Pagina 1 van 10

Geplaatst: 09 mei 2008, 09:04
door Goztow
Jammer voor de klanten... Waarschijnlijk echter niet veel Nederlandstalige klanten, gezien hun totaal gebrek aan kennis van de taal van Vondel.

Geplaatst: 09 mei 2008, 12:31
door keethar
Ja deze klant (uit Leuven) is dus wel gesch*ten , ik hoop dat ze vooralsnog hun rekeningen (aan belgacom) kunnen betalen. Ik had al het vermoeden dat het oplossen van een louter technisch probleem geen meerdere dagen zou vergen.
Heeft iemand een idee of ik iets van mijn geld zou kunnen terugzien, in het geval van een rampscenario. :?

Geplaatst: 09 mei 2008, 12:34
door cloink
Welk geld zou je precies willen terugzien?

Geplaatst: 09 mei 2008, 12:45
door Blue-Sky
keethar schreef:Ik had al het vermoeden dat het oplossen van een louter technisch probleem geen meerdere dagen zou vergen.
Heeft iemand een idee of ik iets van mijn geld zou kunnen terugzien, in het geval van een rampscenario. :?
Je geld terugzien, moeilijk te voorspellen.
Je kunt het eventueel aankaarten bij de De Ombudsdienst voor Telecommunicatie .

Geplaatst: 09 mei 2008, 12:59
door keethar
@cloinc
Het geld van mijn jaarabo.
@Blue-Sky
Ik weet dat het een long-shot is, maar toch bedankt :)

Kan dit als nieuwstopic gepost worden, ik denk dat het toch heel wat klanten aangaat.

Geplaatst: 09 mei 2008, 13:00
door cloink
keethar schreef:@cloinc
Het geld van mijn jaarabo.
Hebt gij 1 jaar vooraf betaald? :eek:

Geplaatst: 09 mei 2008, 13:16
door Blue-Sky
keethar schreef:Kan dit als nieuwstopic gepost worden, ik denk dat het toch heel wat klanten aangaat.
Op vraag van keethar
Verplaats ik dit topic even naar Ander nieuws.

Geplaatst: 09 mei 2008, 13:31
door Goztow
Hmmmm dit is toch duidelijk breedband nieuws?

Geplaatst: 09 mei 2008, 13:45
door Goztow
Update: effe de Franstalige variant van userbase doorgelezen: het lijkt erop dat meerdere e-leven werknemers opstappen. Alle adsl2+ cliënten van 11 zitten nu blijkbaar zonder Internet omdat BGC zou afgesloten hebben omwille van niet betaling van de facturen.

De officiële info van 11 is dat er een algemeen technisch probleem is maar meer en meer bronnen spreken van een betalingsachterstand.

Geplaatst: 09 mei 2008, 15:14
door Rafken
keethar schreef:Ja deze klant (uit Leuven) is dus wel gesch*ten , ik hoop dat ze vooralsnog hun rekeningen (aan belgacom) kunnen betalen. Ik had al het vermoeden dat het oplossen van een louter technisch probleem geen meerdere dagen zou vergen.
Heeft iemand een idee of ik iets van mijn geld zou kunnen terugzien, in het geval van een rampscenario. :?
je mag dit vergeten.
ze zijn zelfs gerechtelijk veroordeeld.

Geplaatst: 09 mei 2008, 15:17
door keethar
Rafken schreef:
keethar schreef:Ja deze klant (uit Leuven) is dus wel gesch*ten , ik hoop dat ze vooralsnog hun rekeningen (aan belgacom) kunnen betalen. Ik had al het vermoeden dat het oplossen van een louter technisch probleem geen meerdere dagen zou vergen.
Heeft iemand een idee of ik iets van mijn geld zou kunnen terugzien, in het geval van een rampscenario. :?
je mag dit vergeten.
ze zijn zelfs gerechtelijk veroordeeld.
Vanwaar haal je die informatie? :eek:

Geplaatst: 09 mei 2008, 15:46
door Goztow
Rafken werkt bij BGC. Dus hij kan het weten ;).

Geplaatst: 09 mei 2008, 17:01
door deej
Het BIPT is al een keertje tussengekomen om ze te redden, blijkbaar geen 2de keer. Iemand een DSLAM kopen in Leuven?

Geplaatst: 09 mei 2008, 17:05
door hollebollegijs
deej schreef:Het BIPT is al een keertje tussengekomen om ze te redden, blijkbaar geen 2de keer. Iemand een DSLAM kopen in Leuven?
ik kijk enkele personen die er werken, allee werkten :cry: , want ze zitten nu zonder job, helaas.

Geplaatst: 09 mei 2008, 17:43
door keethar
k Heb voordien nog zitten twijfelen tss Dx en E-Leven. Blijkbaar op het verkeerde paard gewed. Damn, wat nu? k Heb maar een half jaarke van mijn 440,50euro kunne genieten. :cry: *lost*

Geplaatst: 09 mei 2008, 18:35
door ubremoved_539
deej schreef:Het BIPT is al een keertje tussengekomen om ze te redden, blijkbaar geen 2de keer. Iemand een DSLAM kopen in Leuven?
Ik had reeds zo'n voorgevoel toen ze op de markt verschenen... meteen unlimited, het kon allemaal niet op, ... gaf me meteen een A2F en RealDSL gevoel.

Beter een provider die het rustig aan doet...

Geplaatst: 09 mei 2008, 18:51
door Trivial
Rafken schreef: je mag dit vergeten.
ze zijn zelfs gerechtelijk veroordeeld.
Ik begrijp dat Belgacom probeert hun gelden te innen.Dat is niet meer dan normaal.
Maar ik vind het heel erg dat op deze manier alle eindklanten meegegijzeld worden.
Die klanten hebben immers wel correct betaald voor hun abonnement en zijn nu de dupe.
Belgacom kon bvb ook gewoon geen enkele lijn meer aansluiten van e-leven tot de schulden vereffend waren.
Dat was fair play geweest tov de consument en zou waarschijnlijk even hard aangekomen zijn bij e-leven.
Aan de andere kant weten we natuurlijk niet wat hieraan vooraf ging en welke kansen E-leven al dan niet al gekregen heeft van Belgacom.
Het is gewoon triestig.

Just my 2cents
Trivial

Geplaatst: 09 mei 2008, 19:05
door Vieten
Trivial schreef: Belgacom kon bvb ook gewoon geen enkele lijn meer aansluiten van e-leven tot de schulden vereffend waren.
Dat was fair play geweest tov de consument en zou waarschijnlijk even hard aangekomen zijn bij e-leven.
Het is niet onderkbaar dat dat van die "avonturiers" zijn die snel rijk willen worden om dan failliet te gaan.
Zo lang ze niet afgesloten worden kunnen ze abonnementsgelden blijven innen van hun klanten en toch niet betalen aan hun leverancier.
Dat zou wel heel dom zijn.

Geplaatst: 09 mei 2008, 19:12
door Lord Utopia
r2504 schreef:
deej schreef:Het BIPT is al een keertje tussengekomen om ze te redden, blijkbaar geen 2de keer. Iemand een DSLAM kopen in Leuven?
Ik had reeds zo'n voorgevoel toen ze op de markt verschenen... meteen unlimited, het kon allemaal niet op, ... gaf me meteen een A2F en RealDSL gevoel.

Beter een provider die het rustig aan doet...
'k denk niet dat we het direct moeten steken op unlimited hoor... ze kunnen gewoon hun rekeningen niet betalen, dataverbruik is niet noodzakelijk de grootste factor.

Geplaatst: 09 mei 2008, 19:21
door saffie
keethar schreef:k Heb voordien nog zitten twijfelen tss Dx en E-Leven. Blijkbaar op het verkeerde paard gewed. Damn, wat nu? k Heb maar een half jaarke van mijn 440,50euro kunne genieten. :cry: *lost*
Damn, moest je daar per jaar betalen mss?

Geplaatst: 09 mei 2008, 19:25
door ubremoved_539
Lord Utopia schreef:'k denk niet dat we het direct moeten steken op unlimited hoor... ze kunnen gewoon hun rekeningen niet betalen,
Ik zeg ook niet dat het de oorzaak is, alléén blijken providers die op die manier van start gaan niet altijd een deftig business plan te hebben. Providertje spelen is geen cowboy spel, het vraagt de nodige strategie.

Geplaatst: 09 mei 2008, 19:30
door ChelloExtremer
Wat e-leven zegt:
Cher client,
Nous subissons actuellement des problèmes sur une partie de notre réseau ADSL2+, en d'autres termes plusieurs de nos lignes ont été fermées par le gestionnaire du réseau, c'est à dire Belgacom. Nous avons donc fait appel contre cette action plus que discutable. Nous sommes entièrement confiants quant à une décision favorable dans les plus brefs délais.

Merci de votre compréhension et de votre patience.
Laat ons hopen dat dit niet zal gebeuren met Dommel ... die zijn de laatste tijd ook meer en meer risico's aan't nemen.

Geplaatst: 09 mei 2008, 19:47
door UB_removed1963
ChelloExtremer schreef:Laat ons hopen dat dit niet zal gebeuren met Dommel ... die zijn de laatste tijd ook meer en meer risico's aan't nemen.
Maar die vragen tenminste niet in één keer het abonnementsgeld voor één jaar :!:

Geplaatst: 09 mei 2008, 21:36
door laurens7
sail0rbe schreef:
ChelloExtremer schreef:Laat ons hopen dat dit niet zal gebeuren met Dommel ... die zijn de laatste tijd ook meer en meer risico's aan't nemen.
Maar die vragen tenminste niet in één keer het abonnementsgeld voor één jaar :!:
welke risico's?

Geplaatst: 09 mei 2008, 22:05
door ChelloExtremer
laurens7 schreef:
sail0rbe schreef:
ChelloExtremer schreef:Laat ons hopen dat dit niet zal gebeuren met Dommel ... die zijn de laatste tijd ook meer en meer risico's aan't nemen.
Maar die vragen tenminste niet in één keer het abonnementsgeld voor één jaar :!:
welke risico's?
* ADSL2+ DSLAMs zijn niet gratis ... vrij grote investering voor een bedrijf met toch een vrij kleine omzet en weinig reserves.
* Opdrijven van de limieten ... bandbreedte is niet zo duur, maar toch ... netconnect met boostpack is eigenlijk unlimited nu.
* Snel opdrijven van aantal klanten ... gaat de helpdesk, facturatie en infrastructuur kunnen volgen? Zeker als 1 van de 2 laatste begint te falen krijg je een 'clusterfuck' effect ... zo zijn er al vele 'kleintjes' in BE ten onder gegaan.

Geplaatst: 10 mei 2008, 07:34
door Trivial
Vieten schreef:
Trivial schreef: Belgacom kon bvb ook gewoon geen enkele lijn meer aansluiten van e-leven tot de schulden vereffend waren.
Dat was fair play geweest tov de consument en zou waarschijnlijk even hard aangekomen zijn bij e-leven.
Het is niet onderkbaar dat dat van die "avonturiers" zijn die snel rijk willen worden om dan failliet te gaan.
Zo lang ze niet afgesloten worden kunnen ze abonnementsgelden blijven innen van hun klanten en toch niet betalen aan hun leverancier.
Dat zou wel heel dom zijn.
Dan nog had Belgacom VOORAF kunnen communiceren naar de buitenwereld zodat klanten de tijd hadden om een alternatief te zoeken.
Nu lijkt het er sterk op alsof belgacom hen gewoon zo hard mogelijk wil pakken en de eindklant is weeral de dupe. Vooral leuk voor studenten met nakende examens enz. Had Belgacom daarentegen het afsluiten gewoon 3 weken op voorhand aangekondigd dan had iedereen de mogelijkheid gehad om desgewenst uit te kijken naar iets anders.

Geplaatst: 10 mei 2008, 09:37
door hellsnake
Belgacom moet dat toch niet aankondigen? Zij hebben geen overeenkomst met jou. E-leven had zijn klanten moeten informeren over de problemen.

Geplaatst: 10 mei 2008, 09:51
door Blue-Sky
Inderdaad hellsnake zie ook >
hollebollegijs schreef:ze zijn bijna dood.
Maar dat is dan weer 'n keiharde uitdrukking.


Hopelijk komt dit nog in orde, zodat de klanten hun centen niet verprutst zijn...

Geplaatst: 10 mei 2008, 10:13
door Trivial
hellsnake schreef:Belgacom moet dat toch niet aankondigen? Zij hebben geen overeenkomst met jou. E-leven had zijn klanten moeten informeren over de problemen.
Belgacom moet inderdaad niets, maar het had wel correcter geweest tov de eindklanten.
Maar ja, die eindklanten moesten maar zo 'dom' niet zijn om met e-leven in zee te gaan, is dat de redenering?

Geplaatst: 10 mei 2008, 10:20
door ubremoved_983
Trivial schreef: Belgacom moet inderdaad niets, maar het had wel correcter geweest tov de eindklanten.
Maar ja, die eindklanten moesten maar zo 'dom' niet zijn om met e-leven in zee te gaan, is dat de redenering?
Belgacom heeft hier toch niets aan te kondigen ? Als ik wat appels ga kopen in de carrefour ( elke week dezelfde ), op een bepaald moment zijn ze der niet meer omdat carrefour den appelboer niet betaald, moet die appelboer mij dan gaan contacteren om te zeggen, pas oep, volgende week geen appels meer. Zoals al gezegd, je hebt een contract met e-leven, bgc heeft er niets tussen te zoeken.

Geplaatst: 10 mei 2008, 10:30
door Trivial
ditCh schreef:
Trivial schreef: Belgacom moet inderdaad niets, maar het had wel correcter geweest tov de eindklanten.
Maar ja, die eindklanten moesten maar zo 'dom' niet zijn om met e-leven in zee te gaan, is dat de redenering?
Belgacom heeft hier toch niets aan te kondigen ? Als ik wat appels ga kopen in de carrefour ( elke week dezelfde ), op een bepaald moment zijn ze der niet meer omdat carrefour den appelboer niet betaald, moet die appelboer mij dan gaan contacteren om te zeggen, pas oep, volgende week geen appels meer. Zoals al gezegd, je hebt een contract met e-leven, bgc heeft er niets tussen te zoeken.
Simpele redenering, dan neem je gewoon een ander merk appels.
Duurt 2 seconden want ze liggen in de bak ernaast voor 't rapen.
E-leven klanten hebben de kans niet om de wissel te maken op 2 seconden, zal al goed gaan als het lukt op 2 weken.
Moest dit wel kunnen zou niemand er lastig over doen, end of story!

Geplaatst: 10 mei 2008, 10:34
door ubremoved_983
Trivial schreef: Simpele redenering, dan neem je gewoon een ander merk appels.
Duurt 2 seconden want ze liggen in de bak ernaast voor 't rapen.
E-leven klanten hebben de kans niet om de wissel te maken op 2 seconden, zal al goed gaan als het lukt op 2 weken.
Moest dit wel kunnen zou niemand er lastig over doen, end of story!
Kan allemaal goed zijn ... maar dan is het nog niet aan Belgacom E-Leven klanten in te lichten over problemen met de interne keuken van E-Leven ...

Geplaatst: 10 mei 2008, 10:41
door Goztow
Belgacom heeft het recht niet om ziets openbaar te maken! Ze kunnen er wsl voor aangeklaagd worden als ze het wel doen! Vergeet iedereen hier dat E-Leven enkele dagen lang de klanten voorloog en zei dat er een technische panne was waaraan hun techniekers aan het werken waren?

Geplaatst: 10 mei 2008, 11:18
door Trivial
Goztow schreef:Belgacom heeft het recht niet om ziets openbaar te maken! Ze kunnen er wsl voor aangeklaagd worden als ze het wel doen! Vergeet iedereen hier dat E-Leven enkele dagen lang de klanten voorloog en zei dat er een technische panne was waaraan hun techniekers aan het werken waren?

Dat is ook juist, die downtime en de leugens hieromtrent zullen hen waarschijnlijk heel veel klanten kosten als ze dit overleven.
Ik dacht dat er ook ergens iets bestond dat belgacom de consument niet mag afstraffen bij een geschil tussen hen en de provider, maar ik ben natuurlijk geen jurist.
Maar alle e-leven klanten zitten er toch maar mee nu, die kunnen niks anders doen dan afwachten en betaalde sommen zijn ze sowieso kwijt.

Geplaatst: 11 mei 2008, 07:38
door ispwatch
Trivial schreef:
Goztow schreef:Belgacom heeft het recht niet om ziets openbaar te maken! Ze kunnen er wsl voor aangeklaagd worden als ze het wel doen! Vergeet iedereen hier dat E-Leven enkele dagen lang de klanten voorloog en zei dat er een technische panne was waaraan hun techniekers aan het werken waren?

Dat is ook juist, die downtime en de leugens hieromtrent zullen hen waarschijnlijk heel veel klanten kosten als ze dit overleven.
Ik dacht dat er ook ergens iets bestond dat belgacom de consument niet mag afstraffen bij een geschil tussen hen en de provider, maar ik ben natuurlijk geen jurist.
Maar alle e-leven klanten zitten er toch maar mee nu, die kunnen niks anders doen dan afwachten en betaalde sommen zijn ze sowieso kwijt.
Persoonlijk heb ik nog nooit een factuur van hen ontvangen en ik vermoed dat ik niet de enige ben.

Geplaatst: 11 mei 2008, 12:25
door Trivial
ispwatch schreef: Persoonlijk heb ik nog nooit een factuur van hen ontvangen en ik vermoed dat ik niet de enige ben.
Waarom mail je hen niet eens om te vragen waar die blijft? :-D

Geplaatst: 11 mei 2008, 17:17
door Mr.T
Vergeet ook niet dat voordat Belgacom klanten van een provider daadwerkelijk afsluit, er al een hele procedure doorlopen is.

Na de nodige brieven van advocaten is een eerste drukkingsmiddel het blokkeren van nieuwe aansluitingen, technische aanpassingen en herstellingen. Pas als er dan nog steeds geen betaling vanuit e-leven komt, rest hun weinig anders dan klanten afsluiten.

Belgacom gaat heus niet zonder reden klanten afsluiten. Eer het zover is, zijn er verschillende maanden achterstallige facturen.

Geplaatst: 11 mei 2008, 17:41
door hollebollegijs
Mr.T schreef:Vergeet ook niet dat voordat Belgacom klanten van een provider daadwerkelijk afsluit, er al een hele procedure doorlopen is.

Na de nodige brieven van advocaten is een eerste drukkingsmiddel het blokkeren van nieuwe aansluitingen, technische aanpassingen en herstellingen. Pas als er dan nog steeds geen betaling vanuit e-leven komt, rest hun weinig anders dan klanten afsluiten.

Belgacom gaat heus niet zonder reden klanten afsluiten. Eer het zover is, zijn er verschillende maanden achterstallige facturen.
en dat is dan ook allemaal exact gebeurd.

Geplaatst: 11 mei 2008, 18:18
door Trivial
Mr.T schreef:Vergeet ook niet dat voordat Belgacom klanten van een provider daadwerkelijk afsluit, er al een hele procedure doorlopen is.

Na de nodige brieven van advocaten is een eerste drukkingsmiddel het blokkeren van nieuwe aansluitingen, technische aanpassingen en herstellingen. Pas als er dan nog steeds geen betaling vanuit e-leven komt, rest hun weinig anders dan klanten afsluiten.

Belgacom gaat heus niet zonder reden klanten afsluiten. Eer het zover is, zijn er verschillende maanden achterstallige facturen.
Ja, dat schreef ik ook al in een vorige post.
Aan de andere kant weten we natuurlijk niet wat hieraan vooraf ging en welke kansen E-leven al dan niet al gekregen heeft van Belgacom.
Maar het blijft uiteraard vervelend voor de klanten van e-leven. Nog een geluk dat het schitterend weer is. 8)

Geplaatst: 11 mei 2008, 18:30
door hollebollegijs
Trivial schreef:
Rafken schreef: je mag dit vergeten.
ze zijn zelfs gerechtelijk veroordeeld.
Ik begrijp dat Belgacom probeert hun gelden te innen.Dat is niet meer dan normaal.
Maar ik vind het heel erg dat op deze manier alle eindklanten meegegijzeld worden.
Die klanten hebben immers wel correct betaald voor hun abonnement en zijn nu de dupe.
Belgacom kon bvb ook gewoon geen enkele lijn meer aansluiten van e-leven tot de schulden vereffend waren.
Dat was fair play geweest tov de consument en zou waarschijnlijk even hard aangekomen zijn bij e-leven.
Aan de andere kant weten we natuurlijk niet wat hieraan vooraf ging en welke kansen E-leven al dan niet al gekregen heeft van Belgacom.
Het is gewoon triestig.

Just my 2cents
Trivial
de ene schuldige in dit verhaal is E-Leven en niemand anders.
spijtig voor hun klanten, maar daar valt helaas weing aan te doen.