Fiberklaar
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 173 keer
In plaats van allemaal in dezelfde vijver te vissen zouden de verschillende bedrijven beter eerst de markt wat verdelen.
Leuk als er straks verschillende fibers aan je gevel hangen... minder leuk als je nog jaren moet wachten voor er ook maar één fiber te zien is.
Leuk als er straks verschillende fibers aan je gevel hangen... minder leuk als je nog jaren moet wachten voor er ook maar één fiber te zien is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 142 keer
Zeker en vast.
In meerdere buurten zijn FK- en Eurofiber- glasvezel volledig uitgerold en ligt de multi-duct voor TN ook al klaar. Eurofiber raast hier door de buurten en is - voor zelfstandigen alleen uiteraard - ook al in onze straat beschikbaar.
Alleen FK en Wyre blijven aanmodderen ...
In meerdere buurten zijn FK- en Eurofiber- glasvezel volledig uitgerold en ligt de multi-duct voor TN ook al klaar. Eurofiber raast hier door de buurten en is - voor zelfstandigen alleen uiteraard - ook al in onze straat beschikbaar.
Alleen FK en Wyre blijven aanmodderen ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 34 keer
Mijn glasvezel is eindelijk aangesloten. Proximus heeft signaal op mijn kabel gekregen, geen idee wat ze gedaan hebben. Ik had ondertussen wel een 4g modem gekregen. Het heeft bijna een maand geduurd om het internet te activeren en ik lijk 500/200 Mbps te hebben i.p.v. 500/100 Mbps. 
https://www.speedtest.net/nl/result/17943840796

https://www.speedtest.net/nl/result/17943840796
- nerph
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 28 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Bij mij is de Fiber NT van Fiberklaar donderdag geplaatst. Nu nog de Fiber ONT...
Ik weet wel niet hoe het allemaal in elkaar zit. Ik heb al een bestelling gedaan bij een ISP maar ze zeggen dat mijn lijn nog niet actief is (wat ik verwacht had). Moet de lijn eerst geactiveerd worden voor dat ze de Fiber ONT komen plaatsen?
Ik weet wel niet hoe het allemaal in elkaar zit. Ik heb al een bestelling gedaan bij een ISP maar ze zeggen dat mijn lijn nog niet actief is (wat ik verwacht had). Moet de lijn eerst geactiveerd worden voor dat ze de Fiber ONT komen plaatsen?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 16 keer
- Recent bedankt: 2 keer
In juni 2024 hebben ze fiber binnengebracht (na een jaar tegen de gevel gehangen te hebben) en de NT geplaatst. In november 2024 werd ik gecontacteerd door Fiberklaar "om nog een laatste ding te regelen", ik mocht een afspraak maken. Die vriendelijke man heeft de fiber getest, de NT dichtgedaan, verzegeld en er een plakker met QR code van Fiberklaar opgeplakt. Hij vertelde mij dat ik nu moest wachten op de indienststelling van de wijkpop.
Juli 2025, ik ben nog nergens "aansluitbaar", eind juni nog nagevraagd bij FastFiber, ben huidig VDSL klant bij MV. Niemand in de buurt/dorp is al aangesloten trouwens, buiten een nieuw gebouwde wijk en een appartementsblok (beide 4 -5 jaar geleden gebouwd)
Ik wil niemand valse hoop geven, 2 weken na plaatsing NT lijkt me optimistisch.
Juli 2025, ik ben nog nergens "aansluitbaar", eind juni nog nagevraagd bij FastFiber, ben huidig VDSL klant bij MV. Niemand in de buurt/dorp is al aangesloten trouwens, buiten een nieuw gebouwde wijk en een appartementsblok (beide 4 -5 jaar geleden gebouwd)
Ik wil niemand valse hoop geven, 2 weken na plaatsing NT lijkt me optimistisch.
- nerph
- Pro Member
Volgens de fiberklaar website zijn er hier in Wetteren al 4 van die fibercentrales geplaatst en operationeel, dus hopelijk moet ik niet even lang wachten als jij @custk9 maar we zien wel. Als het zo is, is het zo.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 6 keer
Onlangs de tijdlijn van de Fiberklaar activiteiten in Ledeberg (Gent) eens genoteerd: https://lieven.kks36.be/2025/06/28/glas ... -ledeberg/
Samengevat: Ledeberg was een van de eerste 10 (deel)gemeenten waar Fiberklaar van start ging in 2022 en 3,5 jaar laten nog geen aansluitingen.
Samengevat: Ledeberg was een van de eerste 10 (deel)gemeenten waar Fiberklaar van start ging in 2022 en 3,5 jaar laten nog geen aansluitingen.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Fiberklaar heeft sinds vorige week een nieuwe adrescheck: https://www.fiberklaar.be/nl/fibercheck-adres
In de JSON-broncode kan je zien op welke PoP-cabine je adres zal aangesloten worden.
Voor Ledeberg kan dat wijkPoP GENT-04 zijn die op de parking van buurtsporthal Ledeberg (Bellevue) komt. Maar ik denk dat die wijkPoP zelfs nog niet geplaatst is. Het tracé naar de hoofdPoP achter het Proximus-gebouw in de Arthur Van Laethemstraat in Gentbrugge moet ook afgewerkt zijn. Wellicht zit er een nieuw aangelegde straat op dat tracé naar Ledeberg waarvoor Fiberklaar geen vergunning krijgt. Voor volledig nieuw aangelegde straten/voetpaden geldt er een sperperiode van 5 jaar. Dit wil zeggen dat er gedurende vijf jaar de bestrating niet mag opengebroken worden.
In de JSON-broncode kan je zien op welke PoP-cabine je adres zal aangesloten worden.
Voor Ledeberg kan dat wijkPoP GENT-04 zijn die op de parking van buurtsporthal Ledeberg (Bellevue) komt. Maar ik denk dat die wijkPoP zelfs nog niet geplaatst is. Het tracé naar de hoofdPoP achter het Proximus-gebouw in de Arthur Van Laethemstraat in Gentbrugge moet ook afgewerkt zijn. Wellicht zit er een nieuw aangelegde straat op dat tracé naar Ledeberg waarvoor Fiberklaar geen vergunning krijgt. Voor volledig nieuw aangelegde straten/voetpaden geldt er een sperperiode van 5 jaar. Dit wil zeggen dat er gedurende vijf jaar de bestrating niet mag opengebroken worden.
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
- Bedankt: 317 keer
Kan je vervolgens ergens zien waar de PoP's staan of zouden moeten komen?raf1 schreef:In de JSON-broncode kan je zien op welke PoP-cabine je adres zal aangesloten worden.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
- raf1
- Elite Poster
Voor PoP's op openbaar domein moet de gemeenteraad een recht van opstal verlenen of een stukje grond verkopen. Je kan meestal het perceelnummer in het verslag van de gemeenteraad vinden. Tijdens het openbaar onderzoek van de bouwvergunning kan je tijdelijk de bouwplannen raadplegen. In Zemst bijvoorbeeld loopt er momenteel een openbaar onderzoek: https://omgevingsloketinzage.omgeving.v ... 2025061361
Fiberklaar publiceert ook kaartjes, maar die zijn niet per se exact: https://www.fiberklaar.be/nl/projecten
Fiberklaar publiceert ook kaartjes, maar die zijn niet per se exact: https://www.fiberklaar.be/nl/projecten
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Wat een rare tekst: je bent niet aansluitbaar en je zou het moeten weten want je hebt nog geen brief gekregen... domme klant...Helaas, je woning is niet aansluitbaar op het fibernetwerk van Fiberklaar.
De uitrol in Vlaanderen is volop bezig.
Moest je adres in de toekomst aansluitbaar worden op ons netwerk dan krijg je van ons een brief in de bus.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- nerph
- Pro Member
Het ziet er uit dat ik geluk heb, vandaag bericht gekregen van FastFiber dat ik een technicus kan inplannen om de ONT te komen plaatsen en mijn fiber te activeren. Nog 2 weken en we zijn zo ver.
-
- Elite Poster
Gemeenten zijn niet altijd de belemmerende factor. Wat de situatie hier betreft, heb ik na tussenkomst van Schepen Smeyers meer zicht gekregen op de situatie.
Ongeveer media vorig jaar werd hier plaatsing van een wijk POP geweigerd in het Park Ter Linden, wegens in heel beperkte mate - maar toch - zich bevindend op een trage wandelweg zoals ook gemeld door Raf1.
Het stadsbestuur heeft zeer snel én spontaan een alternatieve lokatie voor de cabine voorgesteld op enkele 10- tallen meters van de initeel beoogde in het park, meer bepaald hoek Lindenstraat - Biekorfstraat. Dit voorstel werd geformuleerd met unaniem akkoord van alle betrokken stadsdiensten.
De onderaannemer van FK - Solutions 30 - diende een ontwerp in voor plaatsing van de POP in en in september vorig jaar (meer bepaald de 24e) vroeg de stadsdienst enkele minimale aanpassingen om de omgevingsaanvraag zo vlug mogelijk met gunstig gevolg te kunnen afhandelen.
Solutions30 is in de clinch geraakt met FK en/of vice versa en pas 2 weken geleden is Solutions30 in gang geschoten om het omgevingsdossier verder af te werken.
Gewoon een conflict tussen FK en een aannemer kan dus aan de basis liggen van maar liefst 10 maanden vertraging.
That's the wa it goes.
@raf1 PoP komt dus al zeker niet in Terlindenpark voor Westelijke kant van Aalst. Enfin, positief, er komt opnieuw beweging in de zaak.
Ongeveer media vorig jaar werd hier plaatsing van een wijk POP geweigerd in het Park Ter Linden, wegens in heel beperkte mate - maar toch - zich bevindend op een trage wandelweg zoals ook gemeld door Raf1.
Het stadsbestuur heeft zeer snel én spontaan een alternatieve lokatie voor de cabine voorgesteld op enkele 10- tallen meters van de initeel beoogde in het park, meer bepaald hoek Lindenstraat - Biekorfstraat. Dit voorstel werd geformuleerd met unaniem akkoord van alle betrokken stadsdiensten.
De onderaannemer van FK - Solutions 30 - diende een ontwerp in voor plaatsing van de POP in en in september vorig jaar (meer bepaald de 24e) vroeg de stadsdienst enkele minimale aanpassingen om de omgevingsaanvraag zo vlug mogelijk met gunstig gevolg te kunnen afhandelen.
Solutions30 is in de clinch geraakt met FK en/of vice versa en pas 2 weken geleden is Solutions30 in gang geschoten om het omgevingsdossier verder af te werken.
Gewoon een conflict tussen FK en een aannemer kan dus aan de basis liggen van maar liefst 10 maanden vertraging.
That's the wa it goes.
@raf1 PoP komt dus al zeker niet in Terlindenpark voor Westelijke kant van Aalst. Enfin, positief, er komt opnieuw beweging in de zaak.
- raf1
- Elite Poster
Een principieel akkoord met de stad is een eerste stap. Straks komt dus een nieuwe bouwaanvraag in openbaar onderzoek. Hopelijk loopt de papierwinkel nu vlot en komt ook het recht van opstal snel op de gemeenteraad. Pas daarna kan de cabine geplaatst worden.
Het zal weer zijn tijd duren.
Een conflict tussen Fiberklaar en een aannemer heeft wellicht met deze vertraging te maken. Moedwillige vertraging of onkunde. Wie zal het zeggen.
Nooit vergeten dat Telenet/Wyre niet graag heeft dat er te snel fiber aangelegd wordt.
Het zal weer zijn tijd duren.
Een conflict tussen Fiberklaar en een aannemer heeft wellicht met deze vertraging te maken. Moedwillige vertraging of onkunde. Wie zal het zeggen.
Nooit vergeten dat Telenet/Wyre niet graag heeft dat er te snel fiber aangelegd wordt.
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 130 keer
Hier net de info van gemeente gehad 9280.
Fiberklaar geen info meer zegt gemeente ze hadden wel en tijd terug 3 POP punten die waren goedgekeurd
Wyre gaat in september samenzitten met de gemeente
Fiber lijkt nog ver weg.
Steden en gemeenten rondom zijn vrijwel allemaal bezig of klaar met fiber al
Fiberklaar geen info meer zegt gemeente ze hadden wel en tijd terug 3 POP punten die waren goedgekeurd
Wyre gaat in september samenzitten met de gemeente
Fiber lijkt nog ver weg.
Steden en gemeenten rondom zijn vrijwel allemaal bezig of klaar met fiber al

Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
-
- Elite Poster
Hier in Aalst in de St.-Anna wijk zijn ze precies goed bezig met het leggen van multiducts in de straten die palen aan de lokatie voor de wijk PoP en er liggen hier nog veel rollen met multiducts klaar ... Ik hoop ergens in de loop van volgend jaar te kunnen aangesloten worden maar het blijft allemaal natuurlijk precair ... Hout vasthouden, zeggen ze hier.
-
- Elite Poster
FK heeft blijkbaar hier en daar zijn site aangepast, zo ook voor wat opzoeken van perspectieven inzake fiber aansluiting op adres betreft en dit resulteert nu in meer gedetailleerde info:
Voor mijn adres volgend resultaat: Wat 'niet zo ver meer verwijderd van de toekomst betreft' zal 'de toekomst' zelf uitwijzen. Enfin, wie zalig wil worden, moet geloven
Voor mijn adres volgend resultaat: Wat 'niet zo ver meer verwijderd van de toekomst betreft' zal 'de toekomst' zelf uitwijzen. Enfin, wie zalig wil worden, moet geloven

- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 649 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ik zie dezelfde info niettegenstaande de website van de stad hier al maanden geen "werken door Fiberklaar" meer aangeeft. De mooie fluo oranje markering op het voetpad waar de aftakdoos zit is al maanden weggesleten....
Don't hold your breath...
Kennissen waar de graafwerken meer dan een jaar na onze straat werden gedaan zijn al een hele tijd aangesloten. Het gaat om een wijk met alleenstaande woningen in "de rand", onze straat, met rijhuizen, in het centrum blijft achter hoewel een veelvoud van aansluitingen per afstand is.
Gelukkig heb ik een goede VDSL verbinding (100/35) zodat fiber "nice to have" is en niet noodzakelijk.
Don't hold your breath...
Kennissen waar de graafwerken meer dan een jaar na onze straat werden gedaan zijn al een hele tijd aangesloten. Het gaat om een wijk met alleenstaande woningen in "de rand", onze straat, met rijhuizen, in het centrum blijft achter hoewel een veelvoud van aansluitingen per afstand is.
Gelukkig heb ik een goede VDSL verbinding (100/35) zodat fiber "nice to have" is en niet noodzakelijk.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
- raf1
- Elite Poster
AALST-02 (Nieuwerkerken) is ondertussen actief (op verschillende adressen in de buurt van de Schoolstraat kan je fiber bestellen).
Voor AALST-01 is er nog steeds geen bouwaanvraag gepubliceerd...reken zeker nog een jaar vooraleer fiber beschikbaar is.
Wat betreft Buggenhout-Lebbeke, de uitrol van Fiberklaar was daar gepland, maar ik vermoed dat Dendermonde en Opwijk-Merchtem eerst worden afgewerkt door aannemer Solutions30.
Voor toekomstige gebieden is het ook nog afwachten of de planning compleet wijzigt door het samenwerkingsverband Telenet/Wyre en Proximus/Fiberklaar. Volgens de laatste berichten volgt er in september een marktbevraging over dat samenwerkingsverband en zal het BIPT pas eind 2025 uitsluitsel geven onder welke voorwaarden het samenwerkingsverband van start mag gaan.
Dus ten vroegste in 2026 zal er meer nieuws zijn over nieuwe gebieden waar men fiber zal uitrollen.
Voor AALST-01 is er nog steeds geen bouwaanvraag gepubliceerd...reken zeker nog een jaar vooraleer fiber beschikbaar is.
Wat betreft Buggenhout-Lebbeke, de uitrol van Fiberklaar was daar gepland, maar ik vermoed dat Dendermonde en Opwijk-Merchtem eerst worden afgewerkt door aannemer Solutions30.
Voor toekomstige gebieden is het ook nog afwachten of de planning compleet wijzigt door het samenwerkingsverband Telenet/Wyre en Proximus/Fiberklaar. Volgens de laatste berichten volgt er in september een marktbevraging over dat samenwerkingsverband en zal het BIPT pas eind 2025 uitsluitsel geven onder welke voorwaarden het samenwerkingsverband van start mag gaan.
Dus ten vroegste in 2026 zal er meer nieuws zijn over nieuwe gebieden waar men fiber zal uitrollen.
- keerekeerweere
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 24 keer
Zouden ze gewoon de json output wat beter hebben aangekleed ?
Maar wel met een stevige disclaimer:
Lijkt wel verdacht veel op FCSOONHard aan het werk! Je bent niet meer zo heel ver verwijderd van de toekomst.
Of je binnenkort of op iets langere termijn van fiber kan genieten hangt af van diverse factoren. Het wil dus niet zeggen als er (graaf)werkzaamheden voor fiber geweest zijn in je straat dat je enkele weken later al van fiber kan genieten.
Telenet OneUp 1000/40 - Edpnet 100/40 - OPNSense
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 649 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Straataanleg november 2023... dus "enkele weken" is wel heel optimistisch. Al 20 maanden geen beweging niettegenstaande "De graafwerkzaamheden op openbaar domein zijn bijna volledig uitgevoerd in Dendermonde. "
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
keerekeerweere schreef: 1 week geleden Zouden ze gewoon de json output wat beter hebben aangekleed ?
Lijkt wel verdacht veel op FCSOONHard aan het werk! Je bent niet meer zo heel ver verwijderd van de toekomst.
Of je binnenkort of op iets langere termijn van fiber kan genieten hangt af van diverse factoren. Het wil dus niet zeggen als er (graaf)werkzaamheden voor fiber geweest zijn in je straat dat je enkele weken later al van fiber kan genieten.
Tja, cf. post Raf1 - we hebben uiteraard ook een wijk POP nodig. Ik kan alleen maar vaststellen dat men hier stevig bezig is met het ingraven van mutliducts en dat hier op een pleintje wat verder nog enkele 'haspels' met ducts staan.
Hier ook al het voordeel dat de stad zeer coöperatief is. Het gemeentebestuur heeft FK zelf een lokatie voorgesteld voor plaatsing van een wijk PoP. Er is alleen nog et geklooi tussen FK en Sol30 blijkbaar ...
Aansluitbaarheid in de loop van 2026 is wat ik hoop maar ik weet dat bij FK permanent alles onder voorbehoud is want van vandaag op morgen kan het gunstige tij lelijk keren.
EDIT: bij controle op PX site:
"serviceQualificationInfoBean": {
"zoningTechnology": "JV1",
"statusReasonCode": "1",
"statusCode": "NOK",
"fiberZoneMilestoneCode": "FDEPWS", ----> vorige maand nog FDEPMP wat dit ook moge betekenen
"fiberDCStatusDate": "25/07/2025",
"detAddressNeeded": null,
"multiGigEligibilityFlag": null,
"stopSellingCopper": false,
"stopServicingCopper": false,
"stopSellingCopperDate": null,
"stopServicingCopperDate": null,
"plannedHPstartdate": "04/09/2023",
"deliveryHld2bDate": "24/04/2023",
"fiberSemesterEstimation": "2",
"brfs": "N",
"statusColor": "RED",
"demandBundlingFlag": "N",
"audience": "notEligible",
"brfsDateFirst": null
}
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 159 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ze doen er al meer dan 6 jaar over in Aalst.
Kan me nog goed dit herinneren:
https://www.proximus.com/nl/news/2017/p ... aalst.html
De IT/technologie liefhebbers kijken met hongerige ogen toe hoe fiber verder in Vlaanderen uitgerold zal worden...
Lijkt wel een prestige project dat hier niet thuis hoort
Waarom kan het elders wel vlotter en bij ons moeizaam (zoals alles qua nutsvoorzieningen)?
Kan me nog goed dit herinneren:
https://www.proximus.com/nl/news/2017/p ... aalst.html
De IT/technologie liefhebbers kijken met hongerige ogen toe hoe fiber verder in Vlaanderen uitgerold zal worden...
Lijkt wel een prestige project dat hier niet thuis hoort
Waarom kan het elders wel vlotter en bij ons moeizaam (zoals alles qua nutsvoorzieningen)?
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

ISP:

- raf1
- Elite Poster
Klopt, er moet steeds een volledig afgewerkt tracé zijn tussen de PoP-locatie en je woning. Het is naïef te denken dat als jouw straat opengebroken wordt dat je volgende maand fiber kan bestellen. Er moeten misschien nog twintig andere straten opengebroken worden om het volledige tracé af te werken. En één recent vernieuwde straat op dat tracé waar er een sperperiode van 5 jaar geldt, is voldoende om de activering van een volledige PoP-zone te blokkeren. Tijden zo'n sperperiode mag geen enkel nutsbedrijf in die straat de voetpaden openbreken. Dus wacht maar tot eind 2028, dan zou het Fiberklaar-project volledig moeten voltooid zijn.
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 130 keer
Klopt gemeente gaf aan geen nieuws te hebben over aanleg dit jaar nog waren 0,0 aanvragen ivm fiber.raf1 schreef:AALST-02 (Nieuwerkerken) is ondertussen actief (op verschillende adressen in de buurt van de Schoolstraat kan je fiber bestellen).
Afwachten en denk idd hoe je zegt eerst andere zaken afwerken want anders wordt het een grote zooi
Internet = Hey Telecom
-
- Elite Poster
Tja, de absolute topprioriteit is carnaval zeker ???

Neen maar ernstig even: het stadsbestuur is niet de belemmerende factor dan wel Solutions30 dat op een bepaald moment in de clinch is geraakt met FK en vice versa uiteraard.
Ondertussen leveren de inspanningen van TN om hun 'oud ijzer' terug degelijk aan de praat te krijgen, resultaat op. Nu zijn er eigenlijk enkel nog sporadisch onderbrekingen bij ons.
Heb toch de indruk dat naarmate FK een tand bijsteekt in een buurt om fiber uit te rollen, TN ook zijn inspanningen opdrijft om netwerkproblemen op te lossen. Dus FK en fiber resulteert dan toch nog in iets positief ...
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 598 keer
- Bedankt: 727 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Ze hadden het anders moeten spelen, zet Radio Ajoin op fiber en na max 2 maanden had iedereen in Aalst fiber 
Een andere optie was te tapkranen enkel via fiber laten bedienen, dan was het na enkele weken al gebakken
Zelf zou ik voor optie 3 gegaan zijn: het gerucht verspreiden dat fiber totaal niet halal is

Een andere optie was te tapkranen enkel via fiber laten bedienen, dan was het na enkele weken al gebakken

Zelf zou ik voor optie 3 gegaan zijn: het gerucht verspreiden dat fiber totaal niet halal is

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Update voor geïnteresseerden- - waaronder @Raf1 mss. - in wijk PoP Aalst01: gisteren bericht van Solutions 30 dat
- er een akkoord is met de stad qua plaatsing van de wijk PoP op de hoek Lindenstraat - Biekorfstraat
- het aanvraagdossier eind augustus ingediend wordt
- dat het dossier natuurlijk onderhevig is aan bepaalde doorlooptijden door de vooropgestelde procedures
- planning is dat in februari 2026 de wijk PoP actief is ... (hout vasthouden).
Stel vast dat FK serieus aan het werk is in de omliggende straten om DUCTS ondergronds aan te brengen ... Werken worden dus niet onderbroken.
Dus met een beetje geluk, toch fiber in loop van 2026?
- er een akkoord is met de stad qua plaatsing van de wijk PoP op de hoek Lindenstraat - Biekorfstraat
- het aanvraagdossier eind augustus ingediend wordt
- dat het dossier natuurlijk onderhevig is aan bepaalde doorlooptijden door de vooropgestelde procedures
- planning is dat in februari 2026 de wijk PoP actief is ... (hout vasthouden).
Stel vast dat FK serieus aan het werk is in de omliggende straten om DUCTS ondergronds aan te brengen ... Werken worden dus niet onderbroken.
Dus met een beetje geluk, toch fiber in loop van 2026?
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 159 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Effe pessimistische denkpiste:
De wachtbuizen inderdaad in 2026 maar effectief fiber blazen en lassen in 2028, daarna administratie in 2029 als het meezit en in 2030 aanvragen en bij installatie komt men achter dat de hoofdduct geraakt is door graafwerken bij het vernieuwen/vervangen van de waterleiding.
Het kan alle kanten uit dus een einddatum erop plakken is gewoon niet mogelijk.
Het kan in 2026 het kan ook later, veel later
De wachtbuizen inderdaad in 2026 maar effectief fiber blazen en lassen in 2028, daarna administratie in 2029 als het meezit en in 2030 aanvragen en bij installatie komt men achter dat de hoofdduct geraakt is door graafwerken bij het vernieuwen/vervangen van de waterleiding.
Het kan alle kanten uit dus een einddatum erop plakken is gewoon niet mogelijk.
Het kan in 2026 het kan ook later, veel later
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
ISP:
Hey! (modem in bridge)

ISP:

-
- Elite Poster
Als TN tegen dan volledig storingvrij zou zijn, kunnen FK en PX de fiber steken waar de zon ...
Met deze aanpak kan de vezel ook worden opgeladen met zonne-energiekoenraaddeconinck schreef: 5 dagen geleden Als TN tegen dan volledig storingvrij zou zijn, kunnen FK en PX de fiber steken waar de zon ...
BetOnRed is the premier next-generation iGaming platform
-
- Elite Poster
Is die niet gratis? Ik heb een formulier van PX ingevuld na de 'check' op hun site wat de beschikbaarheid van fiber betreft en er is me meegedeeld dat de aansluiting gratis is. Ook de PX- klantendienst heeft dit al meermaals bevestigd.
Of rekenen ze misschien activatiekosten aan ... ?