philippe_d schreef:* Wat de adressen betreft, maakt het niet zoveel uit. Maar je kan een eventuele correctie per e-mail doorgeven aan WeePee.
zal het zo laten, naderhand is het eigenlijk geen probleem. Toch 1 en dezelfde nummer in functie van bedrijf. Is zelfs beter dan mijn eerste denkpiste
philippe_d schreef:* In de forward account moet je de nummers zetten van de 2 Gigaset accounts, gescheiden met een komma.
had ik ook zo gedaan, omdat het veld mij anders leek dan in de SIP accounts
philippe_d schreef:* In de 2 Gigaset accounts kan je een call forwarding naar GSM instellen, waarschhijnlijk is het genoeg als je dat in één van die accounts doet. Ik zou ze wel op een verschillende tijd zetten (vb 20 sec en 25 sec), anders bellen ze misschien gelijktijdig naar de GSM ?
Weepee had mij ook op gsm teruggebeld. Had die vraag gesteld, en hij zei eerst dat dit al iets gecompliceerder was en eigenlijk PBX veronderstelde....
Ik zei dat je toch in de webtool dit kan instellen? Ik had de indruk dat hij ook niet 100% zeker wist of dit zou werken, maar stelde voor bij 1 account dit doorschakelen op te zetten...
philippe_d schreef:* Indien je de 3 accounts niet linkt, maar afzonderlijk wil beheren, heb je volgend krediet nodig:
- - op de forwarding account éénmalig 18 EUR om een nummer te kopen, verder geen belkrediet nodig, gezien van hier niet uitgebeld zal worden.
- op de 2 Gigaset accounts heb je geld nodig om uit te bellen, en om de doorschakeling naar GSM te betalen
ga ze niet bundelen voor die onnet kost (als ze het zouden gebruiken) Zal nog moeten uitpluizen hoe je van account 1 naar 2 onnet belt via gigaset.
2 accounts opladen is niet zo moeilijk hé? als ik beiden afweeg, vind ik toch dat voordeel overweegt naar 'niet bundelen'.
Dus de nummeroverdacht vraag ik via de FW account aan (eerst moet ik Gigasets in handen hebben)? Dan laad ik 20 € op (2+20= 22 €). Voucher van 15 € is net 1 € te weinig.
en 2 X op de gigaset accounts.....
philippe_d schreef:* WeePee moet dan nog je Gigaset accounts "screenen" met je telefoonnummer.
Dat screenen moet toch niet via het IP-adres zijn waar ze uiteindelijk gaan terechtkomen? Ik zou ze thuis instellen, en kijken of alles werkt....(gewoon uitbellen, indien ok....gewoon installeren ter plaatse...en als ze geen signaal meer heeft op pstn, die gigasets gebruiken?)
de gigaset A580 IP zijn bij leverancier uitgeput....voorlopig nog geen leveringsdatum (misschien a.s. donderdag meer info)
was net ideaal, persoon was op reis volgende week (en ik had wat tijd deze week)...ondertussen was nummerportering in orde.....
ofwel moet ik in lokale Saturn (4 km. van mijn deur) setje(s) halen.....(alléé, k' gun het weepee meer)
Kan je dan ook werken met die 'Provisioning code' van weepee mocht je bij Saturn er kopen? Wil max. 2 weken wachten, anders koop ik ze elders....
Spijtig dat ze maar 1 modelleke hebben en zo weinig stock.....
Bedankt Philippe voor de gedetailleerde info wederom