Pagina 4 van 27
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 16 nov 2011, 08:32
door krisken
Welk telefoonnummer heeft u toegewezen gekregen (ttz om eens te kijken in welk telefoonblok ze vallen

). Enkel jouw zonenummer en de 2 daaropvolgende cijfers zijn genoeg hoor, eventueel per PM

Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 16 nov 2011, 08:49
door NielsH
011 voor zone Hasselt.
Volgend cijfer: 94
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 16 nov 2011, 10:14
door raf1
NielsH schreef:Wat weet ik nog niet:
* zal mijn bbox2 na een paar dagen moeten gereboot worden omdat het geheel niet meer blijkt te werken (zoals aangegeven in een aantal posts)?
Ik heb nog geen eindoordeel, maar ik heb wel al eens last gehad met de 36u-disconnect van de Sagem 3464. Daarna gaf hij een "error" bij de registratiestatus van de telefoonlijn en heb ik een reboot gedaan. Vermoed wel dat die "error" vanzelf ook weggaat, maar ondertussen ben je wel onbereikbaar.
NielsH schreef:
* iets waar ik naar gezocht heb, maar niet gevonden: het geheel werkt niet met abonnement, maar is maandelijks stop te zetten. Wel onduidelijk hoe je mijn forfait en mobiel ding stopzetten kan. Dat heb ik op de site van OVH nog niet gevonden.
Soms moet je je Frans wat heropfrissen om alles te begrijpen, maar ik heb de optie gevonden in de OVH-manager:
Upgraden of downgraden van je abonnement/opties: Navigation --> Offre --> Changer d'offre (
http://guides.ovh.com/TelFaqChangementOffre)
Opzeggen van je volledige abonnement: Navigation --> Offre --> Résiliation de la ligne
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 16 nov 2011, 13:40
door NielsH
Bedankt raf1, heb het nu ook gevonden.
Ik ga eens kijken hoeveel gsm-verkeer ik heb. Vermoed niet al teveel en dan is het wel een reden om die bundel op te zeggen...
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 17 nov 2011, 17:13
door raf1
Ik heb daarnet mijn OVH-telefoonnummer eens ingevoerd op
http://www.1299.be/ en het is nu wel bekend. Een aantal dagen geleden was het nog onbekend.
Hopelijk betekent dit dat de NPA (Number Portability Association) en OVH nu volledig klaar zijn voor de lancering van Belgische nummeroverdracht.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 28 nov 2011, 11:22
door xming
Nummer overdracht is voorzien vanaf 16 december,
La portabilité des numéros Belges est prévue pour le 16 Décembre.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 28 nov 2011, 16:37
door NielsH
Misschien ook nog even wat toevoegen:
heb dus een week of 2 OVH.
Al 1 keer moeten mijn bbox rebooten omdat het ding niet meer werkte. Ondertussen dag of 5 zonder problemen aan het werken.
In de gaten houden...
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 28 nov 2011, 17:06
door philippe_d
Als je hetzelfde probleem hebt zoals
hier beschreven (WeePee + BBox) dan zal je de modem om de 96 uur moeten rebooten.
Het werkt blijkbaar goed tot de PPPoE sessie vervalt (96u disconnect).
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 13 dec 2011, 21:55
door ubremoved_15739
philippe_d schreef:eternum schreef:Dan de 100. Wel ook hier enkel eens laten overgaan: dat werkt.
Dan de 101 (politie). Ook hier enkel eens laten overgaan: dat werkt.
Ik zou hiermee oppassen. Onnodige oproepen naar hulpdiensten kunnen zwaar beboet worden. En altijd beter de oproep te beantwoorden dan gewoon in te haken: dat bespaart de hulpdiensten onnodig zoekwerk.
eternum schreef:Direct hierop ontvang ik een telefoontje van een nummer uit mijn telefoonzone: "Hallo, met de politie. U had ons daarnet gebeld?" Ze weten dus waar ik zit....
Ik geloof dat ik nogal wat geluk gehad heb ......
Afin, ze weten dus ook wel degelijk waar je zit.
350 mensen gedagvaard voor bellen noodnummer.
In de periode 2008-2010 hebben de parketten 2.596 zaken geopend wegens nodeloze oproepen naar het noodnummer 100. Op 10 januari 2011 waren 350 van deze zaken (13,48 procent) correctioneel gedagvaard.
In 259 zaken waar al een vonnis werd uitgesproken, waren 175 verdachten veroordeeld en 13 vrijgesproken. Dat blijkt uit het antwoord van voormalig justitieminister Stefaan De Clerck op een schriftelijke vraag van Sabien Lahaye-Battheu (Open Vld).
In 2008 liepen bij de hulpcentra in ons land 2,24 miljoen noodoproepen binnen en in 2009 2,25 miljoen. Volgens Lahaye-Battheu gaat het in 1 geval op 4 om "een spookoproep" die per ongeluk, zonder reden of als grap werden gevormd.
Van de 2.596 vervolgingen om die reden was op 10/1/2011 70,65 procent geseponeerd. In iets meer dan de helft van de gevallen gebeurde dit omwille van opportuniteitsmotieven (andere prioriteiten, wanhouding strafvordering versus maatschappelijke verstoring) en in 4 gevallen op 10 omwille van een technisch motief (geen misdrijf, onvoldoende bewijs).
Bron:
De Standaard
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 13 dec 2011, 22:26
door VOiD
Dus van de 4,5 miljoen oproepen waren er 1/4 niet terecht. Daarvan zijn er 2,596 vervolgd waarvan 70% geseponeerd. Dus voor 0,07% van de oproepen wordt door het parket een zaak geopend waarvan 10% gedagvaard wordt (0,007%). Buiten het feit of een oproep om te testen of de hulpdiensten wel bereikbaar zijn beschouwd wordt als een 'onterechte' oproep heb je inderdaad wel serieus geluk gehad

Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 13 dec 2011, 22:55
door ubremoved_15739
Correct.

Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 16 dec 2011, 16:45
door mgo72
Heb hier ook een nummer besteld. Snelle levering en goedkeuring van het bedrijf !
Bellen vaste nummers is redelijk ok met Iphone en CX3Phone ( free version)
Mobiel is het wat minder.
Welke is de beste SIP-phone voor Iphone. Welke betalende zou beter kunnen zijn en waarom?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 18 dec 2011, 23:01
door satsurfer
3CX werkt perfect op de PC, helaas op android crashte die constant....
Csipsimple is er helaas enkel voor android....
zelf géén ervaring met Iphone of andere dure speeltjes van Apple
efkes googlen
http://www.voipvoip.com/iphone/
aanrader:
http://itunes.apple.com/us/app/id373968636?mt=8
http://itunes.apple.com/us/app/groundwi ... 03081?mt=8
http://www.voip-sol.com/iphone-voip-app ... or-iphone/
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 19 dec 2011, 19:25
door Ken
Het loopt toch niet helemaal goed met die VoIP bij OVH, alleszins in Frankrijk zelf... Op de mailing list massaal klachten van gebruikers. Zo te zien wel grootverbruikers (kmo's en grotere bedrijven). Ze gebruiken dedicated DSL lijnen ervoor en er zijn veel disconnects van de SIP phones & client software. Zowel op OVH DSL lijnen als Orange (SFR).
Zijn er hier ook klachten of helemaal niet?
Gezien ikzelf m'n lijn momenteel totaal niet gebruik weet 'k 't niet meer

Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 19 dec 2011, 19:48
door NielsH
Enige klacht die ik heb is bij de facturatie.
Je betaalt voor één maand... Je krijgt eigenlijk tegen de helft van de periode van 30 dagen een herinnering dat je zeker niet mag vergeten te betalen voor dat je bundel van 20 afgelopen is.
Ik vul mijn "rekening" bij OVH aan en krijg prompt een mail dat mijn betaling goed aangekomen is en de bundel opnieuw gestart is. Ging over zeer klein bedrag en niet de tijd noch de zin om erachteraan te gaan, maar ik hou het nu wel in de gaten...
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 07 jan 2012, 17:41
door ubremoved_15739
De mogelijkheid om Belgische telefoonnummers te porteren naar OVH zal allicht tussen 6 en 20 januari 2012 in werking te treden.
Bron en
Portabilité numéros belges.
Ook goed om te weten.
Le "problème" actuel étant la procédure utilisée par le CRDC, reposant sur un système ne tournant que sur IE6 (et ses bugs), et dont chaque question/action prend plusieurs jours à obtenir une réponse...
Bron.
Maar intussen blijkbaar opgelost.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 16 jan 2012, 15:12
door proz
Enige klacht die ik heb is bij de facturatie.
Inderdaad, OVH gebruikt een zeer verwarrend systeem van factureren. Je kan best gewoon naar de historiek van de facturatie nakijken en zien of het saldo op je OVH-compte nog klopt.
Een tweede punt van kritiek is dat gesprekken die binnen het forfait vallen maar langer duren dan 1 uur blijkbaar wel worden aangerekend. Iemand daar ook ervaring mee?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 16 jan 2012, 15:17
door 2Flip
* : Vers 99 numéros différents maximum par mois.
Dans la limite de 60 minutes de communication par appel, au-delà facturation à la seconde (voir les tarifs).
Gesprekken worden inderdaad aangerekend na 60min. Dit is dus geen fout

Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 16 jan 2012, 19:38
door philippe_d
proz schreef: Een tweede punt van kritiek is dat gesprekken die binnen het forfait vallen maar langer duren dan 1 uur blijkbaar wel worden aangerekend. Iemand daar ook ervaring mee?
Kritiek? Misschien de
allereerste post in deze topic eens herlezen ?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 18 jan 2012, 20:24
door cb-dude
ik heb me gisteren ook geregistreerd, voor het lichtste pakketje met een lokaal nummer, echter nog niks van gehoord ...
ik hou jullie verder zeker op de hoogte
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 19 jan 2012, 19:49
door cb-dude
Zonet alle gegevens ontvangen.
Eergisteren geregistreerd, vandaag de vraag gehad voor bewijs van identiteit + akte van de onderneming. Dit deze namiddag doorgestuurd en nummer is per direct geactiveerd.
zonet in X-lite getest en werkt perfect.
de nummer reeks voor de 056 zone is 056 94 1X XX
nu nog activeren in asterisk en we zijn weg

VoIP nummer OVH
Geplaatst: 19 jan 2012, 22:04
door krisken
Er zullen hier wel mensen zitten die inmiddels bij OVH VoIP telefonie hebben afgenomen en die geen nummerportering hebben aangevraagd maar een volledig nieuw nummer hebben genomen.
Kan iemand mij eens de eerste 5 cijfers van zijn telefoonnummer laten weten? Dus zonenummer en het eerstvolgende "blok" (laatste 4 cijfers heb ik niet nodig)? Gewoon om bij BIPT op te zoeken onder welke naam ze registreren of gebruik maken van een derde partij.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 19 jan 2012, 22:13
door Tomsworld
@krisken nummerportering is nog geen eta voor, ze schieten maar heel moeizaam op met de validatie van de procedures.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 19 jan 2012, 22:14
door krisken
011 en 056 zone heb ik inmiddels reeds...maar benieuwd ivm 09 zone
//edit : gevonden :
http://www.bipt.be/nl/161/ShowDoc/504/D ... _-_Nl.aspx helaas staat OVH er nergens goed op.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 19 jan 2012, 22:59
door pussyfooter
@Krisken:
03 386
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 20 jan 2012, 00:03
door ubremoved_15739
eternum schreef:De mogelijkheid om Belgische telefoonnummers te porteren naar OVH zal allicht tussen 6 en 20 januari 2012 in werking te treden.
[snip]
Een planning op zijn Frans...
Bron:
Roadmap van OVH, versie 11/01/2012
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 20 jan 2012, 02:18
door Ken
eternum schreef:Een planning op zijn Frans...
Eerder dankzij een log en oud Belgisch systeem

Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 21 jan 2012, 19:53
door proz
* : Vers 99 numéros différents maximum par mois. Dans la limite de 60 minutes de communication par appel, au-delà facturation à la seconde (voir les tarifs). Gesprekken worden inderdaad aangerekend na 60min.
2Flip & phillippe_d, jullie hebben gelijk.
Wat zou de achterliggende reden voor die 60 minutenregel?
Er zullen hier wel mensen zitten die inmiddels bij OVH VoIP telefonie hebben afgenomen en die geen nummerportering hebben aangevraagd maar een volledig nieuw nummer hebben genomen.
Nieuw nummer zit sowieso in abo. De mensen met nummerportering gebruiken het nieuwe nummer gewoonweg niet.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 21 jan 2012, 20:33
door Goztow
60 minutenregel is om te vermijden dat je hem als babyfoon gaat gebruiken (no kidding).
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 21 jan 2012, 20:45
door VOiD
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 22 jan 2012, 20:35
door silencer
eternum schreef:Jep, die zijn precies goed bezig.
Ook noodnummers kan je bellen (in tegenstelling tot vb WeePee).
En nog 21 diensten die ik niet allemaal gelezen heb (fax, antwoordapparaat, blokkeren anonieme oproepen, doorschakelen, ...)
Werkt dit goed ?
Zou een nr overdracht overwegen.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 22 jan 2012, 22:05
door raf1
Ik gebruik OVH-telefonie nu sinds november en ik ben over het algemeen zeer tevreden. Gesprekken verlopen probleemloos en geluidskwaliteit is zeer goed. Vooral het webbased administratiepaneel is echt een enorm voordeel ten opzichte van klassieke telefonie. Alle beschikbare opties zijn realtime configureerbaar en je telefoonlijn en belforfaits zijn gemakkelijk aan te passen of op te zeggen.
Een aantal zaken zijn echter nog niet in orde:
- Belgische verkorte nummers, bijvoorbeeld 1207 of 1700 zijn dus niet bereikbaar
- Belgische nummeroverdracht, reeds drie maanden uitgesteld en nog steeds niet zeker dat lanceerdatum 3 februari wordt gehaald
- Belgisch dialplan niet geïmplementeerd op serverniveau, dus mogelijks een trage call setup als je ATA geen dialplan ondersteunt.
Het blijkt dus duidelijk dat dit een Franse operator is die z'n eerste stapjes op de Belgische markt zet. De support verloopt bij voorkeur in het Frans, ideaal dus om je Frans nog eens herop te frissen. Ik heb bovenstaande problemen reeds gemeld en kreeg altijd vlot antwoord. Maar de oplossing van deze tekortkomingen is blijkbaar een ander paar mouwen aangezien OVH vaak afhankelijk is van de snelheid waarmee Belgacom en andere operatoren deze zaken opvolgen...
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 23 jan 2012, 01:45
door krisken
Tip als je belt met een ATA : # achter nummer zetten
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 23 jan 2012, 17:47
door ubremoved_15739
silencer schreef:eternum schreef:Jep, die zijn precies goed bezig.
Ook noodnummers kan je bellen (in tegenstelling tot vb WeePee).
En nog 21 diensten die ik niet allemaal gelezen heb (fax, antwoordapparaat, blokkeren anonieme oproepen, doorschakelen, ...)
Werkt dit goed ?
Zou een nr overdracht overwegen.
Van wat ik tot op heden getest heb, werkt dit inderdaad goed. Telefoon, fax, antwoordapparaat, blokkeren anonieme oproepen, doorschakelen, ... (Zie tevens opmerkingen van raf1)
Facturatie is tevens heel netjes (bij mij verloopt dit via credit kaart). Met uiteraard alle gespreksdetails zodat je alles perfect kan volgen.
Zelfs indien je VoIP telefoontoestel niet bereikbaar is krijg je een e-mail. (Mijn power adapter op het basisstation had blijkbaar de geest geven ...)
Van zodra de nummeroverdraagbaarheid beschikbaar is, willen kennissen ASAP hun Telenet nummer naar OVH gaan overdragen.
In totaal (telefonie en internet ) zouden ze dan gemakkelijk een 500 a 600 euro per jaar besparen ...
Ik ben benieuwd of er iemand bij het porteren van het nummer stokken in de wielen gaat steken.

Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 23 jan 2012, 20:41
door VOiD
Hier ook wel best tevreden.
Minpunten die ik zie:
- Je kan niet je eigen CLIP meesturen (zoals Betamax clonen)
- Ze durven nogal wel eens interventies doen waardoor je 's morgens eens een reset moet uitvoeren
- Hun roadmap heeft veel weg van een Belgische regeringsvorming

- Trunking aanbod niet bruikbaar in Belgie
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 23 jan 2012, 21:03
door satsurfer
eternum schreef:Van zodra de nummeroverdraagbaarheid beschikbaar is, willen kennissen ASAP hun Telenet nummer naar OVH gaan overdragen.
In totaal (telefonie en internet ) zouden ze dan gemakkelijk een 500 a 600 euro per jaar besparen ...
is dat niet wat overdreven?
Je betaalt 5 €/maand extra bij Telenet voor gratis naar ALLE vaste nr's te bellen na 16 u. + 1000 belminuten naar gsm. na 16 u.
Bij mijn weten is er nog geen 1 voip operator die dit kan evenaren, misschien in de nabije toekomst wel, maar ik betwijfel.
OVH: 1,2 €/maand, daar zijn je gesprekken naar mobiele nr.'s nog niet bijgeteld...
enige grote voordeel met DID nr. is CLIP/CNIP gratis + nomadisch gebruik,....misschien zie ik andere voordelen over het hoofd...
http://telenet.be/1115/nl/thuis/shakes/ ... igitale-tv
fibernet shake: 50 €/maand (internet + televisie)
http://telenet.be/1113/nl/thuis/shakes/ ... -telefonie
fibernet shake: 55 €/maand (internet + televisie + telefonie)
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 23 jan 2012, 21:22
door VOiD
@eternum
Ik ben ook wel geinteresseerd in het belgedrag van je kenissen. Hoeveel bellen die dan wel niet om zo'n besparing te realiseren ?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 23 jan 2012, 23:40
door ubremoved_15739
satsurfer schreef:eternum schreef:Van zodra de nummeroverdraagbaarheid beschikbaar is, willen kennissen ASAP hun Telenet nummer naar OVH gaan overdragen.
In totaal (telefonie en internet ) zouden ze dan gemakkelijk een 500 a 600 euro per jaar besparen ...
is dat niet wat overdreven?
Neen.
Op dit ogenblik betalen ze bij Telenet gemiddeld iets rond de
90 euro per maand voor telefonie
en internet (7 à 9 GB per maand verbruik).
De genomen opties en gesprekken (ook in de piekuren) inclusief.
Onder aan de streep dus.
Wat is voldoende voor hen:
- Telenet Basic internet (24.95 euro) of Belgacom Internet Start (24.95 euro), bij deze laatste wel de VDSL2 variant liefst (mocht het nodig zijn);
- Voor gesprekken naar de vaste lijn en de nooddiensten: bij OVH 1.18 euro /maand (Ligne SIP Individuelle);
- Voor mobiele gesprekken: Megavoip of Jumblo (of konsoorten) met een geschat verbruik van max 3 à 5 euro per maand afgaand op hun verbruik bij Telenet;
- Samen ongeveer dus iets rond de 30 euro per maand.
Het
verschil is dan iets in de buurt van een
60 euro per maand. Eén derde dus ongeveer ...
Take or give a few.
Voorlopig zal het internet van Telenet blijven. Doch dit zou nog kunnen veranderen. En dit net omwille van het nieuwe VoIP gebruik.
Met Wireshark, heb ik reeds aanmerkelijke kwalitatieve verschillen vastgesteld tussen VoIP gesprekken op een Telenet lijn en een VDSL2 lijn. Gelet op de door Telenet gehanteerde overboekingsfactor en traffic shapping hoeft dit niet te verbazen natuurlijk. Daar ter plaatse heb ik zulke metingen nog niet gedaan. Doch mocht het zijn dat de VoIP gesprekskwaliteit op de Telenet lijn niet voldoet dan zal deze Telenet lijn vervangen worden door een Belgacom VDSL2 lijn.
In feite was het een vrij geanimeerd gesprek tussen een pro-Telenet klant (het snelste, maar een
beetje meer hier en een
beetje meer daar, met nog enkele kleine beperkingen, etc.) en een iets meer exotische telecom gebruiker

.
Totdat we ons daadwerkelijke gebruik en bijhorende rekeningen open en bloot naast elkaar hebben gelegd...
Uiteindelijk zal het voor hen neerkomen op een verlaging van de internet formule en overstappen op VoIP. (Telenet heeft bovendien geen shake meer voor enkel internet en telefonie. Ze betalen nu zelfs voor een TV, internet, telefonie shake. Alhoewel ze geen TV hebben.)
Hierbij dient toch ook nog te worden opgemerkt dat de functionaliteiten die OVH met hun VoIP product voor de consumenten markt aanbiedt toch ook nog enkele extra, daadwerkelijk nuttige, items bevat. En dit inbegrepen in het maandelijks bedrag van 1.18 euro: een fax, blokkeren anonieme oproepen, volledige historiek belgedrag, ken
al je bellers, ...
Afin, men kan ze
hier allemaal nalezen. In 't frans. Évidemment...
Nu ben ik nog wel iets vergeten: een VoIP telefoon.
Doch
75 euro plus transport zal er wel af kunnen zeker?

Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 23 jan 2012, 23:43
door proz
+ geen jaarlijkse kabelkosten meer
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 23 jan 2012, 23:47
door ubremoved_15739
Ik dacht niet dat ze deze kabelkost moeten betalen omdat ze geen TV hebben.
Maar ze betalen wel voor de triple shake (wegens geen "internet + telefonie only" shake).