Het nummer is dus nog altijd niet overgezet. Dat is al een eerste probleem.
Normaal met je het nummer ingeven als 03, niet als 323. En zou het eerste nummer moeten werken...
Overschakelen op Scarlet One
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 5 keer
Even een update: sinds vanmorgen is de nummer overgedragen.
De fysieke lijn geeft nu inderdaad eerst een bezettoon, en daarna geeft een oproep naar 1924 het nummer 3457xxxx, hetzelfde nummer als in Mijn Scarlet staat aangegeven voor de activatie van BGC TV.
Bellen via scarlet voip lukt perfect. Maar het rare is dat ik opeens weer geen IPoE adres heb als ik kijk in de modem...?
Activatie van de decoder lukt nog steeds niet met eender welke nummer. Blijkbaar is dat nog steeds niet actief
Maar woensdag komt er een technieker dus die zal dat wel oplossen.
De fysieke lijn geeft nu inderdaad eerst een bezettoon, en daarna geeft een oproep naar 1924 het nummer 3457xxxx, hetzelfde nummer als in Mijn Scarlet staat aangegeven voor de activatie van BGC TV.
Bellen via scarlet voip lukt perfect. Maar het rare is dat ik opeens weer geen IPoE adres heb als ik kijk in de modem...?
Activatie van de decoder lukt nog steeds niet met eender welke nummer. Blijkbaar is dat nog steeds niet actief

Maar woensdag komt er een technieker dus die zal dat wel oplossen.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Geef eens dat nummer in : 03 457 xx xx 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 5 keer
Werkt helaas ook niet.. ik ben nog eens alles aan het rebooten (modem en decoder), misschien dan..
Deze nummers heb ik geprobeerd:
03440xxxx
03457xxxx
323440xxxx
323457xxxx
3440xxxx
3457xxxx
Nog maar eens gebeld met Scarlet (want die chat lukt nooit). Blijkbaar had ik opeens 2 klantennummers. In plaats van om te schakelen op Scarlet One hadden ze ons oud abbo laten doorlopen en voor Scarlet one een nieuw klantennummer toegewezen..
Dan ook nog maar eens gevraagd waarom ze BGC TV niet gewoon vanop afstand kunnen activeren. Ze zei dat ze er alleen een dossier van kon aanmaken en een technieker laten komen.
Maar volgens mij kan die technieker hier niet veel doen, alles is hier immers in orde. Ze moeten de dienst alleen goed activeren denk ik zo...
Deze nummers heb ik geprobeerd:
03440xxxx
03457xxxx
323440xxxx
323457xxxx
3440xxxx
3457xxxx
Nog maar eens gebeld met Scarlet (want die chat lukt nooit). Blijkbaar had ik opeens 2 klantennummers. In plaats van om te schakelen op Scarlet One hadden ze ons oud abbo laten doorlopen en voor Scarlet one een nieuw klantennummer toegewezen..
Dan ook nog maar eens gevraagd waarom ze BGC TV niet gewoon vanop afstand kunnen activeren. Ze zei dat ze er alleen een dossier van kon aanmaken en een technieker laten komen.
Maar volgens mij kan die technieker hier niet veel doen, alles is hier immers in orde. Ze moeten de dienst alleen goed activeren denk ik zo...
-
- Member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 5 keer
Wederom een update.
Vandaag 8 februari een brief gekregen van Belgacom ter bevestiging van mijn opzeg.
De opzeg zou 15/03 worden uitgevoerd. Dat is uiteraard te laat, ik had 29/02 vermeld in mijn opzegbrief.
Gebeld met Belgacom. Blijkbaar moet er voor de opzeg laswerken gebeuren.
Omdat de lassers niet vroeger beschikbaar zijn werd de opzeg daarom op 15/03 gezet.
Ik snap niet goed waarom de lijn gelast zou moeten worden??! De helpdeskmedewerker vermeldde "VDSL2 wholesale" hetgeen volgens hem te maken zou hebben met Scarlet en dat er nog een signaal zou zitten op de lijn ofzoiets...
Ik kan er zelf niet meer aan uit. Ondertussen zou vandaag de technieker moeten komen die kijkt naar Belgacom TV. Hopelijk kan die het maken.
Kan er iemand hier verklaren waarom er een lasteam zou moeten komen voor de overdraging van een lijn naar Scarlet?
Vandaag 8 februari een brief gekregen van Belgacom ter bevestiging van mijn opzeg.
De opzeg zou 15/03 worden uitgevoerd. Dat is uiteraard te laat, ik had 29/02 vermeld in mijn opzegbrief.
Gebeld met Belgacom. Blijkbaar moet er voor de opzeg laswerken gebeuren.
Omdat de lassers niet vroeger beschikbaar zijn werd de opzeg daarom op 15/03 gezet.
Ik snap niet goed waarom de lijn gelast zou moeten worden??! De helpdeskmedewerker vermeldde "VDSL2 wholesale" hetgeen volgens hem te maken zou hebben met Scarlet en dat er nog een signaal zou zitten op de lijn ofzoiets...

Ik kan er zelf niet meer aan uit. Ondertussen zou vandaag de technieker moeten komen die kijkt naar Belgacom TV. Hopelijk kan die het maken.
Kan er iemand hier verklaren waarom er een lasteam zou moeten komen voor de overdraging van een lijn naar Scarlet?
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Vanalles misgelopen met de aanvraag waarschijnlijk, mss willen ze tweede paar rechtstreeks zetten omdat ze denken dat eerste paar nog bezet is.
Technieker van Scarlet kan normaal met dispatch lassers & achterliggende diensten van Scarlet bellen om alles gedaan te krijgen.
Technieker van Scarlet kan normaal met dispatch lassers & achterliggende diensten van Scarlet bellen om alles gedaan te krijgen.
-
- Member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 5 keer
De technieker is inmiddels geweest.
Scarlet was blijkbaar te tam om het belgacom TV abo te (her)activeren op de lijn.
De technieker moest dus alleen maar een berichtje sturen naar belgacom om dit te doen en op 10 minuutjes was de decoder actief.
Na al die keren gebeld te hebben naar Scarlet en Belgacom vraag ik me af waarom niemand van deze personen die ik aan de lijn kreeg dit kon doen..
De technieker wist ook niet waarom ze de lijn zouden moeten komen lassen.
Maar ik denk dat het de vorige technieker is opgevallen dat de twee paar die binnenkomen in slechte staat zijn (slechte kabel van in de jaren stillekes) en alhoewel mijn lijn goede waarden heeft hij toch heeft gevraagd dit te herstellen?
Dit is dan toch niet op mijn kosten hoop ik
Scarlet was blijkbaar te tam om het belgacom TV abo te (her)activeren op de lijn.
De technieker moest dus alleen maar een berichtje sturen naar belgacom om dit te doen en op 10 minuutjes was de decoder actief.
Na al die keren gebeld te hebben naar Scarlet en Belgacom vraag ik me af waarom niemand van deze personen die ik aan de lijn kreeg dit kon doen..
De technieker wist ook niet waarom ze de lijn zouden moeten komen lassen.
Maar ik denk dat het de vorige technieker is opgevallen dat de twee paar die binnenkomen in slechte staat zijn (slechte kabel van in de jaren stillekes) en alhoewel mijn lijn goede waarden heeft hij toch heeft gevraagd dit te herstellen?
Dit is dan toch niet op mijn kosten hoop ik

- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Infrastructuurkosten zijn nooit voor de klant.
Vraag wel aan de lassers wat ze juist gaan doen, als ze het niet hebben over een herstelling dan zou ik uitkijken & vragen om alles te laten zoals het is.
Vraag wel aan de lassers wat ze juist gaan doen, als ze het niet hebben over een herstelling dan zou ik uitkijken & vragen om alles te laten zoals het is.
-
- Pro Member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
- Twitter: RikLeys
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik zet het even hier.
Zoals ik al ergens anders op het forum heb gepost, kijk ik nu tv via dvb-t. Als gevolg heb ik dus geen belgacom-tv meer nodig via Scarlet.
Weten jullie toevallig of ik een activatiekost moet betalen als ik van 'scarlet one' naar 'internet en telefonie' ga? Of dat er eventueel een andere provider een beter aanbod heeft voor die diensten.
Zoals ik al ergens anders op het forum heb gepost, kijk ik nu tv via dvb-t. Als gevolg heb ik dus geen belgacom-tv meer nodig via Scarlet.
Weten jullie toevallig of ik een activatiekost moet betalen als ik van 'scarlet one' naar 'internet en telefonie' ga? Of dat er eventueel een andere provider een beter aanbod heeft voor die diensten.