Pagina 1 van 2
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 27 jun 2011, 13:12
door satsurfer
heb ik al gedaan....idd. daar verlopen de gesprekken probleemloos....
maar ik snap niet dat mensen hier zeggen dat er géén problemen zijn van echo/delay bij edpnet, terwijl mijn cijfers van delay het bewijzen. Bij jumblo geen delay!
idem betamax. Sommige melden hier nooit problemen, andere vinden het om te huilen.
1 vaste constante is weepee, waarbij de meeste overtuigd zijn van de kwaliteit

Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 28 jun 2011, 20:23
door sn00zerman
Vandaag is bij ons ook VOIP opgeleverd.
Wij gebruiken die "gratis" modem/router die je van EDPnet krijgt.
Ook een ongelofelijke echo ! ik hoor mezelf in herhaling, onbegonnen werk om zo te telefoneren.
Is er iets wat ik op die modem kan veranderen ?
Internet werkt perfect, ik haal hier echt die 30 Mbit. (maarja, die "kast" staat hier achter de hoek, minder dan 100 meter dus)
groeten,
Kris
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 28 jun 2011, 22:00
door satsurfer
@ sn00zerman
You make my day! eindelijk kom ik nu geloofwaardig over!
Jij schreef:
"Wij gebruiken die "gratis" modem/router die je van EDPnet krijgt.
Ook een ongelofelijke echo ! ik hoor mezelf in herhaling, onbegonnen werk om zo te telefoneren.
Is er iets wat ik op die modem kan veranderen ?"
=> Nee, da's hetgeen ik al 2,5 jaar hoor (eerst bij Belgian-Telecom, nadien bij edpnet.....allebei Colt Telecom). Dus ik vermoed wel recht te hebben van spreken.
Ik werk met de fritz, en daar is de echo iets beter dan bij Sagem. Maar constant zeggen: 'wat zei je daarnet' of gevoel alsof je in een lange tunnel zit, ben ik (en mijn vrouw nog meer) grondig beu....
de delay times zeggen genoeg.
Zoals sommigen hier zeggen....'niet zagen, maar veranderen.....'
Ik laat hen eerst de kans om verbetering te brengen, maar 9/10 kansen dat er niets verandert.....
5 € is spotgoedkoop, maar da's ook alles...
Waarom 2000 belminuten als ik met 1/8 ook al tevreden zou zijn, op voorwaarde dat de belkwaliteit perfect is (evt. HD en CNIP)
Nu hopen dat ik 10 € kan blijven betalen voor telefonie (evt. ander geografisch nr.), want indien raw copper, stap ik over naar scarlet (35 € all-in), alhoewel ik veel liever bij edpnet blijf voor internet. Maar 10 €/maand meer betalen voor iets hogere snelheid....nee, dank U.
Of is de kwaliteit van scarlet internet ook niet zo goed als edpnet. helpdesk lees ik toch zeker en vast niet.....
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 29 jun 2011, 14:13
door Jack Daniels
Ik vind dat een actie (of reactie) van EDPnet hier wel op zijn plaats is. Zelf heb ik geen VoIP bij hen, maar dit zou niet mogen gebeuren.
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 29 jun 2011, 15:43
door satsurfer
@ Jack Daniels
Krijg wel reactie & hulp. Maar ze vermoeden dat het aan mijn hardware ligt, en krijg dus de wikipagina's voorgeschoteld.
Moet nog eens proberen met de sagem....

(wat ik dus gedaan heb, wil niet in herhaling vervallen)
zowel sagem & fritz geven delay (bij fritz heb je de 'bewijzen' van de call logs)
't is niet van vandaag op morgen dat ik aan de alarmbel trek. Maar mijn ervaring is dat je het systeem niet kunt verslaan. Zij gaan geen betere kwaliteit eisen van hun provider omdat 1 klant wat zaagt....'t is maar als een ganse groep vertrekt, dat er misschien schot in de zaak zal komen....
Die svantel lijkt mij echt interessant. Tarieven toch pak beter dan weepee (geen onderscheid bgc/telenet)....en ook CNIP dacht ik.
maar gezien nog geen nummerportatie & kinderziekten misschien toch beter kat uit de boom kijken?
eenvoudige mail naar nomado gestuurd afgelopen maandag, maar zo snel reageren ze daar niet als ze laten uitschijnen.... + hier zegt men TN nr's wél inbegrepen, via chat niet
weepee vind ik echt duur, zeker met hun onderscheid van telenet/belgacom+connectiekosten + geen bundel/packs....
met svanto zal dit alles -bij weepee- misschien onder druk komen te staan?

Dan zou ik zeker bij weepee aansluiten (zoals anderen hier ook)
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 04 jul 2011, 22:50
door satsurfer
medewerker edpnet schreef op 1/07/2011
"De echo is nog steeds in onderzoek."
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 13 jul 2011, 21:45
door satsurfer
11/07 11:51 u. geven ze op ticket mee:
Geachte,
Wij hebben een trace gestart op uw lijn zodat wij voor elk gesprek vandaag via uw nummer 050****** gegevens kunnen verzamelen betreffende de connectiviteit, errors, echo enz.
Dit laten wij vervolgens analyseren door onze specialisten om te kunnen uitmaken wat deze echo enz veroorzaakt."
=> Ik heb dan vlug 2 telefoontjes van werk naar thuis gedaan, anders hadden ze niets om te analyseren
Met vriendelijke groeten,
13/07/2011 11:23 u.
De analyse is als volgt:
Er is geen delay langs de switch zijde. Het enige wat raar is, is de manier waarop de klantzijde antwoordt. Nadat de switch het INVITE bericht stuurt en ontvangt de TRYING, worden de de TRYING berichten onmiddellijk gevolgd door een 180 RINGING event en dit is zeer snel. Maar de switch reageert hier op en wij zien in de logfile dat er staat "Ring call" in milliseconden. Vanaf dit punt kan de switch niets meer doen behalve wachten op het volgende bericht dat moet komen, vanaf de inbound of outbond zijde. Dat is de enige "delay" die er te zien is. Er is geen processing delay te zien op de switch.
Als er een delay optreedt, dan is het niet op de switch,
maar aan de klantzijde. => dus het ligt bij mij of wat?
***********************************
mijn vraag aan Sven (Svanto) gesteld vorige week (los van de analyse):
Voor wat betreft de delay waarden, hier moet je mee opletten.
Er is een waarde die ze PDD noemen in vaktermen. Dit kan bijvoorbeeld verbeterd worden door een ringback tone te genereren terwijl het effectief niet aan het rinkelen is. Dit wordt door sommige firma's geïmplementeerd.
Ook hangt het vanaf van wat je een delay meet. Is het een delay van de RTP pakketten of een delay naar hun gateway? Of is het zoals eerst aangehaald de ringback time die je meet (PDD).
Maar 400 ms is inderdaad een niet te best resultaat voor de voice. Je zou toch moeten minstens trachten onder de 150ms te zitten.
1) het antwoord van edpnet is zeer technisch, vraag me af iemand die gewoon telephony@home neemt, of die gebaat is met zo'n antwoord
2) Ze wijzen in mijn richting, maar hoe komt dan dat ik bij betamax nooit delay heb?
Mijn Sagem Fast (bridge) en Fritz 7270 staan op zolder.
van TF2007 met 15 m. telefoonverlengkabel (dus iets dunner dan die standaard grijze kabel van bgc)
paar dat toekomt bij aansluiting heb ik op zwarte en blauwe fiche aangesloten (niet in lusje), VDSL geen probleem.
Weet er iemand nu wat ik kan doen?

Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 13 jul 2011, 22:18
door MarkDM
Sterk verhaal.
Is er dan niemand anders op dit forum met Edpnet-telefonie en een Fritzbox ?
Als die zijn delay-waarden eens zou kunnen posten...
Ik heb iemand in mijn buurt met Edpnet ADSL en telefonie. Eventueel ga ik er eens testen met een Fritzbox. Ze bellen toch gratis.
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 13 jul 2011, 22:44
door satsurfer
@ MarkDM
met de Sagem Fast (zonder de fritz), was het probleem idem dito....zoals iemand anders hier ook beschreef
misschien moet ik Fritz 7390 VDSL lenen om te testen?

Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 13 jul 2011, 22:48
door philippe_d
... of jouw EDPNet VOIP login eens doorgeven aan iemand die een 7390 heeft om te testen

Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 13 jul 2011, 22:58
door satsurfer
ik snap de hint...ik stuur het je via PM.....
maar als het probleem lokaal ligt, dan zal fritz 7390 geen verschil maken?
@Philippe.....'kzal uw 7390 komen ophalen, en mijn 7270 en sagem bij U zetten
UPDATE: denk er juist aan....je kan met mijn login niet bellen via een andere DSL provider (IP-adres niet eigen aan edpnet)....
dit probleem had ik ook vorig jaar toen edpnet me 3 weken te vroeg mijn nr. porteerden.....
Jij zat toch bij Belgacom, Philippe.....dus heeft geen zin.....

Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 14 jul 2011, 09:27
door MarkDM
satsurfer schreef:@ MarkDM
met de Sagem Fast (zonder de fritz), was het probleem idem dito....zoals iemand anders hier ook beschreef
misschien moet ik Fritz 7390 VDSL lenen om te testen?

Ja maar op een Fritz kan je de delays uitlezen , op een Sagem niet. Daarom zou een resultaat bij iemand anders met een Fritz misschien wel iets kunnen aantonen.
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 14 jul 2011, 09:47
door satsurfer
eureka......ik ga mijn fritz eens aankoppelen op router van familie die -via mij- edpnet hebben....
[
Post made via mobile device ]
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 14 jul 2011, 13:56
door philippe_d
satsurfer schreef: denk er juist aan....je kan met mijn login niet bellen via een andere DSL provider (IP-adres niet eigen aan edpnet)....
Jij zat toch bij Belgacom, Philippe.....dus heeft geen zin.....

Je kan toch op een Belgacom VDSL lijn een PPPoE verbinding maken met edpnet, en zo een edpnet IP verkrijgen (voor de test) ??
Altijd welkom om hier eens te komen testen

.
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 14 jul 2011, 21:56
door satsurfer
uit mijn tickets van vorig jaar (aug 2010):
"Het blijkt dus inderdaad dat u over uw huidige verbinding geen gebruik kunt maken van Internet Telephony van EDPnet. Dit is enkel mogenlijk over een IP adres van EDPnet danwel een vast IP adres van een andere provider dat we dan handmatig toestemming geven binnen te komen op onze servers. Het enige alternatief dat nu nog voorhanden is is kijken of we u eerder aan een IP adres van EDPnet kunnen helpen. Ik zal morgenvroeg meteen bij mijn collega's van Provisioning vragen of de oplevering van uw VDSL abonnement naar voren kan worden getrokken. "
*******************
Het is zo dat u deze VOIP account op het EDPnet netwerk kan gebruiken of op het netwerk van een andere ISP maar dan moeten we voor u het IP adres van die ISP whitlisten.
Dus als het niet gewhitelist is dan zal registratie niet lukken. U hebt volkomen gelijk in dit geval.
Uw VOIP nummer is gelinked aan uw adres, dwz als u vanuit dit nummer met de politie/ambulance belt dan zullen ze uw adres zien , nl Nachtegaalstraat ** te ********.
We excuseren ons uitgebreid voor de ongemakken."
Dus Philippe..... denk niet dat het de moeite is....
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 14 jul 2011, 22:56
door philippe_d
EDPNet VOIP werkt inderdaad niet vanop een ander netwerk (tenzij IP whitelisted).
Maar als je vanop het VDSL2 netwerk met een EDPNet login met success een PPPoE sessie maakt, dan zit je wel op het EDPNet netwerk, je krijgt een EDPNet IP en je surft via het EDPNet netwerk...
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 14 jul 2011, 23:23
door redman
Philippe heeft helemaal gelijk, als je inlogt met edpnet gegevens krijg je een edpnet ip en kan je alles testen en dit voor alle mensen die een belgacom verbinding hebben of een wholesale verbinding.
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 14 jul 2011, 23:28
door satsurfer
ok, zal je eens komende dagen mijn logins geven -als mijn vrouw niet thuis is

- ....zodat je kan testen....en wanneer het jou past
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 18 jul 2011, 17:47
door satsurfer
bericht van edpnet
Beste heer ******,
Er bestaat nog een test die we samen met u kunnen uitvoeren om te zien daar de delays door veroorzaakt worden. En dat is het instellen van onze testaccount in uw VoIP-toestel. Aangezien het testaccount enkel voor een beperkt tijdsperiode gebruikt kan worden, zouden we graag een afspraak met u willen maken.
De bedoeling is dat u een aantal calls doet met dit testaccount om te kunnen zien of de verbinding dan beter is. Mocht dit niet het geval zijn, betekent het dat de delays en echo door uw hardware veroorzaakt worden.
Zou u ons alstublieft kunnen laten weten, wanneer we die test samen met u zouden kunnen uitvoeren?
Met vriendelijke groeten,
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 21 jul 2011, 12:20
door satsurfer
heb een (NL) testaccount van edpnet gekregen.
nu aan het testen met 3CX sip (op pc dus) en plantronics headset.
incoming belgacom calls pstn....perfect, zonder mijn echo.
Als ik naar zelfde nummers terugbel....dan hoor ik mezelf in echo
daarnet incoming call belgacom pstn, en een kleine hapering bij de andere kant (ergens een bottle neck?)
Dus kan toch niet aan MIJN hardware liggen, als ik via de PC rechtstreeks bel.....
Onze 'voip-paus' Philippe is wederom van dienst geweest en mijn account bij hem thuis (incl. VDSL login edpnet, anders lukt het niet om te bellen op het edpnet netwerk) een paar testjes gedaan. Komt tot dezelfde bevindingen.....
Denk gewoon dat Colt slechte peerings heeft met BGC. Telenet heb ik niet kunnen testen.
(Datacenters met vermoedelijk hoge latency en de peering tussen het netwerk (fiberring) en de grote operatoren (bgc, telenet,….loopt mank?)…..
peering met mobiele operatoren verloopt daarentegen ok.....!
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 31 jul 2011, 18:10
door vasonline
Dag Satsurfer,
Het zal je niet veel helpen, maar
ik had toen ik nog bij FullADSL zat (en ze nog op hun eigen netwerk zaten)
veel last van echo op de Betamax klonen. Ik hoorde ook mezelf in echo.
Toen het netwerk werd overgezet naar het Belgacom-netwerk, was de echo verdwenen.
En die is nooit meer teruggekomen.
Je zag ook dat een traceroute langs andere knooppunten liep.
Groetjes
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 31 jul 2011, 21:14
door satsurfer
Modbreak:
Gelieve vorige post niet te quoten
Bedankt vasonline.....Interessante info. Hoe kan je zo'n traceroute van een voip gesprek doen? Ligt toch aan de voip-provider en niet aan uw internetprovider...?
Fulladsl was toch adsl, nu met VDSL 30/4,5 snelheid....kan je toch niet echt haperingen hebben...?
Had je vroeger ADSL en nu VDSL? (betere verbinding)
zelfde telefoons/hardware?
soit, wacht nog op laatste reactie van edpnet, ondertussen bel ik zonder problemen (en echo) via betamax.....
Had bij aanvang gedacht....zal maar plus pack nemen, zal beter zijn en betrouwbaarder.....nee dus
weepee zal me morgen bellen voor meer info (ook lijn van kennis dat ik naar daar zal laten porteren)
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 31 jul 2011, 22:40
door vasonline
Hoi,
Je moet je er niet te veel van voorstellen

Ik deed een traceroute naar de sip server.
In een cmd prompt:
Code: Selecteer alles
C:\>tracert sip.justvoip.com
Bezig met het traceren van de route naar sip.justvoip.com [77.72.169.129]
via maximaal 30 hops:
1 * 11 ms 10 ms fritz.box [192.168.1.1]
2 22 ms 20 ms 20 ms ip-83-134-166-1.dsl.scarlet.be [83.134.166.1]
3 32 ms 23 ms 22 ms 148.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.1
83.241.148]
4 29 ms 23 ms 23 ms 34.247-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.18
3.247.34]
5 25 ms 23 ms 24 ms if-2-0-0.core2.B1D-Brusels.as6453.net [195.219.2
28.41]
6 25 ms 23 ms 23 ms if-6-0.core1.B1D-Brusels.as6453.net [195.219.228
.2]
7 42 ms 37 ms 37 ms if-10-3-0-0.tcore1.AV2-Amsterdam.as6453.net [195
.219.194.25]
8 39 ms 37 ms 36 ms if-5-2.tcore1.FNM-Frankfurt.as6453.net [195.219.
194.14]
9 41 ms 36 ms 37 ms 195.219.156.134
10 37 ms 36 ms 36 ms ix-13-3.icore1.F2C-Frankfurt.as6453.net [195.219
.183.114]
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 37 ms 32 ms 34 ms 77.72.169.129
De trace is voltooid.
WeePee:
Code: Selecteer alles
tracert sip.weepee.org
Bezig met het traceren van de route naar ssw8.weepee.org [91.208.12.138]
via maximaal 30 hops:
1 25 ms 7 ms 4 ms fritz.box [192.168.1.1]
2 23 ms 20 ms 20 ms ip-83-134-166-1.dsl.scarlet.be [83.134.166.1]
3 25 ms 23 ms 23 ms 148.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.1
83.241.148]
4 24 ms 23 ms 23 ms 38.247-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.18
3.247.38]
5 24 ms 23 ms 23 ms 212.3.238.65
6 24 ms 24 ms 41 ms ae-0-11.bar1.Brussels1.Level3.net [4.69.148.177]
7 27 ms 25 ms 26 ms ae-6-6.ebr1.Amsterdam1.Level3.net [4.69.148.174]
8 30 ms 28 ms 28 ms ae-4-4.car2.Brussels1.Level3.net [4.69.136.253]
9 30 ms 28 ms 29 ms level3.weepee.org [212.3.234.162]
10 30 ms 24 ms 24 ms ssw8.brussels.weepee.org [91.208.12.138]
En dan zie je welke netwerkknooppunten worden gebruikt.
Uiteraard is de latency en het aantal hops belangrijk. Je ziet ook 'n beetje langs welke netwerken de bitjes lopen.(Level3 voor WeePee)
Misschien eens traceroute doen naar Betamax, WeePee en Edpnet & ze vergelijken met deze?
Groetjes
Ik heb me toen van ADSL(1) naar ADSL2+ laten omschakelen (ik zit nu bij Scarlet op het 12/640 lijnprofiel)
Nvdr: TV kijk ik op alternatieve wijze.
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 01 aug 2011, 00:01
door krisken
Raar dat je ze "sip.edpnet.be" laten veranderen in "voip.edpnet.be" terwijl dit dezelfde server is? (zie een ping naar beide hostnames).
Anyway, traceroutes via wifi vanaf een edpnet lijn (EDPnet vdsl pro met 30mbit profiel)
sip.edpnet.be
1 1 ms <1 ms <1 ms wifi.office.it2go.eu [192.168.100.1]
2 18 ms 17 ms 17 ms 85.234.217.1.static.edpnet.net [85.234.217.1]
3 20 ms 19 ms 19 ms 85.234.208.161.static.edpnet.net [85.234.208.161]
4 21 ms 20 ms 20 ms 212.71.0.11
ssw8.brussels.weepee.org
1 1 ms <1 ms <1 ms wifi.office.it2go.eu [192.168.100.1]
2 18 ms 17 ms 17 ms 85.234.217.1.static.edpnet.net [85.234.217.1]
3 19 ms 19 ms 19 ms 85.234.208.161.static.edpnet.net [85.234.208.161]
4 33 ms 30 ms 30 ms 212.71.11.106.adsl.dyn.edpnet.net [212.71.11.106]
5 30 ms 30 ms 31 ms 195.16.161.105
6 32 ms 30 ms 34 ms vlan70.csw2.Frankfurt1.Level3.net [4.69.154.126]
7 30 ms 30 ms 30 ms ae-72-72.ebr2.Frankfurt1.Level3.net [4.69.140.21]
8 34 ms 41 ms 34 ms ae-46-46.ebr1.Dusseldorf1.Level3.net [4.69.143.169]
9 34 ms 36 ms 34 ms ae-22-22.ebr2.Dusseldorf1.Level3.net [4.69.143.186]
10 37 ms 37 ms 36 ms ae-46-46.ebr1.Amsterdam1.Level3.net [4.69.143.201]
11 40 ms 40 ms 39 ms ae-4-4.car2.Brussels1.Level3.net [4.69.136.253]
12 41 ms 40 ms 40 ms cogent.brussels.weepee.org [149.6.134.206]
13 40 ms 40 ms 40 ms ssw8.brussels.weepee.org [91.208.12.138]
sip.justvoip.com
1 1 ms 1 ms 1 ms wifi.office.it2go.eu [192.168.100.1]
2 18 ms 17 ms 17 ms 85.234.217.1.static.edpnet.net [85.234.217.1]
3 20 ms * 20 ms 85.234.208.161.static.edpnet.net [85.234.208.161]
4 31 ms 30 ms 33 ms 212.71.11.106.adsl.dyn.edpnet.net [212.71.11.106]
5 31 ms 31 ms 31 ms decix.comnet.nl [80.81.192.179]
6 33 ms 31 ms 31 ms 10.254.4.222
7 32 ms 32 ms 33 ms sip.testvoip.nl [77.72.169.134]
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 01 aug 2011, 11:14
door philippe_d
vasonline schreef:Je moet je er niet te veel van voorstellen

Ik deed een traceroute naar de sip server.
Volgens mij moet je daar inderdaad niet te veel van voorstellen. Wat de kwaliteit van VoIP betreft, wordt deze bepaald door de verbinding waardoor de
RTP pakketjes lopen. Dit is in vele gevallen
niet gelijk aan de route van de SIP negotiatie.
Zoals je hierboven kan zien: je hebt een heel korte route vanaf het edpnet netwerk naar voip.edpnet.be .... maar toch geen garantie voor een echo-vrij VoIP gesprek ?
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 01 aug 2011, 12:35
door vasonline
Dank u Philippe
Dat wist ik niet, dat via RTP een andere route werd genomen.
Groetjes
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 02 aug 2011, 22:36
door satsurfer
13/07 was hun laatste reactie
22/07 heb ik een serieus verslag met voice file bijgevoegd.
ze hebben -doordat ik al lachend dit voorstelde- fritz 7340 aan interessante prijs voorgesteld, mits 1 jaar contractverlenging
Ik wil hem gratis na al die miserie met ellenlange threads en waarbij nooit oplossingen uit de bus kwamen (en ik zal ook 10 € voor telephony pack blijven betalen, terwijl mijn nr. elders zal zitten

).
http://www.edpnet.nl/thuis/internet/Int ... atis-modem
Anders wordt het Scarlet. (ze lezen hier ook wél mee)
wss. is iedereen in verlof of ontbreekt er een senior manager helpdesk (of hoe heet dat?) die de knoop doorhakt in mijn dossier.
zie ook mijn bijlage met cijfers die heel duidelijk zijn.....
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 03 aug 2011, 15:00
door Jack Daniels
Mijn broer heeft ook een Fritzbox, denk het model met 3 antennes en hij heeft een telefonie abo bij edpnet. Ik moet eerlijk bekennen dat de kwaliteit van het gesprek wel goed is, alleen is het zo stil. of het nu naar (of met) mijn GSM of vast toestel is, ik moet altijd moeite doen om mijn broer (of zijn vrouw) aan de andere kant van de lijn te horen. Ik heb hem er wel nog niet attent op gemaakt.
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 03 aug 2011, 15:18
door satsurfer
denk dat dit meer te maken heeft met het aangesloten toestel.....
nog vorig jaar zo'n pstn vaste telefoon in LIDL gekocht....zaten 4 AA batterijen in, na 1 week plat! op max. hoorde ik beltoon nog niet goed.
Dan Siemens Gigaset 5020 ZONDER batterijen en dit werkt perfect!
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 03 aug 2011, 15:32
door UBremoved_15318
Hier ook de Sagem, met daarop aangesloten een Siemens S450 dect toestel. Een enorme echo, al wat instellingen geprobeerd maar tot op heden geen succes.
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 03 aug 2011, 16:11
door satsurfer
Joepie....eindelijk nog mensen die mijn probleem onderkennen.....
Oplossingen bieden ze niet.....'t ligt aan de klant....ze hebben vanmorgen nogmaals gezegd dat ik maar mijn nr. moet wegporteren en ik newer & faster internet krijg & telephony ipv raw copper.....(wél duurder dan scarlet).
Voor hen is het cadeau als ik nr. porteer....ze moeten geen nummerkosten betalen, en ze krijgen 10 €/maand van mij daarvoor!
een 'schuldbekentenis' dat Colt beneden alle peil is, doen ze niet.
******** *******
3/08/2011 9:11:00
"Beste heer ******
U kan uw nummer 050****** laten wegporteren naar een andere provider.
Uw abonnement voor dsl kan dan naar Newer and Faster omgezet worden (met ongelimiteerd trafiek) , telefonie order blijft dan verder actief zodat u voor raw copper niet betaalt.
Laat u ons aub weten wat u ervan vindt."
In ander ticket:
"
********* *****
30/06/2011 10:21:00
Beste meneer ******,
Naar aanleiding van uw bericht willen we u melden dat uw EDPnet Telephony in ons systeem actief blijft tenzij u het telefoonabonnement zelf vraagt stop te zetten.
Dus, zelfs als uw nummer naar een andere operator wordt geporteerd, blijft uw abonnement actief in ons systeem.
Met vriendelijke groeten,"
Met dank voor de medewerking"
Dus al mijn gefundeerde 'kritieken', worden niet gelezen.....

Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 03 aug 2011, 16:39
door peewee_power
Beste Satsurfer,
Ik wil eventjes melden dat COLT hier weinig tot niks mee te maken heeft. Onze telefonie loopt tegenwoordig ook grotendeels over COLT en wij hebben hier geen enkel probleem mee. De kwaliteit van het telefonie (en trouwens ook het IP transit netwerk) van COLT is uitstekend.
Het feit dat u echo waarneemt heeft niks te maken met de snelheid waarop u de signalling of media gateways kunt bereiken, maar alles met de manier waarop (in het voleldige VoIP gedeelte tot op de overgang naar PSTN) echo gemanaged wordt. Bij WeePee sporen wij effectief echo automatich op en vernietigen deze.
MVG
Het WeePee Team
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 17 aug 2011, 23:09
door satsurfer
22/07 mijn 'eindverslag' (genoeg info gegeven, en ik begon het beu te worden na 2,5 'ticketing') 'echo op lijn', met de testen met hun NL edpnet SIP toegevoegd aan het ticket
3/08 reactie dat ik mijn
nr. maar moet wegporteren als ik dat wil....en mijn internet naar newer & faster wordt omgezet en unlimited...geen raw copper betalen.....(dat scheelde er nog aan, dat ik raw copper zou moeten betalen....dan was ik onmiddellijk weg naar Scarlet VDSL only)
1. unlimited (wat ik niet nodig heb) en nieuwsgroepen vallen dan weg (liever het laatste!)
over mijn verslag waar ik (en Philippe) aan gezwoegd heb(ben), wordt met geen woord over gerept.....
Hoera.....reactie na kleine maand:
17/08 "Onze specialisten zijn het probleem nog
steeds aan het onderzoeken. Het verhelpen daarvan kan evenwel nog tijd in beslag nemen."
We zijn dus bezig van 07/06/2011
"Ik zou een Fritzbox 7340 (vergelijkbaar met 7390) voor aantrekkelijke prijs kunnen kopen, op voorwaarde dat ik 1 jaar extra klant blijf...."
maar edpnet schrijft:
We willen waarschuwen dat Fritz.Box 7340 niet gecertificeerd is voor VDSL in België en
we kunnen daar helaas geen support op geven, mocht u dit toestel op een VDSL-lijn willen gebruiken.
Hier raden ze hem wel aan... (voor hun telefonie), bij internetaansluitingen blijft het Sagem Webr@cer 3464
http://www.edpnet.be/nl_be/thuis/telefo ... -telephony
U kan onze Gigaset C300 of de stijlvolle pimped-out versie Gigaset SL780
gewoon aansluiten op alle aangeboden edpnet modems (FRITZ!Box 7113 of FRITZ!Box 7340). Bovendien zijn deze basissets uitbreidbaar tot respectievelijk 4 en 6 handsets!
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 18 aug 2011, 09:24
door philippe_d
@satsurfer
EDPNet biedt inderdaad beide FritzBoxen aan, maar alléén voor ADSL klanten,
niet voor VDSL2.
http://userbase.be/nieuws/telecom/641-e ... p-in-gamma.
Ik denk dat ze van Belgacom geen andere modems mogen aanbieden dan de goedgekeurde Sagem.
Gezien de 7340 inderdaad een VDSL2 modem is, kan je die perfect gebruiken (mits het instellen van VLAN10 voor Internet). In de recente Firmwares (xx.05.04) is deze mogelijkheid voorzien via de web interface.
Re: constant echo op mijn lijn (edpnet sip)
Geplaatst: 12 sep 2011, 00:12
door satsurfer
er komen geen oplossingen van edpnet uit, wat betreft mijn sip problemen........
Dus nu maak ik de overstap naar weepee...
Nog even een -bezorgd- vraagje:
Edpnet incoming calls barslecht:
Betamax (voipbuster/jumblo) echt voorbeeldig.....weepee iets hogere delay/jitter waarden. Kan er iemand dit correct interpreteren? Niets om ongerust over te maken? Moet toch zeker zijn als ik 1 jaar 'vast' zit

bedankt wederom

een mailtje gisteravond naar Joeri (CEO van Weepee)...vanmorgen een vriendelijk en duidelijk antwoordje
'Ik ben er vrij gerust in, die latencies zijn voor ons niet zo een probleem, wij hebben klanten die werken over ip over sateliet ... die latencies lopen op tot 250ms en dan nog is er geen probleem met de juiste hardware'
Dus vanmorgen portering aangevraagd.....kort nadien mailtje in de bus dat ik bericht krijg wanneer portering zal gebeuren.....
Allemaal supervlot & professioneel verlopen, wat jullie allemaal al zeiden.....
UPDATE: 10 werkdagen tussen aanvraag & effectieve portering. dus komende donderdag is het aan mijn beurt.....
Weepee problemen bij overdracht
Geplaatst: 29 sep 2011, 17:57
door satsurfer
Nieuw topic aangemaakt voor jouw probleem - Krisken
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=31140