Maar dat is het hem net. Ik ben geen grote fan, maar apple slaagde erin om de vermelde producten aan de massa verkoopbaar, en bruikbaar zonder kopzorgen, te maken. Spijtig genoeg doen ze het enkel op hun manier. Maar ze hebben het wel gedaan.
Zonder apple hadden we zeker mp3 spelers, maar smartphones, en vooral tablets, zouden jaren achterstaan. Zeker voor tablets heeft apple de markt gecreeerd.
Apple verbetert en kijkt vooral naar gebruiksgemak voor de average user. Het is door de iphone en ipad dat ze ergens een reputatie gekregen hebben als innovatief, maar eigenlijk is dat onverdiend; de iphone was niet technisch superieur, maar de software werkte "seamlessly", of toch gigantisch beter dan de concurrentie. Ipads hadden gewoon geen concurrentie.
Ik blijf erbij, voor mij althans, als apple (desnoods verplicht wordt) third party app stores moet toelaten, jailbreaks overbodig maakt door de mensen via een pwd of andere methode zelf root access te geven, alle interne functies die met private apis werken ook opent (ik kijk bv naar actieve wifi scanners), dan zou ik niet meer naar android kijken hoor. Apple is goei spul, maar lijdt aan teveel lockdown naar mijn goesting. To each their own.
En om t effe te schetsen, toen ik mijn iphone 3gs (dat was 3e generatie, en toen nog een "schappelijke" 575 euro) kocht, bestond android nog niet in Belgie, en de enige full touchscreen concurrent was de BB Storm, die geen wifi aan boord had. Wat een keuze...
[
Post made via mobile device ]