Pagina 1 van 1

Re: Overschakelen op Scarlet One

Geplaatst: 04 feb 2012, 14:59
door krisken
Het nummer is dus nog altijd niet overgezet. Dat is al een eerste probleem.
Normaal met je het nummer ingeven als 03, niet als 323. En zou het eerste nummer moeten werken...

Re: Overschakelen op Scarlet One

Geplaatst: 04 feb 2012, 17:50
door f0xbe
Niet dus; noch ons oud nummer noch het nieuw nummer dat we van scarlet kregen.

Dan maar wachten. Bedankt voor de hulp alvast!

Re: Overschakelen op Scarlet One

Geplaatst: 06 feb 2012, 14:38
door f0xbe
Even een update: sinds vanmorgen is de nummer overgedragen.

De fysieke lijn geeft nu inderdaad eerst een bezettoon, en daarna geeft een oproep naar 1924 het nummer 3457xxxx, hetzelfde nummer als in Mijn Scarlet staat aangegeven voor de activatie van BGC TV.

Bellen via scarlet voip lukt perfect. Maar het rare is dat ik opeens weer geen IPoE adres heb als ik kijk in de modem...?

Activatie van de decoder lukt nog steeds niet met eender welke nummer. Blijkbaar is dat nog steeds niet actief :-(

Maar woensdag komt er een technieker dus die zal dat wel oplossen.

Re: Overschakelen op Scarlet One

Geplaatst: 06 feb 2012, 15:12
door krisken
Geef eens dat nummer in : 03 457 xx xx :-)

Re: Overschakelen op Scarlet One

Geplaatst: 06 feb 2012, 16:04
door f0xbe
Werkt helaas ook niet.. ik ben nog eens alles aan het rebooten (modem en decoder), misschien dan..

Deze nummers heb ik geprobeerd:
03440xxxx
03457xxxx
323440xxxx
323457xxxx
3440xxxx
3457xxxx

Nog maar eens gebeld met Scarlet (want die chat lukt nooit). Blijkbaar had ik opeens 2 klantennummers. In plaats van om te schakelen op Scarlet One hadden ze ons oud abbo laten doorlopen en voor Scarlet one een nieuw klantennummer toegewezen..
Dan ook nog maar eens gevraagd waarom ze BGC TV niet gewoon vanop afstand kunnen activeren. Ze zei dat ze er alleen een dossier van kon aanmaken en een technieker laten komen.

Maar volgens mij kan die technieker hier niet veel doen, alles is hier immers in orde. Ze moeten de dienst alleen goed activeren denk ik zo...

Re: Overschakelen op Scarlet One

Geplaatst: 08 feb 2012, 12:22
door f0xbe
Wederom een update.

Vandaag 8 februari een brief gekregen van Belgacom ter bevestiging van mijn opzeg.
De opzeg zou 15/03 worden uitgevoerd. Dat is uiteraard te laat, ik had 29/02 vermeld in mijn opzegbrief.

Gebeld met Belgacom. Blijkbaar moet er voor de opzeg laswerken gebeuren.
Omdat de lassers niet vroeger beschikbaar zijn werd de opzeg daarom op 15/03 gezet.

Ik snap niet goed waarom de lijn gelast zou moeten worden??! De helpdeskmedewerker vermeldde "VDSL2 wholesale" hetgeen volgens hem te maken zou hebben met Scarlet en dat er nog een signaal zou zitten op de lijn ofzoiets... :?

Ik kan er zelf niet meer aan uit. Ondertussen zou vandaag de technieker moeten komen die kijkt naar Belgacom TV. Hopelijk kan die het maken.

Kan er iemand hier verklaren waarom er een lasteam zou moeten komen voor de overdraging van een lijn naar Scarlet?

Re: Overschakelen op Scarlet One

Geplaatst: 08 feb 2012, 16:09
door Devilzown
Vanalles misgelopen met de aanvraag waarschijnlijk, mss willen ze tweede paar rechtstreeks zetten omdat ze denken dat eerste paar nog bezet is.
Technieker van Scarlet kan normaal met dispatch lassers & achterliggende diensten van Scarlet bellen om alles gedaan te krijgen.

Re: Overschakelen op Scarlet One

Geplaatst: 08 feb 2012, 19:41
door f0xbe
De technieker is inmiddels geweest.

Scarlet was blijkbaar te tam om het belgacom TV abo te (her)activeren op de lijn.
De technieker moest dus alleen maar een berichtje sturen naar belgacom om dit te doen en op 10 minuutjes was de decoder actief.

Na al die keren gebeld te hebben naar Scarlet en Belgacom vraag ik me af waarom niemand van deze personen die ik aan de lijn kreeg dit kon doen..

De technieker wist ook niet waarom ze de lijn zouden moeten komen lassen.
Maar ik denk dat het de vorige technieker is opgevallen dat de twee paar die binnenkomen in slechte staat zijn (slechte kabel van in de jaren stillekes) en alhoewel mijn lijn goede waarden heeft hij toch heeft gevraagd dit te herstellen?

Dit is dan toch niet op mijn kosten hoop ik :-o

Re: Overschakelen op Scarlet One

Geplaatst: 08 feb 2012, 19:47
door Devilzown
Infrastructuurkosten zijn nooit voor de klant.
Vraag wel aan de lassers wat ze juist gaan doen, als ze het niet hebben over een herstelling dan zou ik uitkijken & vragen om alles te laten zoals het is.

Re: Overschakelen op Scarlet One

Geplaatst: 12 maa 2012, 21:55
door punk
Ik zet het even hier.
Zoals ik al ergens anders op het forum heb gepost, kijk ik nu tv via dvb-t. Als gevolg heb ik dus geen belgacom-tv meer nodig via Scarlet.
Weten jullie toevallig of ik een activatiekost moet betalen als ik van 'scarlet one' naar 'internet en telefonie' ga? Of dat er eventueel een andere provider een beter aanbod heeft voor die diensten.