orange 5G ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 47 keer
Ik heb tot nu toe met orange iets meer 5G dan met Proximus op de plaatsen waar ik kom + op de trein is geen enkele goed genoeg al is orange soms lichtjes beter.
De max bij 5G orange bij mij tot nu toe is 355 download en 50 upload.
De max bij 5G orange bij mij tot nu toe is 355 download en 50 upload.
Tttsss
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Zie screenshot. Test gedaan te Antwerpen Linkeroever aan de voetgangerstunnel. Dat begint er op te lijken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 133 keer
5G in Knokke-Heist op oneplus nord.
Geen test gedaan maar als ik ze eens doe zal ik ze hierbij voegen.
EDIT 17:22
277/18,5
https://www.speedtest.net/result/a/8588806687
Geen test gedaan maar als ik ze eens doe zal ik ze hierbij voegen.
EDIT 17:22
277/18,5
https://www.speedtest.net/result/a/8588806687
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 368 keer
zijn er die 5G ontvangen in het buitenland op vakantie ?
maw is er roaming, volgens mij niet
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 87 keer
- Recent bedankt: 3 keer
https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... /Frankrijk
Ook even, Duitsland, Nederland, Luxemburg & Spanje rap ingegeven. Geen van deze landen momenteel 5G roaming met jouw Belgische Orange SIM.
Ook even, Duitsland, Nederland, Luxemburg & Spanje rap ingegeven. Geen van deze landen momenteel 5G roaming met jouw Belgische Orange SIM.
iPhone 13 Pro: Citymesh - 300GB
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Starter Plus
Ik heb in Luxemburg al 5G gehad. Maar in alle andere landen niet (NL, ESP, FR, UK)proximusboyke schreef: ↑08 aug 2022, 17:23 zijn er die 5G ontvangen in het buitenland op vakantie ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
DE Karlsruhe 5G via roaming Orange:
226 Mbit down, 96 Mbit up.
https://www.speedtest.net/my-result/a/8601949079
-
- Starter Plus
Klopt. Was vorig weekend in Duitsland en had vaak 5G daar.Damastaer schreef: ↑26 aug 2022, 22:19 DE Karlsruhe 5G via roaming Orange:
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
- Bedankt: 13 keer
In Leuven aan het station 390/44.
Een krant binnen halen gebeurt dan in enkele seconden.
Wel raar dat ik steeds vaker op H+ terecht kom. Ik heb een dual-sim met tweemaal Orange, de actieve sim gaat naar H+ terwijl de andere op LTE blijft...
Een krant binnen halen gebeurt dan in enkele seconden.
Wel raar dat ik steeds vaker op H+ terecht kom. Ik heb een dual-sim met tweemaal Orange, de actieve sim gaat naar H+ terwijl de andere op LTE blijft...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Idd , mij is het ook opgevalle dat dat soms gebeurd . heb zelf wel 2 gsm's 1 simkaart , ene is Iphone 13 mini en de andere is een one plus 5G CE ( de eerste model ervan ) en valt vaak van 4G naar 3G terwijl er geen oproepen binnenkomen of uitgaan
mijn locatie trouwens limburg genk.
-
- Pro Member
Op de trein is normaal omdat je door tunnels gaat.
Bij mijn situatie pak als ik VB pokemon go speel en de speeltuin is maar 1Km vanaf dus wandele , spele , ... zie ik vaak van 4G naar 3G springen heel even en terug 4G .
Met de one plus kan ik dat mss nog begrijpen kan aan toestel liggen maar de iphone 13 mini is een degelijk ding ....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 47 keer
Soms ligt het ook een heel klein beetje aan de smartphone zelf; ik had een S22 Ultra, ben eens naar een Honor 70 gegaan nu en ik heb (iets) betere ontvangst met die Honor 70 lol.
Tttsss
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
[/quote]
[/quote]
Het gebeurt daar waar het vroeger niét gebeurde. Het duurt ook veel langer voor je van 3G terug op iets anders gaat.
[/quote]
Het gebeurt daar waar het vroeger niét gebeurde. Het duurt ook veel langer voor je van 3G terug op iets anders gaat.
-
- Elite Poster
vandaag roaming 5G met FREE france
-
- Elite Poster
sinds woensdag 5G met orange france
-
- Elite Poster
- Bedankt: 84 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Dit is een speedtest in boom op 5G van orange netwerk.
https://www.speedtest.net/my-result/a/9171203829
En foto is een speedtest op 5G in Leuven op orange netwerk.
Abonnement is go intense.
Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk
https://www.speedtest.net/my-result/a/9171203829
En foto is een speedtest op 5G in Leuven op orange netwerk.
Abonnement is go intense.
-
- Elite Poster
En als iedereen op 5G zit haal je toch de snelheden niet meer. Weet nog toen 4G opkwam en nog niet iedereen een 4G toestel had haalde je met gemak 150 tot 200Mbps. Nu mag je blij zijn als je met 4G nog 100 Mbps kunt halen want is al op vele plaatsen moeilijk om zelfs 50Mbps te halen.
-
- Elite Poster
Vandaag met orange 5G in Rumst. Allen netwerk kaart van orange in niet up to date want volgens de kaart zou er nog geen 5G zijn.
-
- Elite Poster
Orange 5G speedtest vandaag in Gent.
https://www.speedtest.net/my-result/a/9235982514
https://www.speedtest.net/my-result/a/9235982514
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
Blijkbaar nog steeds geen 5G in het buitenland (Nederland).
De Orange simkaart (postpaid) van mijn dochter even getest via Odido, maar blijft op 4G.
Eigen Proximus sim gaat meteen naar 5G via Vodafone.
Odido kan ik handmatig ontvangen via 5G, KPN enkel 4G wegens geen 5G dekking hier op mijn bestemming.
Verschil met Belgie is dat hier in NL de 5G ontvangst onderweg in de wagen continu is, tegenover in Belgie in 5G gebied nog steeds constant geswitcht wordt tussen 3G-4G en 5G. Waarschijnlijk hoe de providers het zelf ingesteld hebben.
De Orange simkaart (postpaid) van mijn dochter even getest via Odido, maar blijft op 4G.
Odido kan ik handmatig ontvangen via 5G, KPN enkel 4G wegens geen 5G dekking hier op mijn bestemming.
Verschil met Belgie is dat hier in NL de 5G ontvangst onderweg in de wagen continu is, tegenover in Belgie in 5G gebied nog steeds constant geswitcht wordt tussen 3G-4G en 5G. Waarschijnlijk hoe de providers het zelf ingesteld hebben.
-
- Pro Member
Dat denk ik niet ,Kristof Mertens schreef: ↑29 okt 2023, 17:56 Blijkbaar nog steeds geen 5G in het buitenland (Nederland).
je smartphone kiest altijd de sterkste signaal van het gebied.
5G in belgie is in mijn ervaring tot nu toe uitstekend buiten en matig binnen.
Onderweg veel gaten maar ik vermoed dat ze nog de 5G lite versie gebruiken OF onze apparaturen nog niet optimaal zijn.
Nederland vb investeert sterk in technologie EN vermoed dat ze meer masten hebben per gebied plus ze hebben meer recht op frequenties op 5G dan ze in belgie hebben omdat ze hier gesukkeld hebben ... maar goed Nederland , frankrijk , duitsland met 5G op de baan en binnen is vaak heel goed
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 36 keer
Was vandaag in Nederland, Odido heeft inderdaad geen 5G met Orange, met Telenet wel, Vodafone kreeg ik ook geen 5G op, maar het kan zijn dat er gewoon geen dekking was van 5G (kon met Telenet enkel op Odido), KPN had ik wel 5G mee.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters maar de upload is wel gewoon 20Mbps
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 113 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik kan je zeggen dat het niet buitenland is, maar over Nederland spreek ik mij niet uit.Kristof Mertens schreef: ↑29 okt 2023, 17:56 Blijkbaar nog steeds geen 5G in het buitenland (Nederland).
Met hey (orange dus) heb ik al 5g gehad in Frankrijk, Zwitserland en Duitsland.
Grts
-
- Elite Poster
- Bedankt: 85 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Je operator beschikt oa over een preferred partner list die ze pushen naar de sim in je telefoon. Je telefoon houdt daar rekening mee en probeert hierdoor niet per definitie het sterkste signaal. Zie ook https://www.gsma.com/newsroom/wp-conten ... 10.0-2.pdfghostboy1993 schreef: ↑29 okt 2023, 18:09 je smartphone kiest altijd de sterkste signaal van het gebied.
Echt supersnel 5G hebben ze nog niet in NL want hun 3.5Ghz band is nog steeds niet geveild. De beschikbare frequenties zijn verder gelijk zoals in BE en het is in NL dat ze effectief aan het sukkelen zijn.ghostboy1993 schreef: ↑29 okt 2023, 18:09 5G in belgie is in mijn ervaring tot nu toe uitstekend buiten en matig binnen.
Onderweg veel gaten maar ik vermoed dat ze nog de 5G lite versie gebruiken OF onze apparaturen nog niet optimaal zijn.
Nederland vb investeert sterk in technologie EN vermoed dat ze meer masten hebben per gebied plus ze hebben meer recht op frequenties op 5G dan ze in belgie hebben omdat ze hier gesukkeld hebben ... maar goed Nederland , frankrijk , duitsland met 5G op de baan en binnen is vaak heel goed
Orange en Proximus zijn verder nog steeds bezig in sneltempo de masten aan het vernieuwen voor 5G. Hierbij nemen ze de 700Mhz (voor dekking) en 3.5Ghz (voor capaciteit) band ook in gebruik. Die gaten zijn dus stilaan aan het verdwijnen en ook binnenshuis wordt de dekking beter.
-
- Elite Poster
-
- Starter
- Bedankt: 2 keer
Op mijn bestemming hier (Zeeland, regio Wissenkerke) is KPN minder sterk aanwezig, zeker op onze locatie is nog een blinde vlek met 5G, 2G-3G en 4G is geen probleem.datakiller schreef: ↑29 okt 2023, 18:13 Was vandaag in Nederland, Odido heeft inderdaad geen 5G met Orange, met Telenet wel, Vodafone kreeg ik ook geen 5G op, maar het kan zijn dat er gewoon geen dekking was van 5G (kon met Telenet enkel op Odido), KPN had ik wel 5G mee.
Met Proximus kan ik op alle drie netwerken, maar Vodafone heeft de voorkeur vanuit Proximus.
Mijn dochter heeft wel een Orange Go Light abonnement, zou het daar aan kunnen liggen?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Uit ervaring heb ik al gemerkt dat je voor roaming vaak bij Proximus de beste ervaring hebt.
Betere akkoorden met buitenlandse operatoren?
Als je bij Proximus manueel een netwerk selecteert heb je vaak meteen verbinding. Bij Telenet of Orange vraagt het vaak meerdere pogingen. (en dat is geen toeval!)
Ook gaat 5G ook bij de meeste buitenlandse operatoren ondertussen bij Proximus. Bij Orange is het vaak beperkt tot zustermerken/bedrijven.
Betere akkoorden met buitenlandse operatoren?
Als je bij Proximus manueel een netwerk selecteert heb je vaak meteen verbinding. Bij Telenet of Orange vraagt het vaak meerdere pogingen. (en dat is geen toeval!)
Ook gaat 5G ook bij de meeste buitenlandse operatoren ondertussen bij Proximus. Bij Orange is het vaak beperkt tot zustermerken/bedrijven.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 11 keer
Bij mij thuis al jaren een onstabiele verbinding met Orange. Omdat ik verder altijd zeer tevreden van ze was ben ik al die tijd klant gebleven. In huis gebruikte ik een femtocell en vowifi.
Sinds gisteren krijg ik ineens een 4G verbinding door (wel heel schommelend tussen 1 en 3 blokjes), en bij momenten even 2 blokjes 5G, welke wel zeer snel weer wegvalt. Ik denk dus dat ze in mijn regio eindelijk aan de samenwerking met proximus begonnen zijn en dat ik thuis in de toekomst eindelijk een goede verbinding zal hebben...
Wat me wel opvalt: als ik mijn femtocell uitzet en mijn gsm op enkel 3G zet, dan heb ik vol bereik! 4G is veel minder sterk en 5G is enkel boven soms aanwezig, beneden niet. IS er zo weinig volk op 3G waardoor dit een vol bereik geeft? Of zijn ze gewoon nog niet klaar met de werken en zal de 4G en 5G verbinding ook nog vol bereik worden? Ik hoop alleszins op het tweede, maar ik vind het toch raar dat er zo een groot verschil op zit.
Anyway, voor mij is de samenwerking met proximus een beginnend succes op beter bereik. Het gaat hier over regio Kapelle-op-den-Bos.
Sinds gisteren krijg ik ineens een 4G verbinding door (wel heel schommelend tussen 1 en 3 blokjes), en bij momenten even 2 blokjes 5G, welke wel zeer snel weer wegvalt. Ik denk dus dat ze in mijn regio eindelijk aan de samenwerking met proximus begonnen zijn en dat ik thuis in de toekomst eindelijk een goede verbinding zal hebben...
Wat me wel opvalt: als ik mijn femtocell uitzet en mijn gsm op enkel 3G zet, dan heb ik vol bereik! 4G is veel minder sterk en 5G is enkel boven soms aanwezig, beneden niet. IS er zo weinig volk op 3G waardoor dit een vol bereik geeft? Of zijn ze gewoon nog niet klaar met de werken en zal de 4G en 5G verbinding ook nog vol bereik worden? Ik hoop alleszins op het tweede, maar ik vind het toch raar dat er zo een groot verschil op zit.
Anyway, voor mij is de samenwerking met proximus een beginnend succes op beter bereik. Het gaat hier over regio Kapelle-op-den-Bos.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 760 keer
- Bedankt: 499 keer
- Recent bedankt: 14 keer
5g blijft huilen met de pet op bij Orange/Hey. 't werkt... soms.
Ervaring voornamelijk in Gent - als het werkt is het snel, maar vaker dat ik gewoon niks erdoor krijg. Momenteel staat 5g terug af op m'n toestel wegens niet bruikbaar...
Ervaring voornamelijk in Gent - als het werkt is het snel, maar vaker dat ik gewoon niks erdoor krijg. Momenteel staat 5g terug af op m'n toestel wegens niet bruikbaar...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 36 keer
Hier juist tevreden van orange terwijl Telenet een ramp is.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png