Gent verbiedt autoplaats in voortuin
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
- Didymus
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 96 keer
Maar het is gewoon fout! De chauffeur die in die situatie aan de kant van de rijbaan parkeert, begaat wel degelijk een overtreding tegen artikel 25.1 paragraaf 5 en kan worden getakeld. Het is niet aan hem of haar om in te schatten of de parkeerplaats buiten de rijbaan al dan niet legaal is aangelegd.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 26 keer
@jack Daniels
dit was zeker niet naar jou gericht maar meer algemeen en zeker naar de persoon die het wetsartikel... citeert
dit was zeker niet naar jou gericht maar meer algemeen en zeker naar de persoon die het wetsartikel... citeert
- Didymus
- Elite Poster
Ik wacht vol spanning op jouw juridische onderbouwing...
Een foutief geplaatst verkeersbord moet je óók respecteren.
Een foutief geplaatst verkeersbord moet je óók respecteren.
Laatst gewijzigd door Didymus 18 jun 2020, 09:43, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Wij op de jouwe.Didymus schreef:Ik wacht vol spanning op jouw juridische onderbouwing...
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
Nee dus. Jij citeert een wetsartikel over een overtreding. Zelf verzin je er de takeling bij want daar wordt nergens over geschreven.
Zelf stond ik ooit voor een oprit van een garage, de oprit was naast het huis en de garage lag achteraan in de tuin. Bewoner had politie gecontacteerd en ik kreeg een tijd nadien een boete van 25 euro.
Zelf stond ik ooit voor een oprit van een garage, de oprit was naast het huis en de garage lag achteraan in de tuin. Bewoner had politie gecontacteerd en ik kreeg een tijd nadien een boete van 25 euro.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 18 jun 2020, 09:47, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Iemand die fout parkeert, zoals de vriend van mijn ma die zijn auto op het trottoir had geparkeerd jaren geleden kwam er vanaf met een boete van 175 euro.
En een auto kan perfect reglementair geparkeerd staan... voor de oprit van een garage. Tenzij daar een verbodsteken staat.
En een auto kan perfect reglementair geparkeerd staan... voor de oprit van een garage. Tenzij daar een verbodsteken staat.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 18 jun 2020, 09:52, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
@Diddymus
wanneer het toegelaten is om in voortuintjes te parkeren zal er normaal door de stad of gemeente een zone aangeduid worden waar dit mag en bovendien zullen er dan borden staan die dit aangeven en waarbij parkeren langs de stoeprand verboden wordt. Ik weet de juiste straatnaam niet maar in Lokeren weet ik zo enkele straten o.a. een zijstraat van de Oude Kaai. Vroeger waren deze aanduidingen er niet en bvb. met de Lokerse Feesten ging iedereen daar dus langs de stoeprand parkeren waarbij al die "voortuintjes" geblokkeerd werden....bij interventie van de politie kregen de stoeprandparkeerders wel degelijk steeds te horen dat het in orde was tot grote ergernis van de bewoners! Nu dus al enkele jaren opgelost door er wettelijke parkeerplaatsen van te maken!
wanneer het toegelaten is om in voortuintjes te parkeren zal er normaal door de stad of gemeente een zone aangeduid worden waar dit mag en bovendien zullen er dan borden staan die dit aangeven en waarbij parkeren langs de stoeprand verboden wordt. Ik weet de juiste straatnaam niet maar in Lokeren weet ik zo enkele straten o.a. een zijstraat van de Oude Kaai. Vroeger waren deze aanduidingen er niet en bvb. met de Lokerse Feesten ging iedereen daar dus langs de stoeprand parkeren waarbij al die "voortuintjes" geblokkeerd werden....bij interventie van de politie kregen de stoeprandparkeerders wel degelijk steeds te horen dat het in orde was tot grote ergernis van de bewoners! Nu dus al enkele jaren opgelost door er wettelijke parkeerplaatsen van te maken!
- Didymus
- Elite Poster
Yeah right. Lees maar rustig verder in je sprookjesboek.Jack Daniels schreef:En een auto kan perfect reglementair geparkeerd staan... voor de oprit van een garage. Tenzij daar een verbodsteken staat.
Dat kan met gele strepen op de stoeprand of borden, maar is helemaal niet vereist. Van zodra iets herkenbaar is als een inrij (poort, oprit), is daar voor parkeren gewoon verboden. Daar moet geen extra signalisatie worden geplaatst. Eigengereide interpretaties van sommige lokale politiezones zijn voor hun rekening, de wegcode is duidelijk.murdock447 schreef:wanneer het toegelaten is om in voortuintjes te parkeren zal er normaal door de stad of gemeente een zone aangeduid worden waar dit mag en bovendien zullen er dan borden staan die dit aangeven en waarbij parkeren langs de stoeprand verboden wordt.
-
- Elite Poster
Hier wat info uit mijn sprookjesboek.
https://www.politie.be/5421/nieuws/park ... 0mag%20wel.
Er zal enkel getakeld worden bij uiterste noodzaak en bij hinder voor andere weggebruikers
https://www.politie.be/5421/nieuws/park ... 0mag%20wel.
Er zal enkel getakeld worden bij uiterste noodzaak en bij hinder voor andere weggebruikers
- Didymus
- Elite Poster
Uiteraard, anders zou de politie hele dag alleen maar bezig zijn met takelen. Waar heb ik het tegendeel beweerd? Iemands voertuig op zijn oprit/voortuin blokkeren is volgens jou geen hinder voor andere weggebruikers?
Maar probeer het gerust eens uit, zou ik zeggen: parkeer voor een inrij zonder signalisatie waar een voertuig staat (voor de zekerheid) en schakel je telefoon uit (zodat je achteraf niet kan beweren dat de politie je gewoon heeft opgebeld en "nooit" zou takelen).
PS: Infosites van politiezones zijn geen betrouwbare juridische bronnen. Ze gaan meer dan eens in de mist in.
Maar probeer het gerust eens uit, zou ik zeggen: parkeer voor een inrij zonder signalisatie waar een voertuig staat (voor de zekerheid) en schakel je telefoon uit (zodat je achteraf niet kan beweren dat de politie je gewoon heeft opgebeld en "nooit" zou takelen).
PS: Infosites van politiezones zijn geen betrouwbare juridische bronnen. Ze gaan meer dan eens in de mist in.
-
- Pro Member
Mijn wettelijke basis:
Artikel 4.2.1 Codex ruimtelijke ordening:
Niemand mag zonder voorafgaande omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen :
5° een grond gewoonlijk gebruiken, aanleggen of inrichten voor :
b) het parkeren van voertuigen, wagens of aanhangwagens
Art.25 van de wegcode zegt inderdaad dat men de toegang tot parkeerplaatsen/garage enz. niet mag verhinderen of blokkeren, maar als er geen vergunde of wettelijke parkeerplaats is wordt deze als onbestaande beschouwd en kan men deze wettelijk gezien ook niet blokkeren he!
Anderzijds is het wel toegelaten om je eigen wagen voor je vergunde/toegelaten garage te plaatsen op voorwaarde dat je nummerplaat duidelijk zichtbaar op de garagepoort hangt(of aan de ingang van de toegang/inrij/poort). Alle andere mogelijke bordjes zijn van geen tel!
Ik denk dus dat mijn stelling hiermee voldoende bewezen is en op wetgeving gebaseerd!
Artikel 4.2.1 Codex ruimtelijke ordening:
Niemand mag zonder voorafgaande omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen :
5° een grond gewoonlijk gebruiken, aanleggen of inrichten voor :
b) het parkeren van voertuigen, wagens of aanhangwagens
Art.25 van de wegcode zegt inderdaad dat men de toegang tot parkeerplaatsen/garage enz. niet mag verhinderen of blokkeren, maar als er geen vergunde of wettelijke parkeerplaats is wordt deze als onbestaande beschouwd en kan men deze wettelijk gezien ook niet blokkeren he!
Anderzijds is het wel toegelaten om je eigen wagen voor je vergunde/toegelaten garage te plaatsen op voorwaarde dat je nummerplaat duidelijk zichtbaar op de garagepoort hangt(of aan de ingang van de toegang/inrij/poort). Alle andere mogelijke bordjes zijn van geen tel!
Ik denk dus dat mijn stelling hiermee voldoende bewezen is en op wetgeving gebaseerd!
- Didymus
- Elite Poster
Nee, dat zijn twee verschillende zaken. Een illegale parkeerplaats aanleggen kan op basis van ruimtelijke ordening gesanctioneerd worden, maar dit heft nog steeds de wegcode niet op. Voor de wegcode maakt het niet uit of die plaats vergund is en derden kunnen dat niet eens weten zonder éérst de stedenbouwkundige dienst van de gemeente te raadplegen.
-
- Pro Member
nog een bijkomende bedenking... wat als uw "voortuintje" in feite deel uitmaakt van een zeer breed voetpad(trottoir), volgens art.24 van de wegcode mag je niet parkeren op de trottoirs en, binnen de bebouwde kommen, op de verhoogde bermen, behoudens plaatselijke reglementering;
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1002 keer
- Bedankt: 3732 keer
- Recent bedankt: 20 keer
Neen, dat zegt Art. 25 van de wegcode niet.murdock447 schreef:Art.25 van de wegcode zegt inderdaad dat men de toegang tot parkeerplaatsen/garage enz. niet mag verhinderen of blokkeren, maar als er geen vergunde of wettelijke parkeerplaats is wordt deze als onbestaande beschouwd en kan men deze wettelijk gezien ook niet blokkeren he!
Er is dus nergens sprake van garages of van private parkeerplaatsen in voortuintjes.25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
- 3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;
5° op elke plaats waar het voertuig de toegang tot buiten de rijbaan aangelegde parkeerplaatsen zou verhinderen;
- art. 25.1.3 spreekt over een inrij.
art. 25.1.5 spreekt over parkeerplaatsen die buiten de rijbaan aangelegd zijn (voorbeeld: openbare parkings).
Je kan dus een inrij hebben naar jouw voordeur (zonder een garage te hebben), je kan een voortuintje hebben waarop je een quad kan parkeren, enz ... (zolang het duidelijk dat het een inrij is).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1949 keer
- Recent bedankt: 19 keer
Met een aanhangwagen kan het dus niet, maar wel met een pickup bijvoorbeeld:
Als je op een wettelijke manier een voortuin voor je garagepoort wil dan koop je een pickup met grote laadbak, je kleeft een sticker met de nummerplaat van de pickup op je garagepoort. Je parkeert de pickup voor je garagepoort, vult de laadbak met teelaarde. Daarna kan je naar hartenlust bloemen en groeten zaaien en planten zonder dat de politie er iets tegen kan doen.

bron: https://www.cbc.ca/news/canada/montreal ... -1.5187069
Als je op een wettelijke manier een voortuin voor je garagepoort wil dan koop je een pickup met grote laadbak, je kleeft een sticker met de nummerplaat van de pickup op je garagepoort. Je parkeert de pickup voor je garagepoort, vult de laadbak met teelaarde. Daarna kan je naar hartenlust bloemen en groeten zaaien en planten zonder dat de politie er iets tegen kan doen.

bron: https://www.cbc.ca/news/canada/montreal ... -1.5187069
-
- Elite Poster
Neen, dat is geen hinder omdat het geblokkeerde voertuig op een oprit staat of in een garage of in een voortuintje en dus GEEN weggebruiker is aangezien dat voertuig NIET deelneemt aan het verkeer maar zich op privé terrein bevindt. Om zoiets te weten hoef je echt niet gestudeerd te hebben.Didymus schreef: Iemands voertuig op zijn oprit/voortuin blokkeren is volgens jou geen hinder voor andere weggebruikers?
-
- Elite Poster
Snap jij dat nu niet of wil je het gewoon niet snappen? Een voertuig op een privé terrein is GEEN weggebruiker. Het woord zegt het toch zelf? De (openbare) weg gebruiken. En als die auto zijn garage uitrijdt en op de baan is, dan is het een weggebruiker. Ik krijg stilaan de indruk dat ik hier in een vreemde taal aan het schrijven ben.Didymus schreef:En om te vertrekken zal hij dat privéterrein verlaten en is hij volgens jouw eigen interpretatie ineens wél een weggebruiker. Dit is zinloos.
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... e/100-art2
2.45. "Weggebruiker" is elke persoon die gebruik maakt van de openbare weg.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 67 keer
Moet die dan ook niet ingeschreven en verzekerd zijn? Wordt dure bloembak.raf1 schreef:Met een aanhangwagen kan het dus niet, maar wel met een pickup bijvoorbeeld:
Weet enkel dat je niet zomaar afgekeurde / niet meer gebruikte auto langs straat mag laten staan.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 759 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Nee, dus. Hier wordt niet goed gelezen.Jack Daniels schreef:Toch logisch? Als je niet op de oprit geraakt kan je de auto ergens anders in de straat kwijt. Als je de oprit niet af geraakt kan je niet weg, al dan niet voor dringende reden (werk, opname ziekenhuis...)heist_175 schreef:Er is - naar het schijnt - nog wel een "grappig" verschil.
Als iemand voor uw oprit staat en je raakt er niet af, wordt die auto getakeld.
Als iemand voor uw oprit staat en je raakt er niet op, wordt die auto niet getakeld.
Ik haal nét twee voorbeelden aan waar ik zelf mijn garage inrit niet inkon, de politie afkwam, en aanstalten tot slepen gemaakt werd.
Dit was uiteraard wel de inrit van een ondergrondse garage met meerdere boxen.
Dat is overigens ook onzin, want in veel steden moet je een parkeerkaart hebben om op straat te mogen parkeren.
Je zou dus gedwongen worden om een boete te krijgen omdat je je eigen garage niet inkan?
Ik betwijfel echt dat die politie procedure wettig is.
- depeje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 44 keer
Oldtimers zijn betaalbaarder.tien schreef:Moet die dan ook niet ingeschreven en verzekerd zijn? Wordt dure bloembak.raf1 schreef:Met een aanhangwagen kan het dus niet, maar wel met een pickup bijvoorbeeld:
Weet enkel dat je niet zomaar afgekeurde / niet meer gebruikte auto langs straat mag laten staan.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 318 keer
- Bedankt: 717 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ik kan alvast uit ervaring spreken dat de politie hier nooit wilde slepen als er weer een auto voor onze poort stond. Of we nu wilden binnen of buiten rijden maakte geen hol uit. "wacht een half uurken è menier".
Enkel toen mijn vrouw hoogzwanger was moest ik maar een kwartier wachten.
(gelukkig dat ze thuis ging bevallen, maar dat wist meneer de polies niet)
Enkel toen mijn vrouw hoogzwanger was moest ik maar een kwartier wachten.

(gelukkig dat ze thuis ging bevallen, maar dat wist meneer de polies niet)
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1181 keer
- Recent bedankt: 7 keer
De NVA-burgemeester van Lier sommeert bewoners van een nieuwbouwwijk om hun (illegaal) verharde voortuinen op te breken
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210412_95152173
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210412_95152173
Is het toeval dat de NVA zich meer en meer in de media werkt met groene maatregelen?In Lier moeten een dertigtal voortuinen die nu ingericht zijn als parkeerplaatsen opnieuw opengebroken en onthard worden. Bewoners gooiden er grind of legden er tegels om een extra parkeerplek voor de deur te creëren, maar dat mag niet zomaar. Het stadsbestuur van Lier grijpt nu in, omdat het belangrijk is om voldoende groen te houden in de stad zodat het regenwater beter de grond kan insijpelen, wat droogte tegengaat. De buurt reageert verbolgen.
-
- Elite Poster
Zelfs jouw geliefde regimezender zegt dat het niet mag:heist_175 schreef:
Is het toeval dat de NVA zich meer en meer in de media werkt met groene maatregelen?
Sinds de lockdown merken we dat veel mensen, die veel tijd hebben nu, hun voortuin zijn beginnen te verharden. Dat is altijd verboden geweest
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/04/12 ... eer-ontha/
Heeft dus niks met NVA te maken maar puur met het naleven van geldende regels of wetgeving. Nu NVA daar een machtspositie heeft zijn zij de zondebok. Benieuwd of je deze reactie ook geplaatst zou hebben mocht PVDA, sp.a of Groen daar aan de macht zijn. De vraag stellen is ze beantwoorden.
- heist_175
- Moderator
Ik had het ook gelezen, een paar dagen geleden.boonpwnz schreef: https://www.tijd.be/opinie/algemeen/zel ... EkHsBrAKwo
Een rant tegen de media (wat in de feiten iet klopt in zijn rant) en tegen de groenen (nog steeds een héél beperkt aantal zetels), maar tegelijk als partij wel voor een onbetaalbare energiebron kiezen (nuke) en anti-europees denken in de markt zetten (wat zowat de slechts mogelijke zet is).
De NVA zit vol met liabilities, de assets zijn voorbij de vervaldatum: Weyts (onderwijseindtermen), Jambon (leugens en verdraaiingen), BDW (het bankje, verder wat geneuzel), Francken (pande-mietje, corruptie onder zijn ogen), ...
BDW zou precies beter zwijgen en Demir de communicatie laten doen. Zij beheerst het spel precies beter ondertussen.
@verharden mag niet
De NVA speelt het toch maar klaar om daar nu mee in de media te komen.
En toen het Gentse (Groen + nog wat partijen) het voorstelde, stonden velen op hun achterste poten. Nu de NVA het wil afdwingen (laten opbreken dus), is het oké?
Illegaal verharden mag idd niet, maar hangt het af van wie burgemeester is of wie in het bestuur zit of het wel of niet oké is?
Een parkeerplaats aanleggen is onderhevig aan allerhande regels, prima dat die afgedwongen worden. Maar het huidige model is niet correct: iemand die - door de aanleg van parkeerplaats of anders - een paar meter openbare weg claimt waar niet meer geparkeerd mag worden, zou er een vergoeding voor moeten betalen (per meter bv). Dan reguleer je meteen welk gedrag je al dan niet wil.
Mijn overburen hebben een oprit aangelegd enkele maanden geleden: waterdoorlatend én met een bouwvergunning. Zo hoort het.
-
- Elite Poster
Wat is dan jouw probleem? Dat de wet nageleefd wordt?heist_175 schreef: Illegaal verharden mag idd niet, maar hangt het af van wie burgemeester is of wie in het bestuur zit of het wel of niet oké is?.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 172 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zo "groen" is Lier toch niet als je naar de markt kijkt (de parking heeft er plaats gemaakt voor een andere stenen oppervlakte).
Misschien moeten ze eens eerst in eigen boezem kijken ?
Misschien moeten ze eens eerst in eigen boezem kijken ?
-
- Elite Poster
Mja, eigen boezem? De gemeente?
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Het jammere is dat ze oplossingen voor het verharden ook meteen veroordelen.
Toen ik nog in Merelbeke woonde (op een appartement) had ik een buitenstaanplaats voor de wagen. Deze staanplaats was in feite een stuk gras waar men een stuk plastiek met honingraat structuur heeft ingebracht. Het (regen)water kon dus perfect doorsijpelen, en mijn auto stond er prima zonder kans dat ik vast kwam te zitten in modder en dergelijke.
Toen ik nog in Merelbeke woonde (op een appartement) had ik een buitenstaanplaats voor de wagen. Deze staanplaats was in feite een stuk gras waar men een stuk plastiek met honingraat structuur heeft ingebracht. Het (regen)water kon dus perfect doorsijpelen, en mijn auto stond er prima zonder kans dat ik vast kwam te zitten in modder en dergelijke.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- heist_175
- Moderator
Er worden inderdaad 2 discussies tegelijk gevoerd, die best gescheiden blijven.
Maatregelen voor beide discussies of problemen verschillen ook.
1. oppervlaktes verharden
probleem 1A: water wordt afgevoerd en kan dus niet infiltreren
oplossing 1A: waterdoorlatende oppervlaktes (grasdals, beplanting)
probleem 1B: hittestress, verharde oppervlaktes slaan warmte open en stralen dat nog langdurig uit na zonsondergang
oplossing 1B: "zachte" oppervlaktebedekking (bomen, beplanting, ...) - hier bieden grasdals dus geen oplossing
2. parkeerplaats creëeren
probleem: bewoners nemen enkele publieke ruimte in (straatkant) om de toegang tot de oprit mogelijk te maken
oplossing: laat mensen jaarlijks betalen voor het privilege om publieke ruimte te claimen (€x per lopende meter per jaar)
Maatregelen voor beide discussies of problemen verschillen ook.
1. oppervlaktes verharden
probleem 1A: water wordt afgevoerd en kan dus niet infiltreren
oplossing 1A: waterdoorlatende oppervlaktes (grasdals, beplanting)
probleem 1B: hittestress, verharde oppervlaktes slaan warmte open en stralen dat nog langdurig uit na zonsondergang
oplossing 1B: "zachte" oppervlaktebedekking (bomen, beplanting, ...) - hier bieden grasdals dus geen oplossing
2. parkeerplaats creëeren
probleem: bewoners nemen enkele publieke ruimte in (straatkant) om de toegang tot de oprit mogelijk te maken
oplossing: laat mensen jaarlijks betalen voor het privilege om publieke ruimte te claimen (€x per lopende meter per jaar)
-
- Elite Poster
Nochtans wordt dit ook aanzien als "verharding" en is het evenmin toegestaan.Block schreef:Dat zijn Golpla tegels of platen. Mcdonalds verandert al hele parkings naar dit systeem.
- NuKeM
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
- Bedankt: 267 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Vergeet 1C niet: Het trekt (meestal) op niets, zeker niet als iedereen maar wat doet en het een kakofonie wordt. Het straatbeeld is ook ruimtelijke ordening (RUP’s (Ruimtelijke UitvoeringsPlannen) en BPA’s (Bijzondere Plannen van Aanleg)) dacht ik. Hier moet bv. een groene scheiding met de buren etc.
-
- Elite Poster
Feit is gewoon dat de groene gedachte botst met de realiteit.
Het openbaar vervoer werkt niet en mensen hebben vaak een auto nodig voor hun werk... en die moet je ergens kwijt geraken.
In de straat hier zijn er gezinnen met zelfs vier auto's... daarvoor is op straat gewoon geen plaats.
Het openbaar vervoer werkt niet en mensen hebben vaak een auto nodig voor hun werk... en die moet je ergens kwijt geraken.
In de straat hier zijn er gezinnen met zelfs vier auto's... daarvoor is op straat gewoon geen plaats.