Pagina 4 van 39
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 11:44
door timofp
Ik heb 4 maal naar de klanten dienst gebeld, en steeds hetzelfde antwoord, indien je al proximus bent kan je enkel 'overschakelen' door je huidige abbo stop te zetten en een nieuw nummer aan te vragen met generation Connect. Je kan dus gebruik maken van de actie, maar overschakelen is het natuurlijk niet echt te noemen

.
Ik heb het in ieder geval toch gedaan.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 11:45
door LPS
En als je P^ prepaidklant bent kan je 6000 bellen en vragen of ze je willen overzetten. Gisteren heb ik gebeld om 19u en rond 2u deze nacht ben ik overgeschakeld.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 11:45
door proximusboyke
lps iedere keer je herlaad krijg je 10 mb.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 11:45
door devastator
Interessant aanbod.
Ik vind echter niets terug over de roaming kosten mbt bellen/sms'en in het buitenland.
Iemand enig idee ?
Hoe verhoudt dit zich tot het aanbod van Colruyt ?
Gr,
Deva
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 11:47
door krismeeus
Ik ga dus nog niet overschalelen want wil toch absoluut mijn nummer behouden!
jarenlange, trouwe klanten worden zijn nog maar is de dupe!! jammer
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 11:52
door Marlboro
timofp schreef:Ik heb 4 maal naar de klanten dienst gebeld, en steeds hetzelfde antwoord, indien je al proximus bent kan je enkel 'overschakelen' door je huidige abbo stop te zetten en een nieuw nummer aan te vragen met generation Connect. Je kan dus gebruik maken van de actie, maar overschakelen is het natuurlijk niet echt te noemen

.
Ik heb het in ieder geval toch gedaan.
Of dus gewoon een nieuw nummer aan te vragen he

. Zoals ik heb gedaan en mijn abo zeg ik dan binnenkort op aangezien ik het normaal gezien gratis kan opzeggen tenzij dat verandert zou zijn? Ik heb een abo van 24maanden, ik meende je na 18tal maand gratis kan opzeggen.
Devastor; 0.50cent per 1MB als je erover zit of nie zou herladen en blijven verder surfen.
0.12 voor ne sms dan
en 0.25cent per minuut als je belt.
Proximusboyk; waar haal je dat of lees je dat dat telkens je herlaad je die 10MB hebt? Als je 3keer per maand zou herladen heb je toc de 30MB roaming dus?
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 11:55
door devastator
@Marlboro, zijn dat de roaming tarieven of de tarieven indien je je bundel hebt opgebruikt ?
Mijn lijk het eerder het laatste ...
Hoeveel kost een oproep ontvangen in NL bijvoorbeeld ? (aangezien ik een grensarbeider ben ...)
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 11:56
door LPS
@marlboro: devestator vroeg de roamingtarieven, die idd niet op de website vermeld staan (maar ik vermoed gelijk zijn aan die van Pay&Go)

Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 11:58
door proximusboyke
debastor roaming is bij iedere operator hetzelfde daar ze europees zijn vastgelegd
Voor elke herlaadbeurt van € 20 of meer krijg je ook 10 MB, cumuleerbaar tot 100 MB, die je in 28 Europese landen kan gebruiken! Zo profiteer je ten volle van mobiel internet, ook in het buitenland.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 11:59
door Marlboro
LPS schreef:@marlboro: devestator vroeg de roamingtarieven, die idd niet op de website vermeld staan (maar ik vermoed gelijk zijn aan die van Pay&Go)

Dan heb je niet goed gelezen bij de vragen lps, daar staat duidelijk bij de 28 europese landen

.
Devastator; ik heb dus wel gelijk, de prijzen zijn dezelfde als belgie als voor bv in die 28landen die gepost staan op hun site.

Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 11:59
door FlashBlue
Bgc twitter account :
Alle prepaid klanten kunnen #generationconnect worden. Postpaid klanten moeten hun contract opzeggen.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 12:02
door Serious
Serious schreef:FlashBlue schreef:Serious schreef:Ik heb nog heel wat krediet op mijn MV kaart staan. Iemand een idee of ik de proximus kaart nu kan bestellen, maar kan wachten met activeren tot mijn MV leeg is? Of ben ik sowieso mijn MV krediet kwijt als ik nu een kaart bestel met nummer overdracht?
De overdracht van uw gsm-nummer wordt uitgevoerd binnen de 2 werkdagen na de overdrachtsdatum vermeld op het overdrachtsdocument dat u ontvangt bij levering van uw goederen en indien de aanvraag niet geweigerd wordt door uw huidige operator. U kunt de nieuwe simkaart gebruiken wanneer het scherm van uw gsm "Proximus" vermeldt nadat u uw PIN-code hebt ingegeven.
Dus, simkaart zal worden opgestuurd, met document waarop datum activatie opstaatn.
Lijkt me niet dat dat uitstelbaar is ?
Heb dit nergens gevonden

.. Is wel spijtig, ik ga niet m'n resterend krediet weggooien. Maar ik vrees dat als ik wacht, ik niet meer bij die 5000 ga zitten..
Iemand hier nog iets zinnig over te zeggen?
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 12:03
door Marlboro
Flasblue; ik houd jullie op de hoogte, als ik volgende week mijn nieuwe kaartje en nieuwe nr heb dan is er geen probleem, ik heb mijn abo nog + generation connect weliswaar met een nieuw nummer dan.
En dan zeg ik het abo volgende maand op gratis en voor niks.
Ik zal zien of dat lukt of niet, de man aan de telefoon in de e-shop heeft niks gezegd dat ook niet zou gaan op de manier ik het nu heb gedaan

.
Die zegde me gewoon dat mijn order gelukt was en bevestigd is en ik mijn kaartje zou ontvangen en ze alsook de 20 euro hebben ontvangen.
Tzal afwachten worden nu, ik ga jullie zeker op de hoogte houden.
Serious; moeilijk om antwoord op te geven als ik zelf zit te twijfelen

.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 12:06
door manitou
Klantendienst Proximus was,denk ik,redelijk op de hoogte aangaande de voorwaarden.
Deze persoon vertelde mij dat het aanbod bedoelt is voor de 'heavy internet users' en dat het belkrediet niet de hoofdzaak is van dit tariefplan.
De website is vrij duidelijk over alles alleen vindt je niks terug over de overzetting van het saldo belkrediet naar de volgende maand.
Heeft iemand een link waar dit duidelijk vermeld staat?
Bij MV gaat er steeds een stukje belkrediet over naar de volgende maand zodat ik steeds voldoende belkrediet heb ook voor gebruik in het buitenland.
20 euro bij GC kan vrij vlug op zijn wanneer je vanuit het buitenland belt.
Bij MV wordt er automatisch bijgeladen als ik onder een niveau ga.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 12:06
door FezzFest
Ik snap niet wat hier zo geweldig aan is. In alle opzichten is Mobile Vikings goedkoper of even duur/goedkoop (sms, data en bellen). Enige reden die ik kan bedenken is het betere 3G-netwerk van Proximus. Edge is voldoende voor mij en waar ik woon heb ik goede 3G-dekking. "Gratis" data roaming? Op MV heb ik een klein spaarpotje staan waar ik lang mee kan data roamen @€0,50/MB.
Soms blijf je beter waar je bent 
: ik blijf bij MV.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 12:10
door LPS
Marlboro schreef:LPS schreef:@marlboro: devestator vroeg de roamingtarieven, die idd niet op de website vermeld staan (maar ik vermoed gelijk zijn aan die van Pay&Go)

Dan heb je niet goed gelezen bij de vragen lps, daar staat duidelijk bij de 28 europese landen

.
Devastator; ik heb dus wel gelijk, de prijzen zijn dezelfde als belgie als voor bv in die 28landen die gepost staan op hun site.

Niet te snel

Ik lees enkel dat het 10-100MB surfvolume kan gebruikt worden in die 28 landen. Over de overige roamingtarieven (bellen, sms'en) lees ik nergens iets. Jij wel? En ook niet over de landen buiten die 28, wat devestator ook naar kan reizen he
@manitou: zie
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p408300 waarbij ik een copypaste heb gedaan van een stuk uit de faq van hun site
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 12:17
door xenne
Serious schreef:
Iemand hier nog iets zinnig over te zeggen?
zoals hierboven staat, je krijgt je de sim kaart en paar dagen later wordt ze automatisch geactiveerd... nu vraag ik me wel af, stel dat de simkaart verloren gaat in de post... dan valt na paar dagen je gsm uit en zit je zonder. dus misschien dat je de opgestuurde kaart toch eerst moet activeren? dat zal wel duidelijk worden als mensen hun simkaarten ontvangen
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 12:18
door Marlboro
LPS schreef:Marlboro schreef:LPS schreef:@marlboro: devestator vroeg de roamingtarieven, die idd niet op de website vermeld staan (maar ik vermoed gelijk zijn aan die van Pay&Go)

Dan heb je niet goed gelezen bij de vragen lps, daar staat duidelijk bij de 28 europese landen

.
Devastator; ik heb dus wel gelijk, de prijzen zijn dezelfde als belgie als voor bv in die 28landen die gepost staan op hun site.

Niet te snel

Ik lees enkel dat het 10-100MB surfvolume kan gebruikt worden in die 28 landen. Over de overige roamingtarieven (bellen, sms'en) lees ik nergens iets. Jij wel? En ook niet over de landen buiten die 28, wat devestator ook naar kan reizen he
@manitou: zie
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p408300 waarbij ik een copypaste heb gedaan van een stuk uit de faq van hun site
Wat gebeurt er wanneer ik het volume van de herlaadbonussen overschrijd?
Wanneer je de bonus voor 100% hebt opgebruikt (sms, nationale data of dataroaming), word je er via sms van op de hoogte gebracht. Als je sms’en blijft versturen of data blijft verbruiken, begin je het resterende krediet op je kaart te verbruiken volgens de opgegeven prijzen:
Nationale sms’en naar alle netwerken: € 0,12
Surf Mobile (België en 28 Europese landen): € 0,50/MB (gefactureerd per schijf van 10 KB)
Amerika bv staat er meende ik niet tussen; dat zal waarschijnlijk extreem duur zijn dan, mss 13-20euro voor 1MB ofzo.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 12:22
door proximusboyke
je kan ook terug herlade hé dan krijg je opnieuw he bonus
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 12:58
door theduvelking
Maar dat was de vraag niet.
De vraag was wat de gevolgen zijn dan ...
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 13:18
door UBremoved_3729
De 'trouwe ' klanten blijven hier weer totaal in de kou staan . Ikzelf ben al meer dan 10 jaar proximus klant , aangezien ik nog tot 2013 vast zit aan een mtv generation abonnement kan ik niet overschakelen naar de generation connect formule zonder het betalen van een grote opzegvergoeding . terwijl ik wel van plan ben om gewoon bij proximus te blijven . Dit is nu echt niet een goede commerciële zet van hun . Ik vind dit zeer spijtig .
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 13:19
door Lord Utopia
Dat is toch ergens normaal? Had je Mobistar of BASE gehad met abonnement, dan zat je ook vast. Proximus kan dat niet weten dat je nog klant gaat blijven in de toekomst. Alweer een reden waarom ik geen fan ben van abo's.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 13:23
door Marlboro
Lotd uptopia: inderdaan man, het is voor mij ook de laatste keer datk een abo heb/neem, altijd stront dat vast zitten.
Gelukkig kan ik binnen een dikke maand gratis opzeggen. Weliswaar nieuw nummer ook alweer maar da kan me niet schelen.
[
Post made via mobile device ]
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 13:26
door UBremoved_3729
Ik ga er mee akkoord dat je aan je conrtact vastzit bij base en mobistar en dat je je contract moet uitdoen . Maar voor mensen die gewoon bij dezelfde operator willen blijven moet het wisselen naar een andere formule toch gaan vind ik . Ben totaal niet van plan om over te stappen naar een andere operator aangezien ik tevreden ben bij proximus .
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 13:27
door Avenger 2.0
Eigenlijk wel benieuwd wat MV gaat doen met hun MV 2.0.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 13:30
door Serious
fieldoxide schreef:Ik ga er mee akkoord dat je aan je conrtact vastzit bij base en mobistar en dat je je contract moet uitdoen . Maar voor mensen die gewoon bij dezelfde operator willen blijven moet het wisselen naar een andere formule toch gaan vind ik . Ben totaal niet van plan om over te stappen naar een andere operator aangezien ik tevreden ben bij proximus .
Dit kunnen zij nooit weten. Stel, jij verandert nu van een abo naar een prepaid kaart, gratis. Dit kan ook gewoon een slimme zet zijn van jouw om gratis opzegging te hebben en erna meteen over te stappen naar een andere provider.. Vind het maar logisch.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 13:33
door BasicQ
Dat ze dan met iets vergelijkbaar komen in abbo vorm. Als je dit ziet is die 10 eur die ik betaal voor 250mb gewoon absurd.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 13:36
door LPS
Het is idd absurd om je voor 24 maanden (2 jaar!) te binden terwijl je weet dat de kans echt héél groot is dat je een beter aanbod gaat tegenkomen binnen die twee jaar waarvoor het enorm moeilijk zal zijn om onder je contract uit te geraken... Het is wel idd spijtig dat ze niet aan hun bestaande klanten denken, maar commercieel gezien willen ze uiteraard Mobistar, BASE (vooral MV) nu pijn doen.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 13:41
door proximusboyke
Maar als je abo aangaat heb je ook een promo gekregen.
ensen die nu online ene my 15 nemen hebben in princiepe 24 maand 50% korting.
maw 12 van de 24 maanden moet je niet betalen.
Je kan het niet al willen hé.
Het zijn geen ocmws hé
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 13:43
door UBremoved_3729
Hopelijk komt deze formule dan binnenkort in 1 of andere abonnement vorm . of worden de formules voor internet via smartphone of gsm goedkoper .
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 14:05
door wied
shame on you... en daarmee bedoel ik al die brave knaapjes die snel opdraven als de meester roept! Mijn MV data sim blijft onaangeroerd bestaan.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 14:11
door krisken
En waarom moeten wij ons schamen?????
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 14:13
door LPS
Waarom moet iemand zich schamen als die persoon voor een ander product kiest op basis van eigen argumenten? Daar kan jij toch niks op tegen hebben, toch niet iedereen zijn situatie is hetzelfde als die van jou? Het is niet omdat jij voor jezelf de afweging hebt gemaakt en eruit besloten hebt om te blijven bij MV dat andere mensen in een andere situatie met andere argumenten een andere beslissing nemen en zich daarvoor zouden moeten schamen?
Je kan dat spijtig vinden als MV-communityaanhanger, maar... schamen: dat gaat iets te ver imo.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 14:14
door philippe_d
Ik heb nog wat info gekregen van Belgacom, die interessant kan zijn:
- Er is wat verwarring omtrent iets wat op de website stond. Blijkbaar dachten sommige mensen dat het aanbod slechts geldig was voor de eerste 3 herlaadbeurten. Dit is dus duidelijk niet het geval. Per herlaadbeurt krijgt de klant 3 ‘buitengewone’ bonussen:
- 2 GB om te surfen in België
- 2000 SMS’en om te sturen naar eender welk netwerk in België (vanuit België)
- 10MB roaming data, opspaarbaar tot max 100MB (in 28 Europese landen)
- Bestaande Proximus klanten kunnen weldegelijk overstappen naar Generation Connect
- Onze call center operatoren zijn hierover normaalgesproken geïnformeerd
- Klanten die een abonnement hebben en dit willen stopzetten moeten dit doen volgens de voorwaarden in het contract. Als de einddatum van het contract nog niet bereikt is, hoort hier normaal een verbrekingsvergoeding bij. Deze klanten kunnen voor de exacte voorwaarden het best contact opnemen met de klantendienst (6000 bellen)
- Prepaid klanten kunnen ook overschakelen door de klantendienst te contacteren
[kleurtje geveven om beter op te vallen tussen alle posts hier]
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 14:18
door krismeeus
al iemand geprobeerd om prepaid over te schakelen zoals Philippe zegt??
laat maar weten aub
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 14:18
door Marlboro
LPS; was mijn post nu duidelijk voor u? Over die 0.50cent per 1MB? In den buitenland ook en belgie?
wied; waarom zou ik mij moeten schamen? Ik ben naar mv gegaan als een van de eersten ongeveer; leuk aanbod toen, helaas had ik teveel data panne, smsen die af en toe 30min later toekwamen enz...dat liep de spuigaten uit en toen al ben ik naar proximus gegaan wat ik toen jammer vond wel maar ik had geen andere keuze.
Nu proximus met dit afkomt heb ik geen seconde getwijfelt om over te schakelen.
Waarom proximus; meer 3G, hogere 3G snelheden, heel het netwerk staat klaar voor 4G, leuk ze een goed prepaid systeem aanbieden nu met generation connect. Ze hebben een stabieler netwerk dan base.Ze liggen zelden plat met hun data of andere.....
Ik heb nu zoals ik hier al heb gepost 40 euro per maand voor 1.5GB en 60belmin (onbeperkt sms). Nu voor de helft van de prijs 2GB en 80belminuten, je zou voor minder overschakelen naar generation connect. Dat het een markerting stunt is raakt mijn kouwe kleren niet.
Krismeeuw; LPS heeft hier gepost deze een prepaid kaartje meteen kunnen overzetten heeft naar een generation connect

.
timofp; schaft u gewoon een nieuwe nr aan dan? Zoals mij? Ik persoonlijk vind da nie erg, vanaf ik mij nieuw nr heb dan stuur ik dat naar al mijn maten en klaar is kees

. En dan nadien vanaf je kan zeg je gratis je abo op.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 14:19
door UBremoved_3729
Philippe , bedankt voor de zeer duidelijke uitleg . Ik ga straks eens naar de klantendienst bellen om te vragen wat de verbrekingsvergoeding is . Maar ik blijf het wel zeer spijtig vinden dat bestaande klanten toch deze vergoeding gaan moeten betalen om naar deze formule over te schakelen .
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 14:20
door timofp
philippe_d schreef:Ik heb nog wat info gekregen van Belgacom, die interessant kan zijn:
[*]Klanten die een abonnement hebben en dit willen stopzetten moeten dit doen volgens de voorwaarden in het contract. Als de einddatum van het contract nog niet bereikt is, hoort hier normaal een verbrekingsvergoeding bij. Deze klanten kunnen voor de exacte voorwaarden het best contact opnemen met de klantendienst (6000 bellen)
[*]Prepaid klanten kunnen ook overschakelen door de klantendienst te contacteren[/list][/list]
Juist gebeld, maar mag nog steeds niet overschakelen vanaf een proximus abbo
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 14:24
door xenne
krismeeus schreef:al iemand geprobeerd om prepaid over te schakelen zoals Philippe zegt??
laat maar weten aub
er staan reeds ervaringen van dergelijke overstappen, eens in dit topic bladeren... gaat blijkbaar probleemloos
Re: Generation Connect
Geplaatst: 08 dec 2011, 14:25
door LPS
Jep, Krismeeus (en Marlboro): ik kan bevestigen dat het gelukt is: 6000 bellen en laten activeren (was zelfs op een PostMobile).
@marlboro: ik had het in die post over de overige roamingtarieven, nl bellen - sms - data buiten de 28 EUlanden, daar kan ik niets over vinden (waar devestator iets over vraagt)
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40#p408329
@timofp: ik heb ook een keer moeten terugbellen tot ik een fatsoenlijk-ingelichte medewerker aan de lijn kreeg die me deftig kon helpen. Mss nog eens proberen?