Wanneer krijgt basic internet meer volume?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Soit, om de discussie niet verder aan te wakkeren : je mag mij steeds bvb per pm je adresgegevens laten weten. Ik kan wel eens kijken wat er bij jou thuis mogelijk is.

Laat ook even weten welke producten je wilt (tv internet vaste telefonie). We geraken er wel aan uit! :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ahrand schreef:Aha, dus Telenet/de telecom firma's hebben het bij het rechte eind en het is de klant die altijd fout is ?
Als producent ben je nu éénmaal vrij je product te definieren en te prijzen zoals jij dat wil.

Als consument ben jij eveneens vrij om daar al of niet op in te gaan.

Anders wil ik ook een iPhone aan 150 euro, een OLED TV aan 500 euro, een BMW 5 aan 10.000 euro, ...
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 157 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Er wordt hier weer de schijn gewekt dat VDSL per definitie een marginale snelheid heeft t.o.v. Whop. Natuurlijk kan je pech hebben met de afstand tot de ROP (zoals ik) en aangewezen zijn op Telenet. Maar in het Belgacomforum en in mijn kennissenkring zijn evengoed mensen te vinden die 50 mbps halen en binnenkort minstens 70 mbps. Je moet dan wel de moeite doen om even een adrescheck te doen.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Het blijft in ieder geval wel nodig om de formules van telenet te herzien wat datalimiet betreft. Want de gemiddelde gebruiker heeft meer data nodig voor streaming en on-line spel aankopen die meerdere Gigabytes in beslag nemen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

krisken schreef:
philippe_d schreef:Een gemiddeld gezin in België bevat 2.4 personen (er zijn 11 miljoen inwoners, en 4.6 miljoen adressen) :).
Waar haal jij deze cijfers vandaan? Want bedrijven hebben ook een adres ;) En dan zwijg ik nog over koten etc...
Dat zijn natuurlijk benaderende cijfers en geen exacte wetenschap.
En als Telenet of Belgacom het hebben over het gemiddelde verbruik (per aansluiting), dan tellen de bedrijven en koten her ook mee (en die trekken het gemiddelde zelfs op).

Maar als je het iets wetenschappelijker wilt:
Het gezin "bestaat uit een persoon die gewoonlijk alleen leeft, ofwel uit twee of meer personen die, al dan niet door familiebanden verbonden, gewoonlijk eenzelfde woning betrekken en er samenleven".

Het gemiddelde aantal personen per gezin wordt berekend door de totale bevolking te delen door het aantal gezinnen (afgezien van de collectieve gezinnen: kloostergemeenschappen, bejaardentehuizen...).

België - Omdat er sinds 1970 jaarlijks een daling van het gemiddelde aantal personen per gezin opgetekend wordt, en de bevolking traag toeneemt, stijgt het aantal gezinnen (zie figuur 2). In 2005 bestond een gezin in België uit gemiddeld 2,35 personen (*) tegenover 2,98 personen in 1970. De Belgische bevolking groeit sinds 1970 in een gemiddeld tempo van 0,3 % per jaar. Zo is ze met 10 % gestegen tussen 1970 en 2007 en met 6,4 % tussen 1990 en 2007. Het aantal gezinnen stijgt sinds 1970 in een sneller tempo dan de bevolking. Er was een toename van 37,3 % tussen 1970 en 2005 en van 12,1 % tussen 1990 en 2005.
Cijfer van 2005, tendens dalend (dus in 2014 nog een stukje onder de 2,35 ...).
Mijn schatting op de vorige pagina was er dus niet ver naast :-) .

bron: http://www.plan.be/websites/tfdd_88/nl/ ... ite74.html
grafiek: http://www.plan.be/websites/tfdd_88/nl/ ... te7a19.gif
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
userbase crew
userbase crew

Telefonie = EDPnet + OVH
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Om hier alles wat in perspectief te zetten:

Internet-only:
Nederland:
UPC: 50/2,5 voor 36.50 euro de maand (ongelimiteerde trafiek)
Ziggo: 30/3 voor 39.95 euro de maand, wel met TV bij (ongelimiteerde trafiek)

Frankrijk:
Numericable: 100/? voor 27.90 euro de maand, wel met TV erbij (ongelimiteerde trafiek)

Duitsland:
Kabel Deutschland: 20/1 voor 19.9 euro de maand (ongelimiteerde trafiek)
Unitymedia: 10/1 voor 18 euro de maand (50/2.5 is 23 euro) (ongelimiteerde trafiek)

UK:
Virgin Media: 50/? voor 32.64 euro de maand (ongelimiteerde trafiek)

Om nog maar te zwijgen over DSL

Heeft iemand het patroon al door?

En een ding dat ik mij echt afvraag; Hoe komt het dat telenet hier limieten hanteert terwijl het gros van ander coax aanbieders dat niet doen?
Technisch aspect? Ja nodes kunnen overbelast raken, maar dat gaat evengoed in het buitenland. Meer nodes plaatsen het het netwerk zo ontlasten kost geld.
Dus dan zou ik denken dat telenet niet veel wil investeren in het netwerk (goed voor de winst).

Gebrek aan concurrentie? Ik denk het wel, (al heb je in andere landen ook op veel plekken een kabel monopolie doordat 4Mbps ADSL niet echt concurrentie is)
(of een gebrek aan mensen die realiseren dat (deftige) VDSL een goed alternatief is.
Dus als er nu wat FTTH het concurrentieveld zou komen omroeren... :roll:
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

jantje81 schreef:Je kan het ook anders bekijken... misschien is 100GB voor basic wel relatief veel.
Wat mij betreft is
Basic: 50GB
Internet 60: 100GB
Internet 120: vrij downloaden.

.
Kan het nog gekker, anno 2014..
Kom, we gaan nog een stapje verder, waarom niet

Misschien zijn de volumes bij Telenet in het geheel te hoog
Wat mij betreft is

Basic: 10GB
Internet 60: 20GB
Internet 120: 50gb

de klagers moeten maar naar vdsl gaan, zo is het altijd al geweest, en zo zal het altijd blijven :twisted: :angel:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

philippe_d schreef:Cijfer van 2005, tendens dalend (dus in 2014 nog een stukje onder de 2,35 ...).
Da's iets helemaal anders dan 3 kinderen en vriendjes erbij hé... ik denk dat het daarmee ook duidelijk is dat Whop niet echt de juiste formule is.

De persoon zal dus moeten beslissen welke die wel is... en als volume echt zo enorm belangrijk is dan kan zelfs die 1250m van de ROP geen probleem zijn.
kaarsenbril schreef:Misschien zijn de volumes bij Telenet in het geheel te hoog
Ik denk niet dat iemand dat geschreven heeft... maar je kan niet verwachten voor niets op de eerste rij te zitten.
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 02 jun 2014, 22:32, in totaal 1 gewijzigd.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member

AndRo555 schreef:Om hier alles wat in perspectief te zetten:

Internet-only:
Nederland:
UPC: 50/2,5 voor 36.50 euro de maand (ongelimiteerde trafiek)
Ziggo: 30/3 voor 39.95 euro de maand, wel met TV bij (ongelimiteerde trafiek)

Frankrijk:
Numericable: 100/? voor 27.90 euro de maand, wel met TV erbij (ongelimiteerde trafiek)

Duitsland:
Kabel Deutschland: 20/1 voor 19.9 euro de maand (ongelimiteerde trafiek)
Unitymedia: 10/1 voor 18 euro de maand (50/2.5 is 23 euro) (ongelimiteerde trafiek)

UK:
Virgin Media: 50/? voor 32.64 euro de maand (ongelimiteerde trafiek)

Om nog maar te zwijgen over DSL

Heeft iemand het patroon al door?

En een ding dat ik mij echt afvraag; Hoe komt het dat telenet hier limieten hanteert terwijl het gros van ander coax aanbieders dat niet doen?
Technisch aspect? Ja nodes kunnen overbelast raken, maar dat gaat evengoed in het buitenland. Meer nodes plaatsen het het netwerk zo ontlasten kost geld.
Dus dan zou ik denken dat telenet niet veel wil investeren in het netwerk (goed voor de winst).

Gebrek aan concurrentie? Ik denk het wel, (al heb je in andere landen ook op veel plekken een kabel monopolie doordat 4Mbps ADSL niet echt concurrentie is)
(of een gebrek aan mensen die realiseren dat (deftige) VDSL een goed alternatief is.
Dus als er nu wat FTTH het concurrentieveld zou komen omroeren... :roll:

eindelijk iemand die mijn mening deelt:

ieder abo zowel basic als het grootste dient zonder volumelimiet te zijn. Prijssettings kunnen dan gemaakt worden op basis van snelheid. Zo is het overal in landen met concurrentie
Hoe kan trouwens netflix, streaming tv en dergelijke ooit concurentieel worden in Vlaanderen, als je altijd het duurste abo moet
kiezen voor je zo een dienst kan gebruiken. Het eventuele prijsvoordeel van die dienst betaal je 5dubbel terug aan het geldhongere Telenet. Ik denk dat het tijd wordt dat het bipt ingrijpt !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

kaarsenbril schreef:ieder abo zowel basic als het grootste dient fup te zijn.
Moet, moet, ... dat zal een commercieel bedrijf wel zelf beslissen.

Trouwens misschien moet je ook eens vermelden wat de beschikbaarheidsgraad is in de betreffende landen... zelfs in Belgie lukt het ons niet.
kaarsenbril schreef:zo is het overal in landen met concurrentie
En evenzeer in Belgie... tal van xDSL providers met FUP... wat is je probleem dus ?
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:
kaarsenbril schreef:Misschien zijn de volumes bij Telenet in het geheel te hoog
Ik denk niet dat iemand dat geschreven heeft... maar je kan niet verwachten voor niets op de eerste rij te zitten.

jantje81 beweert dat 100 gb voor basicinternet teveel is, kon het niet laten om wat sarcastisch te reageren :angel:
ahrand
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 39 keer

op aanraden ik deed even een lijntest voor VDSL :
UPLOAD 648.00 Kbps
DOWNLOAD 9.04 Mbps
Dat zijn bijna Telenet smallband snelheden ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Maar wel met een FUP ... maar je wil natuurlijk alles :-)
ahrand
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:Moet, moet, ... dat zal een commercieel bedrijf wel zelf beslissen.
Je begrijpt er niet veel van,
een commercieel bedrijf beslist wat de klanten willen,
als er veel weggaan of de klagers de overhand krijgen, ...
verandert het.
ahrand
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:Maar wel met een FUP ... maar je wil natuurlijk alles :-)
Ik wil wat Telenet belooft: dat het internet voor een gemiddeld gezin (= gemiddeld abo) 'plezant' is.
Meer niet, ik wil geen iPhone aan 150 euro, een OLED TV aan 500 euro, een BMW 5 aan 10.000 euro want zo adverteren die dat ook niet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ahrand schreef:een commercieel bedrijf beslist wat de klanten willen,
Het probleem is dat velen denken dat ze "DE KLANT" zijn... de referentie voor gans Belgie.

Spijtig genoeg is dat meestal NIET zo, zeker niet op technische websites en al zeker niet op websites zoals Tweakers bv.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ahrand schreef:Ik wil wat Telenet belooft: dat het internet voor een gemiddeld gezin (= gemiddeld abo) 'plezant' is.
Hopelijk besef je ondertussen dat 5 (of 7 met twee vriendjes erbij) heel wat anders is dan het gemiddelde van 2.34 !

Jou gezin is dus meer dan dubbel zo groot dan het gemiddelde gezin...
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

@ahrand
ohja, het is in ons Belgenlandje mss duurder dan in de ons omliggende landen maar al bij al is alles duur geworden, en als je als je het geld hebt om laptops, tablets, smartphones, een psp3 etc te kopen vind ik niet dat er dan moet gezaagd worden over een maandelijkse vaste kost om probleemloos op het net te kunnen.

ik wil niet zonder internet vallen, en betaal naast whoppa, met de glimlach nog extra 26 euro voor belgacom vdsl2 basic,enkel als backup, betaal nog eens voor mijn B39 met 2Gb mobiel etc , wat kan je daar nu nog mee kopen...enfin.... en ja ik zit iets over de 100gb, het is een feit, geen probleem, heb ik nog meer nodig kzal wel een beetje bijbetalen...
10 jaar terug kregen we 10gb en moest ik elke maand bijbetalen , ik nam toen het toppakket en ja Telenet en de andere providers gaan idd de markt gaan volgen en wanneer blijkt dat een bepaald volume niet meer volstaat gaan ze dit wel verhogen...
waarom er enkel in BELGIE EEN LIMIET IS EN ELDERS NIET? mss afspraken tussen de providers ? Voor de meeste formules volstaan de formules voor normaal gebruik..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

kaarsenbril schreef:
AndRo555 schreef:...

eindelijk iemand die mijn mening deelt:

ieder abo zowel basic als het grootste dient zonder volumelimiet te zijn. Prijssettings kunnen dan gemaakt worden op basis van snelheid. Zo is het overal in landen met concurrentie
Hoe kan trouwens netflix, streaming tv en dergelijke ooit concurentieel worden in Vlaanderen, als je altijd het duurste abo moet
kiezen voor je zo een dienst kan gebruiken. Het eventuele prijsvoordeel van die dienst betaal je 5dubbel terug aan het geldhongere Telenet. Ik denk dat het tijd wordt dat het bipt ingrijpt !
Zin in een glasvezel startup? :wink:
r2504 schreef:
kaarsenbril schreef:ieder abo zowel basic als het grootste dient fup te zijn.
Moet, moet, ... dat zal een commercieel bedrijf wel zelf beslissen. zou de (gezonde) marktwerking moeten voor zorgen.
FTFY
r2504 schreef: Trouwens misschien moet je ook eens vermelden wat de beschikbaarheidsgraad is in de betreffende landen... zelfs in Belgie lukt het ons niet.
kaarsenbril schreef:zo is het overal in landen met concurrentie
En evenzeer in Belgie... tal van xDSL providers met FUP... wat is je probleem dus ?
FTTH is een gedogen concurrent in sommige landen (nederland bijvoorbeeld)
Wat als een groot bedrijf hier morgen stad per stad, dorp per dorp 1000/1000Mbps connecties (ongelimiteerd, vanzelfsprekend) oplevert voor 55 euro per maand? Telenet zou zen limieten snel schrappen hoor. Dat is het verlies aan klanten niet waard.

Overigens ben ik mijn verbruik van de voorbije maanden aan het bijhouden. Per maand komt dat op 500 a 700GB uit, en dat is met een gezin van 5.

laroyj schreef:@ahrand
ohja, het is in ons Belgenlandje mss duurder dan in de ons omliggende landen maar al bij al is alles duur geworden, en als je als je het geld hebt om laptops, tablets, smartphones, een psp3 etc te kopen vind ik niet dat er dan moet gezaagd worden over een maandelijkse vaste kost om probleemloos op het net te kunnen.
Groot probleem hier. Er is in vlaanderen geen consumenten aanbod dat meer als 70Mbps biedt en probleemloos surfen geeft.

(VDSL lijnen gaan stapelen is al weinig "consumer oriented" aan, om nog maar te zwijgen over de prijs.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

AndRo555 schreef:Moet, moet, ... dat zal een commercieel bedrijf wel zelf beslissen. zou de (gezonde) marktwerking moeten voor zorgen.
Waarom kost een iPhone (of neem een ander luxe merk) dan nog steeds 2 a 3 maal zoveel als een andere Smartphone ?

Voor jou is TN dan misschien geen luxe... er zijn er nochtans genoeg die er wel voor willen betalen.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 481 keer
Bedankt: 114 keer

r2504 schreef:
AndRo555 schreef:Moet, moet, ... dat zal een commercieel bedrijf wel zelf beslissen. zou de (gezonde) marktwerking moeten voor zorgen.
Waarom kost een iPhone (of neem een ander luxe merk) dan nog steeds 2 a 3 maal zoveel als een andere Smartphone ?

Voor jou is TN dan misschien geen luxe... er zijn er nochtans genoeg die er wel voor willen betalen.
Een iPhone twee tot drie keer zoveel? Een andere highend Android smartphone kost tegenwoordig minstens even veel..
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:

Een iPhone kost inderdaad een stuk meer als (vergelijkbare) andere smartphones. Waarom kost die zo veel? Omdat mensen bereid zijn ervoor te betalen. Bepaalde features wegen zwaarder door dan andere voor bepaalde mensen om andere redenen. (denk aan de gebruiksvriendelijkheid, raw performance,..)
Er is keuze aan telefoons, heel veel keuze zelfs. Dus je kiest gewoon de telefoon die aan jouw eisen voldoet. Hoe weet een telefoonmaker dan wat mensen willen? Wel die maken een hele hoop verschillende telefoons en zien wat er blijft steken. ("Throwing things at the wall and see what sticks") Daarbij zie je vaak aparte creaties, denk aan een LG G flex of een Samsung Galaxy round.

Nu heb je eigenlijk technisch gezien twee mogelijkheden in belgie. (B-lite is het nu net niet :roll: ) Die twee technologien/bedrijven zouden ook vanalles kunnen proberen om klanten te krijgen, maar waarom zouden ze? Het kost hen geld. En voor sommigen is 9Mbps VDSL geen optie, dan blijft er alleen nog kabel over. Providers verkopen hun product, trekken af en toe de snelheden wat omhoog om toch mee te kunnen met de rest van de beschaafde wereld en nemen daarbij wat publiciteit mee.

Mocht er in belgie nu een FTTH provider zijn die (zelfs op kleine schaal), deftige (duplex) connecties zou opleveren, daarbij serieuze snelheden kan aanbieden zonder limietgedoe. Die zou de consument wakkerschudden, en telenet op gang brengen om toch iets te doen aan die limieten (en snelheden in mindere mate).

Telenet hun limiet politiek speelt net in op het feit dat de consument eigenlijk wel meer wilt, maar niet zodanig veel meer dat die de moeite wil doen om naar iets trager (~DSL) wil overstappen. Als je het zo iemand de mogelijkheid geeft tot 200/200 3P over glas, zonder limiet, aan een prijs die iets lager ligt als (bv) whoppa, dan zit telenet er dik in. En dan zullen ze snel weg zijn met hun data limieten en zelfs tegen de grenzen van DOCSIS gaan zitten om toch maar iets van concurrentie te bieden.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 schreef:
Slafes schreef:Ik zit in basic omdat ik daar in geduwd wordt omdat ik weiger bij te betalen voor telefonie wat ik niet gebruik.
Nonsens, je zit in Basic omdat JIJ dat gekozen hebt... trouwens je kan perfect Internet 120 nemen als je geen telefonie wil.
Ik denk dat je toch een beetje beter moet lezen en met veel betere argumenten moet afkomen dan deze...

Ik gok dat als het welles nietes spelletje hier de kop blijft opsteken dat het topic weer snel gesloten zal worden.

Zonder klagers en mensen die hun nek durven uitsteken in het leven zouden we inderdaad nog steeds geen vakantie hebben en 80u per week werken etc etc... Hier net hetzelfde geval. Als mensen altijd zo makkelijk toe geven heeft Telenet inderdaad geen moeite om zijn monopolie te behouden. Ik vraag me überhaupt af waarom ze de limieten voor Whoppa onlangs nog hebben aangepast, volgens wat ik hier lees was dat immers ook niet nodig.

Oh en... Met de gemiddelde gezinnen er bij te sleuren, dat is altijd gevaarlijk. Als je die lijn net in het midden trekt wil dat dan zeggen dat er 50% van de gezinnen meer dan gemiddeld zijn, en 50% minder dan gemiddeld? Dat kan dus zijn dat 50% van de gezinnen niet met Whop toe komt, en 50% van de gezinnen met Basic internet kan toekomen? Met cijfers kan je alles bewijzen, maar de enige die er echt zicht op heeft is Telenet. Deze pushen zeker de duurdere abo's en ze weten ook wel dat gezinnen die net op het randje zitten niet zullen overstappen als ze volume bijgeven. Het is dan gewoon de kunst om geen klanten te verliezen en toch een substantieel gedeelte van de klanten een hoger abo aan te smeren. Ik zie dat als een commerciële zet, anderen zien dat anders, hun goed recht, maar zo uit de hoogte doen zoals sommigen hier op hun ivoren toren doen... Amai...
ahrand
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:
ahrand schreef:Ik wil wat Telenet belooft: dat het internet voor een gemiddeld gezin (= gemiddeld abo) 'plezant' is.
Hopelijk besef je ondertussen dat 5 (of 7 met twee vriendjes erbij) heel wat anders is dan het gemiddelde van 2.34 !

Jou gezin is dus meer dan dubbel zo groot dan het gemiddelde gezin...
En toch maakt Telenet Whop voor exact dit soort gezinnen :

Wat is mogelijk met Whop?

Met Yelo TV kan je via Telenet Internet overal in huis tv-kijken op je smartphone, tablet of computer. Zelfs met 5 tegelijk! Pa kijkt voetbal op de laptop boven terwijl ma haar favoriete serie bekijkt op de tablet, en de kids een filmpje meepikken op tv? Geen probleem. Veel kijkplezier!
Zelfs met 5 tegelijk!
Maar niet plezant meer tegen het einde van de maand...
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 7 keer

Slafes schreef:Zonder klagers en mensen die hun nek durven uitsteken in het leven zouden we inderdaad nog steeds geen vakantie hebben en 80u per week werken etc etc... Hier net hetzelfde geval.
Je nek uitsteken omvat wel net iets meer dan gewoon wat klagen op een forum!
Maar in dit geval is er een fundamenteel verschil: Je kan vandaag reeds vrij kiezen tussen verschilende providers. Het is dus absurd om te klagen dat provider A te duur en te weinig datavolume biedt, terwijl provider B, provider C en provider D onbeperkt datavolume aanbieden tegen een lagere prijs.

Je gaat toch ook niet klagen dat de broeken van Armani te duur zijn, terwijl je veel goedkoper in de H&M een broek kan kopen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

AndRo555 schreef:Nu heb je eigenlijk technisch gezien twee mogelijkheden in belgie.
Maar massa's meer aanbieders en formules !
AndRo555 schreef:Als je het zo iemand de mogelijkheid geeft tot 200/200 3P over glas, zonder limiet, aan een prijs die iets lager ligt als (bv) whoppa, dan zit telenet er dik in.
En de miljarden die nodig zijn om FTTH te plaatsen... waar gaan die vandaan komen ?
AndRo555 schreef:Waarom kost die zo veel? Omdat mensen bereid zijn ervoor te betalen. Bepaalde features wegen zwaarder door dan andere voor bepaalde mensen om andere redenen. (denk aan de gebruiksvriendelijkheid, raw performance,..)
Hetzelfde heb je bij TN... meer dan een miljoen mensen willen ervoor betalen. Jij wil dat blijkbaar niet... maar je bent ook niet tevreden met een goedkoper product bij de concurrentie want die kan je slechts 9 Mbps bieden. Ergens zal je toch moeten kiezen vrees ik.
AndRo555 schreef:Met de gemiddelde gezinnen er bij te sleuren, dat is altijd gevaarlijk. Als je die lijn net in het midden trekt wil dat dan zeggen dat er 50% van de gezinnen meer dan gemiddeld zijn, en 50% minder dan gemiddeld? Dat kan dus zijn dat 50% van de gezinnen niet met Whop toe komt, en 50% van de gezinnen met Basic internet kan toekomen?
Het is niet 50/50... je hebt namelijk de mensen onder het gemiddelde, rond het gemiddelde en boven het gemiddelde... maar zoals je aangeeft vallen er alzo een aantal mensen in Basic, Whop en Whoppa. Het probleem is alléén dat jij zéér duidelijk BOVEN dat gemiddelde zit maar de consequenties er niet van wil dragen. Met jou "gemiddeld gezin" van 5 personen ga je toch ook niet zeuren dat je niet in een Fiat 500 geraakt :bang:
Slafes schreef:Ik zie dat als een commerciële zet, anderen zien dat anders, hun goed recht, maar zo uit de hoogte doen zoals sommigen hier op hun ivoren toren doen
Het is dan ook een commercieel bedrijf dat verantwoording moet afleggen aan z'n aandeelhouders... en dat kan je niet als iedereen zou toekomen met een Basic product. Ik zie trouwens niet in wat dit te maken heeft met een ivoren toren... ieder bedrijf maakt diverse producten en tracht hun klanten richting het duurste te bewegen.
AndRo555 schreef:Zelfs met 5 tegelijk! Maar niet plezant meer tegen het einde van de maand...
Ja, en met 60 of 150 Mbps is 5 of zelfs 10 mensen tegelijk ook geen enkel probleem... en wat dat einde van de maand betreft... neem je een product dat afgestemd is op je grote gezin. Ik hoop dat je bij je overige uitgaven ook niet steeds doet alsof je maar met 2 bent... je kinderen zouden honger lijden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

AndRo555 schreef:Met de gemiddelde gezinnen er bij te sleuren, dat is altijd gevaarlijk. Als je die lijn net in het midden trekt wil dat dan zeggen dat er 50% van de gezinnen meer dan gemiddeld zijn, en 50% minder dan gemiddeld? Dat kan dus zijn dat 50% van de gezinnen niet met Whop toe komt, en 50% van de gezinnen met Basic internet kan toekomen?
De "lijn" ligt niet in het midden, aangezien een klein aantal grootverbruikers (TB verslinders) het gemiddelde drastisch optrekken.
Als het "gemiddelde verbruik" (per aansluiting) rond de 30 Gb ligt, neem dan maar aan dat 90% van de gezinnen onder het gemiddelde zitten, en 10% erboven.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
userbase crew
userbase crew

ahrand schreef:

Met Yelo TV kan je via Telenet Internet overal in huis tv-kijken op je smartphone, tablet of computer. Zelfs met 5 tegelijk! Pa kijkt voetbal op de laptop boven terwijl ma haar favoriete serie bekijkt op de tablet, en de kids een filmpje meepikken op tv? Geen probleem. Veel kijkplezier!
Zelfs met 5 tegelijk!
Euhm dit gaat over Yelo TV, niet over internet. Toch?

Telefonie = EDPnet + OVH
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

dataverbruik bij yelo gaat van je volume af.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Ik vermoed dat wij geduld moeten hebben, zodra er nieuwe diensten bijkomen :Netflix, etc... komen de volumes wel onbeperkt of sterk verhoogd op alle abonnementsvormen zoals in de ons omringende landen. Is dat niet het geval dan kan zet je uiteraard die bedrijven in de kou.
Tot meer nieuws hierover blijf ik bij mijn TN basic abo en hou die telemeter in het oog naar het einde van mijn maand.
Indien de aanbieders van nieuw TV diensten een stok in de wielen wordt gestoken, verhuis ik naar de VDSL aanbieders.

Veel bijgeloof heerst er bij die grote download snelheid mythe, wat als de server die je opzoekt op het www dit niet kan leveren...
Een stuk beter zou zijn om het verschil tussen up en download kleiner te maken, maar ik begrijp de gegronde angst hiervoor van de providers, het is niet de bedoeling om je eigen webserver op te stellen.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

dat zijn de klanten die ze zoeken bij telenet. Die dat hun telemeter in het oog blijven houden, en elke uitvlucht te pakken nemen, om niet over te gaan naar vdsl. Dat zijn ook degene die de oorzaak zijn, dat telenet niet zo veel moeite doet om zijn limieten te verhogen - of zelfs meer te investeren in hun netwerk.

En als je geloofd, dat netflix zal zorgen dat telenet hun limieten daarom verhoogd, dan geloof je ook in de paashaas. Waarom zouden ze in godsnaam hun limieten verhogen voor netflix, terwijl het hun eigen rex en rio schade zou toebrengen....

Je hebt dus 2 mogelijkheden
- stoppen met zeuren, en leren leven met uw limieten
- stoppen met zeuren en overgaan naar iets limietloos als vdsl
de koe zegt boe
ahrand
Pro Member
Pro Member

krisken schreef:
ahrand schreef:

Zelfs met 5 tegelijk!
Euhm dit gaat over Yelo TV, niet over internet. Toch?
Dit gaat over Whop (inclusief Yelo TV dus)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

timmermc schreef:Ik vermoed dat wij geduld moeten hebben, zodra er nieuwe diensten bijkomen :Netflix, etc... komen de volumes wel onbeperkt of sterk verhoogd op alle abonnementsvormen zoals in de ons omringende landen.
TN zal vermoedelijk wel z'n limieten verhogen als Netflix komt. Het kan natuurlijk geen negatieve reclame gebruiken dat TN er niet geschikt voor zou zijn, echter ik vrees dat dit enkel bij de hogere abonnementen het geval zal zijn, dus wederom Whoppa. De logica zal wel zijn dat je een high-end product moet gebruiken wil je veel TV streamen.
timmermc schreef:Een stuk beter zou zijn om het verschil tussen up en download kleiner te maken, maar ik begrijp de gegronde angst hiervoor van de providers, het is niet de bedoeling om je eigen webserver op te stellen.
Dit heeft niets te maken met het draaien van webservers... maar gewoon met het feit dat de coax X bandbreedte heeft die men moet verdelen over up en download. Voor TN is het interessanter deze te gebruiken voor downloads, al weten zij ook goed genoeg welke verhouding nodig is om dit correct te laten werken.
bambipower schreef:Je hebt dus 2 mogelijkheden
Of gewoon een product nemen dat aansluit op zijn gezinssituatie (groot gezin !).
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

waarna ze dan gaan zeuren over de prijs...
de koe zegt boe
ahrand
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:
bambipower schreef:Je hebt dus 2 mogelijkheden
Of gewoon een product nemen dat aansluit op zijn gezinssituatie (groot gezin !).
Telenet zegt nochtans dat alles vlot moet lukken met 5 tegelijk, dus je moet bij mij niet afkomen dat mijn gezin zo onvoorstelbaar groot is,
dat is het niet, ik pas perfect binnen de kleuren van de reclame die Telenet zelf maakt.

Jullie werken duidelijk niet op klantgerichte afdelingen.
Als ik aan een bedrijf vraag om hun product te leveren waar ze reclame voor maken en alles wat ik hier op een (onafhankelijk ! toch ?) forum als weerwoord krijg is :
  • Je bent aan het zeuren
    Telenet zal wel bepalen wat je moet slikken daar heb jij als klant NIETS over te zeggen
    Je moet dankbaar zijn dat je Telenet KAN ontvangen !
    Je bent aan het zeuren !
    Ga maar bij een andere provider waar je permanent smallband krijgt en wees daar dan vooral stil over anders ga je nog zeuren over de prijs
    Heb ik al gezegd dat je aan het zeuren bent ?
Dan stel ik mij toch serieus vragen over het nut van dit forum en de achterliggende agenda van sommige mensen ...
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

nochtans vrij logisch dat als je het kleinste abbo neemt, dat je dan het minste kan... dat is ook zo bij gsm providers, of whatever...

100gb is genoeg om met 5 man te surfen, maar niet om met 5 op een aparte tv naar bhaalu te zien. Moet ik ook gaan zeuren omdat ik op mijn base 19 maar 200mb downloadvolume heb? Of ben ik slim, om mij ook een mobile vikings te nemen?
de koe zegt boe
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 7 keer

ahrand schreef:Telenet zegt nochtans dat alles vlot moet lukken met 5 tegelijk, dus je moet bij mij niet afkomen dat mijn gezin zo onvoorstelbaar groot is,
dat is het niet, ik pas perfect binnen de kleuren van de reclame die Telenet zelf maakt.
Als je die Telenet-reclame misleidend vindt: http://www.jep.be/nl/klachten-onderzoek ... formulier/
ahrand schreef:Als ik aan een bedrijf vraag om hun product te leveren waar ze reclame voor maken
Telenet levert wat er in de officiële productspecificaties staat. Als je overtuigd bent dat Telenet zich bezondigt aan illegale marktpraktijken, dien dan een officiële klacht in: http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _indienen/
Een bericht op een forum zal de handelswijze van Telenet niet beïnvloeden. Dit forum heeft eerder een adviserende functie, userbase is geen consumentenvereniging die in naam van een ledengroep gaat onderhandelen met Telenet.
ahrand schreef:Telenet zal wel bepalen wat je moet slikken daar heb jij als klant NIETS over te zeggen
Klopt, dat is de realiteit. Telenet spreekt uitsluitend de taal van het geld en zal uitsluitend op basis van een terugvallend klantenaantal actie ondernemen. Telenet zal dus pas luisteren op het moment dat er 100 000 internetklanten zijn verdwenen naar de concurrentie.
ahrand schreef:Dan stel ik mij toch serieus vragen over het nut van dit forum en de achterliggende agenda van sommige mensen ...
Ik geef nuttige, concrete informatie op basis van eigen ervaringen. De limietendiscussie bestaat al ruim een decennium van in de tijd dat elke provider een datalimiet had. Vandaag is de situatie veranderd. Er bestaan verschillende providers met onbeperkt datavolume. Maak dus nu eindelijk eens de keuze die het dichtst aansluit bij jouw behoeften.

In het leven moet je kiezen, ofwel heel je leven tegen jouw zin droog brood eten omdat er een knappe winkelbediende staat in bakkerij X. Ofwel eindelijk eens bakkerij Y uitproberen, bediend worden door een ietwat norse bakkersvrouw maar wel kunnen genieten van het brood dat veel langer vers blijft.
Nergens is het perfect, maar durf te vergelijken en te veranderen of tevreden te zijn met wat je hebt.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

Je kunt het surfgedrag van je kinderen ook "sturen" door hen op de financiele consequentie hiervan te wijzen. Leg hen uit dat je 100GB/maand hebt en als ze dit niet genoeg vinden dan kun je voorstellen dat ze bv 10€ per maand van hun zakgeld afstaan om up te graden naar een andere formule.

Ik heb zelf een doorsnee gezin (man, vrouw, 2 volwasssen studenten + 2 "inwonende verloofden") met meer computers, smartphones en tablets dan ik kan tellen en heb met 100GB meer dan genoeg. Ik heb zelfs onlangs van een ongelimiteerd belgacom pack gedowngraded naar Belgacom start omdat ik toch niet boven de 100GB/maand uitkwam.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

ahrand schreef:Zelfs met 5 tegelijk!
Van 1 snede brood kan je ook met 5 tegelijk eten.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”