Hey! Mobile S ( mobiele abbo )

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5896
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

zelfde netwerk dus in principe niet...
misschien (weer) een fout met de tellers en sta je nu met de 15g ipv op 0 van nieuw contract al gelijk op smalband ?
(want momenteel zijn die tellers niet gereset geweest voor de lopende maand, dus mss ook zo overgenomen bij jou?)
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5277
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 3 keer

Daarnet stond alles op 0, enkele speedtesten gedaan en het mobiel internet staat nu op 0.01GB verbruikt.
Dat lijkt het dus niet te zijn.
Allemaal leuk en aardig, moet binnen enkele uren gaan werken.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2342
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Probeer eens met je GSM te herstarten, en/of 4G te forceren?
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5277
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wow! (GSM herstarten was voldoende)
Download Mbps: 385 :eek:
Upload Mbps: 16.2
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2342
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

De upload is wel aan de magere kant voor 5G te zijn, ik haal hier momenteel op 4G 98 down, 42 up
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5277
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 3 keer

Verbruik van data schiet nu wel de hoogte in, enkele Speedtesten gedaan en plots een verbruik van 1.18gb
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
hn123
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 maa 2021, 19:43
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Splitter schreef: 2 maanden geleden zelfde netwerk dus in principe niet...
misschien (weer) een fout met de tellers en sta je nu met de 15g ipv op 0 van nieuw contract al gelijk op smalband ?
(want momenteel zijn die tellers niet gereset geweest voor de lopende maand, dus mss ook zo overgenomen bij jou?)
Bij mijn Mobile S abonnement loopt de periode tot de 14e en zijn de tellers, vandaag de 15e, correct gereset.
De vermelde periode klopt wel niet, er staat "Van 15/04/2025 tot 15/06/2025"
Screenshot 2025-05-15 143652.png
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5896
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

misschien is het voor resets vanaf vandaag opgelost?
mijn teller (reset periode is de 11de) geeft nog steeds mijn 9gb van vorige maand aan)

ben vandaag trouwens niet 1, maar 2! keer opgebeld geweest door hey/orange omdat ik dit op de chat had aangekaart.
(in beide gevallen kon je wel merken dat nederlands alvast niet hun eerste taal was - maar ze deden hun best, which counts)

qua communicatie is het daarentegen wat minder: nummer 1 zei dat het een gekend issue was, dat ze ermee bezig waren, en dat die data automatisch wel gescheiden was achterliggend (we will see), terwijl de 2de het niet goed leek te begrijpen en ging doorgeven (maar misschien was dat omdat zijn nederlands iets minder was)

zal allemaal wel goedkomen, maar het blijft soms toch verbazend hoe slecht het kan lopen bij hey.
ik vraag me dan af, heeft orange gewoon diezelfde problemen? want het is achterliggend toch hetzelfde systeem, niet ?
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 27 dec 2024, 22:18
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 30 keer

Ik heb bij Orange dezelfde kwaliteit gezien van de helpdesk enkele jaren geleden.
Bij Telenet en Base is er wel een kwaliteitsverschil op de helpdesk. Toen ik Base belde in januari dacht ik dat ik bij Orange/Hey terecht was gekomen :-)
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1497
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Het geval met de foute teller bij mijn dochter hebben ze toch netjes aangerekend.
Had +- 800Mb verbruikt maar volgens Hey meer dan de toegestand 15GB.
Ze hebben dan wel 15GB bijgegeven om de teller te omzeilen maar toch ook netjes €0,5 extra aangerekend.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5277
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 3 keer

Sinds ik klant ben geworden onlangs en na alle berichten hier houd ik die meter toch goed in de smiezen.
Tot zover nog niet het idee dat het fout zit maar wel dat ze royaal lijken aan te rekenen qua data.
Ik heb 8 jaar bij Orange gezeten en daar kwam ik in de verste verte niet aan 5GB elke maand maar nu heb ik het gevoel dat ik toch moet proberen om tijdig de Wifi aan te zetten.

Ik heb trouwens vrij snel 5G uitgezet want het verbruik was de eerste dagen behoorlijk hoog.
Nu op 4G komt het denk ik meer in de buurt van de realiteit.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 129 keer
Provider
Te Koop forum

Hier werken de meters niet whoops
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 701
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 114 keer
Provider

hey.jpg
hey.jpg (30.4 KiB) 711 keer bekeken
Zelfde hier sinds deze facturatieperiode en is de eerste keer bij mij. Gelukkig zie ik het reële verbruik als ik erop klik. Bij een ander abo (Mobile S) geen problemen.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Nexive
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 4 maanden geleden
Provider

Ik heb dat probleem ook maar enkel wanneer beide tellers (25GB & extra 10GB) in gebruik zijn.
Dus wanneer ik mijn 10GB heb opgebruikt en ik aan mijn 25GB data begin. Of wanneer ik roaming gebruik in het buitenland en dus mijn 25GB data gebruik en al een stukje van mijn 10GB heb opgebruikt.

Het lijkt er op dat de totaalwaarde niet correct wordt weergegeven wanneer de beide databundels een waarde bevatten groter dan nul.
Mobiel: hey! mobile M 35GB €4
Internet (na verbouwing): FASTfiber 150 / edpnet Fiber XS
TV (na verbouwing): TV Vlaanderen APP TV Light / BASE TV
Raketisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 nov 2017, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Vorige week nummeroverdracht aangevraagd van Orange -> Hey! mobile M. Ging binnen de 24u overgezet zijn want geen sim wissel nodig.
Een week later nog niets overgezet, geen bericht/mail, niets. De help chat op website blijft steken op " mijn collega pakt dit zodadelijk op." Lijkt merkwaardig veel op wat andere hier ook al hadden met overstap van Orange.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1497
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Hoe blijven ze dat toch doen?
Het is toch zo dat bellen naar Nederland roaming is en bij in het abonnement zit veronderstel ik ?
Bijlagen
Hey.png
Gebruikersavatar
Ratface
Premium Member
Premium Member
Berichten: 680
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 1 keer

@karine Neen, bellen vanuit België naar Nederland is GEEN roaming en telt als bellen naar het buitenland.

Toegevoegd na 2 minuten 27 seconden:
Roaming = het 'mogen' gebruiken van een mobiel netwerk van een provider in het buitenland waar uw provider van thuis een overeenkomst mee heeft.

Dus gewoon in België op het netwerk van Hey (Orange) zitten is geen roaming natuurlijk.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1497
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Ok, dan zit daar het extra bedrag.
Dus bellen naar buitenland of van buitenland naar Belgie bellen geldt gewoon het standaard tarief en zit niet in het inbegrepen beltarief in?
Gebruikersavatar
Ratface
Premium Member
Premium Member
Berichten: 680
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 1 keer

Screenshot_20250805_115111_Firefox.jpg
Deze 'tool' staat op hun eigen website.

Toegevoegd na 2 minuten 48 seconden:
karine schreef: 8 uren geleden Ok, dan zit daar het extra bedrag.
Dus bellen naar buitenland of van buitenland naar Belgie bellen geldt gewoon het standaard tarief en zit niet in het inbegrepen beltarief in?
Niet correct, bellen vanuit een EU-land naar België is gewoon inbegrepen in uw bundel.

Tevens is bellen naar een EU-land vanuit eender ander welk ander EU-land (niet-België) ook inbegrepen in uw bundel. Dat zijn 2x voorbeelden van EU-roaming.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1497
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

OK, duidelijk.
Wel vreemde strategie dat vanuit Nederland naar Belgie bellen gratis is maar vanuit Belgie naar Nederland niet.
Gebruikersavatar
Ratface
Premium Member
Premium Member
Berichten: 680
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat is nu net de kafka van EU-roaming.

Het geraakt er daarom bij mijn ouders van leeftijd maar niet in. Mijn moeder had net hetzelfde voor als u laatst en begreep niet waarom ze moest betalen voor het bellen naar een restaurant in Nederland van bij haar thuis met haar Hey S abo. Ik heb het dan nog maar eens volledig uitgelegd....

Toegevoegd na 3 minuten 56 seconden:
Het bellen naar een Belgisch nummer is trouwens al altijd inbegrepen geweest in alle minuten van mobiele abo's. Het is voor het stuk bellen tijdens het roamen dat je zogezegd 'huur' betaalt aan de buitenlandse telco voor het gebruik van hun netwerk. Dat stuk is nu ook inbegrepen in je bundel binnen Europa. Ga je straks vanuit Australië bellen naar België ga je je blauw betalen natuurlijk.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1497
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Ze maken het ook allemaal zo ingewikkeld. Maar dat zal zijn reden wel hebben zeker voor de verkoop.
Gebruikersavatar
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 30 apr 2023, 15:20
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

@Ratface Bedankt voor je expertise. Een vraagje. Ik vertrek morgen naar de Filipijnen. Ik weet dat als ik vanuit de Filipijnen bel naar een +32 nummer dat ik zal moeten betalen, maar wat als ik iemand mij laat bellen, naar mijn +32 nummer? Technisch gezien kunnen zij toch niet weten dat ik buiten BE ben? Ik vind hier nergens een duidelijk antwoord voor, en zou het graag eens bevestigd horen of het klopt dat in de meeste omstandigheden +32 nummers elkaar gewoon zonder extra kosten kunnen bellen. Merci!
Internet: Telenet All-Internet€ 29/maand (studentenkorting)
300/20 Mbps | Via coax (zonder DVB-C filter) | 3 TB FUP

Mobiel: DIGI Mobile€ 5/maand
15 GB | Onbeperkt bellen & SMS'en

Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
Gebruikersavatar
cadsite
userbase crew
userbase crew
Berichten: 6935
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 323 keer
Bedankt: 727 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Verbeter me als ik fout ben, maar volgens mij ga jij dan betalen voor inkomende gesprekken (BE naar Filipijnen) en gaat je correspondent betalen van de Filipijnen naar BE.

Tarieven van Hey:
https://www.heytelecom.be/sites/default ... 002.09.pdf

Hoe dan ook, kostelijk grapke:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door cadsite 5 uren geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 30 apr 2023, 15:20
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Bedankt. Gelukkig heb ik ook een sim bij DIGI.

DIGI: € 0,20 /min
Hey: € 1,75 /min

digi roaming ph.png
hey roaming ph.png
Toegevoegd na 57 seconden:
cadsite schreef: 5 uren geleden Kostelijk grapke:
Zeg wel. Het wordt tijd dat die graaiers van providers (de big 3) die tarieven eens verlagen. Als DIGI het kan, moeten zij dat ook kunnen. Het is alleen van niet willen.
Internet: Telenet All-Internet€ 29/maand (studentenkorting)
300/20 Mbps | Via coax (zonder DVB-C filter) | 3 TB FUP

Mobiel: DIGI Mobile€ 5/maand
15 GB | Onbeperkt bellen & SMS'en

Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
Gebruikersavatar
cadsite
userbase crew
userbase crew
Berichten: 6935
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 323 keer
Bedankt: 727 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Kijk ook even naar data van Hey.
€14/MB.
Vergeet dus zeker de data niet uit te zetten op die toestellen.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”