Pagina 1 van 1

Re: VOIP Scarlet + VOIP Weepee + VOIP 3starsnet

Geplaatst: 29 jul 2010, 20:54
door philippe_d
Heb je een WeePee account om te testen ? Via de usertool kan je dan zien op welke IP en poort je aangemeld bent op de VOIP server.

Een alternatieve opstelling zou kunnen zijn:
* Scarlet via Sagem op 5060 laten.
* pfense op DMZ in Sagem.
* ATA's op 5060 laten.
* port forwarding in pfense van poort 5070 (WAN) naar 5060 van ATA1 (10.0.0.3)
* eventueel port forwarding in pfense van poort 5080 (WAN) naar 5060 van ATA2 (10.0.0.4 ?)

Maar succes niet verzekerd, ik heb al dikwijls gelezen dat Sagem/bbox gebruikers problemen hebben met VOIP achter de Bbox, en de enige werkende oplossing was om de VOIP poort van de bbox te wijzigen (zelfs indien VOIP op disabled staat) !!!!

Kan je nog eens proberen om de Sagem VOIP op een andere poort te zetten (5090) en de test te herhalen?
Ik besef wel dat je dan een probleem hebt met Scarlet, maar dan weet je tenminste of dit de oorzaak is.
Hoewel ik me nog steeds afvraag waarop Scarlet VOIP niet zou werken op een alternatieve poort. Volgens sommige berichten werkte deze truc wel met i-Talk ...

Volgens mij zal de enige werkende oplossing zijn:
* Sagem alleen gebruiken voor Scarlet VOIP
* Een router achter de Sagem met eigen PPPoE
* Alle andere VOIP applicaties op deze router, onafhankelijk van de Sagem ...

Philippe.

Re: VOIP Scarlet + VOIP Weepee + VOIP 3starsnet

Geplaatst: 29 jul 2010, 21:06
door krisken
Heb al zitten denken om eventueel scarlet voip naar weepee of 3stars over te zetten (en nieuwe ATA) en VOIP van die sagem modem volledig buiten dienst te zetten. Alleen lees ik dan weer dat dit praktisch onmogelijk is.

Ik ga eerst eens kijken of de DMZ vanuit de scarlet modem naar de pfsense wel werkt (via mobile vikings op laptop, dus geheel ander netwerk). Daarna ga ik jouw beschreven (mogelijke) oplossing nogmaals proberen.

Kris

Re: VOIP Scarlet + VOIP Weepee + VOIP 3starsnet

Geplaatst: 30 jul 2010, 17:31
door MarkDM
Ik zou een test doen zonder Pfsense. ATA rechtstreeks op de Sagem of met alleen een hubje/switch ertussen.
Dan zal je weten of het probleem in de Sagem zit of in de Pfsense.

Re: VOIP Scarlet + VOIP Weepee + VOIP 3starsnet

Geplaatst: 30 jul 2010, 21:26
door krisken
MarkDM schreef:Ik zou een test doen zonder Pfsense. ATA rechtstreeks op de Sagem of met alleen een hubje/switch ertussen.
Dan zal je weten of het probleem in de Sagem zit of in de Pfsense.
Ik heb de dit reeds gisteren gedaan, doch zonder resultaat. De ATA heb ik gewoon aan de tweede poort van de vdsl modem (die aan de achterkant) gehangen met een vast IP (10.1.0.200).

Re: VOIP Scarlet + VOIP Weepee + VOIP 3starsnet

Geplaatst: 07 aug 2010, 14:44
door philippe_d
krisken schreef:Echter blijven deze problemen...
Kris......
al meer vooruitgang geboekt ?
Philippe.

Re: VOIP Scarlet + VOIP Weepee + VOIP 3starsnet

Geplaatst: 07 aug 2010, 23:03
door krisken
philippe.deleye schreef:
krisken schreef:Echter blijven deze problemen...
Kris......
al meer vooruitgang geboekt ?
Philippe.
Philippe,

Helaas is er hierin nog geen vooruitgang geboekt.
Zowat van alles al geprobeerd qua poorten en ip's doorsturen, helaas zonder verandering.
Enige wat helpt is een router er achter hangen, en deze een eigen PPPOE sessie laten opzetten. Maar dat zijn dan weer extra kosten...