Laat ook even weten welke producten je wilt (tv internet vaste telefonie). We geraken er wel aan uit!

Als producent ben je nu éénmaal vrij je product te definieren en te prijzen zoals jij dat wil.ahrand schreef:Aha, dus Telenet/de telecom firma's hebben het bij het rechte eind en het is de klant die altijd fout is ?
Dat zijn natuurlijk benaderende cijfers en geen exacte wetenschap.krisken schreef:Waar haal jij deze cijfers vandaan? Want bedrijven hebben ook een adresphilippe_d schreef:Een gemiddeld gezin in België bevat 2.4 personen (er zijn 11 miljoen inwoners, en 4.6 miljoen adressen).
En dan zwijg ik nog over koten etc...
Cijfer van 2005, tendens dalend (dus in 2014 nog een stukje onder de 2,35 ...).Het gezin "bestaat uit een persoon die gewoonlijk alleen leeft, ofwel uit twee of meer personen die, al dan niet door familiebanden verbonden, gewoonlijk eenzelfde woning betrekken en er samenleven".
Het gemiddelde aantal personen per gezin wordt berekend door de totale bevolking te delen door het aantal gezinnen (afgezien van de collectieve gezinnen: kloostergemeenschappen, bejaardentehuizen...).
België - Omdat er sinds 1970 jaarlijks een daling van het gemiddelde aantal personen per gezin opgetekend wordt, en de bevolking traag toeneemt, stijgt het aantal gezinnen (zie figuur 2). In 2005 bestond een gezin in België uit gemiddeld 2,35 personen (*) tegenover 2,98 personen in 1970. De Belgische bevolking groeit sinds 1970 in een gemiddeld tempo van 0,3 % per jaar. Zo is ze met 10 % gestegen tussen 1970 en 2007 en met 6,4 % tussen 1990 en 2007. Het aantal gezinnen stijgt sinds 1970 in een sneller tempo dan de bevolking. Er was een toename van 37,3 % tussen 1970 en 2005 en van 12,1 % tussen 1990 en 2005.
Kan het nog gekker, anno 2014..jantje81 schreef:Je kan het ook anders bekijken... misschien is 100GB voor basic wel relatief veel.
Wat mij betreft is
Basic: 50GB
Internet 60: 100GB
Internet 120: vrij downloaden.
.
Da's iets helemaal anders dan 3 kinderen en vriendjes erbij hé... ik denk dat het daarmee ook duidelijk is dat Whop niet echt de juiste formule is.philippe_d schreef:Cijfer van 2005, tendens dalend (dus in 2014 nog een stukje onder de 2,35 ...).
Ik denk niet dat iemand dat geschreven heeft... maar je kan niet verwachten voor niets op de eerste rij te zitten.kaarsenbril schreef:Misschien zijn de volumes bij Telenet in het geheel te hoog
AndRo555 schreef:Om hier alles wat in perspectief te zetten:
Internet-only:
Nederland:
UPC: 50/2,5 voor 36.50 euro de maand (ongelimiteerde trafiek)
Ziggo: 30/3 voor 39.95 euro de maand, wel met TV bij (ongelimiteerde trafiek)
Frankrijk:
Numericable: 100/? voor 27.90 euro de maand, wel met TV erbij (ongelimiteerde trafiek)
Duitsland:
Kabel Deutschland: 20/1 voor 19.9 euro de maand (ongelimiteerde trafiek)
Unitymedia: 10/1 voor 18 euro de maand (50/2.5 is 23 euro) (ongelimiteerde trafiek)
UK:
Virgin Media: 50/? voor 32.64 euro de maand (ongelimiteerde trafiek)
Om nog maar te zwijgen over DSL
Heeft iemand het patroon al door?
En een ding dat ik mij echt afvraag; Hoe komt het dat telenet hier limieten hanteert terwijl het gros van ander coax aanbieders dat niet doen?
Technisch aspect? Ja nodes kunnen overbelast raken, maar dat gaat evengoed in het buitenland. Meer nodes plaatsen het het netwerk zo ontlasten kost geld.
Dus dan zou ik denken dat telenet niet veel wil investeren in het netwerk (goed voor de winst).
Gebrek aan concurrentie? Ik denk het wel, (al heb je in andere landen ook op veel plekken een kabel monopolie doordat 4Mbps ADSL niet echt concurrentie is)
(of een gebrek aan mensen die realiseren dat (deftige) VDSL een goed alternatief is.
Dus als er nu wat FTTH het concurrentieveld zou komen omroeren...
Moet, moet, ... dat zal een commercieel bedrijf wel zelf beslissen.kaarsenbril schreef:ieder abo zowel basic als het grootste dient fup te zijn.
En evenzeer in Belgie... tal van xDSL providers met FUP... wat is je probleem dus ?kaarsenbril schreef:zo is het overal in landen met concurrentie
r2504 schreef:Ik denk niet dat iemand dat geschreven heeft... maar je kan niet verwachten voor niets op de eerste rij te zitten.kaarsenbril schreef:Misschien zijn de volumes bij Telenet in het geheel te hoog
Je begrijpt er niet veel van,r2504 schreef:Moet, moet, ... dat zal een commercieel bedrijf wel zelf beslissen.
Ik wil wat Telenet belooft: dat het internet voor een gemiddeld gezin (= gemiddeld abo) 'plezant' is.r2504 schreef:Maar wel met een FUP ... maar je wil natuurlijk alles
Het probleem is dat velen denken dat ze "DE KLANT" zijn... de referentie voor gans Belgie.ahrand schreef:een commercieel bedrijf beslist wat de klanten willen,
Hopelijk besef je ondertussen dat 5 (of 7 met twee vriendjes erbij) heel wat anders is dan het gemiddelde van 2.34 !ahrand schreef:Ik wil wat Telenet belooft: dat het internet voor een gemiddeld gezin (= gemiddeld abo) 'plezant' is.
Zin in een glasvezel startup?kaarsenbril schreef:AndRo555 schreef:...
eindelijk iemand die mijn mening deelt:
ieder abo zowel basic als het grootste dient zonder volumelimiet te zijn. Prijssettings kunnen dan gemaakt worden op basis van snelheid. Zo is het overal in landen met concurrentie
Hoe kan trouwens netflix, streaming tv en dergelijke ooit concurentieel worden in Vlaanderen, als je altijd het duurste abo moet
kiezen voor je zo een dienst kan gebruiken. Het eventuele prijsvoordeel van die dienst betaal je 5dubbel terug aan het geldhongere Telenet. Ik denk dat het tijd wordt dat het bipt ingrijpt !
FTFYr2504 schreef:Moet, moet, ... dat zal een commercieel bedrijf wel zelf beslissen. zou de (gezonde) marktwerking moeten voor zorgen.kaarsenbril schreef:ieder abo zowel basic als het grootste dient fup te zijn.
FTTH is een gedogen concurrent in sommige landen (nederland bijvoorbeeld)r2504 schreef: Trouwens misschien moet je ook eens vermelden wat de beschikbaarheidsgraad is in de betreffende landen... zelfs in Belgie lukt het ons niet.
En evenzeer in Belgie... tal van xDSL providers met FUP... wat is je probleem dus ?kaarsenbril schreef:zo is het overal in landen met concurrentie
Groot probleem hier. Er is in vlaanderen geen consumenten aanbod dat meer als 70Mbps biedt en probleemloos surfen geeft.laroyj schreef:@ahrand
ohja, het is in ons Belgenlandje mss duurder dan in de ons omliggende landen maar al bij al is alles duur geworden, en als je als je het geld hebt om laptops, tablets, smartphones, een psp3 etc te kopen vind ik niet dat er dan moet gezaagd worden over een maandelijkse vaste kost om probleemloos op het net te kunnen.
Waarom kost een iPhone (of neem een ander luxe merk) dan nog steeds 2 a 3 maal zoveel als een andere Smartphone ?AndRo555 schreef:Moet, moet, ... dat zal een commercieel bedrijf wel zelf beslissen. zou de (gezonde) marktwerking moeten voor zorgen.
Een iPhone twee tot drie keer zoveel? Een andere highend Android smartphone kost tegenwoordig minstens even veel..r2504 schreef:Waarom kost een iPhone (of neem een ander luxe merk) dan nog steeds 2 a 3 maal zoveel als een andere Smartphone ?AndRo555 schreef:Moet, moet, ... dat zal een commercieel bedrijf wel zelf beslissen. zou de (gezonde) marktwerking moeten voor zorgen.
Voor jou is TN dan misschien geen luxe... er zijn er nochtans genoeg die er wel voor willen betalen.
Een iPhone kost inderdaad een stuk meer als (vergelijkbare) andere smartphones. Waarom kost die zo veel? Omdat mensen bereid zijn ervoor te betalen. Bepaalde features wegen zwaarder door dan andere voor bepaalde mensen om andere redenen. (denk aan de gebruiksvriendelijkheid, raw performance,..)r2504 schreef:Waarom kost een iPhone (of neem een ander luxe merk) dan nog steeds 2 a 3 maal zoveel als een andere Smartphone ?AndRo555 schreef:Moet, moet, ... dat zal een commercieel bedrijf wel zelf beslissen. zou de (gezonde) marktwerking moeten voor zorgen.
Voor jou is TN dan misschien geen luxe... er zijn er nochtans genoeg die er wel voor willen betalen.
Ik denk dat je toch een beetje beter moet lezen en met veel betere argumenten moet afkomen dan deze...r2504 schreef:Nonsens, je zit in Basic omdat JIJ dat gekozen hebt... trouwens je kan perfect Internet 120 nemen als je geen telefonie wil.Slafes schreef:Ik zit in basic omdat ik daar in geduwd wordt omdat ik weiger bij te betalen voor telefonie wat ik niet gebruik.
En toch maakt Telenet Whop voor exact dit soort gezinnen :r2504 schreef:Hopelijk besef je ondertussen dat 5 (of 7 met twee vriendjes erbij) heel wat anders is dan het gemiddelde van 2.34 !ahrand schreef:Ik wil wat Telenet belooft: dat het internet voor een gemiddeld gezin (= gemiddeld abo) 'plezant' is.
Jou gezin is dus meer dan dubbel zo groot dan het gemiddelde gezin...
Zelfs met 5 tegelijk!Wat is mogelijk met Whop?
Met Yelo TV kan je via Telenet Internet overal in huis tv-kijken op je smartphone, tablet of computer. Zelfs met 5 tegelijk! Pa kijkt voetbal op de laptop boven terwijl ma haar favoriete serie bekijkt op de tablet, en de kids een filmpje meepikken op tv? Geen probleem. Veel kijkplezier!
Je nek uitsteken omvat wel net iets meer dan gewoon wat klagen op een forum!Slafes schreef:Zonder klagers en mensen die hun nek durven uitsteken in het leven zouden we inderdaad nog steeds geen vakantie hebben en 80u per week werken etc etc... Hier net hetzelfde geval.
Maar massa's meer aanbieders en formules !AndRo555 schreef:Nu heb je eigenlijk technisch gezien twee mogelijkheden in belgie.
En de miljarden die nodig zijn om FTTH te plaatsen... waar gaan die vandaan komen ?AndRo555 schreef:Als je het zo iemand de mogelijkheid geeft tot 200/200 3P over glas, zonder limiet, aan een prijs die iets lager ligt als (bv) whoppa, dan zit telenet er dik in.
Hetzelfde heb je bij TN... meer dan een miljoen mensen willen ervoor betalen. Jij wil dat blijkbaar niet... maar je bent ook niet tevreden met een goedkoper product bij de concurrentie want die kan je slechts 9 Mbps bieden. Ergens zal je toch moeten kiezen vrees ik.AndRo555 schreef:Waarom kost die zo veel? Omdat mensen bereid zijn ervoor te betalen. Bepaalde features wegen zwaarder door dan andere voor bepaalde mensen om andere redenen. (denk aan de gebruiksvriendelijkheid, raw performance,..)
Het is niet 50/50... je hebt namelijk de mensen onder het gemiddelde, rond het gemiddelde en boven het gemiddelde... maar zoals je aangeeft vallen er alzo een aantal mensen in Basic, Whop en Whoppa. Het probleem is alléén dat jij zéér duidelijk BOVEN dat gemiddelde zit maar de consequenties er niet van wil dragen. Met jou "gemiddeld gezin" van 5 personen ga je toch ook niet zeuren dat je niet in een Fiat 500 geraaktAndRo555 schreef:Met de gemiddelde gezinnen er bij te sleuren, dat is altijd gevaarlijk. Als je die lijn net in het midden trekt wil dat dan zeggen dat er 50% van de gezinnen meer dan gemiddeld zijn, en 50% minder dan gemiddeld? Dat kan dus zijn dat 50% van de gezinnen niet met Whop toe komt, en 50% van de gezinnen met Basic internet kan toekomen?
Het is dan ook een commercieel bedrijf dat verantwoording moet afleggen aan z'n aandeelhouders... en dat kan je niet als iedereen zou toekomen met een Basic product. Ik zie trouwens niet in wat dit te maken heeft met een ivoren toren... ieder bedrijf maakt diverse producten en tracht hun klanten richting het duurste te bewegen.Slafes schreef:Ik zie dat als een commerciële zet, anderen zien dat anders, hun goed recht, maar zo uit de hoogte doen zoals sommigen hier op hun ivoren toren doen
Ja, en met 60 of 150 Mbps is 5 of zelfs 10 mensen tegelijk ook geen enkel probleem... en wat dat einde van de maand betreft... neem je een product dat afgestemd is op je grote gezin. Ik hoop dat je bij je overige uitgaven ook niet steeds doet alsof je maar met 2 bent... je kinderen zouden honger lijden.AndRo555 schreef:Zelfs met 5 tegelijk! Maar niet plezant meer tegen het einde van de maand...
De "lijn" ligt niet in het midden, aangezien een klein aantal grootverbruikers (TB verslinders) het gemiddelde drastisch optrekken.AndRo555 schreef:Met de gemiddelde gezinnen er bij te sleuren, dat is altijd gevaarlijk. Als je die lijn net in het midden trekt wil dat dan zeggen dat er 50% van de gezinnen meer dan gemiddeld zijn, en 50% minder dan gemiddeld? Dat kan dus zijn dat 50% van de gezinnen niet met Whop toe komt, en 50% van de gezinnen met Basic internet kan toekomen?
Euhm dit gaat over Yelo TV, niet over internet. Toch?ahrand schreef:Zelfs met 5 tegelijk!Wat is mogelijk met Whop?
Met Yelo TV kan je via Telenet Internet overal in huis tv-kijken op je smartphone, tablet of computer. Zelfs met 5 tegelijk! Pa kijkt voetbal op de laptop boven terwijl ma haar favoriete serie bekijkt op de tablet, en de kids een filmpje meepikken op tv? Geen probleem. Veel kijkplezier!
Maar niet plezant meer tegen het einde van de maand...
Dit gaat over Whop (inclusief Yelo TV dus)krisken schreef:Euhm dit gaat over Yelo TV, niet over internet. Toch?ahrand schreef:Zelfs met 5 tegelijk!Wat is mogelijk met Whop?
Maar niet plezant meer tegen het einde van de maand...
TN zal vermoedelijk wel z'n limieten verhogen als Netflix komt. Het kan natuurlijk geen negatieve reclame gebruiken dat TN er niet geschikt voor zou zijn, echter ik vrees dat dit enkel bij de hogere abonnementen het geval zal zijn, dus wederom Whoppa. De logica zal wel zijn dat je een high-end product moet gebruiken wil je veel TV streamen.timmermc schreef:Ik vermoed dat wij geduld moeten hebben, zodra er nieuwe diensten bijkomen :Netflix, etc... komen de volumes wel onbeperkt of sterk verhoogd op alle abonnementsvormen zoals in de ons omringende landen.
Dit heeft niets te maken met het draaien van webservers... maar gewoon met het feit dat de coax X bandbreedte heeft die men moet verdelen over up en download. Voor TN is het interessanter deze te gebruiken voor downloads, al weten zij ook goed genoeg welke verhouding nodig is om dit correct te laten werken.timmermc schreef:Een stuk beter zou zijn om het verschil tussen up en download kleiner te maken, maar ik begrijp de gegronde angst hiervoor van de providers, het is niet de bedoeling om je eigen webserver op te stellen.
Of gewoon een product nemen dat aansluit op zijn gezinssituatie (groot gezin !).bambipower schreef:Je hebt dus 2 mogelijkheden
- stoppen met zeuren, en leren leven met uw limieten
- stoppen met zeuren en overgaan naar iets limietloos als vdsl
Telenet zegt nochtans dat alles vlot moet lukken met 5 tegelijk, dus je moet bij mij niet afkomen dat mijn gezin zo onvoorstelbaar groot is,r2504 schreef:Of gewoon een product nemen dat aansluit op zijn gezinssituatie (groot gezin !).bambipower schreef:Je hebt dus 2 mogelijkheden
- stoppen met zeuren, en leren leven met uw limieten
- stoppen met zeuren en overgaan naar iets limietloos als vdsl
Als je die Telenet-reclame misleidend vindt: http://www.jep.be/nl/klachten-onderzoek ... formulier/ahrand schreef:Telenet zegt nochtans dat alles vlot moet lukken met 5 tegelijk, dus je moet bij mij niet afkomen dat mijn gezin zo onvoorstelbaar groot is,
dat is het niet, ik pas perfect binnen de kleuren van de reclame die Telenet zelf maakt.
Telenet levert wat er in de officiële productspecificaties staat. Als je overtuigd bent dat Telenet zich bezondigt aan illegale marktpraktijken, dien dan een officiële klacht in: http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _indienen/ahrand schreef:Als ik aan een bedrijf vraag om hun product te leveren waar ze reclame voor maken
Klopt, dat is de realiteit. Telenet spreekt uitsluitend de taal van het geld en zal uitsluitend op basis van een terugvallend klantenaantal actie ondernemen. Telenet zal dus pas luisteren op het moment dat er 100 000 internetklanten zijn verdwenen naar de concurrentie.ahrand schreef:Telenet zal wel bepalen wat je moet slikken daar heb jij als klant NIETS over te zeggen
Ik geef nuttige, concrete informatie op basis van eigen ervaringen. De limietendiscussie bestaat al ruim een decennium van in de tijd dat elke provider een datalimiet had. Vandaag is de situatie veranderd. Er bestaan verschillende providers met onbeperkt datavolume. Maak dus nu eindelijk eens de keuze die het dichtst aansluit bij jouw behoeften.ahrand schreef:Dan stel ik mij toch serieus vragen over het nut van dit forum en de achterliggende agenda van sommige mensen ...