Re: VOIP Scarlet + VOIP Weepee + VOIP 3starsnet
Geplaatst: 29 jul 2010, 20:54
Heb je een WeePee account om te testen ? Via de usertool kan je dan zien op welke IP en poort je aangemeld bent op de VOIP server.
Een alternatieve opstelling zou kunnen zijn:
* Scarlet via Sagem op 5060 laten.
* pfense op DMZ in Sagem.
* ATA's op 5060 laten.
* port forwarding in pfense van poort 5070 (WAN) naar 5060 van ATA1 (10.0.0.3)
* eventueel port forwarding in pfense van poort 5080 (WAN) naar 5060 van ATA2 (10.0.0.4 ?)
Maar succes niet verzekerd, ik heb al dikwijls gelezen dat Sagem/bbox gebruikers problemen hebben met VOIP achter de Bbox, en de enige werkende oplossing was om de VOIP poort van de bbox te wijzigen (zelfs indien VOIP op disabled staat) !!!!
Kan je nog eens proberen om de Sagem VOIP op een andere poort te zetten (5090) en de test te herhalen?
Ik besef wel dat je dan een probleem hebt met Scarlet, maar dan weet je tenminste of dit de oorzaak is.
Hoewel ik me nog steeds afvraag waarop Scarlet VOIP niet zou werken op een alternatieve poort. Volgens sommige berichten werkte deze truc wel met i-Talk ...
Volgens mij zal de enige werkende oplossing zijn:
* Sagem alleen gebruiken voor Scarlet VOIP
* Een router achter de Sagem met eigen PPPoE
* Alle andere VOIP applicaties op deze router, onafhankelijk van de Sagem ...
Philippe.
Een alternatieve opstelling zou kunnen zijn:
* Scarlet via Sagem op 5060 laten.
* pfense op DMZ in Sagem.
* ATA's op 5060 laten.
* port forwarding in pfense van poort 5070 (WAN) naar 5060 van ATA1 (10.0.0.3)
* eventueel port forwarding in pfense van poort 5080 (WAN) naar 5060 van ATA2 (10.0.0.4 ?)
Maar succes niet verzekerd, ik heb al dikwijls gelezen dat Sagem/bbox gebruikers problemen hebben met VOIP achter de Bbox, en de enige werkende oplossing was om de VOIP poort van de bbox te wijzigen (zelfs indien VOIP op disabled staat) !!!!
Kan je nog eens proberen om de Sagem VOIP op een andere poort te zetten (5090) en de test te herhalen?
Ik besef wel dat je dan een probleem hebt met Scarlet, maar dan weet je tenminste of dit de oorzaak is.
Hoewel ik me nog steeds afvraag waarop Scarlet VOIP niet zou werken op een alternatieve poort. Volgens sommige berichten werkte deze truc wel met i-Talk ...
Volgens mij zal de enige werkende oplossing zijn:
* Sagem alleen gebruiken voor Scarlet VOIP
* Een router achter de Sagem met eigen PPPoE
* Alle andere VOIP applicaties op deze router, onafhankelijk van de Sagem ...
Philippe.