Pagina 5 van 12

Geplaatst: 19 nov 2007, 12:52
door cloink
iplf schreef:En ik betaal rond de 14 euro aan Skynet (staat op een skynet factuur)

En ik zit met een ADSL go.
Ben je hier heel erg zeker van? 14€ lijkt me wel erg weinig? Volgens hun eigen website is het nl. 41,75€ !

EDIT: nu xenne het hier onder zegt, samen is dat inderdaad ongeveer 40€ en dan kan het wel kloppen. In dat geval vervangt de 34,95 van Dommel de 26 + 14 in zijn geheel en betaalt u inderdaad minder. Op zich best vreemd dat ze dat zo opsplitsen? Zou dat zijn om de klant te misleiden? :?

Geplaatst: 19 nov 2007, 12:56
door xenne
nooit klant geweest van Belgacom maar het lijkt er op dat ze zijn internet toegang op 2 facturen zetten? vanaf dat u bij dommel bent zal U nog enkel betalen voor uw lijn en telefoonkosten.

Geplaatst: 21 nov 2007, 21:42
door Lektroluv
Ik ben van plan over te schakelen van telenet naar dommel.
Ik heb nog geen adsl lijn of iets aangevraagd. Ben het nog wat aant bezien.
Maar als ik een adsl lijn aanvraag, moet ik hier dan ook
maandelijks voor betalen. Of zit dit in het abbonement van Dommel inbegrepen?

Kortom zijn de maandelijkse kosten voor bijvoorbeeld netconnect 34.95 euro en niet meer dan dat...

Geplaatst: 21 nov 2007, 21:43
door devilkin
Lektroluv schreef:Ik ben van plan over te schakelen van telenet naar dommel.
Ik heb nog geen adsl lijn of iets aangevraagd. Ben het nog wat aant bezien.
Maar als ik een adsl lijn aanvraag, moet ik hier dan ook
maandelijks voor betalen. Of zit dit in het abbonement van Dommel inbegrepen?

Kortom zijn de maandelijkse kosten voor bijvoorbeeld netconnect 34.95 euro en niet meer dan dat...
Je moet betalan aan bcom voor de telefoonlijn (classic of discoveryline) _en_ betalen aan Dommel voor de netconnect...

Geplaatst: 21 nov 2007, 21:45
door m0djo
Ge zult moeten zorgen voor een belgacom lijn zoals Discovery tegen 6,85€ per maand. Of ge kunt aan Dommel vragen dat voor u te doen en dan kost het u 13,31€ extra, dus bovenop de 34,95€ abonnementsgeld.

Geplaatst: 21 nov 2007, 23:37
door Lektroluv
Je bent dus verplicht de classic of discovery te nemen...
Dan heb je een adsl lijn om te bellen via belgacom en te surfen via een andere provider.

Die 6.85 euro per maand is dan voor de telefonie...

Ik ben nog niet helamaal mee...

Geplaatst: 22 nov 2007, 08:26
door cloink
Lektroluv schreef:Ik ben nog niet helamaal mee...
Je ADSL-signaal gaat via de telefoonlijn. Dus je hebt allereerst een telefoonlijn nodig.

Dat kan momenteel op 2 manieren: of je gaat via Belgacom (Discovery lijn is het goedkoopst indien je niet vaak via die lijn zal bellen), of je kiest voor raw copper (hiermee kan je wel niet bellen, dient louter ter basis voor je ADSL-signaal, kost helaas wel meer dan een Discovery lijn, dus de meerwaarde is ver te zoeken (het signaal zou wel minder gestoord zijn)).

Op deze geactiveerde telefoonlijn (waarvoor je dus maandelijks een bedrag betaalt), vraag je dan aan provider X een ADSL-abonnement aan. Hiervoor betaal je dan nog eens een extra maandelijks bedrag (voor het internet-gebruik, zeg maar).

Momenteel is de goedkoopste oplossing dus een Discovery lijn bij Belgacom (6,85€/maand) + ADSL-abonnement bij een alternatieve provider (bv. EDPnet, Dommel, dxADSL, E-Leven, noem maar op...) + bellen via VoIP.

Let wel: ik heb het nu louter over het ADSL produkt, niet over ADSL2+, VDSL2, etc.

Geplaatst: 22 nov 2007, 10:40
door Lektroluv
Ok, maar bovenop deze vaste kost van 6.85 euro komen de kosten van de gesprekken + 0.15€/min extra omdat je discovery hebt...

En bij classic, 17.50 per maand + normale gesprekskosten...

Geplaatst: 22 nov 2007, 10:42
door cloink
Lektroluv schreef:Ok, maar bovenop deze vaste kost van 6.85 euro komen de kosten van de gesprekken + 0.15€/min extra omdat je discovery hebt...

En bij classic, 17.50 per maand + normale gesprekskosten...
Vandaar dat ik ook zei dat een Discovery lijn enkel het interessantst is als je of

1) slechts sporadisch belt met je vaste lijn
2) gebruik maakt van VoIP voor uitgaande gesprekken

Geplaatst: 22 nov 2007, 11:07
door Lektroluv
Kan je misschien ook even uitleggen wat bedoeld wordt met:
indien u expliciet verkiest geen actieve belgacom telefoonlijn (pstn/analoog of isdn/digitaal) te nemen of te behouden, kan deze aansluiting besteld worden mits een extra maandelijkse kost van 13,31 euro.

Bedoeld Dommel dan dat zij een discovery lijn voor mij zorgen en er 13.31 euro per maand voor vragen, of is dit iets anders?

Geplaatst: 22 nov 2007, 11:08
door ubremoved_983
Waar kan je eigenlijk zien wanneer je lijn opgeleverd wordt ? Ik heb Dommel daar een mailtje voor gestuurd en mijn antwoorde mij dit:

"De activatiedatum kan u opvolgen via https://crm.schedom-europe.net >> my packages
>> I >> expected activation date."

Maar die I heb ik niet ... ik kan bij My Packages eigenlijk op niks drukken.

Geplaatst: 22 nov 2007, 11:10
door cloink
Lektroluv schreef:Bedoeld Dommel dan dat zij een discovery lijn voor mij zorgen en er 13.31 euro per maand voor vragen, of is dit iets anders?
Dat is iets anders, dat is nl. de "raw copper" waarvan hierboven al sprake.

Pluspunt: zuiverder signaal (allicht marginaal)
Minpunt: duurder en je kan er niet mee bellen (toch niet via PSTN)
Conclusie: allicht voor weinigen interessant, tenzij je echt een bloedhekel aan Belgacom hebt... :-D

Geplaatst: 22 nov 2007, 11:11
door cloink
ditCh schreef:Waar kan je eigenlijk zien wanneer je lijn opgeleverd wordt ? Ik heb Dommel daar een mailtje voor gestuurd en mijn antwoorde mij dit:

"De activatiedatum kan u opvolgen via https://crm.schedom-europe.net >> my packages
>> I >> expected activation date."

Maar die I heb ik niet ... ik kan bij My Packages eigenlijk op niks drukken.
Het is nochthans daar dat het moet ja. Ik zit ook te wachten en heb weldegelijk dat I'tje. Contract al ondertekend aan hen bezorgd?

Geplaatst: 22 nov 2007, 11:12
door ubremoved_983
cloink schreef: Het is nochthans daar dat het moet ja. Ik zit ook te wachten en heb weldegelijk dat I'tje. Contract al ondertekend aan hen bezorgd?
contract is vorige vrijdag al doorgefaxt en staat bij mijn info op "yes", eerste factuur staat ook al op payed. Het administratieve langst mijn kant is toch al in orde.

Geplaatst: 22 nov 2007, 11:19
door cloink
Tja, dan best contact opnemen I guess, hier werkt dat prima:

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 22 nov 2007, 11:21
door ubremoved_983
Het zal er misschien mee te maken hebben dat het een cityconnect abonnement is. Ik heb er reeds een ticket voor geopend.

Geplaatst: 22 nov 2007, 11:40
door xenne
ditCh schreef:Het zal er misschien mee te maken hebben dat het een cityconnect abonnement is. Ik heb er reeds een ticket voor geopend.
De activaties van cityconnect starten pas vanaf 15 december

Geplaatst: 22 nov 2007, 11:43
door ubremoved_983
xenne schreef:
ditCh schreef:Het zal er misschien mee te maken hebben dat het een cityconnect abonnement is. Ik heb er reeds een ticket voor geopend.
De activaties van cityconnect starten pas vanaf 15 december
Excuseer ? Vanwaar komt die info opeens ?

Geplaatst: 22 nov 2007, 11:46
door xenne
ditCh schreef:
xenne schreef:
ditCh schreef:Het zal er misschien mee te maken hebben dat het een cityconnect abonnement is. Ik heb er reeds een ticket voor geopend.
De activaties van cityconnect starten pas vanaf 15 december
Excuseer ? Vanwaar komt die info opeens ?
de vraag is gesteld geweest aan dommel en gepost in het algeme cityconnect topic
Ik heb zonet gebeld met de Dommel helpdesk en zij vertelden me volgende dingen:

- De activaties starten pas vanaf 15 december, ook voor mensen die reeds 15 nov bestelden. De andere activaties gebeuren dan in batches, first come, first serve.

- Naderhand rekenen ze op een 2 tot 20 d tijd voor activatie.

Geplaatst: 22 nov 2007, 11:49
door ubremoved_983
Aaarf ... ook wel lame, dus in feite is hun infrastructuur nog helemaal niet klaar om aansluitingen te doen. Pfff ... ik moet voor eind december mijn Chello opzeggen of ik ben gefuckt.

Bah bah bah

Geplaatst: 26 nov 2007, 17:49
door Freekje
mijn 2 packages zijn active ( betaald&ontvangen )
maar bij de general info staat :

status : we have not yet received a signed copy of the contract
expected activation date : to be determined

dus ik betaal voor lucht ?

Geplaatst: 26 nov 2007, 17:55
door ljd
Ja omdat ze jouw contract nog niet hebben. Dus snel doorfaxen of emailen

Geplaatst: 26 nov 2007, 18:28
door Freekje
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested

ze zijn aan het meelezen !

Geplaatst: 26 nov 2007, 18:31
door Petrikske
Freekje schreef:status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested

ze zijn aan het meelezen !
Of jij bent ongeduldig?

Geplaatst: 26 nov 2007, 18:36
door Freekje
en wat heeft dat met ongeduldigheid te maken ?

Geplaatst: 26 nov 2007, 18:38
door xenne
Freekje schreef:en wat heeft dat met ongeduldigheid te maken ?
morgen zal er een datum voor activatie staan, ik schat binnen de 7-10 dagen

Geplaatst: 26 nov 2007, 18:39
door cloink
Over ongeduldigheid gesproken, ik word het stilaan... :-(
expected activation date : 26/11/2007 (14.00u - 18.00u)
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested

Geplaatst: 26 nov 2007, 18:40
door xenne
cloink schreef:Over ongeduldigheid gesproken, ik word het stilaan... :x
expected activation date : 26/11/2007 (14.00u - 18.00u)
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
't zal voor vandaag niet meer zijn dan cloink. morgen zal het wel marcheren, komt regelmatig eens voor... is fout van belgacom :oops: op de moment dat het actief is krijg je sobieso mail van dommel met je login gegevens etc

Geplaatst: 26 nov 2007, 18:50
door cloink
xenne schreef:is fout van belgacom
I know, ze zullen een beetje voorrang geven aan hun eigen klanten I guess. :| Ben gewoon beu om diene modem hier te zien knipperen elke avond dat ik thuis kom (heb nog een hele boel "to download" in de pipeline zitten en mijne limiet bij Telenet is er al door voor deze maand (uiteraard)). :oops:

Geplaatst: 26 nov 2007, 20:17
door a3ke
Same hier , modem al installed en zelfs men login en passwoord al eringebakken en al en nog niks

I'm expected 28/11 tssn 14 en 18 H ;)

Geplaatst: 27 nov 2007, 16:13
door cloink
status : the adsl signal is installed and operational
ip-address : currently this login is not connected to the dommel.com adsl network
:-D en :x tegelijk dus... Zal het wel uitpluizen als ik thuis ben, maar ik hoop werkelijk dat ik niet te ver van de centrale zit om een stabiele verbinding te verkrijgen... :?

Geplaatst: 27 nov 2007, 17:00
door xenne
cloink schreef:
status : the adsl signal is installed and operational
ip-address : currently this login is not connected to the dommel.com adsl network
:-D en :x tegelijk dus... Zal het wel uitpluizen als ik thuis ben, maar ik hoop werkelijk dat ik niet te ver van de centrale zit om een stabiele verbinding te verkrijgen... :?
proficiat én succes gewenst

Geplaatst: 27 nov 2007, 18:59
door cloink
Modem reset en 't was in orde. Posting vanop Dommel as we speak. :-D

Moest hier eigenlijk staan

Geplaatst: 04 dec 2007, 15:31
door ceurrrix
ceurrrix schreef:
Dommel schreef:hoe kan ik mijn huidig adsl abonnement verhuizen naar dommel.com ?
uw adsl abonnement verhuizen is helemaal niet moeilijk! volg deze 4 stappen en u zal zonder enig probleem en downtime kunnen verhuizen naar het dommel.com adsl netwerk:

1. bestel hier uw dommel.com adsl abonnement!
2. nadat u uw adsl abonnement online heeft besteld, zal u binnen het uur via e-mail onze contracten ontvangen, onderteken de 7 pagina's en stuur ze allemaal terug via fax, e-mail of post.
3. vanaf het moment dat wij uw contracten ondertekend hebben ontvangen en verwerkt, zal u van ons een e-mail ontvangen met daarin uw nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord.
4. vul uw nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord in uw internetverbinding setup of router in. let wel: zeg uw oude adsl abonnement nog niet op! ongeveer 2 weken nadat wij uw betaling van uw proforma factuur hebben verwerkt, zullen wij u een e-mail sturen met de melding om uw oude adsl abonnement op te zeggen.

u bent vanaf nu online op het dommel.com netwerk: veel plezier met uw snelle adsl connectie!
Ik had er beter aan gedaan, de vragen te stellen,voor ik bestelde en betaalde.
Maar toen kon ik niet zien wat ik nu zie .
Bij 4. ,stel ik de vraag,:
Moet ik gedurende deze overgangsperiode( 15 dagen wachten + 30 dagen opzegperiode) 2 providers betalen ? ? ?

1 dommerik kan soms meer vragen,dan 1000 slimmerikken kunnen (willen) beantwoorden :smash2:

1 :twisted: tje aub
vervolg,:
ceurrrix schreef:
Om zeker te zijn 'ffen bellen,ring........4 min muziek aan 7bfr/min. en een stem die me zegt,: de door u gevraagde persoon is niet aanwezig .....klik
De aanhouder verliest (of was het,wint?) dus opnieuw,ring....... 5 min muziek aan 7bfr/min. en daar was ie.

Ik stelde hem de vraag,en ja het antwoord was positief, de mensen krijgen hun Dommel,maar blijven wel zitten met 1 maand + ?/30 van een maand abonnementsgeld te betalen aan de vorige provider waarvoor hij niets in de plaats krigt.

De vraag was hem blijkbaar nog nooit gesteld.
hij gaf me gelijk met m'n uitleg,maar meer dan gaande van,ik weet het niet, naar,daar kan ik niets aan doen en, zo komen de mensen niet zonder internet te zitten ,kreeg ik niet te horen.
Ik vertelde hem dat ik een 2e abo. had op een ander telnr. en niet zonder internet zou vallen.
Ook dat het mij niet zinde om anderhalve maand opzeg te betalen en er niets aan te hebben.
Op zijn minst zou men de klant op de hoogte mogen brengen van deze gang van zaken.

Dommel zou een z"n minst mogen uitkijken naar een manier om over te stappen zonder dat zijn mogelijke klanten 1 tot 2 maand abonnementsgeld moeten betalen waar ze geen kilobit voor krijgen.

Hij kon er niets aan doen ,want de activatie was al in gang gezet.

Ik zei hem dat ik eens ging bekijken wat me te doen stond.

Ik zei hem ook ,dat ik niet graag 7bfr/min betaalde om naar muziek te luisteren op een 070 lijn.
Maar m'nheer die 070 lijn kost maar zoveel als een gewoon zonenummer bellen.
Wel ik heb hier voor mij de tarieven en daar staat 0.1750€/min.
Daar,weet ik niks van.
't is misschien het overwegen waard,een gewoon zonenummer te nemen.
Dat kunnen ze hier eens overwegen,nog een goede dag.
Bedankt.
Ben vergeten te vragen,waarom er moet gewacht worden om op te zeggen
vervolg
ceurrrix schreef:'ffen Edpnet gebeld om te vragen naar de mogelijkheden om mijn abonnement op te zeggen.
Geen probleem ,het kan zelfs per email,ondertekende opzegbrief scannen en mailen.

Djudedju :bang:


























nog eens effen alles nazien en tot de conclusie komen ,dat het Dommelke op het verkeerde telnr. is aangevraagd.
Terug dommel gebeld en had gelukkig de zelfde van een paar uurtjes geleden aan de lijn.
Heb hem uitlegd dat het bestelde, op een verkeerd telnr. werd gezet en vroeg de transfer naar mijn andere telefoonnummer.

Als ik dit effen mailde, dan konden ze dit wel regelen mits betaling van .....wisten ze nog niet,ze zullen het mailen. :nana:

:help:

Mail is weg en ticket al ontvangen

Wel,ze zijn toch wat rapper dan TN met hun anwoordjes. :worship:
Ik voel me wel een beetje gepakt en nog wat van alles dat nie goe is,:
als ze zo beginnen,zal ik er een paar :twisted: tjes moeten bij betrekken.

3 :twisted: tjes aub met U zonder UI :P

Geplaatst: 07 dec 2007, 13:51
door smoke2000
Ik heb eergisteren mijn contract doorgefaxed , maar heb ook nog steeds de melding , geen contract ontvangen.

De betaling is wel al doorgeraakt precies via homebanking.

Heb nu dus nog maar eens mijn contract gemailed via ingescande jpg's, hopenlijk vinden ze het nu terug.

Dommel wist mij te vertellen dat de moment dat zij mijn adsl activeren ik geen verbinding meer kan maken met mijn huidige provider scarlet.

Dus moet ik dan aan een kennis vragen om in mijn mail te kijken wat mijn login gegevens zijn op de moment dat ze activeren?

Want ik zal thuis dus niet meer op internet kunnen :)

Geplaatst: 07 dec 2007, 13:52
door tarzan1990
toch maar blijven proberen je internet verbinding met scarlet, ik heb toch voor de zekerheid alles (contracten) per post doorgestuurd.

Geplaatst: 07 dec 2007, 14:17
door xenne
smoke2000 schreef:Ik heb eergisteren mijn contract doorgefaxed , maar heb ook nog steeds de melding , geen contract ontvangen.
het verwerken van het contract kan wel even duren. ik mijn geval 5 werkdagen

Geplaatst: 08 dec 2007, 12:02
door ceurrrix
ceurrrix schreef:
Djudedju :bang:
nog eens effen alles nazien en tot de conclusie komen ,dat het Dommelke op het verkeerde telnr. is aangevraagd.
Terug dommel gebeld en had gelukkig de zelfde van een paar uurtjes geleden aan de lijn.
Heb hem uitlegd dat het bestelde, op een verkeerd telnr. werd gezet en vroeg de transfer naar mijn andere telefoonnummer.

Als ik dit effen mailde, dan konden ze dit wel regelen mits betaling van .....wisten ze nog niet,ze zullen het mailen. :nana:

:help:

Mail is weg en ticket al ontvangen

Wel,ze zijn toch wat rapper dan TN met hun anwoordjes. :worship:
De verstuurde mail schreef:Geachte ,



Naar aanleiding van het gesprek met uw medewerker ****** de details voor het
overzetten van mijn abonnement + boost,op het telefoonnummer 03 711 ** *1
naar het nummer 03 711 ** *2

Reden ,mijn contract op telnr. 1loopt nog enkele maanden, mijn
contract op telnr. 2 is wel opzegbaar.



Hoogachtend

Op mijn nog niet beantwoord ticket mocht ik nu toevoegen
Op mijn "dslinfo manager"

vind ik,: "expected activation date : 13/12/2007
(14.00u - 18.00u)"

Bij "mijn pakketten" vind ik echter mijn oude telnr. terug

Wanneer wordt dit aangepast ?
Ik las ook,:
"hoe kan ik mijn huidig adsl abonnement verhuizen naar dommel.com ?
uw adsl abonnement verhuizen is helemaal niet moeilijk! volg deze 4 stappen en u zal zonder enig probleem en downtime kunnen verhuizen naar het dommel.com adsl netwerk:

4. vul uw nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord in uw internetverbinding setup of router in. let wel: zeg uw oude adsl abonnement nog niet op! ongeveer 2 weken nadat wij uw betaling van uw proforma factuur hebben verwerkt, zullen wij u een e-mail sturen met de melding om uw oude adsl abonnement op te zeggen."

Mijn vraag hierop,: Waarom zou ik mijn abonnement niet opzeggen ?
Ik heb een 2e telnr. met internet abonnement en moet,als alles goed gaat,niet vrezen om zonder internet te vallen
Het gaat al minder snel dan eerst gedacht :smash2:

Geplaatst: 08 dec 2007, 19:56
door smoke2000
voila , ze hebben blijkbaar mijn contract gevonden , heb het nog maar eens ingescanned en via e-mail extra gestuurd.

activatie voorzien voor 20/12/2007 , ik hoop dat alles vlot verloopt, want ik heb net congé die dagen , zou niet zonder internet willen zitten tijdens mijn vakantie.

Geplaatst: 17 dec 2007, 16:48
door Ansem
Als je bij Belgacom zit en Belgacom TV hebt, kan je dan overstappen naar Dommel terwijl je nog Belgacom TV kan gebruiken?