Mijn kleine frustratie van de dag ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb niet gekeken, maar de frustratie begrijp ik wel obv hoe je die beschrijft. Daarnaast, hoe komt het eigenlijk dat men zo vaak eigen VRT-personeel vraagt om in zo'n programma's zogezegd als "gast" op te draven, in plaats van buiten de instelling te zoeken? Want ik denk dat dat ook wel de oorzaak is van het kwaliteitsprobleem in die uitzending. Dat er eventueel nog andere gasten waren met meer meerwaarde doet niet terzake, het gaat nu over deze "gast" die de meerwaarde naar beneden bracht.Pengu schreef: 09 nov 2023, 21:43 Iemand gekeken naar DIW gisteren met als gast Julie Van den Steen?
Slechts 0.03% van de Vlamingen werkt voor de VRT, evenwel treedt deze groep aanzienlijk meer dan 0.03% keer op als "gast" in programma's van de VRT, dus in opdrachten waarmee ze nog extra zendtijd op de openbare omroep krijgen bovenop de contractuele uren van hun takenpakket. Je kan dat nog ergens verantwoorden obv de meerwaarde of relevantie van die mensen - hoewel er buiten de instelling ook niet minder mensen met meerwaarde en relevantie zijn en vooral affiniteitsbias in het voordeel van VRT-personeel zal spelen - maar in dit concrete geval was die meerwaarde wel afwezig. Logisch: hoe kleiner de pool waarin je vist, hoe lager de kans dat je kwaliteit vangt...
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 306 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Je gaat er dus van uit dat men "iedereen" als gast zou kunnen vragen? De vijver waarin gevist wordt zijn BV's, dat maakt het percentage al heel wat anders en VTM gezichten mogen sowieso niet mee doen.CCatalyst schreef: 10 nov 2023, 00:55 Slechts 0.03% van de Vlamingen werkt voor de VRT, evenwel treedt deze groep aanzienlijk meer dan 0.03% keer op als "gast" in programma's van de VRT,
Als ik naar de gasten van de laatste tijd (vanaf 16/10) kijk zie ik 2 VRT gezichten, Steven van Herreweghe en Julie Van den Steen.
Om, zoals je in een andere thread al schreef, "geen TV kijkt" is het ook nu weer te doen om het afkeuren van een VRT programma... surprise

Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
Het is meer een algemene vaststelling, dat de vertegenwoordiging van personeelsleden als "gast" toch opmerkelijk is. Zoals ik zei: waarom dat gebeurt, is wel te begrijpen. Als iemand afzegt of je hebt nog snel iemand nodig is het het gemakkelijkst om snel ff de VRT cafetaria binnen te lopen en je zal altijd wel iemand vinden, evenwel zonder garantie op meerwaarde. Maar dat resulteert dus ook wel in een bias die niet strookt met de missie van de VRT.on4bam schreef: 10 nov 2023, 07:17 Als ik naar de gasten van de laatste tijd (vanaf 16/10) kijk zie ik 2 VRT gezichten, Steven van Herreweghe en Julie Van den Steen.
De grote meerderheid van BV's staan (gelukkig) ook niet op de payroll van de VRT dacht ik, dus ook als BV's het criterium zijn blijft het opmerkelijk. Bovendien is het toch een omroep van en voor Vlamingen en pas secundair BV's. De commerciële omroepen zetten de BV's al genoeg op de eerste plaats, denk ik.
Maakt niet uit he, ik mag er wel voor betalen. Daarom ook dat ik de VTM en andere omroepen met rust laat - ook al heb ik weinigs positiefs te zeggen daarover - want ik betaal er niet voor.on4bam schreef: 10 nov 2023, 07:17Om, zoals je in een andere thread al schreef, "geen TV kijkt" is het ook nu weer te doen om het afkeuren van een VRT programma... surprise![]()
Zoals al eens gezegd ben ik zeker bereid om te stoppen met de VRT regelmatig aan haar missie te toetsen, mits ik het bedrag niet meer hoef te betalen OF het bedrag wel betaal maar dat het in de plaats naar een goed doel gaat (dat niet gelinkt is aan de VRT). Uiteraard spreekt het vanzelf dat ik zonder te betalen ook geen producten van de VRT kan consumeren, wat niet eenvoudig af te dwingen is. Maar geen probleem; ik heb sowieso geen radio, wel een TV maar geen TV-abo, en hun IP ranges blokkeer ik nu al.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 676 keer
- Recent bedankt: 3 keer
waar mensen toch tijd voor maken...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 756 keer
- Bedankt: 316 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Of nog erger, waar ze zich allemaal door laten frustreren.
Frustreert een bepaald TV-programma je, tot op heden wordt iedere TV nog geleverd met een aan/uit knop. Doorgaans zelfs met een afstands bediende aan/uit/zap knop. Het enige wat je nog moet doen is je duim/vinger bewegen om de frustratie onmiddellijk te doen stoppen.
Frustreert een bepaald TV-programma je, tot op heden wordt iedere TV nog geleverd met een aan/uit knop. Doorgaans zelfs met een afstands bediende aan/uit/zap knop. Het enige wat je nog moet doen is je duim/vinger bewegen om de frustratie onmiddellijk te doen stoppen.

Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 577 keer
- Bedankt: 711 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Nu nog werken met haar mond dichtgeplakt en we schuiven weer net iets meer op naar een ideale wereld. Zelf kende ik haar niet want ik luister naar stubru 

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 758 keer
- Bedankt: 151 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik kijk naar zogoed als niets en luister voornamelijk via Spotify, maar afgaande op jullie commentaar lijk ik weinig te missen.
Al ben ik er zeker van dat er zeker hele goede programma's zijn zoals op Canvas etc..
Misschien later in het rusthuis wanneer die stijve oude wijsvinger niet voorbij knopje 2 meer kan?
Al ben ik er zeker van dat er zeker hele goede programma's zijn zoals op Canvas etc..
Misschien later in het rusthuis wanneer die stijve oude wijsvinger niet voorbij knopje 2 meer kan?
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 43 keer
Dat is er boenk op!Dizzy schreef: 10 nov 2023, 13:47 Nu nog werken met haar mond dichtgeplakt en we schuiven weer net iets meer op naar een ideale wereld. Zelf kende ik haar niet want ik luister naar stubru![]()

Mijn frustratie is in één klap verdwenen.

Het ging er om dat zo'n mensen een enorm grote invloed hebben op jongeren. Als zij Tiktok-filmpjes bekijkt en zelf uitvoert zoals dat van die vastgeplakte mond dan ben ik er zeker van dat er anderen gaan meedoen.
Op deze manier wordt een hele generatie op deze manier beïnvloed. En de gevolgen zullen we pas later zien.
-
- Elite Poster
Op zich wel waar natuurlijk, alhoewel ik denk dat het nog meevalt met die "enorm grote invloed". Jongeren hebben zodanig veel keus vandaag uit content, waar de VRT vroeger grotendeels een monopolie had daarop is ze vandaag slechts 1 speler tussen zovele. Platformen als YouTube zijn ook heel populair bij oudere jongeren, en Disney+ en co bij kinderen, en de VRT zit nu daar ergens ook nog. Waarom zou je ook naar radio luisteren als je Spotify hebt of YouTube Music. Gelet op de gefaalde transitie van de VRT naar nieuwe media kan het niet anders dat het aandeel van de VRT bij jongeren afgenomen is, en wellicht niet weinig.Pengu schreef: 10 nov 2023, 17:10 Het ging er om dat zo'n mensen een enorm grote invloed hebben op jongeren. Als zij Tiktok-filmpjes bekijkt en zelf uitvoert zoals dat van die vastgeplakte mond dan ben ik er zeker van dat er anderen gaan meedoen.
Op deze manier wordt een hele generatie op deze manier beïnvloed. En de gevolgen zullen we pas later zien.
De Digimeter 2022 bevestigt dat: er keek vorig jaar nog amper 15% van de jongeren naar lineaire TV, radio scoort beter met 29% maar zit ook in een dalende trend. De daling van het aandeel van lineaire televisie gaat echt wel enorm hard, gelet op de bevraging van Deloitte van 5 jaar geleden waaruit bleek dat nog 38% van 18-24 jarigen lineaire TV keek. Ook digitaal gaat het de VRT niet voor de wind: de populariteit van VTM GO is bij deze leeftijdsgroep hoger dan die van VRT MAX.
En dan heb je natuurlijk ook het CIM, wiens cijfers door de regering gebruikt worden om de VRT te evalueren. Zij zijn weer een compleet tegenovergestelde mening toegedaan: er zouden dit jaar maar liefst 70% van de jongeren 18-24 nog lineaire TV kijken, bijna vijf keer zoveel als IMEC vaststelt, bijna dubbel zoveel als Deloitte vaststelde in 2018, en toevallig wel heel dicht bij de 75% die de VRT van de regering moet bereiken. Bovendien ziet het CIM amper een daling: 5 jaar geleden was het 71%, dus de trend is zo goed als stabiel op 5 jaar tijd.
Op het eerste zicht is de conclusie voor de regering eenvoudig: de VRT vervult haar opdracht grandioos en verdient nog meer belastingsgeld. Maar ik heb wel flinke twijfels bij het waarheidsgehalte van de CIM-cijfers: de meetwijze is onbetrouwbaar en de steekproeven zijn te klein. Maar de kicker is natuurlijk dat het CIM lang niet zo onafhankelijk is als ze claimen te zijn: het dagelijks bestuur van deze VZW wordt onder meer bevolkt wordt door iemand in dienst van de VAR (reclameregie van de VRT). Maw: de cijfers waarop de VRT geëvalueerd wordt, en die bepalen hoeveel belastingsgeld ze krijgt, komen van een organisatie waar de VRT ook in de pap te brokken heeft. De regering baseert haar evaluaties van de VRT, en dus de dotatie van de VRT, vermoedelijk al jaren op valse cijfers...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 186 keer
Uiteraard gebruikt deze regering niet die cijfers om de toelage te bepalen. De realiteit is dat zowel de besparingsdrang van deze regering als de druk van oa. DPG er toe leidt dat de VRT hard moet besparen op werking en personeel.CCatalyst schreef: 11 nov 2023, 21:16 Op het eerste zicht is de conclusie voor de regering eenvoudig: de VRT vervult haar opdracht grandioos en verdient nog meer belastingsgeld.
Opmerkelijk ook dat je twijfelt aan de CIM cijfers maar niet aan Digimeter en Deloitte.
Die laatste 2 zijn op basis van "bevragingen", enquetes dus. En als je weet op welke manier en door wie enquetes worden afgenomen zou ik eerder daaraan twijfelen. De CIM-cijfers komen tot stand op basis van metingen. En zelfs als die meetmethoden niet perfect zouden zijn, het feit dat de metingen permanent gebeuren en al over lange tijd levert op zijn minst toch accurate tendensen op die door de hele markt aanvaard, gerespecteerd en gebruikt worden.
En dan de insinuatie dat de VRT die CIM-cijfers zou beïnvloeden...
CIM is een organisatie van en voor de advertentiesector (vijftiental adverteerders, een twintigtal media- en reclameagentschappen, en meer dan 130 media en hun reclameregies) die betrouwbare cijfers nodig hebben om reclamebudgetten op de beste manier te kunnen besteden. Ook de andere, concurrerende media zijn vertegenwoordigd.
VAR, de reclameregie van VRT heeft 1 zetel op 21 in het bestuursorgaan.
https://www.cim.be/nl/onze-organisatie
Hoe zou VRT in die samenstelling de cijfers kunnen beïnvloeden???
En waarom zouden al die andere partijen dat zomaar laten gebeuren.
Ik weet niet wat je bedoeling is met je twijfel zaaien en verdachtmakingen maar zelfs al ben je in deze rubriek gefrustreerd, dat is geen reden om dingen te verzuren met fake news.
-
- Elite Poster
CIM en haar cijfers komen wel degelijk recurrent terug in de toezichtsrapporten op de VRT, een voorbeeld van vele. Logisch: de VRT heeft zekere criteria, ze moet zoveel % van de Vlamingen bereiken in totaal en ook per doelgroep zijn er percentages vastgelegd in de beheersovereenkomst. Dat moet je dus ook kunnen evalueren met cijfers.R2D2 schreef: 12 nov 2023, 01:22 Uiteraard gebruikt deze regering niet die cijfers om de toelage te bepalen.
Dat is het probleem. Die metingen gebeuren in een wel zeer beperkte - te beperkte - steekproef. Heeft u zo'n apparaat, is het u ooit gevraagd om het te installeren of kent u iemand die zo'n apparaat heeft staan? Ik ook niet. Zo'n apparaatje is immers slechts bij 0.06% van de Vlamingen geïnstalleerd (3712 apparaatjes op bijna 6 miljoen Vlamingen); in een bedrijf met 1700 Vlaamse werknemers is er statistisch dus 1 collega met zo'n apparaatje thuis. Hoe die Vlamingen geselecteerd worden en in welke mate het representatief is voor de bevolking, daar vind je nergens informatie over. Laat staan hoe goed die apparaatjes eigenlijk wel overweg kunnen met alle providers en hun verschillende technologieën. Het zou me eerlijk gezegd niet verbazen als het enkel op DVB-C en DVB-S aansluitingen gemeten wordt, Telenet en TV VLAANDEREN dus, gelet op de technische obstakels bij andere spelers, in het bijzonder IPTV...R2D2 schreef: 12 nov 2023, 01:22 Die laatste 2 zijn op basis van "bevragingen", enquetes dus. En als je weet op welke manier en door wie enquetes worden afgenomen zou ik eerder daaraan twijfelen. De CIM-cijfers komen tot stand op basis van metingen.
Bovendien kan dat apparaat ook niet nagaan dat het effectief een "18-24 jarige" is die naar TV kijkt op het moment dat gemeten wordt. Ook hier is het dus bevragen. Desondanks, de enorme discrepantie tussen CIM en "de rest" in de resultaten lijkt toch wel een goede aanwijzing dat het probleem eerder bij CIM zit.
Vraagje: vandaag wordt de meeste lineaire televisie geconsumeerd via interactieve set-top boxen. Deze toestellen kunnen anoniem gegevens terugsturen over welke zenders bekeken worden en wanneer, en je steekproef zal massaal veel groter zijn en dus betrouwbaarder. Waarom weigert CIM om inzage te krijgen in deze gegevens, en blijft ze bij haar eigen meetmethode? Het zou toch niet zijn omdat je die gegevens moeilijk kan "aanpassen" als de provider er zelf ook inzage in heeft?
Het gaat over het dagelijks bestuur, het bureau, waar de VRT 1 zetel heeft op 6, met nog enkele mensen die in het verleden met de VRT samengewerkt hebben. Geen enkele van de andere zetels wordt ingenomen door iemand van een concurrerende omroep. Het bureau is het orgaan dat directe invloed heeft over de werknemers die de metingen doen, de raad komt maar enkele keren per jaar bijeen en heeft die invloed niet.R2D2 schreef: 12 nov 2023, 01:22VAR, de reclameregie van VRT heeft 1 zetel op 21 in het bestuursorgaan.
Met brakke meetmethodes lijkt me dit perfect mogelijk, toch? Je kan altijd met parameters en variabelen spelen om het resultaat te krijgen dat je wilt, jij werkt wellicht ook in IT dus je weet dat even goed als ikzelf. Het is niet alsof de VRT er geen belang bij heeft van goede cijfers te kunnen voorleggen, ze wordt erop geëvalueerd, en het inkomen van heel wat mensen hangt ervan af.
Er bestaat ook geen extern en onafhankelijk toezicht op het CIM, die dit soort zaken zou opmerken. Het CIM is niet onderworpen aan de regulator media of andere toezichthouders, de enige die toezicht houdt op het CIM is het CIM zelf.
Ik denk dat een deel van die andere partijen daar geen graten in ziet, mits zij ook betere cijfers kunnen voorleggen dan de werkelijkheid. De cijfers die CIM van commerciële omroepen voorlegt zijn zeker even twijfelachtig als die van de VRT. Ook hier is dat belangrijk, want adverteerders baseren zich erop, het gaat dus echt wel om veel geld, geld waar de commerciële omroepen afhankelijk van zijn. En als je het CIM zou geloven, gaat het fantastisch met de lineaire televisie in dit land en bereik je ruim de helft van alle leeftijdsgroepen... adverteren maar! Maar is dat wel zo?
Denk je echt dat men de cijfers niet beter zou voorstellen dan ze zijn, gelet op de financiële impact? Denk je echt dat het onmogelijk is dat men adverteerders bedot met gefabriceerde cijfers? Think again, adverteerders worden zelf evenveel bedot als de consumenten die ze bedotten met hun advertenties. En wat de adverteerders zijn voor commerciële omroepen, dat zijn de Vlaamse regering en haar belastingsgeld voor de VRT.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 37 keer
Mee eens dat je adverteerders eventueel op het verkeerde been zou kunnen zetten met cijfers.
Maar dat lukt maar één keer. Bij het bedrijf waar ik voor werk (en hoogst waarschijnlijk ook bij veel andere bedrijven) is de marketingafdeling goed voorzien van allerlei tools en methodes.
Daarmee kunnen ze vrij goed zien wat de impact van een reclamemethode (gedrukte reclamefolders; radioreclame, TV-reclame, online advertenties, ...) is.
En als bijvoorbeeld een campagne op radio / TV nauwelijks klanten lokt, en diezelfde campagne later op sociale media wél, dan is de conclusie rap gemaakt.
Jongeren bereik je nauwelijks meer met radio- en TV-reclame. En oudere consumenten bereik je minder met sociale media.
Maar dat lukt maar één keer. Bij het bedrijf waar ik voor werk (en hoogst waarschijnlijk ook bij veel andere bedrijven) is de marketingafdeling goed voorzien van allerlei tools en methodes.
Daarmee kunnen ze vrij goed zien wat de impact van een reclamemethode (gedrukte reclamefolders; radioreclame, TV-reclame, online advertenties, ...) is.
En als bijvoorbeeld een campagne op radio / TV nauwelijks klanten lokt, en diezelfde campagne later op sociale media wél, dan is de conclusie rap gemaakt.
Jongeren bereik je nauwelijks meer met radio- en TV-reclame. En oudere consumenten bereik je minder met sociale media.
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1063 keer
- Bedankt: 667 keer
Werk laptop laten updaten naar Sonoma... het eerste wat je ziet is een fully animated background van een of ander bos op je login screen. CPU fan goes crazy.
Hopelijk kan je het afzetten, want de toegevoegde waarde hiervan is *nul*(zoals wel meer Apple zaken)
Ik snap niet dat mensen met plezier hier zoveel geld aan geven.
Hopelijk kan je het afzetten, want de toegevoegde waarde hiervan is *nul*(zoals wel meer Apple zaken)
Ik snap niet dat mensen met plezier hier zoveel geld aan geven.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
Hier niets gemerkt van CPU fan, wel Apple Silicon. Kan me inbeelden dat het op Intel idd wel niet zo vlot gaat.devilkin schreef: 12 nov 2023, 12:46 Werk laptop laten updaten naar Sonoma... het eerste wat je ziet is een fully animated background van een of ander bos op je login screen. CPU fan goes crazy.
Heb me de investering in dit huidige model, dus met ARM64, toch nog niet beklaagd.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 12 nov 2023, 12:57, in totaal 1 gewijzigd.
- Flying
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
- Bedankt: 81 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Geflitst net voor het bord autosnelweg tijdens het versnellen naar 120km/u. Dat heeft niets meer te zien met verkeersveiligheid, als je gaat staan flitsen net voor de plaats waar de snelheidsbeperking wijzigt. Ik benieuwd hoeveel de staatskas gespekt is met die controle, want ik versnel altijd daar en dan ben ik niet de snelste die daar rijdt.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1063 keer
- Bedankt: 667 keer
Eerlijk? Voor een bedrijf met de geldstroom en reserves van Apple verwacht ik meer. Hun hardware was/is meestal goed... maar de software.....CCatalyst schreef: 12 nov 2023, 12:53 Hier niets gemerkt van CPU fan, wel Apple Silicon. Kan me inbeelden dat het op Intel idd wel niet zo vlot gaat.
Natuurlijk willen ze mensen pushen naar hun eigen architectuur, da's kassa kassa (zeker nu de nieuwe mac sales teruglopen).
Zou jammer zijn

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
- Flying
- Premium Member
Brugge, N31 net voor de verkeerswisselaar E403/E40. Je kunt letterlijk het bord autosnelweg zien vanaf de plaats waar de flitser opgesteld stond. Een traject genomen vol met flitsers en trajectcontrole, overal de limiet gereden en nu gepakt bij een versnelling. Te vroeg, weliswaar, maar ruikt naar pure geldklopperij.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik vermoed dat het op klachten is dat men daar staat.
Net ervoor is er nog een invoegstrook van de oprit komende van de chartreuseweg. En net daar zijn er elke dag enkelen die denken dat het voor hen voorrang van rechts is tot op de linker strook én aan hoge snelheid.
Net ervoor is er nog een invoegstrook van de oprit komende van de chartreuseweg. En net daar zijn er elke dag enkelen die denken dat het voor hen voorrang van rechts is tot op de linker strook én aan hoge snelheid.
Laatst gewijzigd door philippe_d 12 nov 2023, 19:44, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
Reden: fullquote verwijderd
- Flying
- Premium Member
Ik begrijp wat je bedoelt, maar de autosnelweg start al op de plaats waar je kan invoegen. Natuurlijk blijf ik in fout met het versnellen, daar is geen discussie over. Jammer dat er geen inzage is in hoeveel bestuurders geflitst zijn die dag op die plaats. Dat gaat op die plaats makkelijk over tientallen gaan per minuut als je weet hoeveel verkeer daar langsrijdt en dat ook nog eens veel te snel doet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1377 keer
- Bedankt: 509 keer
Net dat is een reden waarom het daar al 120 zou moeten zijn! Dat ze het nog 90 houden tot net daarna, is toch behoorlijk artificieel. Je hebt daar toch vrij veel invoegstrook dus het is niet dat je moeite hebt om daar aan 120 erop te geraken. Als je dat bvb vergelijkt met oprit Loppem op de E40… EDIT: maar volgens Flying is het daar dus sowieso al 120…kon me ook niet direct voor de geest halen dat je daar eerst nog een 90 bord ziet als je oprijdt.bruma schreef: 12 nov 2023, 13:44 Ik vermoed dat het op klachten is dat men daar staat.
EDIT: Ik zou zelfs durven stellen dat de enige reden de symmetrie met de overkant is, waar het wel zinvol is van een stuk voor de afrit Sint-Michiels naar 90 te beperken.
Anyway, blij dat ik verwittigd ben, want ik rijd zelden te snel maar daar begon ik toch ook steevast van voor het bord te accelereren. Als je dan aan 120 geflitst wordt, is het wel al een stevige boete… vraag me wel af hoe/waar ze opgesteld stonden want er is daar toch nauwelijks plaats?
-
- Elite Poster
Je kan dergelijke algemene statistieken - hoeveel geflitst tijdens een bepaalde periode op een bepaalde plaats, en aan welke snelheden - opvragen via FOIA, uiteraard zolang je niet gaat vragen naar wie er allemaal geflitst werd. Dat zijn geen geheimen - de politie verspreidt dergelijke informatie zelf ook regelmatig naar de pers.Flying schreef: 12 nov 2023, 19:31 Jammer dat er geen inzage is in hoeveel bestuurders geflitst zijn die dag op die plaats.
De vraag is wel, wat voor verschil gaat die informatie uitmaken?
- Flying
- Premium Member
Paal 1. Verstopt achter een struik net voor de fietsersbrug: https://www.google.be/maps/place/51%C2% ... ?entry=ttuTomby schreef: 12 nov 2023, 19:56Net dat is een reden waarom het daar al 120 zou moeten zijn! Dat ze het nog 90 houden tot net daarna, is toch behoorlijk artificieel. Je hebt daar toch vrij veel invoegstrook dus het is niet dat je moeite hebt om daar aan 120 erop te geraken. Als je dat bvb vergelijkt met oprit Loppem op de E40… EDIT: maar volgens Flying is het daar dus sowieso al 120…kon me ook niet direct voor de geest halen dat je daar eerst nog een 90 bord ziet als je oprijdt.bruma schreef: 12 nov 2023, 13:44 Ik vermoed dat het op klachten is dat men daar staat.
EDIT: Ik zou zelfs durven stellen dat de enige reden de symmetrie met de overkant is, waar het wel zinvol is van een stuk voor de afrit Sint-Michiels naar 90 te beperken.
Anyway, blij dat ik verwittigd ben, want ik rijd zelden te snel maar daar begon ik toch ook steevast van voor het bord te accelereren. Als je dan aan 120 geflitst wordt, is het wel al een stevige boete… vraag me wel af hoe/waar ze opgesteld stonden want er is daar toch nauwelijks plaats?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 44 keer
Staat er nog een bord 90 na die oprit chartreuse?
Het bord snelweg heft de 90 niet op, de oprit is voldoende, want "Wegen met ten minste 2 rijstroken per richting, met fysiek gescheiden rijrichtingen" is ook al 120, dus ook gewoon de N31 vanaf een kruispunt waar het bord 90/70 ontbreekt
https://www.wegcode.be/nl/meer-weten/ui ... eperkingen
Het bord snelweg heft de 90 niet op, de oprit is voldoende, want "Wegen met ten minste 2 rijstroken per richting, met fysiek gescheiden rijrichtingen" is ook al 120, dus ook gewoon de N31 vanaf een kruispunt waar het bord 90/70 ontbreekt
https://www.wegcode.be/nl/meer-weten/ui ... eperkingen
-
- Elite Poster
Ben niet bekend met die omgeving, maar Google Maps eens bekeken en de flitser stond IMHO nog voor het begin van die bewuste oprit, OP kan dit bevestigen of niet.
Als we kijken naar de vorige oprit/kruising, de laatste voor de flitser dus, ja, daar staat een bord 90/70 na de oprit.
Dat 90/70 bord staat overigens slechts 140 meter voor de vermoedelijke locatie van de flitser. Het autosnelweg bord is op dat moment nog 400 meter verder, en staat aan het einde van de volgende oprit (aka "chartreuse" vermoed ik dan).
- Wicky
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 10 keer
Met de electrische wagen naar het centrum gereden om een hapje te eten op zondag avond. Volgens de Smoov/Chargemap apps zijn er 5 laadplaatsen op de kleine ring van Hasselt beschikbaar. Op de 1ste staat een Focus (met bekeuring onder de ruitenwisser), op plaats 2&3 staan kleine bestelwagens (ICE), dan een C3 Citroen en als laatste een Clio met Franse nummerplaat.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 13 keer
Het gebrek aan respect/verantwoordelijkheidsgevoel van sommige mensen in onze samenleving.
Deze ochtend heeft iemand mijn geparkeerde moto omver gereden tijdens het parallel parkeren, kan gebeuren.
Niets achter gelaten, maar er stond wel een auto voor de poort van de buren die het misschien kon gedaan hebben (moto lag in tegenovergestelde richting) , dus daar even gaan horen, de wagen was van 1 van haar werknemers, die toen ik ging informeren niets had gemerkt tijdens het parkeren.
10min later terug gegaan met camera beelden waarop duidelijk te zien is dat ze -de moto omver rijdt, uitstapt, even de zaak bekijkt terwijl mijn moto zijn alarm afgaat, hem probeert recht te zetten, wat foetert en dan maar weg stapt- ze gewoon blijft ontkennen dat zij het is, terwijl het heel duidelijk is dat zij het heeft gedaan.
En dan uiteindelijk geeft ze toe, maar dan liefst 'zonder verzekering', terwijl wij er op aan dringen (aangezien de moto misschien intern schade heeft opgelopen door te vallen) en zelf zeggen dat wij dit altijd via verzekering afhandelen ook al is het misschien duurder en als we de bestuurder niet vinden, zeker onze gegevens achterlaten, krijgen we nog de wijze raad om altijd de politie te bellen, anders pleeg je vlucht misdrijf!
Ook nog een beetje schizofreen precies, maar goed, papieren ingevuld...
Deze ochtend heeft iemand mijn geparkeerde moto omver gereden tijdens het parallel parkeren, kan gebeuren.
Niets achter gelaten, maar er stond wel een auto voor de poort van de buren die het misschien kon gedaan hebben (moto lag in tegenovergestelde richting) , dus daar even gaan horen, de wagen was van 1 van haar werknemers, die toen ik ging informeren niets had gemerkt tijdens het parkeren.
10min later terug gegaan met camera beelden waarop duidelijk te zien is dat ze -de moto omver rijdt, uitstapt, even de zaak bekijkt terwijl mijn moto zijn alarm afgaat, hem probeert recht te zetten, wat foetert en dan maar weg stapt- ze gewoon blijft ontkennen dat zij het is, terwijl het heel duidelijk is dat zij het heeft gedaan.
En dan uiteindelijk geeft ze toe, maar dan liefst 'zonder verzekering', terwijl wij er op aan dringen (aangezien de moto misschien intern schade heeft opgelopen door te vallen) en zelf zeggen dat wij dit altijd via verzekering afhandelen ook al is het misschien duurder en als we de bestuurder niet vinden, zeker onze gegevens achterlaten, krijgen we nog de wijze raad om altijd de politie te bellen, anders pleeg je vlucht misdrijf!
Ook nog een beetje schizofreen precies, maar goed, papieren ingevuld...
-
- Elite Poster
Camera op de openbare weg gericht?Robrecht schreef: 13 nov 2023, 15:11 10min later terug gegaan met camera beelden waarop duidelijk te zien is dat ze -de moto omver rijdt
Was ze een jonge persoon?Robrecht schreef: 13 nov 2023, 15:11 En dan uiteindelijk geeft ze toe, maar dan liefst 'zonder verzekering'
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 676 keer
Niet "jong" in die zin dat het een verzekeringsjongere is. Maar misschien wel een brokkenpiloot...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster

Nee. Ik vroeg het omdat jongeren in de regel streng gepenaliseerd worden door hun verzekering, bovenop de hoge premie die ze reeds moeten betalen, wat een reden kan zijn waarom ze die proberen te vermijden. Maar hier was dat dus geen factor.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 55 keer
Gisteren, toen ik craaibeckxtunnel uit kwam richting brussel, einde zone 100, rui op 2de vak, wil optrekken naar 120, op derde vak is er iemand die rustig tegen 100/110 blijft verder rijden..
ik blijf er even achter hangen om dan via 4de rijvak hem voorbij te steken tot ik met mijn snuit vd wagen voorbij zijn wagen kom waarna hij optrekt en even snel begint te rijden als mij.
Dan kan je alleen maar vertragen als je geen overtreding wilt begaan om weg te geraken van dat 4de vak, dan ga ik terug achter hem hangen op dat derde vak en vertraagt die slimmerik terug tot 110 om dat zelfde spel opnieuw te spelen..
Na de afrit van kontich trok hij dan op ver boven de max snelheid...
Grrr kunnen mensen nu niet een beetje serieus met hun wagen rijden....
Je zou denken dat hij met zijn GSM ah spelen is ipv met de wagen te rijden...
ik blijf er even achter hangen om dan via 4de rijvak hem voorbij te steken tot ik met mijn snuit vd wagen voorbij zijn wagen kom waarna hij optrekt en even snel begint te rijden als mij.
Dan kan je alleen maar vertragen als je geen overtreding wilt begaan om weg te geraken van dat 4de vak, dan ga ik terug achter hem hangen op dat derde vak en vertraagt die slimmerik terug tot 110 om dat zelfde spel opnieuw te spelen..
Na de afrit van kontich trok hij dan op ver boven de max snelheid...
Grrr kunnen mensen nu niet een beetje serieus met hun wagen rijden....
Je zou denken dat hij met zijn GSM ah spelen is ipv met de wagen te rijden...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 91 keer
- Bedankt: 50 keer
Haha ja, ook al genoeg voorgehad. Probeer dan eens met cruise control te rijden 
Als ik zo iemand tegenkom, dan durf ik nogal eens ietsje boven de snelheidslimiet voorbij te gaan zodat ik er vanaf ben. Maar na een paar minuten zijn ze daar soms weer omdat ze hun snelheid niet aanhouden. Als je geluk hebt, blijven ze aan die snelheid verder rijden en ben je ze kwijt, maar ook al gehad dat ze dan net bij jou weer vertragen en je terug hetzelfde voor hebt
Ach ja... wat doe je eraan. Het enige wat je kan proberen is je er niet proberen aan te ergeren.

Als ik zo iemand tegenkom, dan durf ik nogal eens ietsje boven de snelheidslimiet voorbij te gaan zodat ik er vanaf ben. Maar na een paar minuten zijn ze daar soms weer omdat ze hun snelheid niet aanhouden. Als je geluk hebt, blijven ze aan die snelheid verder rijden en ben je ze kwijt, maar ook al gehad dat ze dan net bij jou weer vertragen en je terug hetzelfde voor hebt

- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 577 keer
- Bedankt: 711 keer
Het probleem is dat mensen hier een snelheidslimiet als een minimumdoel beschouwen en niet als een regel voor de veiligheid. Elke keer dat ze onder dat doel scoren voelen ze zich dan gefrustreerd, soms halen ze daarbij gekke toeren uit terwijl ze zich ergeren aan iemand die niet meedoet aan hun spelleke. Eens een keer elders rijden waar dit gedrag veel minder bestaat is daarom een goede kuur.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster

Het KMI dat toch weer flinke steken laat vallen, net in een periode dat veel mensen zo nood hebben aan betrouwbare informatie.Vandaag viel reeds 20-25mm neerslag in het westen (lokaal tot 30mm) en er wordt nog 5-10mm verwacht (wat meer is dan initieel voorspeld).
De laatste 4 weken, en in het bijzonder de laatste 2 weken, zijn hun voorspelde hoeveelheden neerslag vaak een onderschatting van de werkelijkheid.
Je zou denken dat men kijkt wat er met het model scheelt, en noodingrepen doet, maar blijkbaar is er niet echt sprake van een feedback loop bij het KMI.
Om nog niet te beginnen over die "buienradar" in hun app, als je daarop vertrouwt heb je al regelmatig een nat pak gehad de laatste dagen.
Het KMI heeft ondertussen haar verwachting voor vandaag wel bijgesteld en heel het land onder de waarschuwing gezet, maar het kalf is ondertussen al (letterlijk) verdronken.
-
- Elite Poster
Dit is geen beetje regen meer, dit begint over de afgelopen maand gerekend te neigen naar historische hoeveelheden. Daarnet bij het rijden, vanaf je buiten de stad komt overal velden/akkers die blank beginnen staan. Grote plassen water waar die anders nooit ontstaan. Gelukkig dat ik nu niet meer hoef te rijden want je kan al raden hoe dit zich weer vertaalt naar de avondspits, bovendien op sowieso al de ergste filedag van de week.
En ik woon niet eens in de Westhoek of de buurt ervan, daar zal het straks wellicht opnieuw verzuipen worden.
Edit: we zijn al weer vertrokken... "beetje regen" he?
Laatst gewijzigd door CCatalyst 14 nov 2023, 16:02, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 756 keer
- Bedankt: 316 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Is een individuele ingesteldheid.boonpwnz schreef: 14 nov 2023, 15:46 Waar jij je aan ergert...
Ik vind een beetje regen echt geen enkel probleem.
Er zijn nu eenmaal mensen die zich dagelijks aan alles en nog wat ergeren (al was het maar voor de sport) en ook denken dat het elders altijd beter is, maar daarentegen nooit het initiatief nemen te verkassen naar waar het dan zogenaamd (volgens henzelf) altijd beter geregeld is en mensen die veel meer kunnen relativeren (omdat ze doorgaans wel inzien/ervaren dat het gras niet altijd groener of het water minder diep aan de overkant is

Sol Invictus!