ero247: MPAY Onterecht aankopen gefactureerd

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

philippe_d schreef:Geen.
Als je op hun site mobiel surft, krijgen ze blijkbaar je GSM nummer van Proximus

[Afbeelding Post made via mobile device ]
en waar heb je daarvoor toestemming gegeven, dat proximus jouw GSM nummer, wat overigens een geheim nummer is, zomaar deelt met derden, meer bepaald een louche site ....

Volgens mij is dit een schending van de privacy. Klacht neerleggen bij de privacy commissie. Ken daar mensen.
philippe_d schreef:En waarom niet?
Bij genoeg persaandacht zal Belgacom toch moeten beginnen inzien dat dit niet verder kan?

Volgens mij moeten deze praktijken een beetje beter gereglementeerd worden (BIPT?), zoals:
  • - onmogelijkheid van een website om je mobiel nummer op te vragen
    - inlassen van een of meer bevestigingsstappen, waarbij je nummer getoond wordt, en jij expliciet de toelating geeft om dit nummer te factureren
    - gratis sms bericht naar de gebruiker, waarop je moet antwoorden om te bevestigen, of 24uur krijgt om op te zeggen
    - betere info hoe je het abbo kan opzeggen
inderdaad .....

zoals het nu loopt lijkt het erop dat BGC te veel kan uitmelken ipv er iets aan te doen

[Mod Edit] dubbele posts samengevoegd. Gelieve voortaan de "WIJZIGEN" knop te gebruiken om iets aan uw vorige post toe te voegen (forumregels).
Kaiman
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2014, 13:08
Bedankt: 1 keer

Ik ben dus al een tijdje met [email protected] aan het mailen.
Heb hun laten weten dat ik een officiële klacht bij de politie wou indienen en hiervoor hun gegevens nodig had.
Hierop kreeg ik als antwoord dat ik enkel een klacht kon indienen via mail (dit is raar, zijn ze ergens bang van????)
Heb dan via mail nogmaals laten weten dat ik klacht indien tegen hun facturatie en wat ik krijg ik als antwoord???

ANTWOORD :

Goedendag,

Uit coulance zullen wij een bedrag van 20 Euro terugstorten op uw bankrekening.

Graag ontvangen wij de volgende informatie:

-Naam rekeninghouder
-Adres
-IBAN en BIC


Met vriendelijke groet / Cordialement,
Mobhelp Belgium
[email protected]

Ticket History NEVENS Kai (Client) Posted On: Thu 21 Aug 2014 - 17:38
________________________________________[/color]


Dit is toch te gek voor woorden...ze hebben mij 4 x 7,50 aangerekend en willen, na drijging klacht bij politie, opeens "uit coulance" €20 terugstorten.
Ik ga hier dus niet mee akkoord gaan en eis het volledige bedrag maar wacht eerst mijn volgende afrekening van Proximus af.

Ook ben ik wel bang om mijn gegevens door te geven...zijn ze hier iets mee?

Maar de grote gangsters blijven Proximus die honderden klanten in de steek laten en niets doen!!!
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

FODeconomie heeft oa. hiervoor een dienst consumentenrecht:
http://www.vlaanderen.be/nl/werk/consum ... geschillen
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _indienen/
Ik zou daar eens de zaak aankaarten.
andycap
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 aug 2014, 00:37
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

philippe_d schreef:
andycap schreef: Dus hangt NIET HET ONNOZEL SCHAAP UIT !!!! jullie kennen het probleem wel!!! google eens ero 247. forums genoeg, maar een pornosite....nihil. Zou al 45 euro betaald hebben voor een pornosite die niet bestaat. En nu gijle. Maar ge ziet gene euro meer van mij. Stuur de deurwaarders maar !!!!!!!!
Heb je het tegen "ons" ?
Wij (Userbase) zijn een Forum van Internet gebruikers, en hebben met Belgacom niets te maken.
Gelieve uw pijlen op Belgacom af te schieten, niet op "ons" :-(
Ik toon gewoon de mail die ik naar belgacom heb gestuurd. mvg
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7054
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 527 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Dat had je er dan ook gewoon van het begin kunnen bijzetten
:bang:
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
andycap
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 aug 2014, 00:37
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Zat vol collere. Wacht nog altijd op bericht van Belgacom. Gene euro krijgen ze van mij. Mafia in Cyprus noch belgacom
andycap
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 aug 2014, 00:37
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

heb ook klacht ingediend bij ecop.be
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Wat was die tiplijn van VTM ook alweer?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6629
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 773 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

4040?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16757
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

We beheren hier op het werk duizenden mobiele nummers en dit soort verhaaltjes gebeurt wel vaker: elke keer beweert de eindgebruiker niet in gegaan te zijn in eender welke optie.
Letterlijk in élk geval kwam uiteindelijk de aap uit de mouw dat dit wél het geval was; soms bewust, vaak onbewust.
Het gaat soms om wat social engineering, typfouten enz.

Om Proximus (of eender welke andere operator) te beschuldigen gaat te ver en is compleet fout: zij rekenen gewoon een factuur door (toegegeven, d'er zal vast ergens iets blijven plakken omwille van premium numbers). Als je dus een factuur niet betaalt veroorzaak je dus een probleem bij de operator.

Je kan jezelf hiertegen behoeden door dit soort betaalnummers uit te laten schakelen, maar dan ga je bijvoorbeeld ook niet meer kunnen sms-parkeren.

Als je dus wilt klagen moet dit tegen de aanbieders van die nummers.
Je gaat je bank niet aanklagen als je een verkeerd bedrag overschrijft, je legt geen klacht bij de post neer als je een factuur-brief betaalt van een fraudule afzender.

Proximus en de andere operatoren zijn gewoon doorgeefluik. Klacht bij Px neerleggen heeft denk ik wel zin (als je inderdaad tegen muren oploopt bij de aanbieder), maar je kan hun niet beschuldigen dàt het gebeurt.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7054
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 527 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Klopt Meon, maar als Proximus veel klachten krijgt en het bedrag aangerekend wordt via hun factuur, dan zijn ze toch wel meer betrokken dan de post in uw voorbeeld, niet ?

En het zou dan toch niet meer dan klantvriendelijk zijn om een beetje mee te werken en constructief te zijn.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Onterecht of niet, dat is dus de vraag.
Iedereen die recht in zijn schoenen staat kan gerust escaleren toch? :wink:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18527
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1008 keer
Bedankt: 3781 keer
Recent bedankt: 18 keer
Provider

meon schreef:Proximus en de andere operatoren zijn gewoon doorgeefluik. Klacht bij Px neerleggen heeft denk ik wel zin (als je inderdaad tegen muren oploopt bij de aanbieder), maar je kan hun niet beschuldigen dàt het gebeurt.
Misschien moeten we een onderscheid maken tussen 3 verschillende soorten "Premium number criminaliteit":

1) de gewone Premium nummers of verkorte sms'sen die de gebruikers bewust bellen.
  • hier is de gebruiker duidelijk fout (eigen schuld dikke bult :wink: ).
  • hoewel de meesten ook niet beseffen dat ze hiermee een abbo aangegaan zijn, en alle verstuurde en ontvangen sms'sen betalend zijn.
  • "STOP" naar verkort nummer, of naar het GSM nummer van de aanbieder (zie Lord's lijst) zou moeten volstaan om de dienst te beëindigen.
  • je kan premium nummers blokkeren in 2 stappen: erotische content en premium content. Als je de eerste categorie laat blokkeren, kan je nog altijd sms parkeren, enz.
2) Dan heb je het 9944 (Paratel) geval (zie andere topic).
  • Hier is duidelijk spraak van oplichting.
  • Gebruikers met een nieuw Proximus abonnement, of die hun nummer na enkele jaren terug van Base/Mobi naar Proximus porteren, krijgen plots ongevraagd deze sms'sen.
  • Hier kan de klant toch duidelijk, aan de hand van de factuurdetails (e-services) aantonen dat hij (nog) geen premium nummer gebeld heeft, of een sms gestuurd naar het betreffende verkort nummer, toch?
3) Het euro247 geval, dat afgerekend wordt via MPAY is iets totaal anders (voor zover ik het begrijp).
  • Hier gaat het niet over Premium nummers, of verkorte sms nummers.
  • Het gaat hier over een bezoek aan een mobile website, vanaf een Proximus of Mobistar 3G verbinding. Je kan deze website zelfs niet bereiken als je niet via 3G (Proxi, Mobi) aan het surfen bent.
  • Het blokkeren van Premium content (waardoor je deze nummers niet meer kan bellen of sms'en) zal hier toch niets uithalen, want jouw 3G/4G internet verbinding wordt hierdoor niet beïnvloed.
  • Blijkbaar is er een akkoord met de provider, dat deze site (in real-time?) het GSM nummer krijgt van de bezoeker van de mobile site. Van zodra je ergens op OK gedrukt hebt, heb je zonder het te beseffen reeds jouw GSM nummer doorgegeven, en gaat je abonnement in. Dit vind ik niet kunnen :-( .
  • In dit geval wordt de content niet verrekend via de kost van een premium gesprek/sms, maar apart op de factuur via het MPAY systeem.
In de laatste 2 gevallen vind ik wel dat Proximus hier initiatief moet nemen om hun klanten te beschermen, wars van winstbejag.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
macfarad
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 aug 2014, 22:34

Het zal waarschijnlijk wel ergens in de algemene voorwaarden staan, maar dat Proximus zomaar je mobiel nummer geeft aan een bedrijf terwijl je via 3G hun website bezoekt, vind ik echt een serieus probleem.
Mijn internet provider thuis geeft toch ook niet mijn exacte adres als ik een website bezoek? Ik weet wel dat er mogelijkheden zijn om op basis van je IP je locatie benaderend te bepalen, maar toch.
Is dit geen vraag/klacht voor de ombudsman telecom?
Laatst gewijzigd door macfarad 27 aug 2014, 23:33, in totaal 1 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 385 keer

Het zal waarschijnlijk wel ergens in de algemene voorwaarden staan, maar dat Proximus zomaar je mobiel nummer geeft aan een bedrijf terwijl je via 3G hun website bezoekt, vind ik echt een serieus probleem.
Wie zegt dat dit gebeurt???!!
Belgamus
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 maa 2010, 18:31
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef: [*]Het blokkeren van Premium content (waardoor je deze nummers niet meer kan bellen of sms'en) zal hier toch niets uithalen, want jouw 3G/4G internet verbinding wordt hierdoor niet beïnvloed.
Blokkering heeft geen invloed op de verbinding, maar wel op de betaling.

Er zijn twee types content bij proximus:
- Premium: diensten zoals ero 247, facebook credits, ...
- Payment: De Lijn, Parking, PingPing

Enkel Premium kan zelf (via e-services / hello) worden aangepast, voor Payment blocking dien je klantendienst te bellen.

Dus indien je Premium services hebt geblokkeerd zal de betaling mislukken zelfs als je je akkoord verklaard op hun website,
maar diensten zoals De Lijn, SMS Parking zullen nog steeds werken.
macfarad
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 aug 2014, 22:34

Lord Utopia schreef:
Het zal waarschijnlijk wel ergens in de algemene voorwaarden staan, maar dat Proximus zomaar je mobiel nummer geeft aan een bedrijf terwijl je via 3G hun website bezoekt, vind ik echt een serieus probleem.
Wie zegt dat dit gebeurt???!!
Dit leid ik af uit de voorgaande posts in deze thread, en blijkbaar werd dit ook zo gecommuniceerd door een van dergelijke firma's.

ALS dit klopt, past dat toch niet echt in het huidige opt-in en "cookie-waarschuwingstijdperk".

Liever 100 cookies, dan 1 keer mijn gsm nummer aan onbekende buitenlandse firma bezorgd zien door Proximus.
andycap
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 aug 2014, 00:37
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

mail die ik verstuurd heb nr klotefirma (mafia)



Goedendag,

Om u uit te kunnen schrijven of de inschrijving na te kijken hebben wij uw mobiele nummer nodig. Kunt u dit aan ons doorgeven, wij zullen uw verzoek daarna verder in behandeling nemen.


Met vriendelijke groet / Cordialement,
Mobhelp Belgium
[email protected]

Ticket Historyandy dewalheyns (Client) Posted On: Wed 27 Aug 2014 - 14:28
--------------------------------------------------------------------------------

Kan je onmiddelijk mijn abonnement dat ik nooit heb aangevraagd stopzetten . heb klacht ingediend bij ecop.be en heb belgacom gezegd dat ik nooit zal betalen voor jullie diensten waar ik niet om gevraagd heb.


dxxxxx axxxx

Belgium
Laatst gewijzigd door andycap 28 aug 2014, 00:17, in totaal 1 gewijzigd.
andycap
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 aug 2014, 00:37
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

En aan al de ongelovige.....ik weet zelfs niet hoe ik deze website zou moeten bekijken. Ik heb dus al 45 euro betaald op een pornosite die ik zelf niet kan of wil bekijken. Wie is er nu zo zot om 7.50 euro de week te betalen om porno te bekijken !!!!!!!!! tik ero247 in google , en je krijgt alleen maar klachten van gedupeerden. En zeker geen pornosite. Alleen al dat de firma gevestigd is in Cyprus zegt genoeg. Puur oplichting. Belgacom mag op hunne kop staan maar gene euro betaal ik. Ik betaal niet voor iets wat ik niet ken. Het is pure oplichting. En Belgacom doet lekker mee. Google eens het probleem......is al gekend van 2009. En toch blijven ze hun klanten de rekening doorsturen. Ze mogen mijn internetverkeer zelfs volledig nagaan. Met plezier zou ik zeggen. Moet toch mogelijk zijn. Dat ze kunnen aantonen dat ik ooit die site heb bezocht. En als ik ze ooit zou bezocht hebben.......hoelang dan ?????? 45 euro voor één popup van één sec ????? MAFIA en niets anders ....en belgacom graait mee. haja pornosites.....wie gaat reclameren ????
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

veronica schreef: Zodra u via uw operator een website bezoekt en er wordt vanaf u mobiel gekozen om een ringtone te downloaden, een film te bekijken / downloaden doen wij een check bij de operator. Wij krijgen dan van de operator uw mobiele telefoonnummer retour en de mogelijkheid om na indrukken van akkoord bij u af te rekenen. Dit is volledig transparant met de operator en volgens de regels. Wij hebben dus doorgekregen dat vanaf uw mobiele telefoonnummer op akkoord op de pagina is geklikt.
Daar geloof ik niks van .... er zouden immers API's moeten zijn om zulke check te doen, en zo'n mobiele site zou dan voor alle operators in meerdere landen een API call moeten lanceren (dus er moeten lijsten zijn met per operator een API url), en operatoren moeten zulke API's dan ook implementeren ....

Meer plausibel: de X-UP-CALLING-LINE-ID header en varianten van x-msisdn

Het protocol is gewoon HTTP:

http://www.techrepublic.com/blog/it-sec ... ne-number/
http://thenextweb.com/mobile/2012/01/25 ... you-visit/
http://mobiforge.com/design-development ... -x-headers
http://www.mulliner.org/collin/academic ... lliner.pdf

en je nr wordt gelekt via de

X-UP-CALLING-LINE-ID
x-msisdn
...

headers. Volgens de pdf zijn er 20 manieren om je telnr te laten lekken.

Net zoals een proxy X-Forwarded-For mogelijk toevoegt en het IP van de eindgebruiker leaked (en dus injecteert in de HTTP request) wordt hier X-UP-CALLING-LINE-ID en/of x-msisdn en mogelijke varianten geinjecteerd .....

O2 en proximus maken zich in zekere zin schuldig aan deze louche praktijken, zeker omdat er nergens in de voorwaarden van BGC daarrond iets te bespeuren valt

Maar nu even terug naar legal:
macfarad schreef:Het zal waarschijnlijk wel ergens in de algemene voorwaarden staan, maar dat Proximus zomaar je mobiel nummer geeft aan een bedrijf terwijl je via 3G hun website bezoekt, vind ik echt een serieus probleem.
Mijn internet provider thuis geeft toch ook niet mijn exacte adres als ik een website bezoek? Ik weet wel dat er mogelijkheden zijn om op basis van je IP je locatie benaderend te bepalen, maar toch.
Is dit geen vraag/klacht voor de ombudsman telecom?
ik zou het graag zwart op wit in de voorwaarden zien staan ... na 2 minuten zoeken ....
De bestanden van Belgacom worden toegankelijk gemaakt voor derden
die werken in naam of voor rekening van Belgacom, en voor de agenten en
commerciële partners die producten en diensten verkopen voor rekening
van Belgacom. Hun toegang is in elk geval beperkt tot de gegevens die ze
nodig hebben voor het uitvoeren van hun contract met Belgacom.
Privénummers mogen worden meegedeeld aan derden
die werken voor rekening van Belgacom en aan de agenten en
handelspartners die producten en diensten verkopen voor rekening van
Belgacom indien deze informatie noodzakelijk is voor de uitvoering van
hun contract met Belgacom
maar dit is steeds aan derden/parnters voor rekening van Belgacom, en de frauduleuze diensten zijn niet voor rekening van BGC .....

http://www.belgacom.be/assets/r-otc/med ... 012-NL.pdf

-> ik zie het er dus niet direct instaan, heb gezocht op keywords derden en partners

Dus kan iemand me zeggen waar in de voorwaarden staat dat BGC/proximus jouw gegevens mag doorgeven aan derden die niet voor rekening van BGC/proximus werken ? Het lekken van bvb X-UP-CALLING-LINE-ID is duidelijk doorgeven van privé gevevens.

Uit 7.7 volgt dat de diensten zoals vermeld in deze topic niet voor rekening van BGC vallen, gezien er ook geen contract tussen de klant en BGC is voor deze diensten. Gezien deze diensten NIET voor rekening van BGC vallen, zou het doorgeven van uw privé nummer aan de uitbater van zo'n mobi site dus in strijd zijn met de bovenstaande BGC voorwaarden.
7.7. Wanneer Belgacom een 'cash collecting' dienst aanbiedt (m.a.w. wanneer ze de Klant toelaat via zijn Belgacom factuur producten en/of
diensten te betalen die worden verdeeld door derden, met name via nummers met toeslag zoals 0900 nummers, enz.), wordt het verkoop of
dienstencontract rechtstreeks tussen de Klant en de derde gesloten. De rol van Belgacom beperkt zich tot het innen van de betaling in naam en voor
rekening van deze derde of het door hem aangeduid organisme. Belgacom is niet aansprakelijk voor de goede uitvoering van het aankoop of
dienstencontract als dusdanig. Met klachten dient de Klant zich rechtstreeks tot de derde te wenden. Het bedrag met betrekking tot deze
aankoop of deze dienst, inclusief btw, zal afzonderlijk worden vermeld op de factuur van Belgacom in de vorm van een vermelding die niet geldt als
factuur in de fiscale zin van het woord. De Klant die voor deze aankoop of dienst een factuur wenst, dient zich vooraf tot de derde te wenden.
in sommige landen zijn ze al slimmer

http://www.mobileburn.com/22257/news/us ... m-sms-spam
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18527
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1008 keer
Bedankt: 3781 keer
Recent bedankt: 18 keer
Provider

ub4b schreef:Meer plausibel: de X-UP-CALLING-LINE-ID header en varianten van x-msisdn

Het protocol is gewoon HTTP:
****
en je nr wordt gelekt via de

X-UP-CALLING-LINE-ID
x-msisdn
Als ik het goed begrijp: telkens als je naar een website surft via je smartphone, wordt jouw GSM nummer meegestuurd naar de website eigenaar (als onderdeel van de "technishce informatie" die altijd door je browser meegestuurd wordt ?
  • - Dat verklaart de hele zaak
    - Ik denk dat veel mensen dat niet weten
@meon
Zien wij dan ook de GSM nummers van alle mensen die mobile naar Userbase surfen? :-)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16757
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

philippe_d schreef:@meon
Zien wij dan ook de GSM nummers van alle mensen die mobile naar Userbase surfen? :-)
Snel iets gemaakt:
http://userbase.be/static/headerspy.php
Via mobiele verbinding krijg IK alvast niks extra door.
Kaiman
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2014, 13:08
Bedankt: 1 keer

Ik heb dus antwoord gekregen van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie dat mijn klacht ontvankelijk verklaard is en in behandeling is. Mijn klacht is door hen al aan Proximus doorgestuurd.
De operator heeft maximum één maand de tijd om ons te antwoorden.
De inningsprocedure voor eventuele betwiste kosten die het voorwerp vormen van de klacht wordt door de operator opgeschort voor een periode van vier maanden vanaf het indienen van de klacht bij de Ombudsdienst. Dit betekent dat alle niet betwiste kosten steeds tijdig moeten betaald worden.

Dus ik raad iedereen aan een klacht bij de Ombudsdienst in te dienen...hoe meer klachten, hoe beter.

Dus ipv hier technische uitleg te zetten over hoe ze te werk gaan misschien beter naar oplossingen zoeken hoe we een einde kunnen maken aan deze praktijken.

Dus zoveel mogelijk mailen naar het adres [email protected] en klacht neerleggen bij de Ombudsdienst.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6629
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 773 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

meon schreef:
philippe_d schreef:@meon
Zien wij dan ook de GSM nummers van alle mensen die mobile naar Userbase surfen? :-)
Snel iets gemaakt:
http://userbase.be/static/headerspy.php
Daar zie ik m'n gsm nummer toch niet als ik die url bezoek met m'n iphone
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik zie ook niets verschijnen wat op mijn gsm-nummer moet lijken.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16757
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik neem aan dat als je een 'partner' bent (zijnde dat je een MPAY-overeenkomst hebt) je dat wél krijgt?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6629
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 773 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Hé? Dan moet iedereen die op die manier z'n GSM nummer aan ero123 gegeven heeft een MPAY Partner zijn?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16757
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Nee, die ero247 is mpay-partner en de providerr zal bij het mobiel bezoeken aan die site dan die extra headers toevoegen of zo?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18527
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1008 keer
Bedankt: 3781 keer
Recent bedankt: 18 keer
Provider

Met andere woorden, het zou dan toch waar kunnen zijn, dat Proximus op die manier jouw GSM "doorgeeft" aan ero247 ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
andycap
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 aug 2014, 00:37
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

vandaag ontvangen via mail

Goedendag,

U bent per heden uitgeschreven.


Met vriendelijke groet / Cordialement,
Mobhelp Belgium
[email protected]

Ticket (Client) Posted On: Wed 27 Aug 2014 - 14:28
--------------------------------------------------------------------------------

Kan je onmiddelijk mijn abonnement dat ik nooit heb aangevraagd stopzetten . heb klacht ingediend bij ecop.be en heb belgacom gezegd dat ik nooit zal betalen voor jullie diensten waar ik niet om gevraagd heb.


d...... w.......

Belgium



B. D. (Staff) Posted On: Wed 27 Aug 2014 - 16:40
--------------------------------------------------------------------------------

Goedendag,

Om u uit te kunnen schrijven of de inschrijving na te kijken hebben wij uw mobiele nummer nodig. Kunt u dit aan ons doorgeven, wij zullen uw verzoek daarna verder in behandeling nemen.


Met vriendelijke groet / Cordialement,
Mobhelp Belgium
[email protected]

a....... d........(Client) Posted On: Wed 27 Aug 2014 - 19:27
--------------------------------------------------------------------------------

0486xxx

From: Mobhelp Belgium
Sent: Wednesday, August 27, 2014 4:40 PM
To: a.......d......
Subject: [#YSW-994-37308]: ero247

Goedendag,

Om u uit te kunnen schrijven of de inschrijving na te kijken hebben wij uw mobiele nummer nodig. Kunt u dit aan ons doorgeven, wij zullen uw verzoek daarna verder in behandeling nemen.


Met vriendelijke groet / Cordialement,
Mobhelp Belgium
[email protected]

Ticket (Client) Posted On: Wed 27 Aug 2014 - 14:28
--------------------------------------------------------------------------------

Kan je onmiddelijk mijn abonnement dat ik nooit heb aangevraagd stopzetten . heb klacht ingediend bij ecop.be en heb belgacom gezegd dat ik nooit zal betalen voor jullie diensten waar ik niet om gevraagd heb.


d.....a......

Belgium
Laatst gewijzigd door Goztow 28 aug 2014, 23:50, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: GSM-nr onherkenbaar gemaakt
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

meon schreef:Nee, die ero247 is mpay-partner en de providerr zal bij het mobiel bezoeken aan die site dan die extra headers toevoegen of zo?
vermoedelijk ...

Heb gisteren zitten tcpdumpen tussen mijn mobiele telefoon over 3G en één van mijn sites, aan de server zijde zie ik geen van die 20 headers passeren, maar dit is dan ook geen mobiele site. Ik vermoed dat voor sommige mobiele sites die headers wel worden geinjecteerd, en de provider dit dus zonder jouw medeweten doet voor die sites waarbij ze een overeenkomst mee heeft (al dan niet indirect).
Gebruikersavatar
RandomUsername4
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

ik heb zonet ook dit ontdekt.. had een belwaarde bonus van 60 euro, en nu al enkele maanden ieder keer mijn volledig saldo op. en ik had hele maand niet gebeld of niets want ik was op reis in het buitenland. dus ik controleerde ook mijn afrekening & historiek en zag dat er 7,50 naar Proximus M-PAY ging. heb geen flauw benul waar dit vandaan komt.

in ieder geval to the point :
heb een klacht verzonden via de website van proximus/belgacom en hen vriendelijke uitgelegd wat mijn probleem is. alsook verwezen dat er ettelijke forums & klachten zijn op het internet die dit aankaarten. als slot hen gevraagd alle transacties die er gebeurd zijn terug te storten/of als belwaarde terug te zetten. indien geen gehoord hieraan "gedreigd" dat ik klacht ging neerleggen bij ecops.be , ombudsdienst & tot slot testaankoop

eens kijken wat ik zal krijgen van reactie en ik laat het hier wel achter ;-)
i used to sleep at night
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2643
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Amai... al meteen in een eerste communicatie over een (onterecht) aangerekend bedrag dreigen ...
Gebruikersavatar
RandomUsername4
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

ik had speciaal "dreigen" tussen aanhalingstekens gezet.
ik heb een beleefde, correcte & vriendelijke klacht ingediend met uitleg van probleem + oplossing voor probleem. en ook nog de mogelijke gevolgen indien ze onnozel gaan doen er meteen bijgezet.

ik vind het een heel eerlijke klacht aan hun adres, heel duidelijk.. jammer genoeg is proximus niet eerlijk met zijn klanten.
(het onterecht aangerekend bedrag bedraagt tot op heden een dikke 200 euro.)
i used to sleep at night
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18527
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1008 keer
Bedankt: 3781 keer
Recent bedankt: 18 keer
Provider

Een klacht indienen bij Proximus zal niet veen uithalen, zij zijn van mening dat ze recht in hun schoenen staan
Zolang je het abonnement niet opzegt bij ero247, zal je die €7.50 per week blijven betalen.
Dat zou je éérste reactie moeten (geweest) zijn!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
RandomUsername4
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

ik ken geen ero247 noch heb er ooit een abonnement afgesloten ...
i used to sleep at night
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18527
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1008 keer
Bedankt: 3781 keer
Recent bedankt: 18 keer
Provider

Eigenwijs dus :eek:

Er staat in deze topic genoeg info hoe je aan zo'n "abonnement" geraakt bent (één keer surfen op hun website is al genoeg)
En ook genoeg info hoe je er vanaf kan geraken.
Maar als je verder €7.50 per week wil blijven betalen, ons niet gelaten.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
RandomUsername4
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

die info heb ik gevonden en heb alle stappen al gevolgd van hier, en ik het mails gestuurd aan beiden. alleen heb ik nog niemand zien posten dat hij zn geld terug heeft.
i used to sleep at night
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6629
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 773 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Oh, ik wel hoor!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
andycap
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 aug 2014, 00:37
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

hoe dan???
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”