Pagina 4 van 4
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 10 jun 2025, 15:02
door gvo7
Jullie ook deze melding van Hey ontvangen via mail?
Zoals afgesproken krijg je een tegoed van 34,00 euro. Dit bedrag wordt rechtstreeks afgehouden van je volgende factuur.
Kwestie van weer met een schone lei te beginnen.
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 10 jun 2025, 16:18
door splinterbyte
Een spontane tegemoetkoming, da's ook de eerste keer?
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 10 jun 2025, 16:39
door Patje
Hier niets ontvangen, normaal moet ik nu ongeveer mijn factuur krijgen op de 10de 11 vd maand.
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 10 jun 2025, 17:03
door gvo7
Inderdaad spontaan. Ik had een dossier laten loggen voor dit probleem. Maar nooit melding gekregen dat dossier afgesloten was, ook geen tegemoetkoming gevraagd.
We zullen eind deze maand zien of ze die 34 euro echt gaan in mindering brengen van het totaal.
Propere geste indien dit zo zou zijn.
hey! internet smallband
Geplaatst: 10 jun 2025, 18:04
door buthead
Wie weet hier ook dit probleem vooral in piekuren problemen maar is TN netwerk zelf

Zie andere post van trage upload tn
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 11 jun 2025, 09:43
door FrederikVDN
gvo7 schreef: 1 maand geleden
Jullie ook deze melding van Hey ontvangen via mail?
Zoals afgesproken krijg je een tegoed van 34,00 euro. Dit bedrag wordt rechtstreeks afgehouden van je volgende factuur.
Kwestie van weer met een schone lei te beginnen.
Ik had klacht ingedient bij de onbudsman..
En ik kreeg dit:
Brussel, 10/06/2025
Betreft : Mededeling standpunt operator(s)
Geachte heer xxxxxxx,
Het bedrijf heeft mij zijn standpunt medegedeeld in het kader van uw dossier. Mag ik u vragen hiervan kennis te
nemen ?
Standpunt van Orange:
De heer xxxxxxxx contacteerde de Ombudsdienst voor Telecommunicatie betreffende zijn vaste
Orange internetaansluiting.
De vaste internetdienst vertraagde elke dag vanaf 17u. terwijl de klant de inbegrepen bundel (Fair use
policy) niet had opgebruikt.
Nadat onze techniekers hiervan op de hoogte waren, onderzochten zij dit probleem samen met de
kabeloperator.
Zij stelden vast dat, omwille van een technisch probleem, onze klanten elke dag vanaf 17u verkeerdelijk op
een vertraagde snelheid geplaatst werden.
De kabeloperator heeft dit probleem opgelost sinds vorige week.
Wij wensen onze excuses aan te bieden aan de heer xxxxxxxx voor de hinder die hij hierdoor
ondervond.
De heer xxxxxxxx ontvangt, uit commerciële overwegingen, een korting van 65 euro op zijn
volgende factuur. Dit bedrag komt overeen met de maandelijkse internetabonnementskost.
Ik veronderstel dat dit standpunt voldoet aan uw verwachtingen en dat uw klacht op basis hiervan kan worden
afgesloten.
Zonder tegenbericht voor 20/06/2025 zal ik uw klacht afsluiten met een minnelijke schikking.
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 11 jun 2025, 09:51
door gvo7
Ook ik had de ombudsman gecontracteerd maar nog geen reactie mogen ontvangen (buiten het dossiernummer wat ze hadden aangemaakt).
Gezien ik Hey heb (en dus een goedkoper abo) zal verklaren waarom ze deze 34 euro in mindering gaan brengen
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 11 jun 2025, 14:42
door splinterbyte
Werkt de teller bij jullie al terug?
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 11 jun 2025, 15:06
door Steven_09
Bij mij werkt de (hey) teller voor vast internet in elk geval nog altijd niet. Ik ben nu wel benieuwd of het bij de mensen die een dossier geopend hadden, nu een werkende teller hebben? Voor hetzelfde geld hebben ze gewoon alle caps er tijdelijk af gehaald, tot ze de echte oorzaak opgelost krijgen.
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 11 jun 2025, 16:54
door TheCeet
Hier geen smallband issues gehad.
Wel teller die niet meer werkt.
Dossier staat nu 2 weken open zonder nieuws
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 11 jun 2025, 17:13
door Patje
Heb vandaag gewoon mijn normale factuur ontvangen .
Ps : De teller werkt hier sinds een maand of twee.
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 11 jun 2025, 18:24
door gvo7
splinterbyte schreef: 1 maand geleden
Werkt de teller bij jullie al terug?
Teller heeft nog nooit gewerkt bij mij, nu ook nog steeds niet.
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 11 jun 2025, 19:35
door Fluppeke
Teller heeft nier nooit gewerkt , nu ook niet.
Probleem is opgelost door wyre , ik veronderstel dan maar dat de oorzaak dus ook bij hen zal liggen. Lijkt me ook logischer wyre werkt met zijn eigen data en niet afhankelijk wil zijn van orange.
Zou orange dan zelf ook een compensatie hebben gekregen van wyre?
Een van de hoofdtaken van een operator lijkt mij toegang verlenen tot het netwerk op een ' niet discriminerende wijze ' ..nochtans waren de problemen enkel voor orange klanten en niet bij Base of Telenet...
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 16 jun 2025, 11:10
door TheCeet
Via de chat beweerd Hey! dat de tellers bij vast internet niet meer werken. Enkel nog bij de mobiele abonnementen.
Bizar, ik heb naar meer uitleg gevraagd. Lijkt me toch een basis iets om je verbruik op te volgen ivm de FUP die er is.
Zijn er hier nog met vast internet waar de teller wel werkt?
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 16 jun 2025, 11:28
door streulma
Ik had enkel internet bij Hey en bij mij werkte de teller.
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 16 jun 2025, 14:24
door splinterbyte
Bij mij is die teller nog steeds gestopt op 26/05, dus nu moet ik weer zelf mijn verbruik bijhouden om niet op die smallband te geraken.
Als ze de teller afschaffen mogen ze dat van mij ook ineens met die FUP doen...
Added in 1 hour 10 minutes 52 seconds:
Heb voor mijn teller eens gebeld naar Hey (doorverbonden naar dienst klantenzone); ze hebben een dossier aangemaakt en zou binnen 4 dagen iets moeten horen, anders terugbellen...
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 16 jun 2025, 17:11
door gvo7
Vandaag ook reactie mogen ontvangen van de ombudsman:
Standpunt van Telenet Group:
Conclusie: Telenet raadt xxx aan om bij Orange verder te informeren aangezien hij door Orange
op smallband werd gezet.
xxx liet weten dat hij sinds enkele dagen op smallband wordt gezet.
Bij verder nazicht van het dossier zie ik dat xxx geen internetverbinding heeft bij Telenet.
Telenet kan niets nakijken waarom meneer op smallband wordt gezet.
Ik heb intern geïnfomeerd bij de achterliggende dienst: het is Orange zelf dat dan verder bij Telenet
navraag moet doen als er een algemeen probleem zou zijn.
Standpunt van Hey !:
De heer xxx contacteerde de Ombudsdienst voor Telecommunicatie betreffende zijn vaste Hey!Telecom
internetaansluiting.
De vaste internetdienst vertraagde elke dag vanaf 17u.
Nadat onze techniekers hiervan op de hoogte waren, onderzochten zij dit probleem samen met de
kabeloperator.
Zij stelden vast dat, omwille van een technisch probleem, de internetdienst van de heer xxx elke dag
vanaf 17u verkeerdelijk op een vertraagde snelheid geplaatst werden.
De kabeloperator heeft dit probleem opgelost sinds vorige week.
Wij wensen onze excuses aan te bieden aan de heer xxx voor de hinder die hij hierdoor ondervond.
De heer xxx ontvangt, uit commerciële overwegingen, een korting van 34 euro op zijn volgende factuur.
Dit bedrag komt overeen met de maandelijkse internetabonnementskost.
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 18 jun 2025, 22:13
door TheCeet
Net ontdekt hoe ik toch verbruik terug kan opvolgen.
App (iOS) > foutmelding teller.
Homepage webbrowser 'my Hey' > error, maar wanneer ik naar tabblad 'mijn producten' > "Mijn verbruiksgegevens bekijken" klik, dan zie ik daar wel verbruik staan.
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 18 jun 2025, 22:30
door gvo7
Inderdaad, hier werkte dat ook. Bedankt voor de tip @TheCeet
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 18 jun 2025, 23:02
door splinterbyte
En wat zegt de 'Laatste update :' daar bij jullie?
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 18 jun 2025, 23:28
door WielerArchieven
@splinterbyte als ik dat nu controleer dan wordt als laatste update 18/06 23:18 getoond.
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 19 jun 2025, 00:20
door gvo7
splinterbyte schreef: 1 maand geleden
En wat zegt de 'Laatste update :' daar bij jullie?
Laatste update : 19/06 00:07
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 19 jun 2025, 13:29
door splinterbyte
Alright dan is die dus niet bij iedereen stuk (zoals bij mij)

Re: hey! internet voor 29 €/maand levenslang
Geplaatst: 19 jun 2025, 19:35
door Joop
Fluppeke schreef: 2 maanden geleden
600GB is nog geen 3TB..
Ik vermoed dat het telenet is die de lijn toeknijpt? Ook bij orange/hey klanten?
Teller van hey heeft nooit gewerkt hier.
Nu met een gemiddeld verbruik van +/-400 GB moet ik me niet veel zorgen maken
Om je dood te lachen, bij EDPnet doe ik up/down totaal elke maand 1-2TB en nog nooit iets gehoord.
Nu is het wel zo dat ik voornamelijk upload doe, voor 2/3e deel.
Toch heb ik nog nooit iets gemerkt van smalband of dat ze me aanschreven.
ISP's die mensen nog op smallband zetten moeten verboden worden, gaat nergens over.
Trouwens ik heb dit al sinds XS4ALL later EVOnet, nooit limieten gehad.
Wie zich nu nog druk maakt over limieten moet dringend van provider wisselen....kom aan, is niet van deze tijd, ze verdienen genoeg, zeker Telenet en Proximus, die pompen alle winsten naar de aandeelhouders.
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 19 jun 2025, 19:40
door streulma
Dat zal hier goed gaan van provider wisselen naar EDPNet als Proximus hier DSL afgesloten heeft en er geen fiber ligt...
Bij ons is er alleen Telenet netwerk monopolie.
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 19 jun 2025, 19:54
door gvo7
Hier hetzelfde probleem. Ik zou graag naar edpnet overschakelen maar die kunnen mij niet aansluiten.
En de verwachte snelheid volgens pxs site toont ook niet veel goeds
Geadverteerde snelheid
tot 100 Mbps download - tot 30 Mbps upload
Maximumsnelheid
7.4 Mbps download - 0.5 Mbps upload
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 19 jun 2025, 20:19
door VossyGamer
Idem hier. Coaxboer is de enige. Jammer.. zou direct Edpnet nemen.
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 19 jun 2025, 20:20
door splinterbyte
Mijn situatie:
EDPnet: 50/10 voor 31,95 euro na een jaar 35,95
Hey....: 150/15 voor 30,1 euro lifetime promo
Dan is de rekening snel gemaakt...
Als je je grote downloads buiten 17:00-0:00 doet of throttled tijdens is er geen probleem.
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 20 jun 2025, 02:10
door buthead
Hier werken de meters in app ook niet , via webbrowser soms weer wel

Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 23 jun 2025, 13:40
door TheCeet
Feedback Hey ivm teller:
"De achterliggende dienst heeft aangegeven dat het normaal is dat er geen teller zichtbaar is, aangezien het internetabonnement onbeperkt is. Mocht je het maandelijkse verbruik willen bekijken, dan kun je dit raadplegen via de gedetailleerde factuur"
Dus ze wimpelen mij af.
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 23 jun 2025, 18:35
door nerph
als het onbeperkt is, waardoor je geen teller nodig hebt, moeten ze niet afkomen met smallband als je 3TB gebruikt tijdens piekuren hé
het is juist voor die reden dat men een teller wilt, om te voorkomen dat ze op smallband belanden...
Re: hey! internet voor 29 €/maand levenslang
Geplaatst: 24 jul 2025, 21:04
door I_Like_Turtles
Steven_09 schreef: 2 maanden geleden
Mijn gokje: in de eerste helft van april is mijn volumemeter van Hey opeens kapot gegaan, er staat nu altijd 'Sorry! We kunnen je verbruik momenteel niet tonen'.
Ik heb dezelfde melding.
Om het verbruik op te halen wordt een call gedaan naar
https://api.heytelecom.be/api/bff/info- ... n/v1/usage
Daarop krijg ik een 403 met response:
Code: Selecteer alles
{"message":"FORBIDDEN_ERROR","description":"The x-msisdn doesn't belong to the account.","code":"40301"}
Ook de call naar
my-benefits geeft een fout.
Die geeft een 404 met response:
Code: Selecteer alles
{"message":"NOT_FOUND","description":"Customer not found.","code":"40401"}
Lijkt dus eerder een probleem met koppelingen van accounts in hun back-office...
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 24 jul 2025, 22:41
door TheCeet
Tuurlijk.
En ze geven dan smoesjes als: “Voor vast internet is er geen verbruiksmeter”
Als je dan x-aantal personen doorgeeft die het wél nog kunnen zien wordt het plots stil
Toegevoegd na 1 minuut 28 seconden:
Via webbrowser kan ik wel zien na een SHIFT + F5
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 24 jul 2025, 22:48
door Patje
Bedoel je niet Ctrl + F5
deze lukt dan wel.
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 25 jul 2025, 13:04
door TheCeet
Soms doet de SHIFT F5 toch iets anders dan den CTRL F5 heb ik indruk.
I_Like_Turtles schreef: 1 week geleden
Steven_09 schreef: 2 maanden geleden
Mijn gokje: in de eerste helft van april is mijn volumemeter van Hey opeens kapot gegaan, er staat nu altijd 'Sorry! We kunnen je verbruik momenteel niet tonen'.
Ik heb dezelfde melding.
Om het verbruik op te halen wordt een call gedaan naar
https://api.heytelecom.be/api/bff/info- ... n/v1/usage
Daarop krijg ik een 403 met response:
Code: Selecteer alles
{"message":"FORBIDDEN_ERROR","description":"The x-msisdn doesn't belong to the account.","code":"40301"}
Ook de call naar
my-benefits geeft een fout.
Die geeft een 404 met response:
Code: Selecteer alles
{"message":"NOT_FOUND","description":"Customer not found.","code":"40401"}
Lijkt dus eerder een probleem met koppelingen van accounts in hun back-office...
Zou het iets uithalen dat dit technisch stuk aangekaart wordt bij Hey? En vooral naar hun technische dienst. Iemand met de juiste kennis dit dit wil proberen?
Ik geraak niet verder dan 1st liner.
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 25 jul 2025, 13:17
door Patje
Wel als ik shift + F5 doe gebeurd er niets bij mij, gebruik ik de Ctrl + F5 dan ververst de pagina en zie ik de juist stand vd volume meter.
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 25 jul 2025, 13:28
door TheCeet
@Patje zal misschien browser afhankelijk verschil zitten?
Ik gebruik Chrome:
https://support.google.com/chrome/answe ... 20%2B%20F5
Re: hey! internet smallband
Geplaatst: 25 jul 2025, 14:16
door michaelbelgium
Kunnen we miss een aparte thread voor de hey dashboard/meter? Dat is off topic
Maar ja, hun back-end trekt op niets. Ik krijg al maanden de error (na overstap naar Digi, heb wel nog internet bij Hey)
"Http failure response for
https://api.heytelecom.be/api/bff/produ ... tinventory: 0 unknown error"
Meter werkte in het begin wel.
Vandaag nog eens bekeken en nu kan ik zelf helemaal niet meer inloggen. "Oops.. something went wrong."