We zien wel wat dat gaat geven bij Belgacom. Hopelijk niet te veel miserie, anders zitten we met een jaar weer snel bij Evonet.

Wat???RobinW schreef:Ja, ik weet dat ik niet op de dichtste centrale zit.
We zien wel wat dat gaat geven bij Belgacom. Hopelijk niet te veel miserie, anders zitten we met een jaar weer snel bij Evonet.
Dat kan je niet. Je kan bij hen de VDSL2-modem Sagem aankopen voor 50 euro (normaal 80 euro).mutmong schreef: Bij scarlet kan je zelf een VDSL2 modem kiezen.
Dat is al een hele tijd niet meer zo!!!mutmong schreef:En nog een 'weetje' i.v.m. Belgacom:
Bij Belgacom verplichten ze de nieuwe klanten om een pack te nemen (dus met dig. TV en vaste telefonie) als je VDSL2 wil!!!
Testaankoop is al op de hoogte en ze maken er een artikel over!
now schreef:Daarom wacht ik nog even. Misschien lukt het wel om na 22 maart de "Boost" te krijgen zonder die verplichte "GRATIS TV"
Dan zullen ze meer dan waarschijnlijk bedoelen: het mag een modem zijn van ergens anders, bijvoorbeeld een Bbox2 of Sagemmodem van bij Dommel/EDPnet/Belgacom.mutmong schreef:Ik heb gebeld naar Scarlet en men wist mij dus duidelijk te zeggen dat ik zelf een VDSL2 modem mag kopen. Dus geen verplichte aankoop bij hen.
Voor Belgacom heb ik het vandaag nog eens gevraagd in een Belgacomwinkel. Ik was niet de enige bij testaankoop met de klacht en ik ben dit feit teweten gekomen omdat ze mij telefonisch bedankt hebben voor m'n bijdrage. Ik kan het trouwens ook bewijzen door de mails (n.a.v. de vragen) die ik ontvangen heb.
Ze 'bedoelen' dat misschien wel maar ze zeiden er niets van aan de telefoon. Ik ga ervan uit dat er van verschillende merken VDSL2 modems bestaan. Het lijkt me wel mogelijk dat er wel een bepaalde soort 'chipset' vereist is maar eigenlijk zou men zich gewoon moeten houden aan de internationale technische standaard ITU G.993.2 en de nodige keurmerken op het toestel(ik zeg wel niet dat op het Belgacom VDSL2 netwerk alles goed zou werken mocht je een modem gebruiken met bvb een andere chipset). Als iemand ergens de officiële info weet staan waarin de beheerder van het VDSL2 netwerk (voorlopig Belgacom alleen denk ik) specifieke voorwaarden oplegt i.v.m. het gebruik van een soort modem of chipset (dus ook naar andere providers toe), post die coördinaten dan eens aub.Lord Utopia schreef:Dan zullen ze meer dan waarschijnlijk bedoelen: het mag een modem zijn van ergens anders, bijvoorbeeld een Bbox2 of Sagemmodem van bij Dommel/EDPnet/Belgacom.mutmong schreef:Ik heb gebeld naar Scarlet en men wist mij dus duidelijk te zeggen dat ik zelf een VDSL2 modem mag kopen. Dus geen verplichte aankoop bij hen.
Voor Belgacom heb ik het vandaag nog eens gevraagd in een Belgacomwinkel. Ik was niet de enige bij testaankoop met de klacht en ik ben dit feit teweten gekomen omdat ze mij telefonisch bedankt hebben voor m'n bijdrage. Ik kan het trouwens ook bewijzen door de mails (n.a.v. de vragen) die ik ontvangen heb.
Er zijn maar twee modems toegelaten: Bbox2 en de ongepolijste Sagem 3464.
Belgacom Intense als nieuwe klant of aanpassing naar andere/nieuwe formule?RobinW schreef:De Sagem wordt verplicht door het BIPT (op advies van Belgacom…).
Bij VDSL2 is er normaal ook geen technische beperking want je zit aangesloten op de ROP bij jou in de buurt.
Mij zetten ze de 24ste over naar Belgacom Intense. Ik ben eens benieuwd.
Lijkt me wel bizar dat ze niet antwoorden, support is daar super.BasMSI schreef:Wel ik twijfel of ik nog terug ga naar Evonet.
Ik gebruikte mijn ADSL login via VDSL2 met een fijne snelheid, immers ik betaalde nog ruim 6 weken.
Dus had ik ze op de hoogte gesteld van de snelheid van hun netwerk via VDSL2 met het aanbod het te mogen blijven gebruiken voor bv 10 euro per maand.
Wat schetst mijn verbazing?
Ze geven geen antwoordt, maar zetten een snelheids-limiet op mijn account, het doet niet meer dan 3Mbit down en 512kbit up.
Dit is pure onzin want Schedom doet wel volle snelheid en Evonet deed dat ook voor dat ik het gemeld had.
Sorry hoor, maar zulke kinderachtige spelletjes doet mij NIET meer terugkeren, ook al hebben ze dan VDSL2 of iets anders.
Ze hadden ook gewoon even kunnen antwoorden dat dit niet mag.
Na 10 jaar trouwe klant te zijn geweest en dat DIT te doen...geeft me zwaar te denken.
Waarom geen uitleg of gewoon een BASTA! kan ik allemaal begrijpen, maar niet reageren en dan wel de snelheid limiteren nadat ik zelf aangeef hoe en wat...kinderachtig.
Eén klein verschil: Schedom heeft een contract voor VDSL2?BasMSI schreef:Ze geven geen antwoordt, maar zetten een snelheids-limiet op mijn account, het doet niet meer dan 3Mbit down en 512kbit up.
Dit is pure onzin want Schedom doet wel volle snelheid en Evonet deed dat ook voor dat ik het gemeld had.
Inderdaad, maar dergelijke vragen zijn geen supportvragen he. Als ze al plannen hebben, hoe zeker die ook zijn, en hoe groot of klein: ik denk niet dat ze die zomaar gaan meedelen.Tomsworld schreef:Lijkt me wel bizar dat ze niet antwoorden, support is daar super.
Ik bedoel een contract tussen Schedom/Evonet en Belgacom.BasMSI schreef:Evengoed, ze hadden kunnen zeggen: sorry dit mag je niet.
Hemaal niets zeggen maar wel een limiter zetten vind ik kinderachtig.
Ja ik weet dat ik een Schedom contract heb, maar ik wou gewoon de beiden de snelheid testen.
Ofloo schreef:En nu zou het wel interessant zijn als het was zoals het vroeger was waar je gewoon een account kocht en dat het dsl signaal door BGC geleverd werd, .. dan kon je VDSL nemen bij BGC en een access account van eender welke provider erop zetten, .. en switchen zou ook makkelijker gaan, omdat je gewoon een jaar contract neemt voor dsl signaal, .. en dan een account bij eender welke provider kan nemen die deze dan nog eens maandelijks opzegbaar kunnen maken, .. op die manier zou concurrentie veel groter zijn, .. de dag van vandaag als één provider iets goedkoper aanbied, .. moet je contract al ten einde lopen, .. vooraleer je kan overstappen dikwijls zijn de voorwaarden bij einde contract niet meer geldig.
Eigenlijk zou men beter terug gaan naar een dergelijk systeem omdat tegenwoordig alle DSL toch in handen is van BGC en moeten service providers maar cappen, via de radius BGC zou dan best een volledige sync geven zodat alle providers hun snelheden kunnen bepalen.
Dat BGC instaat voor de lijnen en andere isp voor access. op deze manier had je bv bij een provider als evonet dat zijn formules niet vernieuwt gewoon gebruik kunnen maken van vdsl ipv enkel adsl