Geplaatst: 09 mei 2008, 09:04
Jammer voor de klanten... Waarschijnlijk echter niet veel Nederlandstalige klanten, gezien hun totaal gebrek aan kennis van de taal van Vondel.
Je geld terugzien, moeilijk te voorspellen.keethar schreef:Ik had al het vermoeden dat het oplossen van een louter technisch probleem geen meerdere dagen zou vergen.
Heeft iemand een idee of ik iets van mijn geld zou kunnen terugzien, in het geval van een rampscenario.
Hebt gij 1 jaar vooraf betaald?keethar schreef:@cloinc
Het geld van mijn jaarabo.
Op vraag van keetharkeethar schreef:Kan dit als nieuwstopic gepost worden, ik denk dat het toch heel wat klanten aangaat.
je mag dit vergeten.keethar schreef:Ja deze klant (uit Leuven) is dus wel gesch*ten , ik hoop dat ze vooralsnog hun rekeningen (aan belgacom) kunnen betalen. Ik had al het vermoeden dat het oplossen van een louter technisch probleem geen meerdere dagen zou vergen.
Heeft iemand een idee of ik iets van mijn geld zou kunnen terugzien, in het geval van een rampscenario.
Vanwaar haal je die informatie?Rafken schreef:je mag dit vergeten.keethar schreef:Ja deze klant (uit Leuven) is dus wel gesch*ten , ik hoop dat ze vooralsnog hun rekeningen (aan belgacom) kunnen betalen. Ik had al het vermoeden dat het oplossen van een louter technisch probleem geen meerdere dagen zou vergen.
Heeft iemand een idee of ik iets van mijn geld zou kunnen terugzien, in het geval van een rampscenario.
ze zijn zelfs gerechtelijk veroordeeld.
ik kijk enkele personen die er werken, allee werktendeej schreef:Het BIPT is al een keertje tussengekomen om ze te redden, blijkbaar geen 2de keer. Iemand een DSLAM kopen in Leuven?
Ik had reeds zo'n voorgevoel toen ze op de markt verschenen... meteen unlimited, het kon allemaal niet op, ... gaf me meteen een A2F en RealDSL gevoel.deej schreef:Het BIPT is al een keertje tussengekomen om ze te redden, blijkbaar geen 2de keer. Iemand een DSLAM kopen in Leuven?
Ik begrijp dat Belgacom probeert hun gelden te innen.Dat is niet meer dan normaal.Rafken schreef: je mag dit vergeten.
ze zijn zelfs gerechtelijk veroordeeld.
Het is niet onderkbaar dat dat van die "avonturiers" zijn die snel rijk willen worden om dan failliet te gaan.Trivial schreef: Belgacom kon bvb ook gewoon geen enkele lijn meer aansluiten van e-leven tot de schulden vereffend waren.
Dat was fair play geweest tov de consument en zou waarschijnlijk even hard aangekomen zijn bij e-leven.
'k denk niet dat we het direct moeten steken op unlimited hoor... ze kunnen gewoon hun rekeningen niet betalen, dataverbruik is niet noodzakelijk de grootste factor.r2504 schreef:Ik had reeds zo'n voorgevoel toen ze op de markt verschenen... meteen unlimited, het kon allemaal niet op, ... gaf me meteen een A2F en RealDSL gevoel.deej schreef:Het BIPT is al een keertje tussengekomen om ze te redden, blijkbaar geen 2de keer. Iemand een DSLAM kopen in Leuven?
Beter een provider die het rustig aan doet...
Damn, moest je daar per jaar betalen mss?keethar schreef:k Heb voordien nog zitten twijfelen tss Dx en E-Leven. Blijkbaar op het verkeerde paard gewed. Damn, wat nu? k Heb maar een half jaarke van mijn 440,50euro kunne genieten.*lost*
Ik zeg ook niet dat het de oorzaak is, alléén blijken providers die op die manier van start gaan niet altijd een deftig business plan te hebben. Providertje spelen is geen cowboy spel, het vraagt de nodige strategie.Lord Utopia schreef:'k denk niet dat we het direct moeten steken op unlimited hoor... ze kunnen gewoon hun rekeningen niet betalen,
Laat ons hopen dat dit niet zal gebeuren met Dommel ... die zijn de laatste tijd ook meer en meer risico's aan't nemen.Cher client,
Nous subissons actuellement des problèmes sur une partie de notre réseau ADSL2+, en d'autres termes plusieurs de nos lignes ont été fermées par le gestionnaire du réseau, c'est à dire Belgacom. Nous avons donc fait appel contre cette action plus que discutable. Nous sommes entièrement confiants quant à une décision favorable dans les plus brefs délais.
Merci de votre compréhension et de votre patience.
Maar die vragen tenminste niet in één keer het abonnementsgeld voor één jaarChelloExtremer schreef:Laat ons hopen dat dit niet zal gebeuren met Dommel ... die zijn de laatste tijd ook meer en meer risico's aan't nemen.
welke risico's?sail0rbe schreef:Maar die vragen tenminste niet in één keer het abonnementsgeld voor één jaarChelloExtremer schreef:Laat ons hopen dat dit niet zal gebeuren met Dommel ... die zijn de laatste tijd ook meer en meer risico's aan't nemen.
* ADSL2+ DSLAMs zijn niet gratis ... vrij grote investering voor een bedrijf met toch een vrij kleine omzet en weinig reserves.laurens7 schreef:welke risico's?sail0rbe schreef:Maar die vragen tenminste niet in één keer het abonnementsgeld voor één jaarChelloExtremer schreef:Laat ons hopen dat dit niet zal gebeuren met Dommel ... die zijn de laatste tijd ook meer en meer risico's aan't nemen.
Dan nog had Belgacom VOORAF kunnen communiceren naar de buitenwereld zodat klanten de tijd hadden om een alternatief te zoeken.Vieten schreef:Het is niet onderkbaar dat dat van die "avonturiers" zijn die snel rijk willen worden om dan failliet te gaan.Trivial schreef: Belgacom kon bvb ook gewoon geen enkele lijn meer aansluiten van e-leven tot de schulden vereffend waren.
Dat was fair play geweest tov de consument en zou waarschijnlijk even hard aangekomen zijn bij e-leven.
Zo lang ze niet afgesloten worden kunnen ze abonnementsgelden blijven innen van hun klanten en toch niet betalen aan hun leverancier.
Dat zou wel heel dom zijn.
Maar dat is dan weer 'n keiharde uitdrukking.hollebollegijs schreef:ze zijn bijna dood.
Belgacom moet inderdaad niets, maar het had wel correcter geweest tov de eindklanten.hellsnake schreef:Belgacom moet dat toch niet aankondigen? Zij hebben geen overeenkomst met jou. E-leven had zijn klanten moeten informeren over de problemen.
Belgacom heeft hier toch niets aan te kondigen ? Als ik wat appels ga kopen in de carrefour ( elke week dezelfde ), op een bepaald moment zijn ze der niet meer omdat carrefour den appelboer niet betaald, moet die appelboer mij dan gaan contacteren om te zeggen, pas oep, volgende week geen appels meer. Zoals al gezegd, je hebt een contract met e-leven, bgc heeft er niets tussen te zoeken.Trivial schreef: Belgacom moet inderdaad niets, maar het had wel correcter geweest tov de eindklanten.
Maar ja, die eindklanten moesten maar zo 'dom' niet zijn om met e-leven in zee te gaan, is dat de redenering?
Simpele redenering, dan neem je gewoon een ander merk appels.ditCh schreef:Belgacom heeft hier toch niets aan te kondigen ? Als ik wat appels ga kopen in de carrefour ( elke week dezelfde ), op een bepaald moment zijn ze der niet meer omdat carrefour den appelboer niet betaald, moet die appelboer mij dan gaan contacteren om te zeggen, pas oep, volgende week geen appels meer. Zoals al gezegd, je hebt een contract met e-leven, bgc heeft er niets tussen te zoeken.Trivial schreef: Belgacom moet inderdaad niets, maar het had wel correcter geweest tov de eindklanten.
Maar ja, die eindklanten moesten maar zo 'dom' niet zijn om met e-leven in zee te gaan, is dat de redenering?
Kan allemaal goed zijn ... maar dan is het nog niet aan Belgacom E-Leven klanten in te lichten over problemen met de interne keuken van E-Leven ...Trivial schreef: Simpele redenering, dan neem je gewoon een ander merk appels.
Duurt 2 seconden want ze liggen in de bak ernaast voor 't rapen.
E-leven klanten hebben de kans niet om de wissel te maken op 2 seconden, zal al goed gaan als het lukt op 2 weken.
Moest dit wel kunnen zou niemand er lastig over doen, end of story!
Goztow schreef:Belgacom heeft het recht niet om ziets openbaar te maken! Ze kunnen er wsl voor aangeklaagd worden als ze het wel doen! Vergeet iedereen hier dat E-Leven enkele dagen lang de klanten voorloog en zei dat er een technische panne was waaraan hun techniekers aan het werken waren?
Persoonlijk heb ik nog nooit een factuur van hen ontvangen en ik vermoed dat ik niet de enige ben.Trivial schreef:Goztow schreef:Belgacom heeft het recht niet om ziets openbaar te maken! Ze kunnen er wsl voor aangeklaagd worden als ze het wel doen! Vergeet iedereen hier dat E-Leven enkele dagen lang de klanten voorloog en zei dat er een technische panne was waaraan hun techniekers aan het werken waren?
Dat is ook juist, die downtime en de leugens hieromtrent zullen hen waarschijnlijk heel veel klanten kosten als ze dit overleven.
Ik dacht dat er ook ergens iets bestond dat belgacom de consument niet mag afstraffen bij een geschil tussen hen en de provider, maar ik ben natuurlijk geen jurist.
Maar alle e-leven klanten zitten er toch maar mee nu, die kunnen niks anders doen dan afwachten en betaalde sommen zijn ze sowieso kwijt.
Waarom mail je hen niet eens om te vragen waar die blijft?ispwatch schreef: Persoonlijk heb ik nog nooit een factuur van hen ontvangen en ik vermoed dat ik niet de enige ben.
en dat is dan ook allemaal exact gebeurd.Mr.T schreef:Vergeet ook niet dat voordat Belgacom klanten van een provider daadwerkelijk afsluit, er al een hele procedure doorlopen is.
Na de nodige brieven van advocaten is een eerste drukkingsmiddel het blokkeren van nieuwe aansluitingen, technische aanpassingen en herstellingen. Pas als er dan nog steeds geen betaling vanuit e-leven komt, rest hun weinig anders dan klanten afsluiten.
Belgacom gaat heus niet zonder reden klanten afsluiten. Eer het zover is, zijn er verschillende maanden achterstallige facturen.
Ja, dat schreef ik ook al in een vorige post.Mr.T schreef:Vergeet ook niet dat voordat Belgacom klanten van een provider daadwerkelijk afsluit, er al een hele procedure doorlopen is.
Na de nodige brieven van advocaten is een eerste drukkingsmiddel het blokkeren van nieuwe aansluitingen, technische aanpassingen en herstellingen. Pas als er dan nog steeds geen betaling vanuit e-leven komt, rest hun weinig anders dan klanten afsluiten.
Belgacom gaat heus niet zonder reden klanten afsluiten. Eer het zover is, zijn er verschillende maanden achterstallige facturen.
Maar het blijft uiteraard vervelend voor de klanten van e-leven. Nog een geluk dat het schitterend weer is.Aan de andere kant weten we natuurlijk niet wat hieraan vooraf ging en welke kansen E-leven al dan niet al gekregen heeft van Belgacom.
de ene schuldige in dit verhaal is E-Leven en niemand anders.Trivial schreef:Ik begrijp dat Belgacom probeert hun gelden te innen.Dat is niet meer dan normaal.Rafken schreef: je mag dit vergeten.
ze zijn zelfs gerechtelijk veroordeeld.
Maar ik vind het heel erg dat op deze manier alle eindklanten meegegijzeld worden.
Die klanten hebben immers wel correct betaald voor hun abonnement en zijn nu de dupe.
Belgacom kon bvb ook gewoon geen enkele lijn meer aansluiten van e-leven tot de schulden vereffend waren.
Dat was fair play geweest tov de consument en zou waarschijnlijk even hard aangekomen zijn bij e-leven.
Aan de andere kant weten we natuurlijk niet wat hieraan vooraf ging en welke kansen E-leven al dan niet al gekregen heeft van Belgacom.
Het is gewoon triestig.
Just my 2cents
Trivial