Pagina 4 van 4
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 02 maa 2025, 09:51
door karine
Ik heb inmiddels voor het minste gezever die €1,94 betaald. Mijn buurman is gerechtsdeurwaarder en die zegt ook dat dit het risico niet waard is. Als DiGI die zaken door een incassobureau laat afhandelen(wat vaak automatisch gaat) heb je een hoop last.
Inmiddels al enkele maanden zeer blij met Hey Telecom. Nu heb ik zelfs thuis en op meerdere plaatsen al 5G en een betere 4G verbinding dan bij Proximus en dat voor €5/maand.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 02 maa 2025, 10:37
door Goztow
Wijze raad van die buurman. Dit betekent niet dat je niet alsnog een kredietnota kan vragen.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 04 maa 2025, 13:41
door karine
Hartelijk dank voor uw e-mail. Onze excuses voor het vertraagde antwoord. Op dit moment ontvangen wij een groot aantal verzoeken en doen wij ons uiterste best om zo snel mogelijk te reageren.
Uw factuur is geannuleerd en hoeft niet meer betaald te worden.
Met vriendelijke groet,
Mohamed
Digi
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 11 maa 2025, 19:47
door gvo7
Mij hadden ze te veel aangerekend bij de eerste factuur. (Al vanaf order ipv vanaf activatie).
Zonet een creditnota hiervoor ontvangen. Ik had voor dit teveel aangerekend bedrag niet geklaagd.
Lijkt erop.dat ze bij digi het wel fair willen spelen en hun fouten ook aan het rechtzetten zijn.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 11 maa 2025, 20:27
door noblemo
Vandaag ook een creditnota ontvangen voor de periode tussen bestelling en activatie (hoewel ik helaas alweer vertrokken was wegens verbindingsproblemen).
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 12 maa 2025, 09:35
door Kun
Werkt de domiciliëring eigenlijk bij iemand?
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 12 maa 2025, 10:01
door heist_175
Een domiciliëring "werkt" kan 2 zaken betekenen
- het geld is afgehouden
- de mandaatreferentie is aangemaakt langs debtor-kant
Voor beide is het antwoord (voor mij) "nee".
Een aangezien de creditor een afhouding een hele tijd op voorhand moet aankondigen, is het zeker dat de afhouding de komende dagen nog niet gaat gebeuren
https://www.numeral.io/blog/sepa-direct-debit-core-b2b

Re: facturatieperiode
Geplaatst: 12 maa 2025, 12:10
door Zorba
Allemaal leuk die creditnota, maar er staat nergens hoe en wanneer het bedrag gecrediteerd wordt.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 12 maa 2025, 12:39
door boulder
Ik betaal ook via domiciliëring, factuur van februari is nog altijd niet betaald.
Ik heb ook nog geen herinnering gekregen.
Dataroaming (buiten EU) wordt -tot hiertoe- niet aangerekend.
Ik heb al eens gebeld om te informeren, dame aan de lijn zei toen dat ik niet hoefde manueel te betalen, de domiciliëring zou eventjes op zich laten wachten.
Dataroaming hadden ze niet goed op orde, dus het kon zijn dat dat zou uitdraaien op 'een cadeautje'.
Persoonlijk vermoed ik dat het nog wel zal volgen.
Het komt allemaal zeer amateuristisch over.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 12 maa 2025, 12:45
door heist_175
boulder schreef: 4 maanden geleden
Het komt allemaal zeer amateuristisch over.
Niet onlogisch dat ze directieleden ontslaan dan

.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 12 maa 2025, 17:43
door ym2003
Zorba schreef: 4 maanden geleden
Allemaal leuk die creditnota, maar er staat nergens hoe en wanneer het bedrag gecrediteerd wordt.
Gewoon afgehouden van de volgende factuur vermoed ik.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 13 maa 2025, 16:38
door karine
Een nieuwe kredietnota is nu beschikbaar via MyDigi en als bijlage van deze e-mail.
Deze kredietnota vergoedt een totaalbedrag van €1.94 in jouw voordeel.
Het bedrag wordt automatisch in mindering gebracht op je volgende factuur.
Het onterechte betaalde factuur hebben ze toch netjes terugbetaald.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 19 maa 2025, 12:11
door fryelectro
Domiciliering van de eerste factuur is een feit. Ze wordt afgeboekt op 20/3
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 19 maa 2025, 13:32
door DIGI Belgium
Correct!
Voor klanten die gebruikmaken van automatische domiciliering, wordt het bedrag van de vorige factuur waarschijnlijk op donderdag van hun bankrekening afgeschreven (dit kan variëren afhankelijk van de bank).
De betaling voor de factuur van maart wordt volgende week afgeschreven.
Bedankt voor jullie geduld.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 19 maa 2025, 14:08
door fryelectro
Wat ik wel niet begrijp is dat ik op mijn nieuwe factuur 8(!) buitenlandse sms zie. Nu hebben wij 2 x een iPhone geactiveerd met deze kaart. Ik zit er niets mee in om te betalen voor de activatie sms. Maar om deze 8 keer te moeten betalen vind ik er precies ook wat over?
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 19 maa 2025, 15:44
door Tom1977
Ik heb nog geen mail met de factuur voor Maart ontvangen, of factureren ze misschien tweemaandelijks ? Nog mensen die hun factuur nog niet via mail hebben ontvangen?
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 19 maa 2025, 16:13
door jorisx
ik heb ook nog geen mail ontvangen met factuur, maar ik kan ze wel reeds raadplegen in het web-portaal.
De mail zal nog wel volgen. Was bij de eerste factuur idem, als ik het me goed herinner.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 26 maa 2025, 17:13
door Joop
Wel ik heb dus nu domiciliering gekregen, op beide rekeningen, maar ik had die al betaald. Dus maar even gebeld, want deze werkte het wel. Ze hebben me beloofd de teveel betaalde bedragen terug te betalen dan wel af te trekken van de nog komende rekeningen. Ik vind het best.
En ja facturen staan nog steeds als onbetaald in MyDigi, zijn nog wat problemen met de software, niet aantrekken was me gezegd. Daar werken ze aan.
Ze sluiten je niet af en ze kunnen nu wel via domicilie afrekenen....kinderziektes denk ik dan. De persoon aan de telefoon was heel vriendelijk en ging alles doorgeven.