Iemand die weet wat er nu eigenlijk aan de hand is bij of met FK? In het omgevingsloket, zie ik geen enkele aanvraag meer voor FK POP- plaatsingen? Leggen de gemeentebesturen nu echt FK lam door geen vergunning meer af te leveren gezien hun belangen in Fluvius? Misschien om Wyre zou de mogelijkheid te bieden om achterstand in te halen?
Hier nu formeel vernomen van een insider van Solutions 30 dat het gemeentebestuur van Aalst echt POP plaatsingen obstrueert.
Voor mijn wijk: plaatsing in Terlindenpark geweigerd want POP kwam enkele cm over trage wandelweg. FK gaat blijkbaar mee in een alternatieve lokatie, geadviseerd/aangereikt door het gemeentebestuur. De aanvraag voor de POP wordt nu vertraagd want op termijn wil de stad het pleintje in kwestie verbouwen ... Resultaat: weer minstens 6 maanden vertraging.
Gemeentepolitiek wurgt dus FK of is er opnieuw iets loos bij FK zelf?
Fiberklaar
- frodo
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 21 keer
Ondertussen ben ik al drie keer gebeld om te zeggen dat ze de fiber komen binnenbrengen. De eerste keer komt er iemand die zegt niet te kunnen aansluiten want de fiber is niet doorgetrokken naar aftakpunt. De tweede keer zeg ik dat er al iemand geweest is en dat die niet kon aansluiten. Volgens de vrouw was nu alles in orde en gingen ze zeker aansluiten. Ik word op de dag zelf in de morgen gebeld dat hij binnen een 15 minuten bij mij is. Wanneer het 14u gepasseerd is bel ik naar fiberklaar om te vragen of er nog iemand komt. Daar kunnen ze me niet helpen en geven een telefoonnummer van een onderaannemer. Ik vraag waarom ze me bellen dat ze er binnen 15 gaan zijn en ik nog niemand gezien heb . Ze weet het ook niet maar gaat het team bellen en zegt me iets te laten weten. Ik hoor hier niets meer van. Na een klacht naar Proximus word ik op de hoogte gebracht dat ze de voorbereidende werken aan de evp's gaan doen. Later die week terug telefoon dit keer van de onderaannemer om terug een afspraak te maken. Ik vraag of ze nu zeker zijn dat de evp's orde zijn en dat de aansluiting kan gebeuren. Ja ik moet me geen zorgen maken ze heeft in mijn dossier gezien dat ze al 2 keer zijn langs geweest en dat ze de nodige voorbereidingen gingen doen. De dag van de afspraak niemand gezien en ook geen telefoon of bericht dat ze niet komen. Omdat er veel sneeuw lag dacht ik eerst dat ze niet uitreden voor de veiligheid maar dan konden ze op zijn minst toch verwittigen. Maar nee, nu krijg ik bericht dat ze volgende week de werken aan de evp's in mijn buurt gaan hervatten. Fiberklaar zou beter veranderen van naam naar fibernietklaar.
- on4bam
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
- Bedankt: 675 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Hier zat vorige week reclame in de bus van Px met een code en website voor een aanbod met korting om op fiber aan te sluiten.... alleen.. behalve graafwerken werd in onze straat al zeer lang niets meer gedaan, geen aftakking naar de huizen en al zeker geen aansluiting IN de huizen. Wel al 2 keer komen kijken waar fiber moet binnen komen. Ook de website van BIPT of Px maakt mij niets wijzer...
Waarom ze reclame sturen naar niet-aansluitbare adressen is mij een raadsel.
Waarom ze reclame sturen naar niet-aansluitbare adressen is mij een raadsel.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
- raf1
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
- Bedankt: 1989 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Sinds er sprake is van het samenwerkingsverband met Wyre is de doelstelling van Fiberklaar gehalveerd en werkt men prioritair de gebieden met een vergunde PoP af.
Fiberklaar vraagt blijkbaar momenteel geen nieuwe vergunningen meer aan, wellicht tot het samenwerkingsakkoord met Wyre definitief goedgekeurd is door de mededingsautoriteiten en het BIPT, wat in februari of maart zou moeten gebeuren.
Voor de regio Aalst betekent dat Fiberklaar eerst Erondegem, Erpe, Mere, Nieuwerkerken zal afwerken aan de westkant en Erembodegem en Hekelgem aan de oostkant.
De PoP aan de Boomstraat (Erembodegem) is ondertussen ook geplaatst. Solutions30 doet dus echt wel voort met alles wat vergund is.
De voorbije maanden zijn er dus wel effectief nog PoP-cabines geplaatst zoals in Erembodegem, Gent, Ninove of Zottegem, maar dat waren sowieso cabines die reeds vergund waren.
Voor jouw wijk is het gewoon zeer jammer dat de vergunning voor de PoP aan Park Ter Linden geweigerd is en ondertussen de doelstelling van Fiberklaar gehalveerd is.
Langs de andere kant, je hebt zeker geen slechte vooruitzichten op telecomgebied. Er zullen in jouw wijk twee FttH-netwerken operationeel zijn tegen 30 juni 2028.
Maar voor meer dan 1 miljoen Vlamingen zou er nooit FttH komen en wellicht zal in die gebieden ook nog eens VDSL uitgeschakeld worden ten voordele van coaxkabel.
Fiberklaar vraagt blijkbaar momenteel geen nieuwe vergunningen meer aan, wellicht tot het samenwerkingsakkoord met Wyre definitief goedgekeurd is door de mededingsautoriteiten en het BIPT, wat in februari of maart zou moeten gebeuren.
Voor de regio Aalst betekent dat Fiberklaar eerst Erondegem, Erpe, Mere, Nieuwerkerken zal afwerken aan de westkant en Erembodegem en Hekelgem aan de oostkant.
De PoP aan de Boomstraat (Erembodegem) is ondertussen ook geplaatst. Solutions30 doet dus echt wel voort met alles wat vergund is.
De voorbije maanden zijn er dus wel effectief nog PoP-cabines geplaatst zoals in Erembodegem, Gent, Ninove of Zottegem, maar dat waren sowieso cabines die reeds vergund waren.
Voor jouw wijk is het gewoon zeer jammer dat de vergunning voor de PoP aan Park Ter Linden geweigerd is en ondertussen de doelstelling van Fiberklaar gehalveerd is.
Langs de andere kant, je hebt zeker geen slechte vooruitzichten op telecomgebied. Er zullen in jouw wijk twee FttH-netwerken operationeel zijn tegen 30 juni 2028.
Maar voor meer dan 1 miljoen Vlamingen zou er nooit FttH komen en wellicht zal in die gebieden ook nog eens VDSL uitgeschakeld worden ten voordele van coaxkabel.
- nerph
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 43 keer
ja, ik heb de prijzen bekeken en ik betaal nu voor 2500/2500 bij fastfiber evenveel als ik betaalde bij Telenet voor (toen) 300/20, wat nu 500/30 is of zo. Mijn internet is ook veel stabieler tegenover coax.
En voor dat je afkomt met "hey telecom of base", beide gebruiken coax met enorm lage uploadsnelheden en slechte of niet bestaand klantendienst.
En voor dat je afkomt met "hey telecom of base", beide gebruiken coax met enorm lage uploadsnelheden en slechte of niet bestaand klantendienst.
-
glda19
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 18 keer
waarom klagen jullie altijd van de upload. Sturen jullie dan zo veel bestanden door?
Gelijk jij dagelijks /wekelijks de klanten dienst nodig hebt?
Mijn ouders zitten bij telenet en kan de tijd niet zeggen dat ik er nog naar gebeld heb?
En bij wie neem je die 2500/2500 af
Gelijk jij dagelijks /wekelijks de klanten dienst nodig hebt?
Mijn ouders zitten bij telenet en kan de tijd niet zeggen dat ik er nog naar gebeld heb?
En bij wie neem je die 2500/2500 af
-
dot1x
- Member

- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 23 keer
Ik denk dat jij zelf niet beseft hoeveel data jij verbruikt/uploadt . Werk je vaak van thuis uit? Maakt uw bedrijf gebruik van Teams? Moet jij vaak bestanden uploaden vanuit uw laptop naar een server van het bedrijf?
Er zijn honderden/duizenden voorbeelden. Het is niet omdat jij het niet nodig hebt dat anderen dat niet nodig hebben.
Waarom trouwens een auto gebruiken om naar het werk te gaan? Te voet gaat ook, trager, maar je geraakt er wel, toch?
Er zijn honderden/duizenden voorbeelden. Het is niet omdat jij het niet nodig hebt dat anderen dat niet nodig hebben.
Waarom trouwens een auto gebruiken om naar het werk te gaan? Te voet gaat ook, trager, maar je geraakt er wel, toch?
- on4bam
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
- Bedankt: 675 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Kunnen we het bij Fiberklaar houden?
@glda19 als je off-topic wil gaan doe dat dan in het juiste sub-forum in een nieuwe thread.
@glda19 als je off-topic wil gaan doe dat dan in het juiste sub-forum in een nieuwe thread.
Bye, Maurice
-
marzman
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 20 keer
Ik vind het wel jammer dat de hele planning van de uitrol van Fiberklaar gewoon weggehaald is. Volgens mij is het al weer drie jaar geleden dat ze het hier gingen aanleggen (ze waren er ook echt met die blauwe rollen). Maar elk spoor is al weer jaren verdwenen, de wegen en stoepen zijn dicht en op de website staat helemaal niks meer.
In Turnhout, gaat dat ook om vergunningen?
In Turnhout, gaat dat ook om vergunningen?
Laatst gewijzigd door marzman 1 dag geleden, in totaal 2 gewijzigd.
- raf1
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
- Bedankt: 1989 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Geen idee, alle PoP-cabines zijn geplaatst en het grootste deel van de straten zijn al aansluitbaar in Turnhout. Stel die vraag aan je lokale schepen van openbare werken of Fiberklaar een vergunning heeft om fiber aan te leggen in jouw straat.