Voip nr op 2 locaties gebruiken, welke easy setup hardware

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

satsurfer schreef:
MarkDM schreef:Een groot nadeel van Nomado (voor mij) is dat je de voice-mail niet kan uitschakelen.
pauwelyn schreef:Bij mij gaan Telenet nummers van de 500 minuten af. En de voicemail kun je afzetten
Dit kan dus wél..... :-D
Ik heb dus weer een testaccount gemaakt. Jullie mogen mij eens uitleggen hoe je die voicemail kan uitschakelen !
Titel van hun config-page : I'm always reachable. Dat zegt al genoeg.
Nergens 'BUSY' te vinden.
Afbeelding
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
Bedankt: 393 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Ik heb een telefoontje van weepee gekregen ivm mijn vragen....

om op 2 plaatsen bereikbaar te zijn:
je maakt 2 SIP of gigaset accounts (belwaarde opzetten) aan en 1 X forwarding account.

Als je gigaset's neemt, is het gewoon plug and play.....aanpluggen aan router....10 cijferige code invullen....en that's it....
http://weepeetelecom.eu/support/howto/a580ip/
je moet ook nog je nr. laten doorschakelen naar andere account.
2 accounts is 2 X 25 € belwaarde opzetten.

Je kan rechtstreeks bellen naar andere account, had ik begrepen.

0 € kosten (behalve nummerportering)
Zij configureren dit, dat je op 2 nummers bereikbaar bent.....

Daar ze bbox 2 router heeft op 1 locatie, stelde ik 1 ATA of gigaset ipv 2. Weepee zei dat die bbox'en soms de gegevens wissen van het voip gedeelte.....Ik heb ook geen zo'n goede ervaringen met sagem/bbox2,.....tegen dat zo'n toestel de instellingen opslaat, zijn we 1 uur verder :cry:
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

satsurfer schreef: om op 2 plaatsen bereikbaar te zijn:
je maakt 2 SIP of gigaset accounts (belwaarde opzetten) aan en 1 X forwarding account.
.../...
2 accounts is 2 X 25 € belwaarde opzetten.
Dat van die 2 x 25 EUR begrijp ik niet. Ik denk niet dat WeePee jou dat op die manier uitgelegd heeft.
  • a) belwaarde heb je alleen nodig als je met die accounts wil uitbellen. Bij het aanmaken krijg je sowieso 2 EUR belkrediet per account.
    b) je kan 20 EUR belkrediet kopen (vb 4 vouchers van 5 EUR), en dit belkrediet verdelen over jouw accounts (vb 2 x 10 EUR).
    c) de forwarding account heeft geen belkrediet nodig (alleen inkomende calls), maar hierop komen wel de eventuele kosten van je nummerportatie.
    d) je kan ook alle accounts laten bundelen in een PRO account, dan komt al je belkrediet samen, en hoef je geen aparte accounts te bevoorraden.
satsurfer schreef:Zij configureren dit, dat je op 2 nummers bereikbaar bent.....
In de bovengenoemde methode moet WeePee niets configureren: de gebruiker stelt zelf in naar welke account(s) de oproepen doorgeschakeld moeten worden.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

philippe_d schreef:Dat van die 2 x 25 EUR begrijp ik niet. Ik denk niet dat WeePee jou dat op die manier uitgelegd heeft.
  • a) belwaarde heb je alleen nodig als je met die accounts wil uitbellen. Bij het aanmaken krijg je sowieso 2 EUR belkrediet per account.
    b) je kan 20 EUR belkrediet kopen (vb 4 vouchers van 5 EUR), en dit belkrediet verdelen over jouw accounts (vb 2 x 10 EUR).
    c) de forwarding account heeft geen belkrediet nodig (alleen inkomende calls), maar hierop komen wel de eventuele kosten van je nummerportatie.
    d) je kan ook alle accounts laten bundelen in een PRO account, dan komt al je belkrediet samen, en hoef je geen aparte accounts te bevoorraden.
Philippe, ik zal jou zeker NOOIT tegenspreken :-)

a+b) Ik zei: "dan moet je er 25 € opzetten"....en hij zei: da's wel de minimum voucher. Hij heeft toch geen reclame gemaakt dat het gesplit mag worden. :-D Bedoeling is wel dat je uitbelt :-D

d) en wat kost dit?
Kan je deze account via 1 login dan ook beheren? Nu moet je 3 accounts 'beheren'

via nomado heb je maar 1 account nodig....
satsurfer schreef:Zij configureren dit, dat je op 2 nummers bereikbaar bent.....
philippe_d schreef:In de bovengenoemde methode moet WeePee niets configureren: de gebruiker stelt zelf in naar welke account(s) de oproepen doorgeschakeld moeten worden.
Toch heeft hij gezegd dat hij nog iets zou configureren.....ik snapte het ook niet, daar je al een forwarding account aanmaakt.....

Morgen leg ik de configuratie uit aan mijn vriend, die dan moet beslissen wat hij zal kiezen en hoe.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

satsurfer schreef:a+b) Ik zei: "dan moet je er 25 € opzetten"....en hij zei: da's wel de minimum voucher. Hij heeft toch geen reclame gemaakt dat het gesplit mag worden. :-D Bedoeling is wel dat je uitbelt :-D
Eén voucher van 25 EUR kan je natuurlijk niet splisten, maar je kan ook 4 vouchers van 5 EUR kopen, of 2 vouchers van 10 EUR. Je kan deze vouchers gebruiken op gelijk welke account (en zelfs doorverkopen).
Vergelijk het met het kopen van een GSM herlaadkaart. Als je 2 kaarten koopt van 10 EUR kan je daarmee toch ook 2 verschillende GSM's herladen :-) .
satsurfer schreef:d) en wat kost dit?
Kan je deze account via 1 login dan ook beheren? Nu moet je 3 accounts 'beheren'
- dat kost niets, je belwaarde wordt gewoon samengevoegd.
- je blijft voor iedere account een aparte login hebben, zodat je voor iedere account ook aparte instellingen kan kiezen.
- de belwaarde beheer je via één willekeurige account (gezien alle accounts de belwaarde sharen).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

@ MarkDM
jouw vraag speciaal nog eens voorgelegd aan nomado :-D

satsurfer:
I just have a college who had an account last year, who complaint he couldn't deactivate voice mail....
Alex:
Ofcourse. Voicemail can be deactivated but since a home/residential user does not have PBX subscription, they have to request on chat for such queries.
satsurfer:
support tried to avoid answering on the question, but in the end had to admit, it couldn't be desactived
Alex:
I am sure there is some misunderstanding.
Alex:
It can deactivate on customer's request.

hem jouw screenshot verstuurd....

Alex:
As I stated, users do not having PBX subscription must have to request via chat
Alex:
He is trying to de-activate it via account control panel which as restrict set of features designed for ease of typical end users.
satsurfer:
okay....i'll tell him....thanks again
peewee_power
ISP Official
ISP Official
Bedankt: 14 keer

Besten,

Het klopt dat we nog wat moeten doen, namelijk:

1) Uw nummer koppelen aan de forwarding account
2) Uw nummer screened activeren op de 2 SIP accounts

Zoals Philippe zegt is het inderdaad mogelijk om de 4 X 5 euro vouchers te gebruiken (hier had ik niet aan gedacht :-))

Verder kan je inderdaad kiezen om een PRO account te gebruiken als je de kredieten van de 3 accounts wenst te bundelen, let wel dat je dan 1 cent per call betaalt voor onnet gesprekken.

MVG

WeePee
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

peewee_power schreef: Verder kan je inderdaad kiezen om een PRO account te gebruiken als je de kredieten van de 3 accounts wenst te bundelen, let wel dat je dan 1 cent per call betaalt voor onnet gesprekken.
WeePee
graag wat duidelijker a.u.b.....wat is het verschil met geen pro account? 1 cent bovenop de tarieven op de site om accounts te bundelen? thx satsurfer

[Afbeelding Post made via mobile device ]
peewee_power
ISP Official
ISP Official
Bedankt: 14 keer

Beste satsurfer,

Neen het verschil is dat onnet gesprekken niet langer gratis zijn, maar 1 cent per gesprek. Voor alle andere nummers is er geen verschil in kost.

MVG

Andrew
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

@satsurfer

ter verduidelijking:
In het WeePee jargon betekent "onnet" gesprekken van WeePee naar WeePee (die normaal gratis zijn) :).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

philippe_d schreef:@satsurfer

ter verduidelijking:
In het WeePee jargon betekent "onnet" gesprekken van WeePee naar WeePee (die normaal gratis zijn) :).
Dacht aan gesprekken op & via het Weepee netwerk. :-D
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Heb nu 2 Gigaset accounts aangemaakt + 1 forwarding account.

Door foutje van mijnentwege....heb ik de 2 accounts op 1 adres gezet....in theorie moet het op 2 verschillende adressen (identiek nr.)
Je maakt account aan, drukte dan 'opnieuw', en onmiddellijk krijg je nieuwe accountnr. met zelfde adresgegegevens.
Maar eigenlijk maakt dit niet veel uit.

Dus op account 1&2 zal uitgebeld worden
moet ingesteld staan dat hij doorschakelt naar gsm als niet wordt opgenomen op beide locaties.

Moet dit op 1 van beide accounts? Bij de FW heb ik dit niet teruggevonden
Er staat 'Doorschakel configuratie' bij FW account (daar heb ik beide accountnr.'s ingevuld)

Dus op FW moet er eigenlijk maar 5 € staan, want daar gaat nooit saldo af?

dank voor uw antwoorden
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

* Wat de adressen betreft, maakt het niet zoveel uit. Maar je kan een eventuele correctie per e-mail doorgeven aan WeePee.

* In de forward account moet je de nummers zetten van de 2 Gigaset accounts, gescheiden met een komma.

* In de 2 Gigaset accounts kan je een call forwarding naar GSM instellen, waarschhijnlijk is het genoeg als je dat in één van die accounts doet. Ik zou ze wel op een verschillende tijd zetten (vb 20 sec en 25 sec), anders bellen ze misschien gelijktijdig naar de GSM ?

* Indien je de 3 accounts niet linkt, maar afzonderlijk wil beheren, heb je volgend krediet nodig:
  • - op de forwarding account éénmalig 18 EUR om een nummer te kopen, verder geen belkrediet nodig, gezien van hier niet uitgebeld zal worden.
    - op de 2 Gigaset accounts heb je geld nodig om uit te bellen, en om de doorschakeling naar GSM te betalen
* WeePee moet dan nog je Gigaset accounts "screenen" met je telefoonnummer.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

philippe_d schreef:* Wat de adressen betreft, maakt het niet zoveel uit. Maar je kan een eventuele correctie per e-mail doorgeven aan WeePee.
zal het zo laten, naderhand is het eigenlijk geen probleem. Toch 1 en dezelfde nummer in functie van bedrijf. Is zelfs beter dan mijn eerste denkpiste :-D
philippe_d schreef:* In de forward account moet je de nummers zetten van de 2 Gigaset accounts, gescheiden met een komma.
had ik ook zo gedaan, omdat het veld mij anders leek dan in de SIP accounts :-D
philippe_d schreef:* In de 2 Gigaset accounts kan je een call forwarding naar GSM instellen, waarschhijnlijk is het genoeg als je dat in één van die accounts doet. Ik zou ze wel op een verschillende tijd zetten (vb 20 sec en 25 sec), anders bellen ze misschien gelijktijdig naar de GSM ?
Weepee had mij ook op gsm teruggebeld. Had die vraag gesteld, en hij zei eerst dat dit al iets gecompliceerder was en eigenlijk PBX veronderstelde.... :???:
Ik zei dat je toch in de webtool dit kan instellen? Ik had de indruk dat hij ook niet 100% zeker wist of dit zou werken, maar stelde voor bij 1 account dit doorschakelen op te zetten...
philippe_d schreef:* Indien je de 3 accounts niet linkt, maar afzonderlijk wil beheren, heb je volgend krediet nodig:
  • - op de forwarding account éénmalig 18 EUR om een nummer te kopen, verder geen belkrediet nodig, gezien van hier niet uitgebeld zal worden.
    - op de 2 Gigaset accounts heb je geld nodig om uit te bellen, en om de doorschakeling naar GSM te betalen
ga ze niet bundelen voor die onnet kost (als ze het zouden gebruiken) Zal nog moeten uitpluizen hoe je van account 1 naar 2 onnet belt via gigaset.
2 accounts opladen is niet zo moeilijk hé? als ik beiden afweeg, vind ik toch dat voordeel overweegt naar 'niet bundelen'.
Dus de nummeroverdacht vraag ik via de FW account aan (eerst moet ik Gigasets in handen hebben)? Dan laad ik 20 € op (2+20= 22 €). Voucher van 15 € is net 1 € te weinig. :-(
en 2 X op de gigaset accounts.....
philippe_d schreef:* WeePee moet dan nog je Gigaset accounts "screenen" met je telefoonnummer.
Dat screenen moet toch niet via het IP-adres zijn waar ze uiteindelijk gaan terechtkomen? Ik zou ze thuis instellen, en kijken of alles werkt....(gewoon uitbellen, indien ok....gewoon installeren ter plaatse...en als ze geen signaal meer heeft op pstn, die gigasets gebruiken?)
de gigaset A580 IP zijn bij leverancier uitgeput....voorlopig nog geen leveringsdatum (misschien a.s. donderdag meer info) :-(
was net ideaal, persoon was op reis volgende week (en ik had wat tijd deze week)...ondertussen was nummerportering in orde.....
ofwel moet ik in lokale Saturn (4 km. van mijn deur) setje(s) halen.....(alléé, k' gun het weepee meer)
Kan je dan ook werken met die 'Provisioning code' van weepee mocht je bij Saturn er kopen? Wil max. 2 weken wachten, anders koop ik ze elders....

Spijtig dat ze maar 1 modelleke hebben en zo weinig stock.....

Bedankt Philippe voor de gedetailleerde info wederom :P
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

satsurfer schreef:Dat screenen moet toch niet via het IP-adres zijn waar ze uiteindelijk gaan terechtkomen?
Met "screenen" bedoel ik het meesturen van een telefoonnummer.
Zoals je het nu ingesteld hebt, is het overgedragen telefoonnummer toegekend aan de forward account.
De 2 andere accounts, waarmee je gaat uitbellen, hebben nu geen eigen telefoonnummer.
WeePee moet deze 2 accounts jouw geporteerd telefoonnumer laten meesturen bij uitgaande gesprekken. Dat is screenen.
satsurfer schreef:Kan je dan ook werken met die 'Provisioning code' van weepee mocht je bij Saturn er kopen?
Volgens mij wel.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

philippe_d schreef:op de forwarding account éénmalig 18 EUR om een nummer te kopen, verder geen belkrediet nodig, gezien van hier niet uitgebeld zal worden.
de gigasets zijn blijkbaar terug leverbaar hoor ik van Goztow. :-D

eigenlijk betaal je iets meer voor de portering :P , daar je op FW, het resterende saldo niet kan opbellen?

Je krijgt 2 € belwaarde op deze account....maar de vouchers zijn 20 €
m.a.w., je betaalt iets meer dan 18 €, want dan staat er uiteindelijk 22 € (20+2) op - 18 € portering = 4 € waar je eigenlijk niets meer mee kan aanvangen? Niet dat ik daar nu zo van wakker lig hoor.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Je kan 2 EUR "uitsparen" als je de portering aanvraagt op één van de Gigaset accounts.
Eens geporteerd, vraag dan aan WeePee om het nummer te linken met de forward account.
Dan moet je geen krediet kopen aan de fwd account (blijft op 2 EUR) staan.
Op de gigaset accounts kan je de dat belkrediet wel gebruiken om uit te bellen.
kvaudenh
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Bij VoipTiger kan je eenzelfde SIP account ook maar voor 1 toestel gebruiken.
Maar je kan wel makkelijk 2 SIP accounts aanmaken (dit is trouwens gratis) en die tegelijk laten rinkelen door een queue aan te maken met call strategy 'call all members at once'.
Enige kost is het nummer porteren (éénmalige kost van 17euro + daarna maandelijkse kost van ongeveer 2,5 euro) en de belminuten.
Ze kunnen ook doorschakelen naar gsm als er na x seconden niet opgenomen wordt op de 2 vaste toestellen.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

skynetbbs schreef:ze doen die koppeling (DID = punt A = Punt B) gratis... maar je kunt dan niet van punt A naar punt B bellen en omgekeerd...je komt dan blijkbaar direct op de voicemail terecht?

een andere mogelijkheid is om haar een android telefoon <200 euro te geven...met daarop een "sip" client...
ik geloof dat een "nokia" smartphone van <100euro ook mogelijk is...

via "wifi" connecteert het dan op een van de 2 locaties...
en als je belt op haar vast nr ...zal haar gsm rinkelen... of ze nu op punt a of op punt b zit

gewoon zien dat ze hare oplader niet vergeet.... of op punt B laat liggen :-)
Ik dacht dat een gsm juist handig was om bereikbaar te zijn ongeacht de locatie. Waarom het zo moeilijk maken?
Of mis ik iets.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
Bedankt: 765 keer
Recent bedankt: 6 keer

Die thread is uit 2011; ik denk dat alle issues wel opgelost zullen geraakt zijn intussen :-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Inderdaad.
Deze topic werd gebumpt wegens een SPAM post.
We hebben de SPAM Post verwijderd, maar we waren niet snel genoeg: kvaudenh (VoipTiger) had al een reply geschreven :-(
Gesloten

Terug naar “VoIP”