zelfde netwerk dus in principe niet...
misschien (weer) een fout met de tellers en sta je nu met de 15g ipv op 0 van nieuw contract al gelijk op smalband ?
(want momenteel zijn die tellers niet gereset geweest voor de lopende maand, dus mss ook zo overgenomen bij jou?)
Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
- Petrikske
- Elite Poster
- Berichten: 5277
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Daarnet stond alles op 0, enkele speedtesten gedaan en het mobiel internet staat nu op 0.01GB verbruikt.
Dat lijkt het dus niet te zijn.
Allemaal leuk en aardig, moet binnen enkele uren gaan werken.
Dat lijkt het dus niet te zijn.
Allemaal leuk en aardig, moet binnen enkele uren gaan werken.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Petrikske
- Elite Poster
- Berichten: 5277
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Wow! (GSM herstarten was voldoende)
Download Mbps: 385
Upload Mbps: 16.2
Download Mbps: 385

Upload Mbps: 16.2
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Petrikske
- Elite Poster
- Berichten: 5277
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Verbruik van data schiet nu wel de hoogte in, enkele Speedtesten gedaan en plots een verbruik van 1.18gb
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13 maa 2021, 19:43
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 1 keer
Bij mijn Mobile S abonnement loopt de periode tot de 14e en zijn de tellers, vandaag de 15e, correct gereset.Splitter schreef: 2 maanden geleden zelfde netwerk dus in principe niet...
misschien (weer) een fout met de tellers en sta je nu met de 15g ipv op 0 van nieuw contract al gelijk op smalband ?
(want momenteel zijn die tellers niet gereset geweest voor de lopende maand, dus mss ook zo overgenomen bij jou?)
De vermelde periode klopt wel niet, er staat "Van 15/04/2025 tot 15/06/2025"
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5896
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 3 keer
misschien is het voor resets vanaf vandaag opgelost?
mijn teller (reset periode is de 11de) geeft nog steeds mijn 9gb van vorige maand aan)
ben vandaag trouwens niet 1, maar 2! keer opgebeld geweest door hey/orange omdat ik dit op de chat had aangekaart.
(in beide gevallen kon je wel merken dat nederlands alvast niet hun eerste taal was - maar ze deden hun best, which counts)
qua communicatie is het daarentegen wat minder: nummer 1 zei dat het een gekend issue was, dat ze ermee bezig waren, en dat die data automatisch wel gescheiden was achterliggend (we will see), terwijl de 2de het niet goed leek te begrijpen en ging doorgeven (maar misschien was dat omdat zijn nederlands iets minder was)
zal allemaal wel goedkomen, maar het blijft soms toch verbazend hoe slecht het kan lopen bij hey.
ik vraag me dan af, heeft orange gewoon diezelfde problemen? want het is achterliggend toch hetzelfde systeem, niet ?
mijn teller (reset periode is de 11de) geeft nog steeds mijn 9gb van vorige maand aan)
ben vandaag trouwens niet 1, maar 2! keer opgebeld geweest door hey/orange omdat ik dit op de chat had aangekaart.
(in beide gevallen kon je wel merken dat nederlands alvast niet hun eerste taal was - maar ze deden hun best, which counts)
qua communicatie is het daarentegen wat minder: nummer 1 zei dat het een gekend issue was, dat ze ermee bezig waren, en dat die data automatisch wel gescheiden was achterliggend (we will see), terwijl de 2de het niet goed leek te begrijpen en ging doorgeven (maar misschien was dat omdat zijn nederlands iets minder was)
zal allemaal wel goedkomen, maar het blijft soms toch verbazend hoe slecht het kan lopen bij hey.
ik vraag me dan af, heeft orange gewoon diezelfde problemen? want het is achterliggend toch hetzelfde systeem, niet ?
-
- Plus Member
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 27 dec 2024, 22:18
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik heb bij Orange dezelfde kwaliteit gezien van de helpdesk enkele jaren geleden.
Bij Telenet en Base is er wel een kwaliteitsverschil op de helpdesk. Toen ik Base belde in januari dacht ik dat ik bij Orange/Hey terecht was gekomen
Bij Telenet en Base is er wel een kwaliteitsverschil op de helpdesk. Toen ik Base belde in januari dacht ik dat ik bij Orange/Hey terecht was gekomen

-
- Elite Poster
- Berichten: 1497
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 38 keer
Het geval met de foute teller bij mijn dochter hebben ze toch netjes aangerekend.
Had +- 800Mb verbruikt maar volgens Hey meer dan de toegestand 15GB.
Ze hebben dan wel 15GB bijgegeven om de teller te omzeilen maar toch ook netjes €0,5 extra aangerekend.
Had +- 800Mb verbruikt maar volgens Hey meer dan de toegestand 15GB.
Ze hebben dan wel 15GB bijgegeven om de teller te omzeilen maar toch ook netjes €0,5 extra aangerekend.
- Petrikske
- Elite Poster
- Berichten: 5277
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Sinds ik klant ben geworden onlangs en na alle berichten hier houd ik die meter toch goed in de smiezen.
Tot zover nog niet het idee dat het fout zit maar wel dat ze royaal lijken aan te rekenen qua data.
Ik heb 8 jaar bij Orange gezeten en daar kwam ik in de verste verte niet aan 5GB elke maand maar nu heb ik het gevoel dat ik toch moet proberen om tijdig de Wifi aan te zetten.
Ik heb trouwens vrij snel 5G uitgezet want het verbruik was de eerste dagen behoorlijk hoog.
Nu op 4G komt het denk ik meer in de buurt van de realiteit.
Tot zover nog niet het idee dat het fout zit maar wel dat ze royaal lijken aan te rekenen qua data.
Ik heb 8 jaar bij Orange gezeten en daar kwam ik in de verste verte niet aan 5GB elke maand maar nu heb ik het gevoel dat ik toch moet proberen om tijdig de Wifi aan te zetten.
Ik heb trouwens vrij snel 5G uitgezet want het verbruik was de eerste dagen behoorlijk hoog.
Nu op 4G komt het denk ik meer in de buurt van de realiteit.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
- Locatie: Liedekerke
- Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
- Bedankt: 114 keer
Zelfde hier sinds deze facturatieperiode en is de eerste keer bij mij. Gelukkig zie ik het reële verbruik als ik erop klik. Bij een ander abo (Mobile S) geen problemen.

TV:

ISP:

Tel.:

Ik heb dat probleem ook maar enkel wanneer beide tellers (25GB & extra 10GB) in gebruik zijn.
Dus wanneer ik mijn 10GB heb opgebruikt en ik aan mijn 25GB data begin. Of wanneer ik roaming gebruik in het buitenland en dus mijn 25GB data gebruik en al een stukje van mijn 10GB heb opgebruikt.
Het lijkt er op dat de totaalwaarde niet correct wordt weergegeven wanneer de beide databundels een waarde bevatten groter dan nul.
Dus wanneer ik mijn 10GB heb opgebruikt en ik aan mijn 25GB data begin. Of wanneer ik roaming gebruik in het buitenland en dus mijn 25GB data gebruik en al een stukje van mijn 10GB heb opgebruikt.
Het lijkt er op dat de totaalwaarde niet correct wordt weergegeven wanneer de beide databundels een waarde bevatten groter dan nul.
Mobiel: hey! mobile M 35GB €4
Internet (na verbouwing): FASTfiber 150 / edpnet Fiber XS
TV (na verbouwing): TV Vlaanderen APP TV Light / BASE TV
Internet (na verbouwing): FASTfiber 150 / edpnet Fiber XS
TV (na verbouwing): TV Vlaanderen APP TV Light / BASE TV
-
- Plus Member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 11 nov 2017, 15:57
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
Vorige week nummeroverdracht aangevraagd van Orange -> Hey! mobile M. Ging binnen de 24u overgezet zijn want geen sim wissel nodig.
Een week later nog niets overgezet, geen bericht/mail, niets. De help chat op website blijft steken op " mijn collega pakt dit zodadelijk op." Lijkt merkwaardig veel op wat andere hier ook al hadden met overstap van Orange.
Een week later nog niets overgezet, geen bericht/mail, niets. De help chat op website blijft steken op " mijn collega pakt dit zodadelijk op." Lijkt merkwaardig veel op wat andere hier ook al hadden met overstap van Orange.
- Ratface
- Premium Member
- Berichten: 680
- Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 73 keer
- Recent bedankt: 1 keer
@karine Neen, bellen vanuit België naar Nederland is GEEN roaming en telt als bellen naar het buitenland.
Toegevoegd na 2 minuten 27 seconden:
Roaming = het 'mogen' gebruiken van een mobiel netwerk van een provider in het buitenland waar uw provider van thuis een overeenkomst mee heeft.
Dus gewoon in België op het netwerk van Hey (Orange) zitten is geen roaming natuurlijk.
Toegevoegd na 2 minuten 27 seconden:
Roaming = het 'mogen' gebruiken van een mobiel netwerk van een provider in het buitenland waar uw provider van thuis een overeenkomst mee heeft.
Dus gewoon in België op het netwerk van Hey (Orange) zitten is geen roaming natuurlijk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1497
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 38 keer
Ok, dan zit daar het extra bedrag.
Dus bellen naar buitenland of van buitenland naar Belgie bellen geldt gewoon het standaard tarief en zit niet in het inbegrepen beltarief in?
Dus bellen naar buitenland of van buitenland naar Belgie bellen geldt gewoon het standaard tarief en zit niet in het inbegrepen beltarief in?
- Ratface
- Premium Member
- Berichten: 680
- Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 73 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Toegevoegd na 2 minuten 48 seconden:
Niet correct, bellen vanuit een EU-land naar België is gewoon inbegrepen in uw bundel.karine schreef: 8 uren geleden Ok, dan zit daar het extra bedrag.
Dus bellen naar buitenland of van buitenland naar Belgie bellen geldt gewoon het standaard tarief en zit niet in het inbegrepen beltarief in?
Tevens is bellen naar een EU-land vanuit eender ander welk ander EU-land (niet-België) ook inbegrepen in uw bundel. Dat zijn 2x voorbeelden van EU-roaming.
- Ratface
- Premium Member
- Berichten: 680
- Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 73 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dat is nu net de kafka van EU-roaming.
Het geraakt er daarom bij mijn ouders van leeftijd maar niet in. Mijn moeder had net hetzelfde voor als u laatst en begreep niet waarom ze moest betalen voor het bellen naar een restaurant in Nederland van bij haar thuis met haar Hey S abo. Ik heb het dan nog maar eens volledig uitgelegd....
Toegevoegd na 3 minuten 56 seconden:
Het bellen naar een Belgisch nummer is trouwens al altijd inbegrepen geweest in alle minuten van mobiele abo's. Het is voor het stuk bellen tijdens het roamen dat je zogezegd 'huur' betaalt aan de buitenlandse telco voor het gebruik van hun netwerk. Dat stuk is nu ook inbegrepen in je bundel binnen Europa. Ga je straks vanuit Australië bellen naar België ga je je blauw betalen natuurlijk.
Het geraakt er daarom bij mijn ouders van leeftijd maar niet in. Mijn moeder had net hetzelfde voor als u laatst en begreep niet waarom ze moest betalen voor het bellen naar een restaurant in Nederland van bij haar thuis met haar Hey S abo. Ik heb het dan nog maar eens volledig uitgelegd....
Toegevoegd na 3 minuten 56 seconden:
Het bellen naar een Belgisch nummer is trouwens al altijd inbegrepen geweest in alle minuten van mobiele abo's. Het is voor het stuk bellen tijdens het roamen dat je zogezegd 'huur' betaalt aan de buitenlandse telco voor het gebruik van hun netwerk. Dat stuk is nu ook inbegrepen in je bundel binnen Europa. Ga je straks vanuit Australië bellen naar België ga je je blauw betalen natuurlijk.
- VossyGamer
- Pro Member
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 30 apr 2023, 15:20
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
- Bedankt: 66 keer
- Recent bedankt: 7 keer
@Ratface Bedankt voor je expertise. Een vraagje. Ik vertrek morgen naar de Filipijnen. Ik weet dat als ik vanuit de Filipijnen bel naar een +32 nummer dat ik zal moeten betalen, maar wat als ik iemand mij laat bellen, naar mijn +32 nummer? Technisch gezien kunnen zij toch niet weten dat ik buiten BE ben? Ik vind hier nergens een duidelijk antwoord voor, en zou het graag eens bevestigd horen of het klopt dat in de meeste omstandigheden +32 nummers elkaar gewoon zonder extra kosten kunnen bellen. Merci!
Internet: Telenet All-Internet – € 29/maand (studentenkorting)
300/20 Mbps | Via coax (zonder DVB-C filter) | 3 TB FUP
Mobiel: DIGI Mobile – € 5/maand
15 GB | Onbeperkt bellen & SMS'en
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
300/20 Mbps | Via coax (zonder DVB-C filter) | 3 TB FUP
Mobiel: DIGI Mobile – € 5/maand
15 GB | Onbeperkt bellen & SMS'en
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
- cadsite
- userbase crew
- Berichten: 6935
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 323 keer
- Bedankt: 727 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Verbeter me als ik fout ben, maar volgens mij ga jij dan betalen voor inkomende gesprekken (BE naar Filipijnen) en gaat je correspondent betalen van de Filipijnen naar BE.
Tarieven van Hey:
https://www.heytelecom.be/sites/default ... 002.09.pdf
Hoe dan ook, kostelijk grapke:

Tarieven van Hey:
https://www.heytelecom.be/sites/default ... 002.09.pdf
Hoe dan ook, kostelijk grapke:

Laatst gewijzigd door cadsite 5 uren geleden, in totaal 1 gewijzigd.
- VossyGamer
- Pro Member
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 30 apr 2023, 15:20
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
- Bedankt: 66 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Bedankt. Gelukkig heb ik ook een sim bij DIGI.
DIGI: € 0,20 /min
Hey: € 1,75 /min
Toegevoegd na 57 seconden:
DIGI: € 0,20 /min
Hey: € 1,75 /min
Toegevoegd na 57 seconden:
Zeg wel. Het wordt tijd dat die graaiers van providers (de big 3) die tarieven eens verlagen. Als DIGI het kan, moeten zij dat ook kunnen. Het is alleen van niet willen.
Internet: Telenet All-Internet – € 29/maand (studentenkorting)
300/20 Mbps | Via coax (zonder DVB-C filter) | 3 TB FUP
Mobiel: DIGI Mobile – € 5/maand
15 GB | Onbeperkt bellen & SMS'en
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
300/20 Mbps | Via coax (zonder DVB-C filter) | 3 TB FUP
Mobiel: DIGI Mobile – € 5/maand
15 GB | Onbeperkt bellen & SMS'en
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)