Instantbetalingen: geld binnen paar seconden op je rekening

warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 34 keer

Ieder zijn insteek
Voor mij zijn instantbetalingen niet noodzakelijk, wel leuk.
Als ik een onverwachte overschrijving moet doen zal de andere partij maar een dag langer op hun geld moeten wachten.
Tegen dat ze me een aanmaning gestuurd hebben staat het geld al lang op hun rekening.
x0f
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 26 keer
Recent bedankt: 7 keer

Om geld te verplaatsen tussen eigen rekeningen bij verschillende banken is instant voor mij een must maar naar andere partijen hoeft dat idd niet direct. Misschien komt er ooit een bank op het idee om met een whitelist te werken voor de instantbetalingen ;)
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 802 keer
Bedankt: 354 keer
Recent bedankt: 6 keer

Bij o.a. Argenta is de overschrijving tussen eigen rekeningen altijd instant.
Wanneer het eigen rekeningen van verschillende banken zijn zal je dat zo moeten instellen (bij de banken die deze mogelijkheid bieden).

"Onverwachte" overschrijvingen krijg ik nooit.
Er zit altijd een betalingstermijn op de facturen die ik ontvang, deze zijn nooit "instant" te betalen.
En dat een andere partij een dag op het geld moet wachten (en omgekeerd) maakt me niet uit.
Ik behoor nl. niet tot de groep die financieel leeft op het scherp van de snede en waar een dag meer of minder een financiële catastrofe zou ontketenen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 530 keer
Bedankt: 693 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Zelfde situatie hier, alleen zitten we in een "proces van wijziging van bank" en dan is het wel interessanter maar de limieten van de instant overschrijving zijn dan weer het probleem. Dus wachten we wel een paar dagen, op zich niet zo erg.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 392 keer
Recent bedankt: 1 keer

ivob schreef: 2 dagen geleden Bij o.a. Argenta is de overschrijving tussen eigen rekeningen altijd instant.
Wanneer het eigen rekeningen van verschillende banken zijn zal je dat zo moeten instellen (bij de banken die deze mogelijkheid bieden).

"Onverwachte" overschrijvingen krijg ik nooit.
Er zit altijd een betalingstermijn op de facturen die ik ontvang, deze zijn nooit "instant" te betalen.
En dat een andere partij een dag op het geld moet wachten (en omgekeerd) maakt me niet uit.
Ik behoor nl. niet tot de groep die financieel leeft op het scherp van de snede en waar een dag meer of minder een financiële catastrofe zou ontketenen.
klopt niet !!bvb je gaat naar delhaize colruyt carrefour en bc werkt niet met instant payment zal je toch uw goederen meekrijgen. Dus dat is onverwacht.
En bij de banken die deze mogelijkheid bieden, ze hebben potverdorie niet te kiezen ze moeten het europees gratis aanbieden. Zo moeilijk is dit toch niet.
iphone 16 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
ZTE MU5001 5G proximus 450GB
minimac : flex
macbook air 2024
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
Bedankt: 407 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

ivob schreef: 2 dagen geleden Bij o.a. Argenta is de overschrijving tussen eigen rekeningen altijd instant.
Da's bij ELKE bank zo hoor.. :?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 176 keer
Provider

satsurfer schreef: Da's bij ELKE bank zo hoor.. :?
Toen ik nog bij Deutsche Bank zat, nochtans niet, toen duurde dat ook 2 á 3 dagen om over te schrijven tussen eigen rekeningen.
Maar ben daar al lang weg, zou niet weten hoe het nu zit.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
Bedankt: 407 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

proximusboyke schreef: 3 dagen geleden gaan bij febelfin moeten klacht neerleggen tegen keytrade
Ik ga klacht indienen, graag nog andere KT klanten.
https://www.ombudsfin.be/nl/klacht-indienen

Ombudsfin kan pas tussenkomen als het probleem eerst is voorgelegd aan de bevoegde klachtendienst van de betrokken financiële instelling of tussenpersoon.

Als dit niet het geval is, moet u eerst contact opnemen met de bevoegde klachtendienst van de financiële instelling. De gegevens van deze dienst kunt u terugvinden in onze ledenlijst.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

proximusboyke schreef: 2 dagen geleden klopt niet !!bvb je gaat naar delhaize colruyt carrefour en bc werkt niet met instant payment zal je toch uw goederen meekrijgen. Dus dat is onverwacht.
Nope.
Ik schreef duidelijk "onverwachte overschrijvingen krijg ik nooit".
Dat jij zo werkt en naar de Delhaize, Colruyt of Carrefour gaat en zo'n zaken tegenkomt betwijfel ik niet.
Je noemt nu ook drie warenhuizen waar ik zelf nooit kom. :-D
En als BC niet werkt dan betaal ik gewoon met cash voor wat ik dringend nodig heb en is mijn cash onvoldoende dan lost het warenhuis het maar op of ik laat mijn winkelkar er achter. Who cares, ik in elk geval niet.

Tja, ze moeten het dan wel gratis aanbieden maar als je bij een bank bent die vaste kosten aanrekent voor het gebruik van een bankrekening en ze verhogen die vaste kosten of ze gaan van een gratis rekening naar een rekening met betalende vaste kosten (cfr. KBC) betaal je onrechtstreeks wel voor die "gratis service".

Toegevoegd na 1 minuut 4 seconden:
satsurfer schreef: 2 dagen geleden Da's bij ELKE bank zo hoor.. :?
Kan zijn maar ik heb geen ervaring met elke bank dus doe ik daar liever geen uitspraken over.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 2 keer

satsurfer schreef: 2 dagen geleden Ik ga klacht indienen, graag nog andere KT klanten.
Neen ik ga zeker geen klacht indienen.

Gratis rekening, gratis kaarten, gratis platinum visa met alle verzekeringen,
en je krijgt er bovenop 2,5 euro per maand gewoon omdat ze je graag zien betalen met hun kaart
Laatst gewijzigd door on4bam 1 dag geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: persoonlijke aanval gewist
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 315 keer
Bedankt: 659 keer
Provider

Modbreak:
Persoonlijke aanvallen gewist
Bye, Maurice
https://on4bam.com
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 34 keer

proximusboyke schreef: 2 dagen geleden klopt niet !!bvb je gaat naar delhaize colruyt carrefour en bc werkt niet met instant payment zal je toch uw goederen meekrijgen.
In de tientallen jaren dat ik naar supermarkten ging in de periode voor instant payment kreeg ik gewoon mijn goederen mee, ook ging het geld soms pas 5 dagen later van mijn rekening...
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Tuurlijk da.
In de tientallen jaren dat ik winkel letterlijk één keer meegemaakt dat je onvoorzien niet met een bankkaart kon betalen.
Je kreeg gewoon een papieren overschrijving in te vullen en van instantbetalingen had men nog nooit gehoord.
En ook toen ging het leven zijn gewone gang en kwam hier niemand om van de honger.

Persoonlijk zou ik zelfs niet weten hoe ik in een warenhuis een instantbetaling voor een hoger bedrag zou moeten laten uitvoeren wanneer de betalingsterminals het dan niet doen.
Niet iedereen loopt 24/7 met een smartphone tracker rond en/of heeft een bankapp met itsme verificatie op de smartphone staan. Toevallig ben ik er één van. :-D
Sol Invictus!
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 29 keer

satsurfer schreef: 2 dagen geleden
Da's bij ELKE bank zo hoor.. :?
ja maar bijvoorbeeld bij Keytrade als ik overschreef van mijn persoonlijke keytrade naar de gemeenschappelijke keytrade dat je het niet meteen zag aan de rekeningstand. Dat kan best ondertussen veranderd zijn
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 369 keer
Bedankt: 176 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

dat is idd "redelijk" direct (als je refresht)
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”