtermijn meer is (dus ook niet één maand zoals sommige andere providers adverteerden)
http://blog.telenet.be/2012/10/gemakkel ... j-telenet/
Noteer ook dat er geen enkele opzegtermijn meer is (dus ook niet één maand zoals sommige andere providers adverteerden)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2415
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
Begrijp ik het goed als ik zeg: ik verstuur de brief op 24/10 en ik geef aan dat ze mij mogen afsluiten 29/10?Noteer ook dat er geen enkele opzegtermijn meer is (dus ook niet één maand zoals sommige andere providers adverteerden)
Eenmaal de vdsl er ligt en werkt kan de brief in de post en asap afsluiten.

- metal
- Elite Poster
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
- Locatie: mol
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
ik vind het toch allemaal raar in elkaar zitten hoor. Bij belgacom zouden ze die 6 maanden ook afgeschaft hebben heb ik gehoord. Maar dan alleen voor contracten die na de 7de maand van dit jaar afgesloten zijn. ik heb het mijne in dr 6de maand afgesoten maar zou graag terug naar telenet gaan omdat deze toch interessanter is geworden voor mij. moet ik nu wachten tot de 6de maand van volgend jaar (omdat dit toen een jaarcontract was) of kan dit al vanaf januari? want nu onmiddelijk al nog wel niet gaan zeker?
[
Post made via mobile device ]
[

- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6185
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Twee belangrijke principes in onze rechtstaat:
1. Iedereen is gelijk voor de wet. Of dat nu Belgacom, Telenet, Scarlet, EDPnet, Dommel of uzelf is.
2. Elke Belg wordt geacht de wet te kennen. (Of zich te laten adviseren door iemand die de wet kent.)
Dus, als je gebruik wil maken van die nieuwe wet zal je die wet moeten begrijpen. Volgend zinnetje is volgens mij wel duidelijk om te begrijpen:
- Elk telecomcontract kan schriftelijk via e-mail/brief en zonder opzegtermijn kosteloos stopgezet worden na 6 maanden. Zo simpel is het.
Meer informatie over de telecomwet op http://www.belgium.be/nl/nieuws/2012/ne ... comwet.jsp
Concreet: Elk telecomcontract dat vóór 25 april 2012 is getekend, is sinds vandaag kosteloos en onmiddellijk stop te zetten.
1. Iedereen is gelijk voor de wet. Of dat nu Belgacom, Telenet, Scarlet, EDPnet, Dommel of uzelf is.
2. Elke Belg wordt geacht de wet te kennen. (Of zich te laten adviseren door iemand die de wet kent.)
Dus, als je gebruik wil maken van die nieuwe wet zal je die wet moeten begrijpen. Volgend zinnetje is volgens mij wel duidelijk om te begrijpen:
- Elk telecomcontract kan schriftelijk via e-mail/brief en zonder opzegtermijn kosteloos stopgezet worden na 6 maanden. Zo simpel is het.
Meer informatie over de telecomwet op http://www.belgium.be/nl/nieuws/2012/ne ... comwet.jsp
Concreet: Elk telecomcontract dat vóór 25 april 2012 is getekend, is sinds vandaag kosteloos en onmiddellijk stop te zetten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik heb een jaarcontract getekend bij Belgacom (pack) dat loopt tot 8 mei 2013 . Concreet wil dit dan zeggen dat ik vanaf 9 november volgende maand (na 6 maanden) kosteloos kan opzeggen of zie ik dat verkeerd ?
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
maar bij belgacom is er dus wel nog altijd een opzegtermijn van één maand, dit staat wel zo niet in de wet, dus daar zou je naar ombudsdienst mee kunnen gaan want onwettig
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
Code: Selecteer alles
Moet u een verbrekingsvergoeding betalen bij het opzeggen van uw contract?
Kijk na of u een verbrekingsvergoeding dient te betalen. Er geldt sowieso een vooropzeg van 1 maand (30 kalenderdagen). Deze termijn geldt vanaf de datum dat u uw aanvraag doet
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6185
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 9 keer
De operatoren zijn in de fout, de wet is klaar sinds mei 2012 en pas ingevoerd vanaf oktober 2012. Ze hebben dus genoeg tijd gehad om al hun teksten aan te passen.
Voor wie twijfelt: Operatoren lappen telecomwet aan hun laars
Voor wie twijfelt: Operatoren lappen telecomwet aan hun laars
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
is geen kwestie van teksten aanpassen, dit is gewoon de huidige situatie bij belgacom... dit wordt ook nog open en bloot gecommuniceerd door oa Eva
bij telenet was het blijkbaar wel kwestie van tekst aan te passen, is nu blijkbaar in orde (zie post philippe)
bij telenet was het blijkbaar wel kwestie van tekst aan te passen, is nu blijkbaar in orde (zie post philippe)
Laatst gewijzigd door xenne 25 okt 2012, 14:24, in totaal 1 gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
een mailadres is er niet, wel een webformulier :
http://support.nl.belgacom.be/app/stati ... tention/nl
http://support.nl.belgacom.be/app/stati ... tention/nl
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- LPS
- Premium Member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 37 keer
Mij lijkt het eerder een kwestie van op te zeggen en gewoon niet te betalen en alle communicatie (ivm aangerekende opzegvergoeding van 30 dagen) te negeren. Ik zou geen tijd steken in het in beroep gaan etc.xenne schreef:overal spreken ze van een minimale opzeggingstermijn van 30 dagen, dus ik veronderstel dat ze deze ook aanrekenen? aan de klant dan om in beroep te gaan?
-
- Moderator
- Berichten: 18440
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Ik begrijp volgende passage uit de telecom wet niet goed:raf1 schreef:Meer informatie over de telecomwet op http://www.belgium.be/nl/nieuws/2012/ne ... comwet.jsp
Concreet: Elk telecomcontract dat vóór 25 april 2012 is getekend, is sinds vandaag kosteloos en onmiddellijk stop te zetten.
Als de operator een contractwijziging voorstelt, en de klant accepteert dat niet, dan blijft het origineel contract van 6 maand lopen, maar je moet het 2 maand op voorhand opzeggen? Vanwaar komt die 2 maand vooropzeg hier plots?De nieuwe wet eist vanaf nu de uitdrukkelijke en schriftelijke (brief of e-mail) toestemming van de abonnee in geval van contractwijziging door de operator. Hierbij zijn er twee mogelijkheden:
- De abonnee geeft zijn schriftelijke toestemming om het lopende contract te vervangen door een contract van bepaalde duur. Dit contract kan enkel voor de vervaldatum worden opgezegd door middel van de betaling van een schadevergoeding waarvan het bedrag aan de abonnee wordt meegedeeld.
- De abonnee geeft zijn akkoord met de wijziging van het oorspronkelijke contract door de operator niet. Het originele contract blijft van kracht en zal op de vervaldatum worden omgezet in een contract van onbepaalde duur dat gratis en op ieder ogenblik kan worden opgezegd op voorwaarde dat een opzegtermijn van maximum 2 maanden wordt in acht genomen.

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.