- Het eenvoudigst en goedkoopst model, waarmee de oplossing uit deze topic werkt is de FritzBox 7050. Die heeft 2 ethernetpoorten, één ervan (LAN "A") wordt de WAN poort die met de BBox2 verbonden is, op de tweede (LAN "B") heb je je netwerk. Je hebt dus een hubje nodig als je meerdere toestellen (bedraad) wil aansluiten. De 7050 heeft 3 analoge telefoonuitgangen, en 1 ISDN poort (So). Prijs op ebay.de rond de 20 EUR of minder (op dit ogenblik staat er eentje aan 1.50 EUR en nog 14 minuten te gaan)BMaster schreef:Ik zou weepee enkel gebruiken voor de inkomen de gesprekken, aangezien de buitengaande aan de dure kant zijn bij hen. De buitengaande gesprekken zou ik dan via bijvoorbeeld poivy ofzo willen laten gaan. Kan dat met de oplossing uit dit topic? En welke fritz!box moet ik me dan best aanschaffen?
- Een nieuwer model is de FritzBox 7170. Deze heeft 4 ethernetpoorten: één ervan (LAN "1") wordt de WAN poort die met de BBox2 verbonden is, op de andere (LAN 2, 3, 4) heb je je netwerk. De 7170 heeft ingebouwde antwoordapparaten, ingebouwde fax, en je kan ook IP telefoons aansluiten (bovenop de 3 analoge toestellen en de S0 bus). Prijs op ebay.de max 50 EUR.
- Een nog nieuwer model, wat je ook al 2de hands kan krijgen is de FritzBox 7270. Ongeveer identiek aan de 7170, maar hier kan je ook nog (max 6) DECT telefoons aansluiten. Prijs op e-bay.de is wel nog redelijk hoog (rond de 140 EUR).
PS
Op een duits Forum heb ik vandaag gelezen dat er problemen zijn met de PPPoE verbinding bij een FritzBox 7050 achter de bbox2 met de nieuwst Firmware 60I118-60I918 (de oude Bbox2 heeft 60001GR). zie http://www.ip-phone-forum.de/showthread ... ost1501434
Philippe.