Pagina 5 van 39
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 14:33
door Avenger 2.0
Zou je zo een generation connect kaartje ook pas kunnen activeren na een half jaar of moet dat onmiddelijk?
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 14:34
door Marlboro
LPS; ach, sorry, mijn excues, ben nogal mee 100zaken terzelfdertijd weer bezig

, zoals ik al eens heb gepost zal dat volgens mij minstens 13euro of mss zelfs 20euro per 1MB zijn.
(uiteraard kan ik fout zijn maar het tarief zal alvast onbetaalbaar zijn).
avenger 2.0; ik heb gelezen je niet kan wachten of uitstellen, na enkele dagen sowieso geactiveerd (automatisch).
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 14:35
door xenne
Avenger 2.0 schreef:Zou je zo een generation connect kaartje ook pas kunnen activeren na een half jaar of moet dat onmiddelijk?
automatisch activatie binnen de 2 werkdagen na de overdrachtsdatum vermeld op het overdrachtsdocument dat u ontvangt bij levering
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 14:37
door timofp
@LPS, ik heb al 5-6 keer geprobeerd bij verschillende medewerkers, zowel vandaag als gisteren, but no go.... kwam jij van prepaid of abbo bij Proximus?
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 14:51
door LPS
Ik kwam van prepaid, en is bij de tweede medewerker gelukt...
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 14:52
door g4ce
Kan er iemand bevestigen of de roaming-tarieven voor Voice en SMS dezelfde zijn als de normale Pay & Go?
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 15:12
door krismeeus
Ik heb een abbo bij proximus en net nog is geprobeerd om over te schakenlen.
Kan enkel bij overstap van concurrentie of aanvraag nieuw nummer...
dankuwel proximus
een jarenlange, trouwe klant...
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 15:14
door Marlboro
Kris; ik begrijp zeer goed u frustratie hoor, ik heb gewoon veel geluk ik binnenkort al kan opzeggen maar anderzijds haal je het er wel uit natuurlijk als je 150 euro betaald contractbreuk.
Zoals bij mij; 20 euro aan 7maand goedkoper = 140 euro dusja, na goeie 7maand begin ik het er stilaan uit te halen. (en nu ik gratis kan opzegge doe ik nog meer profijt).
idd mod; je kan je abo altijd opzeggen maarja, dat duurd dan een maand, wat gaat proximus doen dan? Gaan ze zich toch aan die 5000 dan houden of gaan ze er toch meer aanvaarden dan? Als je een maand ofzo moet wachten eer dat abo opgezegd is enzo en dan is er geen plaats meer voor generation connect dan sta je er mooi te blinken.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 15:19
door philippe_d
krismeeus schreef:Ik heb een abbo bij proximus en net nog is geprobeerd om over te schakenlen.
Kan enkel bij overstap van concurrentie of aanvraag nieuw nummer...
een jarenlange, trouwe klant...
Dat is
pertinent onjuist, zie:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 60#p408381
Je kan altijd je huidig abonnement opzeggen, NIEMAND kan je dat verbieden.
Je zal alleen de eventuele contractuele opzegvergoeding moeten betalen, maar opzeggen zelf kan ALTIJD.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 15:25
door timofp
@Philippe, maar je kan als Bestaand proximus klant met abbo (bepaalde of onbepaalde duur) niet overstappen naar Generation Connect zonder je nummer te verliezen. Je kan je huidige abbo wel opzeggen en een kaart aanvragen, maar je nummer ben je kwijt.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 15:32
door philippe_d
Belgacom heeft duidelijk aan mij gezegd dat bestaande klanten kunnen overstappen
Overstappen betekent voor mij: nummerbehoud.
Ik zal het nog eens navragen.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 15:32
door LPS
Als je je abo + nummer opzegt ben je het kwijt idd. Maar als je je abo opzegt en aankruist dat je Pay&Go wil worden, dan hou je je nummer. En vanuit Pay&Go kan je dan naar de Connect.
Andere optie voor de P^-abos hier: je kan altijd een snelle portering doen naar Mobistar (kan heel snel gaan tegenwoordig, er zijn winkels die werken met gratis sims), en dan opnieuw porteren naar Connect. Omslachtig, maar het werkt. En met wat geluk gaat het ook snel, al is het een beetje gokken of ze het 5000-quotum gaan hanteren en zo ja, of je nog optijd zal zijn. Maar het is iig een optie.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 15:38
door krismeeus
philippe_d schreef:krismeeus schreef:Ik heb een abbo bij proximus en net nog is geprobeerd om over te schakenlen.
Kan enkel bij overstap van concurrentie of aanvraag nieuw nummer...
een jarenlange, trouwe klant...
Dat is
pertinent onjuist, zie:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 60#p408381
Je kan altijd je huidig abonnement opzeggen, NIEMAND kan je dat verbieden.
Je zal alleen de eventuele contractuele opzegvergoeding moeten betalen, maar opzeggen zelf kan ALTIJD.
ik heb dat inderdaad gelezen en daarna gebeld maar ik kreeg wel degelijk een "njet"!!
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 16:48
door Kitt
iemand al de stap van MV gewaagd ?
Ik overweeg het sterk .. want heb de laatste tijd toch vaak last van bereik en ook roaming gaat niet altijd goed .
Vorige zaterdag naar Duitsland geweest en had meer geen bereik dan wel ..
En ja die 5 euro heb ik er wel voor over .. voor 20 min meer belwaarde en meer 3G netwerk ..
Beetje met spijt in het hart , maar geen contract dus ..kan nog altijd terug naar MV ...
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 16:53
door UBremoved_3729
Er is blijkbaar op zdnet nu een artikel over verschenen .
http://www.zdnet.be/news/134113/geen%2d ... lanten%2d/
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 16:53
door Marlboro
Kitt; schrijft u online in, neem base, geef u simkaartnr goed door en bevestig.
Vanaf het geld van je rekening is gegaan dan bel dan gewoon eens naar de e-shop om zeker te zijn het gelukt is en zij kunnen dat zien, je zal ook een ordernr al zien op pagina 3, schrijf dat ordernr dan wel meteen op.
Ik heb online bestelt, de link staat op pagina 1 post 1.
fieldoxide: het gaat natuurlijk om dit he; Ofwel schort er dus iets aan de communicatie tussen Proximus en zijn klantendienst, ofwel willen ze liever niet dat bestaande klanten minder gaan betalen voor het goedkopere product Generation Connect.
Neemt nie weg het bij mij nie uitmaakt (ga me nie nog eens herhale hier, zou tege steken).
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 16:56
door Lord Utopia
Kitt schreef:iemand al de stap van MV gewaagd ?
Ik overweeg het sterk .. want heb de laatste tijd toch vaak last van bereik en ook roaming gaat niet altijd goed .
Vorige zaterdag naar Duitsland geweest en had meer geen bereik dan wel ..
En ja die 5 euro heb ik er wel voor over .. voor 20 min meer belwaarde en meer 3G netwerk ..
Beetje met spijt in het hart , maar geen contract dus ..kan nog altijd terug naar MV ...
Jawel. Mijn vriend heeft gisteren de overstap gemaakt naar Generation Connect. In het buitenland kan je altijd switchen van netwerk.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:04
door q-tec
Vorige zaterdag naar Duitsland geweest en had meer geen bereik dan wel ..
Hangt er vanaf naar waar maar ik heb eigenlijk nog bijna nooit zonder gezeten (de kpn variant in de dan) de baan van gent naar oa frankfurt, keulen, dortmund zo goed als altijd bereik en meestal dan nog eens 3G ook al rijd je 50km zonder een huis te zien.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:04
door Kitt
Ja ik bedoelde met MV dat hij vaak niet goed overschakelde naar een netwerk in DE ..
Moet ik zelf gaan scannen en zoeken en dan ging het soms wel ..
Eens kijken om de aanvraag te doen .. heb maar 4-5 euro meer op m'n MV ... dus het is de moment ... ga niet meer herladen dan .
@Qtec het was naar Dortmund .. en ik kreeg mijn sms van roaming pas als ik al een uur in DL zat ...
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:04
door raf1
Iedereen moet kunnen intekenen met nummerbehoud. Is wettelijk verplicht. Zolang je maar bij de eerste 5000 bent.
Blijkbaar verspreidt de Proximus-klantendienst vandaag leugens om de huidige postpaid klanten niet te verliezen.
Het was op voorhand te voorspellen dat men alleen het MV-tarief heeft gekopieerd en dat men de oude klantonvriendelijke praktijken en tegenstrijdige communicatie heeft behouden. Typisch.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:06
door Kitt
Nog iets , kan je net zoals MV een factuur krijgen op btw nummer van herlaad beurten ?
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:07
door Jelly
Volk dat ik overtuigd had om MV te worden maar ontevreden zijn over het netwerk waren zeer blij met dit nieuws en hebben reeds hun aanvraag ingediend voor Generation connect.
Spijtig dat ik bij Proximus nog geen bonus krijg voor het aanbrengen

Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:09
door FlashBlue
Kitt schreef:iemand al de stap van MV gewaagd ?
Ik overweeg het sterk .. want heb de laatste tijd toch vaak last van bereik en ook roaming gaat niet altijd goed .
Vorige zaterdag naar Duitsland geweest en had meer geen bereik dan wel ..
En ja die 5 euro heb ik er wel voor over .. voor 20 min meer belwaarde en meer 3G netwerk ..
Beetje met spijt in het hart , maar geen contract dus ..kan nog altijd terug naar MV ...
Gisteren ook aangevraagd - was infeite verbaasd dat het nog mogelijk was, want had eerste uren nie direct mogelijkheid om het te doen. Volgens de servicedienst van de E-shop zouden de kaarten vandaag verstuurd worden. Dus behoudens post-problemen (haha...) zouden die morgen wel moeten beginnen toekomen bij sommigen.
Kom van MV vandaan, en ga weg omwv de aanhoudende netwerkproblemen , zijnde crappy 3G dekking (en waar er dekking zou moeten zijn, is die er in gebouwen vaak nog altijd niet.), en onstabiele edge connecties. Over klantenservice en support van MV kan ik niet veel slechts zegge, en men 2e sim zal ook nog wel tijdje bij hun blijven wellicht.
Dan is die 5e per maand voor een deftig netwerk zijn geld plots wel waard.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:11
door Marlboro
Raf1: is idd nie nietjes volledig mee eens, ik moet daarom nu een nieuw nr geven en mijn andere binnekort gaan opzegge, nie dat zoveel werk of erg is, ik heb dit nog liever dan dat ik 150 euro moet gaan dokken voor contractbreuk want zelfs al zou je mogen overschakelen, wie nog volledig vast zit met een abo moet sowieso de 150 euro dokken.
Het is daarom ook dat het de allerlaatste keer is dat ik nog een abo neem op een gsm provider, het heeft een voordeel maar uiteindelijk toch meer nadelen, dat vast zitten is vervelend zeker als je zo'n praktijken krijgt als nu.
philippe; maar gaat den kris het zien zitten om 150 euro te dokken? Deze zal dus wel z'n nr kunnen behouden enzo maar je moet het wel zien zitte om 150 euro te betalen voro contratcbreuk.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:16
door philippe_d
krismeeus schreef:philippe_d schreef:Dat is
pertinent onjuist, zie:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 60#p408381
Je kan altijd je huidig abonnement opzeggen, NIEMAND kan je dat verbieden.
Je zal alleen de eventuele contractuele opzegvergoeding moeten betalen, maar opzeggen zelf kan ALTIJD.
ik heb dat inderdaad gelezen en daarna gebeld maar ik kreeg wel degelijk een "njet"!!
Zoals beloofd heb ik nog eens contact opgenomen met Belgacom.
Hieronder het antwoord:
Proximus klanten kunnen weldegelijk hun nummer behouden. Dit moet aangevraagd worden via de klantendienst, niet via de website zoals Mobistar- en Base-klanten dat kunnen doen.
We lezen echter her en der (onder meer op jullie site) dat niet alle call center operatoren op de hoogte zijn van het aanbod en dat er wordt geweigerd om klanten over te schakelen. We doen er alles aan om onze collega’s zo snel mogelijk correct te briefen, want dit is niet de bedoeling.
Proximus klanten die dus problemen ondervinden trachten best op een later moment nog eens de klantendienst te bellen. Ik begrijp dat dit zeer hinderlijk is, maar we werken hard om dit probleem op te lossen.
@krismeeuws
Gelieve dus bij weigering opnieuw te bellen, en de call center medewerker te wijzen op bovenstaand antwoord (vanwege Eva_van_Belgacom)
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:21
door solid-killer
ik ben razend op proximus momenteel
Ik wou vandaag overschakelen, maar een probleem, generation connect is een herlaadkaart en bestaat nog NIET in automatische herlading.
Gevolg, ik zit vast aan een abonnement bij proximus ook pay en go maar met automatische herladingen en kan iet overschakelen, en ze kunnen / willen er niks aan doen

.
Ik wil geen contractbreuk plegen en een kost van 150 euro betalen, maar wil gerust overschakelen naar generation connect met automatische herlading

Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:25
door timofp
Juist nogmaals gebeld, ze zijn er al beter van op de hoogte momenteel. Indien je een bestaande Proximus klant met met abbonement dan moet je naar een verkooppunt gaan. Daar moet je je abbo laten omzetten naar pay&go en daarna kan je de pay&go kaart omzetten naar het nieuwe Generation-Connect tarief.
Dus dan zal ik morgen maar eens naar een verkooppunt gaan en dit proberen, hopelijk zijn die 5000 inschrijvingen dan nog niet op en kan ik mijn huidige bestelling met nieuw nummer annuleren.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:32
door Kitt
Heb mij zonet ook ingeschreven .. MV -> Proximus ..
20 euro betaald met Mastercard .. maar vind nergens terug of je daar factuur kan van krijgen ..
Bij MV was dat geen probleem .. anders ga ik eens bellen naar de klanten dienst ..
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:32
door xenne
heb drie maal moeten bellen om nederlandstalig persoon aan de lijn te krijgen, druk nochtans op de 2 van nederlands....

Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:32
door jantje81
Ik ben nu ook MV-klant, ben eigenlijk heel tevreden. Ik heb zowel op mijn werk als thuis (beiden in het Antwerpse) bijna altijd 3G. Regelmatig gebruik ik ook via tethering internet op mijn laptop, dit werkt goed, niet supersnel maar zeker werkbaar.
Als ik hier de ervaringen lees met de Proximus helpdesk is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om de geweldige social media ondersteuning van MV in te ruilen voor de incompetente service van Proximus. Besef goed dat als ze u niet helpen om aan een abonnement simkaart te geraken ze zéker ook niet zullen kunnen helpen om een probleem op te lossen.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:33
door Marlboro
Kitt; das in orde hoor

, ik heb dat ook nie gekregen, heb toch eens naar de klantendienst van e-shop gebelt en ook al heb ik geene mail ofzo van ontvangen, geen probleem, het was allemaal in orde.
Jantjesmit81; je hebt deels gelijk maar wat je zegt over een abo aansmeren klopt langs geen kanten he, tis ee prepaid formule.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:36
door krisken
jantje81 schreef:Ik ben nu ook MV-klant, ben eigenlijk heel tevreden. Ik heb zowel op mijn werk als thuis (beiden in het Antwerpse) bijna altijd 3G. Regelmatig gebruik ik ook via tethering internet op mijn laptop, dit werkt goed, niet supersnel maar zeker werkbaar.
Als ik hier de ervaringen lees met de Proximus helpdesk is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om de geweldige social media ondersteuning van MV in te ruilen voor de incompetente service van Proximus. Besef goed dat als ze u niet helpen om aan een abonnement te geraken ze zéker ook niet zullen kunnen helpen om een probleem op te lossen.
Je ingeschreven op UB om bullshit te verkopen?
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:39
door krismeeus
Marlboro schreef:Kitt; das in orde hoor

, ik heb dat ook nie gekregen, heb toch eens naar de klantendienst van e-shop gebelt en ook al heb ik geene mail ofzo van ontvangen, geen probleem, het was allemaal in orde.
Jantjesmit81; je hebt deels gelijk maar wat je zegt over een abo aansmeren klopt langs geen kanten he, tis ee prepaid formule.
@marlboro
welke is de tel. nummer van e-shop want heb juist nog is naar 6000 gebeld en daar verwijzen ze me naar de gc-site maar daar kan ik natuurlijk niet ingeven dat ik reeds postpaid abbo ben!!
thanks
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:42
door VOODOOS!L
toch maar een kleine vergelijking om een goed beeld te krijgen van wat op dit moment interessant is als je data op gsm wilt gebruiken...
Proximus Generation Connect
- -Herlaadbeurt: 20€ of meer
-Herlaadbonus: geldig max 31 dagen, niet cumuleerbaar
- Internet On GSM : 2 GB =
Smsen : 2000 alle netwerken
Internet On GSM Europa : 10 MB, Cumuleerbaar tot 100 MB
(Landen waar de bonus geldig is: Oostenrijk, Bulgarije, Cyprus, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duistland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland en Groot Brittannië.)
-Tarieven buiten herlaadbonus
- Nationaal bellen : 0,25€/min
Smsen : 0,12€/sms
Internet On GSM : 0,50€/MB
-Netwerk: Proximus
Mobile Vikings - Full Option
- -Herlaadbeurt: 15€, 25€ of 40€
-Herlaadbonus: geldig max 31 dagen, geen overdracht
- Internet On GSM : 2 GB
Smsen : 1000 alle netwerken
Smsen : 1000 Mobile Vikings
-Tarieven buiten herlaadbonus
- Nationaal bellen: 0,24€/min (bij 15€ opladen) / 0,20€/min (bij 25€ opladen) / 0,14€/min (bij 40€ opladen)
Smsen: 0,10€/sms
Internet On GSM: 0,50€/MB (voorlopig niet toegepast, trafiek in mindering gebracht van volgende herlaadbonus)
-Netwerk: Base
Colruyt Mobile
- -Herlaadbeurt: 10€ / 15€ / 25€ / 40€
-Tarieven:
- Nationaal bellen: 0,13€/min 0,05/min naar Colruyt Mobile
Smsen: 0,045€/sms
Internet On GSM: 0,25€/MB
-Internet On GSM Volumeprijzen - 3 maanden geldig:
- 6,75€/150 MB of 0,045€/MB
8,75€/250 MB of 0,035€/MB
9,99€/500 MB of 0,01998€/MB
-Netwerk: Mobistar
(update) simulatie weggehaald, bevatte fouten
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:42
door Marlboro
0800 99 974
Houd die tekst van philippe maar klaar, dat ze moeten overzetten naar pay en go en jij moet dan wel nog eens overzetten dan naar generation connect , maar onthoud je wel 150 euro zal moeten dokken.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:44
door jantje81
krisken schreef:
Je ingeschreven op UB om bullshit te verkopen?
Pardon?? En wat zijn uw argumenten om dit bullshit antwoord te verkopen??
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:45
door wied
krisken schreef
Je ingeschreven op UB om bullshit te verkopen?
hoezo bullshit!?
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:45
door krismeeus
is die 150 euro altijd?
ik heb vorig jaar in nov een contract gesloten voor 1 jaar en dat is dus afgelopen nu in november?
wordt dit dan stilzwijgend verlengd of hoe zit dat?
ik dacht dat mijn abbo na dat jaar altijd opzegbaar was?
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:46
door xenne
krisken schreef:Je ingeschreven op UB om bullshit te verkopen?
't is wel een feit dat de support van mobile vikings heel goed is... ik heb persoonlijk nog geen ervaring met proximus, dus daar mag/kan ik me niet over uitspreken
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 17:50
door jantje81
Marlboro schreef:
Jantjesmit81; je hebt deels gelijk maar wat je zegt over een abo aansmeren klopt langs geen kanten he, tis ee prepaid formule.
Ik heb niets over aansmeren gezegd?
Maar je hebt gelijk... waar 'abonnement' stond moet 'simkaart' staan.