Pagina 4 van 6
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 13 mei 2013, 11:34
door MVA
Weing animo op mijn vorige post hier.
IK heb nog een vraag: hoelang blijf uw krediet geldig?
Ik lees op
http://call-tiger.com/nl/
Belkrediet 6 maanden geldig;
En in de algemene voorwaarden:
De Klant kan de CallTiger diensten naar keuze gebruiken tot het prepaid krediet is opgebruikt.
Accounts die gedurende 6 maanden of langer niet meer gebruikt zijn, kunnen door CallTiger opgezegd worden. Uitstaand krediet dat gedurende 6 maanden of langer niet gebruikt is, zal van de account van de Klant worden afgetrokken.
Ik begrijp dat je gewoon minstens 1 keer per 6 maand minstens 1 seconde (betalend) moet bellen.
Ik hoop niet dat het krediet na 6 maand sowieso vervalt. Dat zou voor mij een domper(tje) zijn.
Iemand een idee/uitsluitsel?
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 13 mei 2013, 11:59
door devastator
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goede Tasker integratie
Geen idee over de 'houdbaarheid' van het belkrediet. Heb onlangs voor 10 euro opgeladen, maar daar ga ik toch langer dan een half jaar mee toekomen denk ik ...
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 13 mei 2013, 14:16
door devastator
Heb even een PM gestuurd naar VoipTigerJelle ivm Tasker integratie...
Even afwachten.
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 13 mei 2013, 14:59
door philippe_d
devastator schreef: Geen idee over de 'houdbaarheid' van het belkrediet. Heb onlangs voor 10 euro opgeladen, maar daar ga ik toch langer dan een half jaar mee toekomen denk ik ...
So what? Zelfs als het na een half jaar vervalt, kost het je dus maximaal 10 EUR per 6 maand ... Een prikje voor zo'n leuke dienstverlening

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 13 mei 2013, 15:11
door MVA
True. Maar Ik bel "echt" niet veel. Voor een deel kwam dat natuurlijk door de hoge tarieven. Ik weet dus nog niet wat mijn verbruik zal zijn, maar stel dat je nog € 5 hebt staan. Zou een beetje jammer zijn als die "zomaar" verdwijnt?
En even muggenziften: € 10 krediet kost je wel € 12,xx bij voipTiger, vanwege de BTW.
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 13 mei 2013, 15:12
door Goztow
Je moet totaalprijs bekijken, bijvoorbeeld op een jaar, en dan vergelijken

.
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 13 mei 2013, 17:40
door johcla
Waarschijnlijk betekent het dat je binnen het half jaar moet herladen en dan behoudt je je vorig krediet ook.
Zo werkt het toch bij Proximus en co.
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 13 mei 2013, 18:16
door MVA
Allemaal mogelijk. Het zou dus handig zijn als VoipTigerJelle hierop kon antwoorden

. Either way, het blijft een hele goede optie.
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 14 mei 2013, 13:36
door billeman
Omdat ik binnenkort in het buitenland ben, via de forums hier in een ander onderwerp op CallTiger gevallen.
Dit even zitten testen, werkt heel goed. Dan VoipTiger geinstalleerd op tablet, werkt ook goed maar een paar keer problemen gehad met call setup (waarschijnlijk door mijn FW instellingen, of door teveel te foefelen met VoipTiger opties

).
Voor de grap ook VoipTiger geinstalleerd op mijn telefoon, nog meer keuze om te bellen

(Voip goedkoper als de optie er is)
Had per ongeluk een foutieve operatie gedaan in mijn accountbeheer (primair sip nummer gedelete waardoor het account 'messed' up was), ticket geopend dat zeer snel werd opgelost.
Dan nog outbound nummer ingesteld voor VoipTiger om het helemaal in orde te maken.
Lijkt me allemaal dik in orde te zijn, en een prachtige toevoeging op mijn mobiel abonnement !
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 14 mei 2013, 14:03
door philippe_d
Ik was met het lange weekend in Frankrijk, en heb goed gebruik gemaakt van de Call Tiger App (Android).
Werkt perfect, en de call back is er al in minder dan 30 seconden.
Het leuke is dat je de app het data netwerk (of WLAN) gebruikt om de call op te zetten, maar als er geen netwerk is, dan automatisch gebruik maakt van een sms.
Bij de kosten moet je dan natuurlijk één SMS (vanuit het buitenland) rekenen, alsook de roaming.
Maar gezien ontvangen oproepen in EU 9 cent/minuut kosten, terwijl zelf bellen (vanuit FR naar BE) 33 cent/minuut zou kosten (Mobile Vikings), is het ook in het buitenland een aanzienlijke besparing.
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 14 mei 2013, 14:08
door billeman
Maar als je dan toch WLAN hebt, kan je beter VoipTiger gebruiken om te bellen, betaal je nog (veel) minder.
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 14 mei 2013, 14:12
door Vaganzza
Sorry dat het misschien in dit topic al zal staan, maar ik heb geen zin om al die pagina's te lezen... Maar wat is het verschil tussen VoipTiger en CallTiger?
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 14 mei 2013, 14:17
door billeman
VoipTiger is een voice-over-ip applicatie, je moet dus een internet verbinding hebben om te bellen.
CallTiger gebruikt het systeem van call-back naar jouw GSM, je hebt dus 1 verbinding naar jouw GSM, en 1 verbinding naar je call destination. Zij koppelen beide calls samen, maar het kost dus iets meer omdat je beide verbindigen betaald (aan hun laag tarief dus blijft nog zeer interessant)
Je call credits zijn geldig (shared) voor beide applicaties.
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 14 mei 2013, 16:50
door VoipTigerJelle
MVA schreef:Allemaal mogelijk. Het zou dus handig zijn als VoipTigerJelle hierop kon antwoorden

. Either way, het blijft een hele goede optie.
Enkel als de account 6 maanden niet is gebruikt, kan deze worden verwijderd. Dus 1 X bellen in deze 6 maanden is voldoende om je crediet met 6 maanden te verlengen. Tasker staat momenteel onderaan de agenda.
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 14 mei 2013, 22:15
door ygeffens
Op mijn iOS toestel, is daar de app gewoon "VoipTiger"?
Werkt die ook met callback?
Kan ik ook een callback naar een niet-belgisch nummer laten gebeuren?
Ik heb namelijk voor elk land waar ik naar reis een plaatselijke simkaart.
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 15 mei 2013, 10:35
door MVA
VoipTigerJelle schreef:MVA schreef:Allemaal mogelijk. Het zou dus handig zijn als VoipTigerJelle hierop kon antwoorden

. Either way, het blijft een hele goede optie.
Enkel als de account 6 maanden niet is gebruikt, kan deze worden verwijderd. Dus 1 X bellen in deze 6 maanden is voldoende om je crediet met 6 maanden te verlengen. Tasker staat momenteel onderaan de agenda.
Thanks, das duidelijk!
Wat die Tasker-integratie betreft: dat hoeft toch niet, als de app gewoon automatisch de callback aanneemt(en dus verbergt voor de gebruiker) is alles toch "opgelost"? Aan een callback weigeren heb je toch niks, zoals ik al eerder schreef.
Edit: Er is een kleine "bug": heel dikwijls, ook als je met wifi of 3g verbonden bent staat er bij credit : N/A. Dit is mijn inziens misschien gedaan om niet teveel data te verstoken(al kan dat niet echt een probleem zijn, zeker niet als je zoals velen 500mB of 2GB hebt). Maar het komt wel dikwijls voor. Gewoon even aan-en-uit zetten van Call Tiger lost het dan op.
En een lijst van nummers kunnen opgeven waarvoor gewoon je mobiele netwerk wordt gebruikt zou helemaal super zijn. Nog beter: integratie met de Who is a Viking App

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 27 mei 2013, 23:35
door nephilimhell
Nog nieuws ivm de iPhone versie?
[
Post made via mobile device ]
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 27 mei 2013, 23:38
door g4ce
Ja ik wacht ook op de iOS-versie
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 28 mei 2013, 08:04
door devastator
Een paar contacten van me zijn bovendien niet 'bereikbaar' via Call Tiger.
Een stem zegt me dan dat er een probleem is met het gevormde nr, terwijl er geen probleem is als ik CallTiger uitschakel ...
Een blacklist zou idd handig zijn, ik wil geen callback op mn voicemail ...
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 08 jun 2013, 14:10
door pufpufpuf
Nog geen iOS versie beschikbaar?
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 12 jun 2013, 12:50
door JanD25
Hierbij mijn ervaringen na 1 week met VoipTiger
situatie :
2 vaste nummers overgedragen naar VoipTiger, hierna
09_mijn_tel en 09_mijn_fax genoemd. Je moet voor een
overdracht Uw laatste factuur uploaden en een formulier
van Voxbone invullen, ondertekenen en uploaden.
09_mijn_fax wordt ingesteld met fax2email, 09_mijn_tel moet
doorschakelen naar 0496_mijn_gsm na x seconden.
Alles valt makkelijk in te stellen,
maar snel blijkt er met het doorschakelen een probleem te zijn,
sommige oproepen worden niet doorgeschakeld en de opbeller krijgt een
soort bezettoon te horen. Na heel wat tests en diverse mails gewisseld met
support van VoipTiger, blijkt dat de oproepen die komen van een privenummer
of iemand die op zijn gsm gebruik maakt van "hide my caller id", een bezettoon
krijgen i.p.v. doorgeschakeld te worden naar 0496_mijn_gsm. Die oproepers kunnen
nochtans wel gewoon rechtstreeks naar 0496_mijn_gsm bellen. Andere oproepen worden
zonder probleem doorgeschakeld naar 0496_mijn_gsm.
Na al dat testen bleek er bij de diverse vaste telefoons en gsm's die daarvoor gebruikt zijn toch
belkrediet verdwenen te zijn, niettegenstaande er geen gesprek tot stand kwam.
Voor nieuwe tests werd de doorschakeling uitgezet en er bleek belrediet af te gaan
bij de bellers naar 09_mijn_tel, ook als daar niet wordt opgenomen !
Dat ik een doorschakeling had ingesteld bleek dus niet de oorzaak te zijn.
Support van VoipTiger liet ondertussen (op 11 juni) per mail weten "iets gewijzigd" te hebben
om het onterecht aanrekenen van gesprekskosten te verhelpen. Ik heb daarvoor deze morgen (12juni)
nog 1 enkele test gedaan, en er bleek nog altijd belkrediet te verdwijnen zonder dat er een
gesprek tot stand kwam. Ook getest met lijnen die geen setup kost aanrekenen, dus dat is ook niet de
oorzaak.
Support is wel aanwezig, zelfs dikwijls nog na de werkuren.
Helaas is het beoordelen van de gesprekken zelf door bovenstaande een beetje
achterwege gebleven, alhoewel ik op dat vlak geen problemen heb ondervonden.
In de call history wordt het netwerk van de bestemmeling soms foutief aangeduid, ik
denk dat dat bepaald wordt op basis van de prefix, dus 0475 = proximus enz.
Dit is voor zeer veel gsm's niet meer juist, maar who cares ?
Besluit : voor wie outbound wil bellen is dit zeker en vast het proberen waard, je neemt daarvoor
ook bijna geen risico, maar als je nummers overdraagt voor inbound stellen zich nog enkele
problemen die helaas afbreuk doen aan de ontelbare mogelijkheden die VoipTiger biedt.
mvg,
Jan
Update hieronder in post van 12 juni !
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 12 jun 2013, 16:30
door Pico
Heb dit zelf ook eens getest, en inderdaad was daar ook niet van op de hoogte (staat nergens vermeld op hun site!)
bij het opbellen van het inkomend VoipTiger DID-nummer wordt er vanaf de eerste beltoon
aangerekend aan de opbeller, zelfs al wordt er niet opgenomen!
Niet echt klantvriendelijk dus als je als zelfstandige/KMO uw nummers bij VoipTiger hebt
en uw klanten laat betalen voor niet beantwoorde oproepen!

Geplaatst: 12 jun 2013, 16:50
door johcla
Voiptiger neemt dan de oproep aan en simuleert de beltoon totdat de ontvanger zelf opneemt.
Bij weepee is dit ook, afhankelijk van een setting. Als weepee fax-detectie moet doen, doen ze hetzelfde. Anders werkt het als bij een gewone oproep en is het pas betalend als er echt wordt opgenomen.
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 18 jun 2013, 08:38
door JanD25
Update van mijn post van 12 juni :
Als U mij opbelt, kost wachten tot ik opneem aan U geen belkrediet meer
Krijgt U voor een of andere reden een bezettoon te horen, dan kost U dat ook
geen belkrediet meer

(update 21/06)
Doorschakelen anonieme oproep : niet gewijzigd
Opmerkingen worden door support blijkbaar ernstig genomen en waar mogelijk verholpen,
mits gebruikers de moeite doen om ze te melden natuurlijk.
Ondertussen ook gestart met uitgaand bellen via VT en dat lijkt toch allemaal
vlot en met degelijke kwaliteit te verlopen.
mvg,
Jan
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 18 jun 2013, 08:58
door devastator
Staat een blacklist op de todo list?
Echt irritant als ik mijn voicemail wil bellen.
Daardoor staat CallTiger momenteel helaas uit

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 18 jun 2013, 10:10
door philippe_d
De CallTiger App (waar ik trouwnes heel tevreden over ben) initieert de call via een SMS in geval je smartphone geen internet heeft (3G of WLAN).
Weet iemand of je zo'n callback ook zou kunnen opzetten door zelf en sms te sturen?
Ik denk hierbij aan GSM gebruikers die geen smartphone hebben, maar een groot aantal sms in de belbundel.
Zo'n sms moet eigenlijk niet veel meer bevatten dan het nummer dat je wil bellen, toch?
Zelfde vraag voor de Betamax call-back?
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 18 jun 2013, 10:23
door johcla
Voorbeeld van de betamax callback url staat hier uitgelegd:
http://progx.ch/home-voip-appel-3-1-1.html
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 18 jun 2013, 11:49
door MVA
Ik heb geprobeerd om na te gaan wat in er in de sms staat die call-tiger verstuurd. Verder dan dat de SMS naar 0479057868 (een proximus-nr) gaat ben ik niet gekomen. De gestuurde sms valt nergens terug te vinden, zelfs niet in de raw sms-database die ik via adb en root-toegang kon downloaden van mijn telefoon ...
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 25 jun 2013, 17:41
door VoipTigerJelle
devastator schreef:Staat een blacklist op de todo list?
Echt irritant als ik mijn voicemail wil bellen.
Daardoor staat CallTiger momenteel helaas uit

Beste, waarschijnlijk heeft u niet de laatste versie: 1.25. Deze onderschept nummers <7 cijfers niet. Zodanig worden oproepen naar VM en hulpdiensten niet inderschept door CallTiger.
EDIT:
ygeffens schreef:Op mijn iOS toestel, is daar de app gewoon "VoipTiger"?
Werkt die ook met callback?
Kan ik ook een callback naar een niet-belgisch nummer laten gebeuren?
Ik heb namelijk voor elk land waar ik naar reis een plaatselijke simkaart.
Beste, de app kan in elk land gebruikt worden. U kan in elk land uw GSM nummer in de app wijzigen als u er een andere simkaart insteekt. De iOS versie is "Waiting for review" bij Apple. Kan elk moment goedgekeurd worden.
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 26 jun 2013, 20:03
door jorgo
Jammer genoeg wel geen te beste ervaringen met hun support
Op 08/06 een gedetailleerd ticket aangemaakt (duidelijke beschrijving vh probleem, logs, screenshot) en tot op heden nog altijd geen reactie.
Jammer, want ik wou er een tweede account aanmaken om op een andere locatie ook gebruik te maken van hun diensten.
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 08 jul 2013, 11:39
door Vaganzza
Ik heb een groot deel van het topic gelezen, maar niet gevonden waar je kan zien hoe lang je Call-Tiger belwaarde nog geldig is (ik zie het in de Android app ook niet staan). Dus weet iemand waar ik dit kan vinden? Ik kan ook niet goed onthouden wanneer mijn 6 maanden om zijn. Ook op de Call-Tiger website kan je niet inloggen, dus ook dat is geen optie.
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 08 jul 2013, 12:05
door philippe_d
Vaganzza schreef:Ik heb een groot deel van het topic gelezen, maar niet gevonden waar je kan zien hoe lang je Call-Tiger belwaarde nog geldig is.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40#p491373 
.
Hier antwoordt VoipTiger dat je belkrediet
niet vervalt, op voorwaarde dat je het tenminste één keer per 6 maand gebruikt (dus min. één telefoontje om de zes maanden).
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 08 jul 2013, 12:54
door Vaganzza
Dat heb ik wel gevonden, maar dat was mijn vraag niet: hoe kan ik zien wanneer mijn belwaarde vervalt? Want het gebeurt wel dat ik een tijdje daar niet mee bel.
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 24 jul 2013, 00:08
door Vaganzza
Ik probeerde vandaag voor de eerste maal te bellen via Call-Tiger, ik heb deze ingesteld dat wanneer ik een nummer wil bellen er gevraagd wordt via wat ik wil bellen. Bij die opties staat Call-Tiger er niet tussen (enkel Telefoon en Viber staan er als opties). Wanneer ik in Call-Tiger zet: use this service to make all calls, dan krijg ik hetzelfde resultaat...
Dit op een S3 mini met Android 4.1.2. Weet iemand hier raad mee hoe ik dit kan oplossen?
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 24 jul 2013, 10:26
door philippe_d
Als je bij de eerste keuzemenu (Telefoon - Viber) voor Telefoon kiest, wat gebeurt er dan?
Misschien krijg je nu een 2de keuzemenu met de CallTiger optie?
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 24 jul 2013, 11:50
door Vaganzza
Bedankt, dat is het inderdaad!

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 09 sep 2013, 20:03
door jorgo
Is het eigenlijk mogelijk het callerid van een inkomende oproep op een andere lijn door te sturen als callerid bij voiptiger?
Dus: iemand met nummer 111 belt naar nummer 222 (wat bij WeePee staat). In de PBX wordt 111 doorgeschakeld naar 333, waarbij 333 het callerid ziet van 111, dat binnenkwam op 222(van bij WeePee)?
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 11 sep 2013, 19:22
door JanD25
@ jorgo,
Ik heb al sinds 2 maanden 2 lijnen bij voiptiger en ik kan U wel helpen bij een experimentje.
begrijp ik het goed als volgt

je hebt nu al 222 bij weepee en zou daar een doorschakeling instellen naar een nieuw te nemen 333 bij voiptiger, maar je wil caller id van 111 niet
kwijtraken, of schakel je zelf door via een eigen PBX bij U thuis of op kantoor ?
mvg,
Jan
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 11 sep 2013, 19:44
door jorgo
Er is momenteel een doorschakeling voor inkomende oproepen op nummer 222, wat bij WeePee staat.
Dit gebeurd door een PBX (asterisk), waarbij de inkomende oproep via VoipTiger naar 333 wordt doorgeschakeld.
Nu ziet nummer 333 altijd het nummer wat bij VoipTiger staat, ongeacht wie er belt.
Mijn vraag is dus of het mogelijk is het CID door te sturen bij VoipTiger (wat binnenkomt op 222), zodat nummer 333 ziet wie er echt heeft gebeld.
Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Geplaatst: 11 sep 2013, 19:52
door philippe_d
Dit gaat nooit als je de doorschakeling programmeert op een eigen PBX.
Want daar hebben ze geen controle op, en je zou dan gelijk welke caller-id kunnen meesturen.
Bij een doorschakeling wordt altijd het nummer meegestuurd van de lijn, waarover de doorschakeling verloopt.
Anders is het, als de doorschakeling bij de provider gebeurt: dan ziet de bestemmeling het nummer van de oproeper.
Als je een doorschakeling programmeert bij WeePee op lijn 222 (via de klantentool), naar lijn 333, dan gaat 333 zien wie er echt heeft gebeld.