Welke voip-modem is de moeite?

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
Bedankt: 393 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

philippe.deleye schreef: De volgende in de reeks is de FritzBox 7270. Meeste eigenschappen identiek met de 7170, maar bijkomend:
1) DECT basis station: je kan hier ook nog eens (max) 6 draagbare DECT telefoons aansluiten
Ik heb die 1 X geprobeerd met mijn panasonic dect telefoons...zo'n slechte geluidskwaliteit (metaalklank & echo)!
er was ook iets met de caller-id (die zag je niet direct of je kon de 'laatst' gebelde personen op je telefoon niet meer zien) en datum en uur was er niet meer op de panasonic.

uit miserie terug de panasonic dect basisstation aangesloten....of zijn siemens dec-t beter?

hun MT-D zeker en hun MT-F reeks is ook een mislukking te noemen als ik de vele reviews lees....
philippe.deleye schreef:Dan zijn er nog recentere modellen, de 7390 en de 7570, die beide VDSL2 ondersteunen (maar tot op vandaag is er nog niemand in geslaagd deze op het BGC netwerk te laten werken, wegens verplichte Sagem)
als er nu een VDSL modem van AVM op de markt komt annex A, dan kan je die toch gewoon aankoppelen?

AVM antwoord: "Op de vraag "geschikt voor het Belgische net" kan ik je antwoorden dat wij voldoen aan ITU G.993.2 Annex A of B"

vond dit:
http://www.avm.de/en/service/manuals/FR ... N_7340.pdf
philippe.deleye schreef:Wat betreft WLAN. Zelf nooit problemen ondervonden. De 7050 heeft één antenne, de 7170 heeft er twee, en de 7270 heeft 3 antennes. In de handel zijn er vervangsets te koop, waarmee je de origine antenne kan omwisselen met een sterkere:
http://cgi.ebay.de/7dbi-VARIA-Umbau-Ant ... 518d6b35db
die kende ik niet, vroeger altijd gekeken, maar dat zijn er waar je moet solderen en de boel opengooien...en dat doe ik liever niet met een toestel van 5 jaar garantie..

heeft dit nadelen zo'n zwaardere antenne aansluiten? en moet je bij de fritz 7270 dan 3 aansluiten? Ik dacht, zal beter signaal hebben met 7270 (3 antennes), maar nee...
beneden altijd maar 1-2 streepjes

Ik vind de WLAN iets minder dan de B-box 1/Sagem.
Heb beter signaal van de buren (sagem f@st), dan met de fritzbox 7270 (staat op zolder, met 1 betonplafond en 1 houten plafond)
ook inloggen met smartphone (htc) of sagem f@st bij buren (wpa met code) gaat probleemloos, bij de fritzbox (ondanks alle correcte gegevens) lukt het niet!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 15 keer
Provider

satsurfer schreef: als er nu een VDSL modem van AVM op de markt komt annex A, dan kan je die toch gewoon aankoppelen?
AVM antwoord: "Op de vraag "geschikt voor het Belgische net" kan ik je antwoorden dat wij voldoen aan ITU G.993.2 Annex A of B"
* Het Annex A of Annex B onderscheid heeft niets met VDSL2 te maken, maar met de ADSL2+ modem in deze FritzBox. Voor VDSL2 maakt dit niets uit.
* Gewoon aankoppelen ? Zo werkt het niet ... Bij VDSL2 is de chipset belangrijk (de 7390 en de 7570 hebben verschillende chipsets) en ik heb hier op Userbase nog niemand gezien die met succes de FritzBox gebruikt voor VDSL2.
Lees toch ook eens een vroegere post in dit verband: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 71&start=0
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”