Pagina 5 van 5
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 15 mei 2025, 10:31
door Splitter
zelfde netwerk dus in principe niet...
misschien (weer) een fout met de tellers en sta je nu met de 15g ipv op 0 van nieuw contract al gelijk op smalband ?
(want momenteel zijn die tellers niet gereset geweest voor de lopende maand, dus mss ook zo overgenomen bij jou?)
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 15 mei 2025, 10:41
door Petrikske
Daarnet stond alles op 0, enkele speedtesten gedaan en het mobiel internet staat nu op 0.01GB verbruikt.
Dat lijkt het dus niet te zijn.
Allemaal leuk en aardig, moet binnen enkele uren gaan werken.
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 15 mei 2025, 10:47
door splinterbyte
Probeer eens met je GSM te herstarten, en/of 4G te forceren?
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 15 mei 2025, 10:51
door Petrikske
Wow! (GSM herstarten was voldoende)
Download Mbps: 385
Upload Mbps: 16.2
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 15 mei 2025, 11:01
door splinterbyte
De upload is wel aan de magere kant voor 5G te zijn, ik haal hier momenteel op 4G 98 down, 42 up
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 15 mei 2025, 11:05
door Petrikske
Verbruik van data schiet nu wel de hoogte in, enkele Speedtesten gedaan en plots een verbruik van 1.18gb
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 15 mei 2025, 14:33
door hn123
Splitter schreef: 4 maanden geleden
zelfde netwerk dus in principe niet...
misschien (weer) een fout met de tellers en sta je nu met de 15g ipv op 0 van nieuw contract al gelijk op smalband ?
(want momenteel zijn die tellers niet gereset geweest voor de lopende maand, dus mss ook zo overgenomen bij jou?)
Bij mijn Mobile S abonnement loopt de periode tot de 14e en zijn de tellers, vandaag de 15e, correct gereset.
De vermelde periode klopt wel niet, er staat "Van 15/04/2025 tot 15/06/2025"
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 15 mei 2025, 17:02
door Splitter
misschien is het voor resets vanaf vandaag opgelost?
mijn teller (reset periode is de 11de) geeft nog steeds mijn 9gb van vorige maand aan)
ben vandaag trouwens niet 1, maar 2! keer opgebeld geweest door hey/orange omdat ik dit op de chat had aangekaart.
(in beide gevallen kon je wel merken dat nederlands alvast niet hun eerste taal was - maar ze deden hun best, which counts)
qua communicatie is het daarentegen wat minder: nummer 1 zei dat het een gekend issue was, dat ze ermee bezig waren, en dat die data automatisch wel gescheiden was achterliggend (we will see), terwijl de 2de het niet goed leek te begrijpen en ging doorgeven (maar misschien was dat omdat zijn nederlands iets minder was)
zal allemaal wel goedkomen, maar het blijft soms toch verbazend hoe slecht het kan lopen bij hey.
ik vraag me dan af, heeft orange gewoon diezelfde problemen? want het is achterliggend toch hetzelfde systeem, niet ?
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 15 mei 2025, 17:28
door gvo7
Ik heb bij Orange dezelfde kwaliteit gezien van de helpdesk enkele jaren geleden.
Bij Telenet en Base is er wel een kwaliteitsverschil op de helpdesk. Toen ik Base belde in januari dacht ik dat ik bij Orange/Hey terecht was gekomen

Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 25 mei 2025, 11:04
door karine
Het geval met de foute teller bij mijn dochter hebben ze toch netjes aangerekend.
Had +- 800Mb verbruikt maar volgens Hey meer dan de toegestand 15GB.
Ze hebben dan wel 15GB bijgegeven om de teller te omzeilen maar toch ook netjes €0,5 extra aangerekend.
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 25 mei 2025, 23:41
door Petrikske
Sinds ik klant ben geworden onlangs en na alle berichten hier houd ik die meter toch goed in de smiezen.
Tot zover nog niet het idee dat het fout zit maar wel dat ze royaal lijken aan te rekenen qua data.
Ik heb 8 jaar bij Orange gezeten en daar kwam ik in de verste verte niet aan 5GB elke maand maar nu heb ik het gevoel dat ik toch moet proberen om tijdig de Wifi aan te zetten.
Ik heb trouwens vrij snel 5G uitgezet want het verbruik was de eerste dagen behoorlijk hoog.
Nu op 4G komt het denk ik meer in de buurt van de realiteit.
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 26 mei 2025, 10:56
door buthead
Hier werken de meters niet whoops
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 13 jul 2025, 19:39
door JoskeVermeulen

- hey.jpg (30.4 KiB) 1350 keer bekeken
Zelfde hier sinds deze facturatieperiode en is de eerste keer bij mij. Gelukkig zie ik het reële verbruik als ik erop klik. Bij een ander abo (Mobile S) geen problemen.
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 14 jul 2025, 00:03
door Nexive
Ik heb dat probleem ook maar enkel wanneer beide tellers (25GB & extra 10GB) in gebruik zijn.
Dus wanneer ik mijn 10GB heb opgebruikt en ik aan mijn 25GB data begin. Of wanneer ik roaming gebruik in het buitenland en dus mijn 25GB data gebruik en al een stukje van mijn 10GB heb opgebruikt.
Het lijkt er op dat de totaalwaarde niet correct wordt weergegeven wanneer de beide databundels een waarde bevatten groter dan nul.
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 19 jul 2025, 19:06
door Raketisch
Vorige week nummeroverdracht aangevraagd van Orange -> Hey! mobile M. Ging binnen de 24u overgezet zijn want geen sim wissel nodig.
Een week later nog niets overgezet, geen bericht/mail, niets. De help chat op website blijft steken op " mijn collega pakt dit zodadelijk op." Lijkt merkwaardig veel op wat andere hier ook al hadden met overstap van Orange.
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 05 aug 2025, 11:26
door karine
Hoe blijven ze dat toch doen?
Het is toch zo dat bellen naar Nederland roaming is en bij in het abonnement zit veronderstel ik ?
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 05 aug 2025, 11:47
door Ratface
@karine Neen, bellen vanuit België naar Nederland is GEEN roaming en telt als bellen naar het buitenland.
Toegevoegd na 2 minuten 27 seconden:
Roaming = het 'mogen' gebruiken van een mobiel netwerk van een provider in het buitenland waar uw provider van thuis een overeenkomst mee heeft.
Dus gewoon in België op het netwerk van Hey (Orange) zitten is geen roaming natuurlijk.
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 05 aug 2025, 11:51
door karine
Ok, dan zit daar het extra bedrag.
Dus bellen naar buitenland of van buitenland naar Belgie bellen geldt gewoon het standaard tarief en zit niet in het inbegrepen beltarief in?
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 05 aug 2025, 11:52
door Ratface
Deze 'tool' staat op hun eigen website.
Toegevoegd na 2 minuten 48 seconden:
karine schreef: 1 maand geleden
Ok, dan zit daar het extra bedrag.
Dus bellen naar buitenland of van buitenland naar Belgie bellen geldt gewoon het standaard tarief en zit niet in het inbegrepen beltarief in?
Niet correct, bellen vanuit een EU-land naar België is gewoon inbegrepen in uw bundel.
Tevens is bellen naar een EU-land vanuit eender ander welk ander EU-land (niet-België) ook inbegrepen in uw bundel. Dat zijn 2x voorbeelden van EU-roaming.
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 05 aug 2025, 12:00
door karine
OK, duidelijk.
Wel vreemde strategie dat vanuit Nederland naar Belgie bellen gratis is maar vanuit Belgie naar Nederland niet.
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 05 aug 2025, 12:04
door Ratface
Dat is nu net de kafka van EU-roaming.
Het geraakt er daarom bij mijn ouders van leeftijd maar niet in. Mijn moeder had net hetzelfde voor als u laatst en begreep niet waarom ze moest betalen voor het bellen naar een restaurant in Nederland van bij haar thuis met haar Hey S abo. Ik heb het dan nog maar eens volledig uitgelegd....
Toegevoegd na 3 minuten 56 seconden:
Het bellen naar een Belgisch nummer is trouwens al altijd inbegrepen geweest in alle minuten van mobiele abo's. Het is voor het stuk bellen tijdens het roamen dat je zogezegd 'huur' betaalt aan de buitenlandse telco voor het gebruik van hun netwerk. Dat stuk is nu ook inbegrepen in je bundel binnen Europa. Ga je straks vanuit Australië bellen naar België ga je je blauw betalen natuurlijk.
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 05 aug 2025, 12:08
door karine
Ze maken het ook allemaal zo ingewikkeld. Maar dat zal zijn reden wel hebben zeker voor de verkoop.
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 05 aug 2025, 13:40
door VossyGamer
@Ratface Bedankt voor je expertise. Een vraagje. Ik vertrek morgen naar de Filipijnen. Ik weet dat als ik vanuit de Filipijnen bel naar een +32 nummer dat ik zal moeten betalen, maar wat als ik iemand mij laat bellen, naar mijn +32 nummer? Technisch gezien kunnen zij toch niet weten dat ik buiten BE ben? Ik vind hier nergens een duidelijk antwoord voor, en zou het graag eens bevestigd horen of het klopt dat in de meeste omstandigheden +32 nummers elkaar gewoon zonder extra kosten kunnen bellen. Merci!
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 05 aug 2025, 13:54
door cadsite
Verbeter me als ik fout ben, maar volgens mij ga jij dan betalen voor inkomende gesprekken (BE naar Filipijnen) en gaat je correspondent betalen van de Filipijnen naar BE.
Tarieven van Hey:
https://www.heytelecom.be/sites/default ... 002.09.pdf
Hoe dan ook, kostelijk grapke:

Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 05 aug 2025, 13:58
door VossyGamer
Bedankt. Gelukkig heb ik ook een sim bij DIGI.
DIGI: € 0,20 /min
Hey: € 1,75 /min
Toegevoegd na 57 seconden:
cadsite schreef: 1 maand geleden
Kostelijk grapke:
Zeg wel. Het wordt tijd dat die graaiers van providers (de big 3) die tarieven eens verlagen. Als DIGI het kan, moeten zij dat ook kunnen. Het is alleen van niet willen.
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 05 aug 2025, 15:09
door cadsite
Kijk ook even naar data van Hey.
€14/MB.
Vergeet dus zeker de data niet uit te zetten op die toestellen.
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 05 aug 2025, 20:52
door Ratface
@VossyGamer De persoon die u zal bellen vanuit België naar uw Belgisch nummer in de Filipijnen zal dit inderdaad doen aan zijn 'tarief' volgens zijn abo. Die persoon kan inderdaad niet weten dat u in het buitenland zit. U zal echter wel moeten betalen teneinde deze oproep te ontvangen al roamend op een Filipijns netwerk met uw Belgisch nummer. Bij Hey is dat voor €1,75 p/min.
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 05 aug 2025, 22:50
door JoskeVermeulen
Ik neem nooit op als ik in de Filipijnen ben voor dezelfde reden. Daarna bel ik terug via VoipTiger voor €0,02/min naar een Belgisch nr. Ik zit nog bezig aan mijn €10 krediet herlading van 2021. Voor 1 reis zou ik nu niet speciaal met VoIP beginnen.
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 06 aug 2025, 05:20
door Matt555
En daarom staat zelfs mijn goedkope Hey potdicht toe tijdens mijn heel verblijf in Thailand . Mijn Thaise sim nummer staat ter beschikking van hen die het eventueel zouden nodig hebben
Thais internet is ook beschikbaar
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 06 aug 2025, 14:23
door Dixit
JoskeVermeulen schreef: 1 maand geleden
Ik neem nooit op als ik in de Filipijnen ben voor dezelfde reden. Daarna bel ik terug via VoipTiger voor €0,02/min naar een Belgisch nr. Ik zit nog bezig aan mijn €10 krediet herlading van 2021. Voor 1 reis zou ik nu niet speciaal met VoIP beginnen.
Dat is mogelijk helemaal een dure.
In principe wordt er dan aan jou aangerekend:
- Ontvangen van een Belgisch telefoontje naar de Filipijnen.
- PLUS zenden van een voicemail van de Filipijnen naar een (jouw eigen) Belgisch nummer.
Wellicht wist je dit al en heb je je voicemail uitgeschakeld. Maar als anderen die nuance niet hadden begrepen, dan kan dat voor hen een dure verrassing worden.
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 06 aug 2025, 14:36
door Ratface
@Dixit Volledig onjuist wat je daar verkondigt! Indien je roamt in een een niet-EU land en je wordt opgebeld en je neemt niet op dan kost dat nul komma nul. Hetzelfde met het ontvangen van een voicemail in dat geval. Als je beslist van de voicemail niet te beluisteren (in se bellen naar je Belgische voicemailbox), en wacht tot je terug in België bent, dan kost dat ook nul komma nul.
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 06 aug 2025, 14:49
door mgo72
Ratface schreef:[mention]Dixit[/mention] Volledig onjuist wat je daar verkondigt! Indien je roamt in een een niet-EU land en je wordt opgebeld en je neemt niet op dan kost dat nul komma nul. Hetzelfde met het ontvangen van een voicemail in dat geval. Als je beslist van de voicemail niet te beluisteren (in se bellen naar je Belgische voicemailbox), en wacht tot je terug in België bent, dan kost dat ook nul komma nul.
Of je belt via VOIP naar je inbox, dan kost het ook veel minder.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 06 aug 2025, 15:36
door Steven_09
Ratface schreef: 1 maand geleden
Indien je roamt in een een niet-EU land en je wordt opgebeld en je neemt niet op dan kost dat nul komma nul. Hetzelfde met het ontvangen van een voicemail in dat geval. Als je beslist van de voicemail niet te beluisteren (in se bellen naar je Belgische voicemailbox), en wacht tot je terug in België bent, dan kost dat ook nul komma nul.
Ik vrees dat dit toch niet klopt, hoor. Voicemail is je eigen nummer dat doorgeschakeld wordt, operatoren beschouwen dat als een oproep van jouw eigen nummer naar hun voicemail. Als je buiten de EU aan het roamen bent, kost dit dus evenveel als zelf bellen vanuit het land waar je bent, naar België. Alle operatoren hebben deze uitleg min of meer wel op hun website staan, bvb.bij Mobile Vikings:
https://support.mobilevikings.be/hc/nl/ ... st-me-dat , waar ook het volgende staat:
Wordt een oproep naar jouw voicemail doorgeschakeld als je je buiten de EU bevindt? Let op, deze belminuten worden aangerekend, ook als je gsm op vliegtuigmodus staat. Daarom raden we je aan om je voicemail volledig uit te schakelen.
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 06 aug 2025, 16:07
door Dixit
Ratface schreef: 1 maand geleden
@Dixit Volledig onjuist wat je daar verkondigt! Indien je roamt in een een niet-EU land en je wordt opgebeld en je neemt niet op dan kost dat nul komma nul.
Je gaat er wel met gestrekt been in. Had je daar ook een bewijs voor ?
Hieralvast het antwoord van Orange (moedermaatschappij van Hey):
Bonjour @Willaume,
Lors de vos déplacements à l'étranger (hors Europe) la réception des appels est payante. Même si vous raccrochez ( la personne tombe sur votre répondeur tout de même, donc sur votre ligne).
Pour ne pas être facturé hors forfait vous avez 2 possibilités. Ne pas allumer votre mobile ou acheter un pass qui vous couvrira vos communications nécessaires pendant votre séjour.
Je reste disponible si vous souhaitez en savoir plus. En attendant je vous souhaite une agréable journée.
Linda
Conseillère Spécialiste Commercial
En inmiddels heeft Steven_09 ook een voorbeeldje gevonden. Dank.
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 06 aug 2025, 16:22
door Ratface
Ik ga er met gestrekt been in omdat ik bewijs had inderdaad. Bij BASE is dit alvast gratis.
En ik weet niet waar jij die info van Orange vandaan haalt maar ik belde daarnet met de orange klantendienst en heb zelfs specifiek de situatie Filipijnen gebruikt en deze bevestigden ook dat een voicemail ontvangen volledig gratis is zolang je deze niet beluistert.
edit: Ahja ik zie het al, Orange FRANKRIJK. Dat is niet de moedermaatschappij van Hey, dat is Orange België. We gaan toch geen appels met peren gaan vergelijken om ons gelijk te halen?
Toegevoegd na 2 minuten 27 seconden:
Tevens belangrijk dat we uw claim moeten opbreken in 2 deelclaims: gebeld worden en niet opnemen OF gebeld worden, niet opnemen en vervolgens een voicemail ontvangen. Uw eerste claim is alvast volledig onjuist. Voor de tweede claim staat er info in uw voordel op de MV website, echter geen uitsluitsel.
Toegevoegd na 6 minuten 22 seconden:
Bij Telenet alvast ook gratis:
https://www.netweters.be/t5/Surfen-bell ... td-p/71723
Re: Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
Geplaatst: 06 aug 2025, 18:02
door Dixit
We hebben hier dus een aantal voorbeelden van 2 gevallen:
- Ofwel er worden kosten aangerekend en dan vindt de mobiele maatschappij dan ook nog eens, dat dat terecht is.
- Ofwel - in het geval van Telenet -worden er kosten aangerekend, maar als je dan even doordramt, dan is het toch 'Vautje, bedank !'
Ik heb dat ook met Telenet gehad. Paar dagen in Madagascar geweest. Uitgezonderd een paar minuten nog voor de grenscontrole had ik de telefoon al die tijd uit gehad (maar hij heeft wel degelijk wel even op een Malchais net 'ingelogd').
Ik kom aan op Orly (in de EU dus!), de telefoon logt in op Bouygues en ik krijg een oproep uit Madagascar. Die zich bedenkt... hij heeft de voicemail zelfs niet gehaald.
Desondanks rekende Telenet daar efkes 1 euro 50 voor aan. Vautje, bedank !
Na ietsje te veel van die ongein zit ik nu dus bij Hey.
Wat hun specifieke beleid hier in is weet ik niet. Van Orange (de moedermaatschappij - in Frankrijk dus) heb ik het geciteerd.