iceke schreef:Ik heb geen harddisk nodig jongen, ik download sneller en meer dan eender wel dsl abbo, waarom zou ik dat bewaren ?
Met 6TB per maand kom ik juist toe,

Het enige alternatief is Dommel zonder Fup, maar die kost me juist 1€minder en is 10mbps trager
Daarmee zou ik dus 24/24 moeten downloaden,met telenet kan ik rustig stroom besparen tussen 15u en 24u.

Dommel 10Mbps trager? Hoe bedoel je?
Want dat blijkt dan toch niet uit de weekgrafiek van mijn TurboNet abonnement (voorzien van het
"Vrij Downloaden") .... met gemiddeld 21.63 Mbit/sec download snelheid.
Misschien nog een geluk dat ik maandag 9 augustus pas om 22u26 op smalband viel en die dag niet de gehele "limited" periode met al haar facetten heb moeten meemaken....
's Zondags vanaf 12u00 plan je uiteraard ook best een andere activiteit die niet gebonden is aan je internet connectie.
Grafiek van week 34
Overzicht van de maximum download snelheden
De daggrafiek van zondag 15 augustus:
Zeer bijzonder is ook dat zaterdag (toen ik reeds geruime tijd het
"Telenet grootgebruikersprofiel" had) de dag is dat er het meeste gedownload kon worden!
Zeer bijzonder. Stel je voor dat ook zaterdag de "limited" periode enkele uren zou geduurd hebben. Allicht had ook dit een ernstige impact gehad op het gemiddelde.
Een overzicht per dag van de maand augustus tot en met 15 augustus
Een vraag is natuurlijk wel hoe dit alles past binnen het plaatje van rustige en drukke periodes... want dan is ook de zaterdag redelijk rood gekleurd.
De groene, gele en rode periodes volgens Telenet.
Duidelijk is wel dat éénmaal Telenet je het "grootgebruikersprofiel" heeft aangemeten dit geldig is tot op het einde van je aanrekeningsperiode!!!!
Bij Dommel (speedconnect plus: 20Mbps down, 2Mbps up) kan men de resterende periode,
en dit op alle uren van de dag, nog rustig verder genieten van de volle snelheid die het abonnement biedt! Misschien kunnen de marketing boys en girls bij Telenet dit ook eens van deze kant bekijken.
En dan laat ik nog buiten beschouwing dat mijn Telenet TurboNet abonnement "slechts" 61,32 euro per maand kost. "Slechts", in vergelijking met de Telenet FiberNet 50 en Telenet FiberNet 100 abonnementen dan toch.

Het Dommel Speedconnect Plus abonnement is uiteraard ook niet goedkoop: 50,00 euro per maand.
Heb ik nu echt een half jaar gewacht op deze vorm van "onbeperkt" downloaden?
Aber selbstverständlich! Je kan met het "Vrij Downloaden" van Telenet allicht terabytes binnenhalen. Of het een comfortabele rit is???
PS Het Telenet
"grootgebruikersprofiel" werd me aangemeten na 279,7GB download (292,7GB inclusief upload).