Pagina 1 van 1
Re: Vraag ivm. overdracht telefoonnummer
Geplaatst: 03 mei 2010, 12:33
door xenne
telefoonnummer is blijkbaar ondertussen geporteerd naar weepee.... zit helaas wel zonder internet & tv.... contact gehad met belgacom, zou een korte onderbreking zijn (versteken van internet met vaste lijn naar internet zonder vaste lijn) ... ze zijn er zich iig van bewust dat ik internet & tv wil houden - hopelijk komt het nog goed vandaag

Re: Vraag ivm. overdracht telefoonnummer
Geplaatst: 03 mei 2010, 13:46
door xenne
omdat ik online dingen zag verschijnen als "voortijdige opzegging internet" heb ik nog maar eens gebeld, en deze keer hoorde ik een ander verhaal
mijn vrees is blijkbaar uitgekomen....
BELGACOM HEEFT INTERNET EN TV ER OOK AFSMETEN!!!!!!
ER ZIT NIETS MEER OP HET KOPER
nochtans 3 x gevraagd en bevestiging gekregen dat ze het zouden oplaten
zonet contact gehad met belgacom, ze zouden vandaag internet & tv nog terug activeren? hoop doet leven
ze hebben me ook een fictief nummer gegeven....
als ik kijk bij e-services staat er nochtans
zolang we zonder internet zitten, marcheert telefoon uiteraard ook niet - portatie lijkt wel in orde te zijn.
zie dat alle nummers die naar hier bellen door weepee verbonden worden met de mailbox
aan de administratieve rompslomp durf ik nog niet denken
Re: Vraag ivm. overdracht telefoonnummer
Geplaatst: 03 mei 2010, 14:53
door BasMSI
Re: Vraag ivm. overdracht telefoonnummer
Geplaatst: 03 mei 2010, 15:21
door Maglor
xenne schreef:omdat ik online dingen zag verschijnen als "voortijdige opzegging internet" heb ik nog maar eens gebeld, en deze keer hoorde ik een ander verhaal
mijn vrees is blijkbaar uitgekomen....
BELGACOM HEEFT INTERNET EN TV ER OOK AFSMETEN!!!!!!
ER ZIT NIETS MEER OP HET KOPER
nochtans 3 x gevraagd en bevestiging gekregen dat ze het zouden oplaten
zonet contact gehad met belgacom, ze zouden vandaag internet & tv nog terug activeren? hoop doet leven
ze hebben me ook een fictief nummer gegeven....
als ik kijk bij e-services staat er nochtans
zolang we zonder internet zitten, marcheert telefoon uiteraard ook niet - portatie lijkt wel in orde te zijn.
zie dat alle nummers die naar hier bellen door weepee verbonden worden met de mailbox
aan de administratieve rompslomp durf ik nog niet denken
Ze hebben dus nog niets geleerd. Bereid je al maar voor op een lawine van facturen en kredietnota's. Bij mij heeft het bijna een week geduurd eer ik terug internet en TV had.
Re: Vraag ivm. overdracht telefoonnummer
Geplaatst: 03 mei 2010, 15:36
door xenne
Maglor schreef:Ze hebben dus nog niets geleerd. Bereid je al maar voor op een lawine van facturen en kredietnota's. Bij mij heeft het bijna een week geduurd eer ik terug internet en TV had.
yep, ik ken
uw case... en ik had gehoopt van niet in dezelfde miserie verzeild te geraken, helaas ... pindakaas.....
Re: Vraag ivm. overdracht telefoonnummer
Geplaatst: 03 mei 2010, 18:31
door BasMSI
Maglor schreef:
Ze hebben dus nog niets geleerd. Bereid je al maar voor op een lawine van facturen en kredietnota's. Bij mij heeft het bijna een week geduurd eer ik terug internet en TV had.
Bij mij duurde het 3!! maanden voor ze doorhadden dat ik reeds lang vertrokken was.
Waarna de facturatie ellende begon...ik heb meer credit-nota's dan facturen

Re: Vraag ivm. overdracht telefoonnummer
Geplaatst: 03 mei 2010, 18:34
door xenne
alles werkt blijkbaar terug.... nu nog wijs geraken uit de administratie

Re: Vraag ivm. overdracht telefoonnummer
Geplaatst: 04 mei 2010, 11:53
door proz
@Xenne
Dat alles terug werkt zegt eigenlijk niks over wat je kan verwachten.
Beschouwd Belgacom de opzeg van de vaste lijn als een opzeg van je Internet Favoirte (voor de nummeroverdracht)?
Beschouwd Belgacom je Internet Favorite zonder vaste lijn (na de nummeroverdracht) als een nieuw contract?
Er wordt in de algemene voorwaarden van Internet Favorite nergens een ondercheid gemaakt tussen Internet
Favorite met vaste lijn of zonder vaste lijn. Dus ik beschouw dit als één en het zelfde abonnement omdat de overschakeling naar internet zonder vaste lijn slechts een lichte technisch aanpassing verondersteld.
http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... lus_nl.pdf
Is er niemand die een internetabo bij Belgacom behouden heeft en tegelijk zijn vaste lijn heeft opgezegd waardoor zijn internet abo naar een internetabo zonder vaste lijn ging?
Re: Vraag ivm. overdracht telefoonnummer
Geplaatst: 04 mei 2010, 12:07
door philippe_d
proz schreef: Beschouwt Belgacom de opzeg van de vaste lijn als een opzeg van je Internet Favorite (voor de nummeroverdracht)?
Beschouwt Belgacom je Internet Favorite zonder vaste lijn (na de nummeroverdracht) als een nieuw contract?
In ieder geval is het géén opzeg (je bestaande login zal gewoon verder lopen). Het is hooguit een
contractwijziging (je krijgt gratis raw copper i.vgl.m het vroeger contract). In het "ergste" geval zal er een nieuwe termijn van 12 maand ingaan.
So what ?
Dit principe wordt toch ook veel gebruikt bij GSM operatoren? Als je de formule wijzigt, dan hang je weer vast voor een bepaalde tijd ...
Philippe.
Re: Vraag ivm. overdracht telefoonnummer
Geplaatst: 04 mei 2010, 12:10
door xenne
belgacom heeft inderdaad gisteren alles per ongeluk van de lijn gegooid op moment van portatie.
nadien hebben ze alles terug moeten activeren, rond 17H30 was het terug in orde.
als ik nu kijk op e-services in de rubriek "Nog niet gefactureerd" swingen de kosten daar de pan uit dat het niet mooi meer is
ik zag daar ook dat men een internet favorite en belgacom tv geactiveerd heeft, en dan nog eens een pack favorite + tv (maw 3*50 activatie)

dit terwijl ik internet generation en tv apart had. ik heb zonet gebeld - ze gaan het doorgeven en terug apart zetten en mij op generation zetten - concact met de helpdesk verliep wel heel goed - volgens hem gaan al die kosten op de factuur staan

dat gaat automatisch - maar dan moet ik eens bellen en zal alles eraf gehaald worden. ze geven toe dat de fout bij hun ligt.
Re: Vraag ivm. overdracht telefoonnummer
Geplaatst: 04 mei 2010, 12:16
door xenne
philippe.deleye schreef:In ieder geval is het géén opzeg (je bestaande login zal gewoon verder lopen). Het is hooguit een contractwijziging (je krijgt gratis raw copper i.vgl.m het vroeger contract). In het "ergste" geval zal er een nieuwe termijn van 12 maand ingaan.
So what ?
dat is inderdaad correct philippe. mijn login is inderdaad hetzelfde gebleven. jammer genoeg maakte belgacom de fout van m'n internet te deactiveren, en hebben ze het later terug moeten activeren. jammer genoeg hebben ze favorite geactiveerd ipv generation. enfin, alles wat fout kon lopen is zo'n beetje fout gegaan precies.
Re: Vraag ivm. overdracht telefoonnummer
Geplaatst: 04 mei 2010, 12:20
door xenne
en wat belgacom tv betreft, op het moment dat ik geen internet had kon ik wel nog m'n opnames bekijken. en op moment dat internet terug kwam verliep alles normaal. maar vanmorgen eens de decoder uitgetrokken, en dan moest ik belgacom tv terug activeren met m'n nieuw fictief telefoonnummer -
Re: Vraag ivm. overdracht telefoonnummer
Geplaatst: 04 mei 2010, 12:25
door proz
Bedankt voor de update, Xenne.
philippe.deleye schreef:proz schreef: Beschouwt Belgacom de opzeg van de vaste lijn als een opzeg van je Internet Favorite (voor de nummeroverdracht)?
Beschouwt Belgacom je Internet Favorite zonder vaste lijn (na de nummeroverdracht) als een nieuw contract?
In ieder geval is het géén opzeg (je bestaande login zal gewoon verder lopen). Het is hooguit een
contractwijziging (je krijgt gratis raw copper i.vgl.m het vroeger contract). In het "ergste" geval zal er een nieuwe termijn van 12 maand ingaan.
Philippe.
Dat klinkt inderdaad logisch.
Ik vraag mij enkel nog af of mijn huidig lopende kortingen op het internet abonnement gewoon blijven doorlopen?
Re: Vraag ivm. overdracht telefoonnummer
Geplaatst: 18 mei 2010, 12:04
door xenne
factuur is aangekomen, het valt eigenlijk nog mee..... het terug activeren hebben ze niet aangerekend (stond nochtans bij éénmalige kosten op de site)
activatie generation is ook gratis op factuur. die van belgacom tv moet ik wel betalen....
echter één probleem... ipv Belgacom Generation hebben ze me op een Pack Internet + TV gezet, inclusief huur decoder (heb nochtans mijn eigen decoder) en de dienst Internet Multi en Security. heb al paar keren gebeld om me op Generation te zetten, maar is er blijkbaar nog altijd niet van gekomen, en staat nu ook fout gefactureerd....
we gaan eens bellen ..........
Re: Vraag ivm. overdracht telefoonnummer
Geplaatst: 18 mei 2010, 13:26
door xenne
contact gehad met belgacom, factuur wordt vastgezet... er dus reeds een dossier lopende voor deze zaak

hopen dat het snel opgelost geraakt
dit was voor de portatie, correcte facturatie
en vanaf de portatie loopt het dus fout
ik betaal nu in feite meer voor minder, want download limiet is 75+25 ipv 75+100
Re: Vraag ivm. overdracht telefoonnummer
Geplaatst: 22 mei 2010, 15:07
door xenne
even update op mijn case, de credit nota's beginnen binnen te lopen... ik zie er 3 staan in totaal twv €79,88
ik moet wel zeggen dat ik nog geen enkele factuur thuis ontvangen heb, voorlopig alles zien staan via e-services
bij maandelijks volume staat er nog iets raar
Code: Selecteer alles
Uw maandelijks volume van 75 GB werd uitgebreid met 120 GB na het inschrijven op de volgende opties :
Internet Multi en Security
Internet Monthly volume 100 GB
dus die 100GB is er terug bij, maar eigenlijk heb ik nu 20GB te veel staan, al hoewel er van die dienst Multi en Security sprake is in die credit nota's
enfin, ik denk dat het nu in orde is, al zal het tot de volgende factuur afwachten zijn om te zien of ze daadwerkelijk de korting van Generation toepassen