Pagina 1 van 2
Geplaatst: 11 nov 2008, 09:23
door a3ke
svenska schreef:Even beetje offtopic:
Ik ben al 2 maand geen klant meer bij Dommel, maar mijn abonnement is nog steeds zichtbaar in het CRM paneel en er is nog steeds geen bevestiging gekomen op mijn aangetekende brief van 3 maanden geleden.
Wat mij opviel: ze sturen mij nog steeds proforma-facturen, maar waarom is dat in november plots 1 euro meer dan anders?? Indexering?
Merk ook op: bij oktober staat de "date paid" ingevuld... Ik heb helemaal niks betaald

Ah de Sven
Heb dat ook voorgehad , is normaal
Die "paid" is omdat het niet is betaald

(daarom de 2de factuur)
En de Euro erbij is omdat ze doorhebben dat je je domicilieering hebt stopgezet bij je bank dus krijg je die euro korting niet meer

Geplaatst: 11 nov 2008, 09:25
door svenska
ceurrrix schreef:
1 euro is wel toevallig,het verschil tussen factuur met of zonder dommicilieering betalen
Ja idd, niet aan gedacht, het zal dat wel zijn...
ceurrrix schreef:
Ben je zeker dat ze het bedrag niet op een of andere manier van uw rekening hebben gehaald ? ?
Zeker van, domicil is stopgezet eind september.
Nu staat er wel 'datum betaald', maar het is nog wel in het onderdeel 'onbetaalde proforma facturen' gezet.
Rare bedoelingen allemaal
Ben ik blij dat ik geen klant meer ben

Geplaatst: 11 nov 2008, 09:27
door a3ke
on4bam schreef:tbscope schreef:Een beetje overdreven vind je niet?
Dit allemaal voor een maand minder met 5% korting.
Je hebt gelijk.
Betaal 1 keer je dommelfactuur - 5% en zie wat er gebeurd.
En als je dat doet krijg je dus een factuur "onbetaald" dat ze 3 keer met een week tussen opnieuw je vragen te betalen en dan flikkeren ze je buiten , alles puur automatisch ....
Geplaatst: 11 nov 2008, 09:41
door ceurrrix
a3ke schreef:svenska schreef:Even beetje offtopic:
Ik ben al 2 maand geen klant meer bij Dommel, maar mijn abonnement is nog steeds zichtbaar in het CRM paneel en er is nog steeds geen bevestiging gekomen op mijn aangetekende brief van 3 maanden geleden.
Wat mij opviel: ze sturen mij nog steeds proforma-facturen, maar waarom is dat in november plots 1 euro meer dan anders?? Indexering?
Merk ook op: bij oktober staat de "date paid" ingevuld... Ik heb helemaal niks betaald

Ah de Sven
Heb dat ook voorgehad , is normaal
Die "paid" is omdat het niet is betaald
(daarom de 2de factuur)
En de Euro erbij is omdat ze doorhebben dat je je domicilieering hebt stopgezet bij je bank dus krijg je die euro korting niet meer

@ svenska
Ik vrees dat diene opzegbrief nog niet is gelezen en u waarschijnlijk onterecht denkt ervan af te zijn.
Dommel en fanboys vinden dat allemaal normaal.
En zolang uw contract loopt maakt hun automaat nieuwe facturen. 
Geplaatst: 11 nov 2008, 18:31
door SniFManS
a3ke schreef:on4bam schreef:tbscope schreef:Een beetje overdreven vind je niet?
Dit allemaal voor een maand minder met 5% korting.
Je hebt gelijk.
Betaal 1 keer je dommelfactuur - 5% en zie wat er gebeurd.
En als je dat doet krijg je dus een factuur "onbetaald" dat ze 3 keer met een week tussen opnieuw je vragen te betalen en dan flikkeren ze je buiten , alles puur automatisch ....
Dus zoals jij het zegt is de beste manier om van dommel af te komen gewoon niet meer te betalen en wippen ze je zelf wel buiten

Eens buiten betaal je de laatste factuur met protest ( aangetekend schrijven ) en klaar

Geplaatst: 11 nov 2008, 19:58
door a3ke
Sniffie schreef:a3ke schreef:on4bam schreef:tbscope schreef:Een beetje overdreven vind je niet?
Dit allemaal voor een maand minder met 5% korting.
Je hebt gelijk.
Betaal 1 keer je dommelfactuur - 5% en zie wat er gebeurd.
En als je dat doet krijg je dus een factuur "onbetaald" dat ze 3 keer met een week tussen opnieuw je vragen te betalen en dan flikkeren ze je buiten , alles puur automatisch ....
Dus zoals jij het zegt is de beste manier om van dommel af te komen gewoon niet meer te betalen en wippen ze je zelf wel buiten

Eens buiten betaal je de laatste factuur met protest ( aangetekend schrijven ) en klaar

wel , erg op te zeggen maar ik heb in augustus voor die lijn alle hoop en inspanningen opgegeven (de problemen waren al van april bezig , ik kon boostpack zogezegd niet opzeggen terwijl zij dat wel op CRM hadden staan met de BCG snelheidsupgrade van toen remember) maar daar ga ik niet verder over gaan
dan zit je natuurlijk wel wreed vast want je lijn is praktisch in het "bezit" van dommel , belgacom weigert bvb dxadsl op die lijn te zetten , zelfs scarlet kon niet aansluiten
dan stap je een bcg shop binnen en zeg je kijk , ik zou ADSL bij jullie willen , boem baf klets en 2 dagen erna internet
nu zijn we al dik terug 1.5 maand verder , nog steeds niks gehoord of gezien van dommel

Geplaatst: 11 nov 2008, 21:19
door AnD
Dat is wel een straf verhaal, maar de TS heeft gelijk, ze (dommel) moeten maar nauwkeurig zijn. Dommel permitteert zich wel veel.
Ik ben nog altijd klant bij dommel met een netconnect abo, maar als ik problemen krijg dan stuur ik direct een aangetekende brief en zet ik ook direct de domiciliëring stop.
Geplaatst: 12 nov 2008, 07:35
door manu
a3ke schreef:dan stap je een bcg shop binnen en zeg je kijk , ik zou ADSL bij jullie willen , boem baf klets en 2 dagen erna internet
Als je klant wordt bij BGC dan is alles direct in orde. Indertijd problemen met Tele2 All-In door 'defect in de centrale'. Na 4 weken ging ik naar BGC-shop en op minder dan 24u had ik wonderbaarlijk terug telefoon en ADSL van BGC.
Geplaatst: 12 nov 2008, 08:04
door on4bam
Gisteren heb ik op mijn ticket nogmaals geantwoord met de vraag om argumentatie waarom er geen korting werd toegekend. De antwoorden waren tot nu toe steeds "daarom". Blijkbaar hebben ze op de helpdesk gisteren dan toch gewerkt want nu staat het ticket niet alleen closed maar ook
locked.
Hoe een deftig antwoord dat maar 2 minuten tijd hoeft te kosten bijna een half jaar aansleept.

Ze doen maar....
Geplaatst: 12 nov 2008, 10:26
door Gent32m
on4bam,
Wat ik niet begrijp in dit hele verhaal is. Jij had vroeger een korting (staat dat ergens iets op de website van Dommel vermeld ? want ik vind dit nergens terug).
Je had 5% korting omdat je meerdere producten bij Dommel bestelde ? Correct ?
Zo ja, is het toch vrij normaal dat je je korting kwijt bent, het moment dat je die hosting bij Dommel opgezegd hebt.
Ik snap dus niet zo goed, waarom je dat maar blijft vragen. Men zegt er is geen korting. Maar jij zegt, die is er wel ? Op welke feiten basseer je je hiervoor ?
Geplaatst: 12 nov 2008, 10:40
door Goztow
Het is iets van: in juli zeg ik dat ik mijn hosting wil opzeggen vanaf eind augustus en dan zie ik op mijn factuur dat ik voor de maand augustus geen korting meer krijg.
Geplaatst: 12 nov 2008, 10:45
door on4bam
Gent32m schreef:on4bam,
Wat ik niet begrijp in dit hele verhaal is. Jij had vroeger een korting (staat dat ergens iets op de website van Dommel vermeld ? want ik vind dit nergens terug).
Je had 5% korting omdat je meerdere producten bij Dommel bestelde ? Correct ?
Zo ja, is het toch vrij normaal dat je je korting kwijt bent, het moment dat je die hosting bij Dommel opgezegd hebt.
Ik snap dus niet zo goed, waarom je dat maar blijft vragen. Men zegt er is geen korting. Maar jij zegt, die is er wel ? Op welke feiten basseer je je hiervoor ?
1 klopt. Hosting + netconnect.
2. Hosting is afgelopen 13 augustus maar ik kreeg geen korting meer vanaf ik de opzegmail gestuurd had waarin ik vermelde dat niet wou verlengen. De hosting liep tot 13 augustus maar de korting werd gestopt vanaf juni, 2 maanden te vroeg dus.
Ik heb dan ook korting gekregen gedurende iets meer dan 2 jaar dat ik beide producten had.
Korting staat in mijn contract en er is mij nooit geled dat dit zou afgeschaft zijn. Had Dommel op mijn eerste ticket geantwoord dat "vanaf xx/xx/xxxx werden de voorwaarden aangepast en kunnen kortingen niet meer gegeven worden" dan was de kous af. Nu kreeg ik op mijn vraag waarom alleen "Daarom" als antwoord.
Geplaatst: 12 nov 2008, 10:47
door on4bam
Goztow schreef:Het is iets van: in juli zeg ik dat ik mijn hosting wil opzeggen vanaf eind augustus en dan zie ik op mijn factuur dat ik voor de maand augustus geen korting meer krijg.
Nee.
In juni geef stuur ik mijn opzeg. Er lopen nog 2 maanden waar ik 2 producten afneem. Ze stoppen de korting vanaf het ogenblik dat ik mijn hosting opzeg niet wanneer het hostingabbonement afloopt.
Stel dat je een jaar op voorhand moet opzeggen en dat je het hele laatste jaar geen korting meer krijgt. Is dat dan correct?
Het gaat mij niet om die paar Euro (ik heb meer opgebeld dan dat) maar om een correcte factuur.
Geplaatst: 12 nov 2008, 11:06
door ceurrrix
Sinds,:
ceurrrix schreef:a3ke schreef:svenska schreef:Even beetje offtopic:
Ik ben al 2 maand geen klant meer bij Dommel, maar mijn abonnement is nog steeds zichtbaar in het CRM paneel en er is nog steeds geen bevestiging gekomen op mijn aangetekende brief van 3 maanden geleden.
Wat mij opviel: ze sturen mij nog steeds proforma-facturen, maar waarom is dat in november plots 1 euro meer dan anders?? Indexering?
Merk ook op: bij oktober staat de "date paid" ingevuld... Ik heb helemaal niks betaald

Ah de Sven
Heb dat ook voorgehad , is normaal
Die "paid" is omdat het niet is betaald
(daarom de 2de factuur)
En de Euro erbij is omdat ze doorhebben dat je je domicilieering hebt stopgezet bij je bank dus krijg je die euro korting niet meer

@ svenska
Ik vrees dat diene opzegbrief nog niet is gelezen en u waarschijnlijk onterecht denkt ervan af te zijn.
Dommel en fanboys vinden dat allemaal normaal.
En zolang uw contract loopt maakt hun automaat nieuwe facturen. 
horen we niet veel meer van
een Dommel icoon dat denkt al 2 maanden geen klant meer te zijn ? ?
Toch niets gekregen van 't verschieten hoop ik en m'n excuses als het toch moest gebeurd zijn

Geplaatst: 12 nov 2008, 11:06
door Gent32m
Is die korting iets dat enkel in jouw contract met Dommel staat ?
Het is dus geen algemene korting (die iedereen zou kunnen krijgen)
Ik vind er namelijk niets van terug op de website van Dommel.
Als het een specifiek akkoord tussen jullie betreft. Wat zegt dit contract dan ? Misschien staat er in vermeld, dat de korting stopgezet wordt, het moment dat je "kennis geeft" van je opzeg. Dus hoe vroeger je opzegt, hoe vroeger je je korting kwijt bent.
In dat geval heeft Dommel correct gehandeld.
Geplaatst: 12 nov 2008, 11:10
door svenska
Ik ben dan ook al 2 maanden geen klant meer, die aangetekende brief kunnen ze niet omzeilen... Dat ze daar hun post eens lezen, en het zal wel in orde komen. De facturen die nu openstaan moeten ze corrigeren (alé, gewoon verwijderen)
Trouwens: ik weet dat ik de eerste was die Dommel hier kwam promoten, maar dat is dan ook 3 jaar geleden. Ondertussen is er van het professioneel gedrag van toendertijd niets meer te merken.
Toen kon je nog via de telefoon een technisch babbeltje slaan met de helpdesk...
Mijn overstap naar Telenet heeft ook niets te maken met service, maar met 25Mbps <-> 100GB limiet bij Telenet in een mooi pakket.
Geplaatst: 12 nov 2008, 11:12
door Gent32m
ceurrrix,
Kun je a.u.b. eens duidelijker leren posten !
D.w.z.:
- Probeer overmatig gebruik van URL's te vermijden
- Probeer overmatig gebruik van smileys te vermijden
- Probeer ervoor te zorgen dat je vraag duidelijk naar voren komt
- Probeer je zinnen duidelijk te scheiden (spaties, enters, punt, puntkomma)
- Probeer zo weinig mogelijk vorige antwoorden op te nemen
Eens zondigen kan geen kwaad. Maar jij zondigt voortdurend en dat op alle punten. Is vreselijk moeilijk om lezen...
Geplaatst: 12 nov 2008, 11:17
door on4bam
Gent32m schreef:
In dat geval heeft Dommel correct gehandeld.
Jeeeeeezzzzzzzz. Je zoekt wel erg ver om dommel gelijk te geven he...
En nee, de korting is niet alleen voor mij. Iedereen met meerdere producten heeft dat.
Geplaatst: 12 nov 2008, 11:30
door ceurrrix
@ svenska
Ik hoop dat Dommel hier ook alles nog eens leest en tot inzicht komt,
maar vrees dat er nog facturen gaan volgen.

Hiermede neem ik ook voor een tijdje afstand van het UB forum want ik word te veel vernoemd,
daar waar ik zelfs nog niets geschreven had en er iemand zwaar getroffen is door Ceurrrixfobie,wat me spijt en een tijdje wil voorkomen

Geplaatst: 12 nov 2008, 11:38
door Gent32m
on4bam schreef:Gent32m schreef:
In dat geval heeft Dommel correct gehandeld.
Jeeeeeezzzzzzzz. Je zoekt wel erg ver om dommel gelijk te geven he...
En nee, de korting is niet alleen voor mij. Iedereen met meerdere producten heeft dat.
Het is niet zozeer een kwestie van gelijk geven. Eerder een kwestie van gemaakte afspraken. Wat staat er in het contract ? Tot hoe lang is de korting geldig ? Als je korting vervalt, bij het kenbaar maken van je opzeg, is hier toch geen vuiltje aan de lucht ?
Mijns inziens heeft Dommel je dat ook kenbaar gemaakt: "Meneer, u hebt geen recht meer op uw korting (zie je openingspost)"
Geplaatst: 13 nov 2008, 13:04
door AnD
Gent32m schreef:on4bam schreef:Gent32m schreef:
In dat geval heeft Dommel correct gehandeld.
Jeeeeeezzzzzzzz. Je zoekt wel erg ver om dommel gelijk te geven he...
En nee, de korting is niet alleen voor mij. Iedereen met meerdere producten heeft dat.
Mijns inziens heeft Dommel je dat ook kenbaar gemaakt: "Meneer, u hebt geen recht meer op uw korting (zie je openingspost)"
Dan kunnen ze ook wat meer info geven, dan alleen maar één zin te sturen.
Geplaatst: 13 nov 2008, 13:40
door on4bam
Gent32m schreef:
Mijns inziens heeft Dommel je dat ook kenbaar gemaakt: "Meneer, u hebt geen recht meer op uw korting (zie je openingspost)"
Ik heb meermaals de reden gevraagd en niet gekregen. Een normale reactie op zo'n vraag zou zijn: sinds **/**/**** werden de voorwaarden aangepast en zijn er geen kortingen meer. Ik heb nooit enige melding hiervan gekregen. De korting werd meer dan 2 jaar toegepast (op mijn eerste factuur heb ik zelfs nog gaan kijken waarom ik korting kreeg). Vanaf het ogenblik dat ik opzeg krijg ik die niet meer en stel ik een normale vraag, waarom? Vermits het antwoord zo goed als "daarom" is en geen normale uitleg met vermelding waar de info te vinden is.
Niet alleen zijn ze door het niet fixen van de outages op hun hosting een hostingklant kwijt, nu verliezen ze een adsl klant (niet dat ze daar van wakker liggen).