Ik ben op zoek naar een manier om een sms ticker te maken.
Bedoeling is dat er op een evenement van een goed doel een groot scherm komt te staan, waarop deze ticker zichtbaar zal zijn.
Men kan sturen naar een nummer, en dit komt erop.
Het scherm wordt aangestuurd met OBS.
Een ticker maken in OBS is geen probleem. Een dynamische tekst-input hieraan koppelen wellicht ook niet.
Ik vind enkel niet hoe ik dit kan koppelen aan sms’en.
Ik vermoed een gateway kopen, zodat mijn pc sms’en kan ontvangen, en dat ik dan wel iets van software kan vinden hiervoor.
Maar mogelijks heeft er hier al iemand wat ervaring ermee.
Surplus, die niet noodzakelijk is, is een premium-nummer (4 cijfers) waarbij er een extra bijdrage gevraagd wordt die we daarna integraal aan het goede doel doorstorten. Afhankelijk van hoeveel de prijs hiervan zou zijn qua investering voor ons natuurlijk.
Iemand ervaring hiermee?
Sms ticker op pc
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 252 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Misschien is het makkelijker als je ergens een sms-naar-email tussenstap doet zodat je PC enkel emails moet verwerken?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 216 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Leuk projectje
Wellicht ben je hier al iets mee:
https://www.developershome.com/sms/howT ... singPC.asp
Een gsm (modem) die AT commando's kan ontvangen is dus wat je al nodig hebt om het 'eenvoudig' te doen. Anderzijds, als je een betalende service hebt waarbij je een deel van de opbrengst weg schenkt, kunnen die u wellicht ook helpen met een directe manier?
Wellicht ben je hier al iets mee:
https://www.developershome.com/sms/howT ... singPC.asp
Een gsm (modem) die AT commando's kan ontvangen is dus wat je al nodig hebt om het 'eenvoudig' te doen. Anderzijds, als je een betalende service hebt waarbij je een deel van de opbrengst weg schenkt, kunnen die u wellicht ook helpen met een directe manier?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ik geloof dat er een app op Android bestaat die sms'en forward naar email
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Je kan met IFTTT een recipe maken die inkomende smsjes opvangt op android en dan kan je die bijvoorbeeld naar een webhook sturen. Wat je er dan mee doet is quasi onuitputtelijk.
Premium smsjes kan je via Proximus SMS gateway, CM.com, RingRing, ... En dan kan je vaak ook daar rechtstreeks webhooks aan koppelen.
Premium smsjes kan je via Proximus SMS gateway, CM.com, RingRing, ... En dan kan je vaak ook daar rechtstreeks webhooks aan koppelen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
- Bedankt: 70 keer
- Contacteer:
Hey, ik heb zoiets al eens gemaakt en wordt af en toe nog gebruikt.
Weet niet hoe handig je bent in programmeren, maar ik gebruik daarvoor een oude andoid telefoon met smssync app, deze stuurt de ontvangen sms'n door naar een webservice. ( er zijn trouwens nog wel een aantal andere apps ondertussen, zoek op 'SMS gateway android')
Ik weet niet hoeveel volk je verwacht en wat het doelpubliek is, maar ik merk telkens weer dat er binnen de 5 minuten schunnige teksten tevoorschijn komen. Misschien iets om over na te denken
Weet niet hoe handig je bent in programmeren, maar ik gebruik daarvoor een oude andoid telefoon met smssync app, deze stuurt de ontvangen sms'n door naar een webservice. ( er zijn trouwens nog wel een aantal andere apps ondertussen, zoek op 'SMS gateway android')
Ik weet niet hoeveel volk je verwacht en wat het doelpubliek is, maar ik merk telkens weer dat er binnen de 5 minuten schunnige teksten tevoorschijn komen. Misschien iets om over na te denken

"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
In dit geval denk ik dan aan het volgende:
Ik snor m'n oude android telefoon op (beestje is wel al zo'n 7 jaar oud), zet er een sms app op (heb er al gevonden).
In PHP programmeer ik een website met het volgende:
- POST receive (koppeling met de android foon).
-> dump data in DB
- Webview met alle ruwe data
"Moderator" die berichten kan approven => tinyint veld in de tabel (0 = new, 1 = approved, 2 = not approved, 3 = auto approved)
Counter die toont hoeveel berichten van een gebruiker al geweigerd zijn + banknop indien deze het te bont maakt.
Knopje voor auto-approve (in geval er even geen moderator kan zijn), waarbij er rekening gehouden wordt met de banlist (= tweede tabel in DB).
Indien moderator terugkeert: de auto approved messages komen ook in de lijst terecht (met een ander kleur voor de frontend eventueel).
Misschien ook een tweede pagina om de approved messages te kunnen verwijderen (je weet maar nooit dat een bericht te snel goedgekeurd zou zijn).
Misschien ook de mogelijkheid om manueel berichten toe te voegen via de webview.
- RSS feed op basis van de approved berichten
-> deze feed inladen in een ticker in OBS
Premium "shortcode" nummer zal ik niet nemen. Prijzen zien er extreem hoog uit, en niet overal nog te bestellen (+ als je eerlijk bent, hoeveel mensen sturen nog naar betaalnummers voor zoiets? Terwijl het voor iedereen gratis is naar een regulier 04-nummer).
Hoe klinkt dit plan? Zijn er zaken die ik over het hoofd zie?
Ik snor m'n oude android telefoon op (beestje is wel al zo'n 7 jaar oud), zet er een sms app op (heb er al gevonden).
In PHP programmeer ik een website met het volgende:
- POST receive (koppeling met de android foon).
-> dump data in DB
- Webview met alle ruwe data
"Moderator" die berichten kan approven => tinyint veld in de tabel (0 = new, 1 = approved, 2 = not approved, 3 = auto approved)
Counter die toont hoeveel berichten van een gebruiker al geweigerd zijn + banknop indien deze het te bont maakt.
Knopje voor auto-approve (in geval er even geen moderator kan zijn), waarbij er rekening gehouden wordt met de banlist (= tweede tabel in DB).
Indien moderator terugkeert: de auto approved messages komen ook in de lijst terecht (met een ander kleur voor de frontend eventueel).
Misschien ook een tweede pagina om de approved messages te kunnen verwijderen (je weet maar nooit dat een bericht te snel goedgekeurd zou zijn).
Misschien ook de mogelijkheid om manueel berichten toe te voegen via de webview.
- RSS feed op basis van de approved berichten
-> deze feed inladen in een ticker in OBS
Premium "shortcode" nummer zal ik niet nemen. Prijzen zien er extreem hoog uit, en niet overal nog te bestellen (+ als je eerlijk bent, hoeveel mensen sturen nog naar betaalnummers voor zoiets? Terwijl het voor iedereen gratis is naar een regulier 04-nummer).
Hoe klinkt dit plan? Zijn er zaken die ik over het hoofd zie?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
- Bedankt: 70 keer
- Contacteer:
Denkt dat het zo wel goed is.
Wat ik soms ook merk is dat bepaalde personen spammen (honderden dezelfde berichten), je kan hier ook ofwel bannen of ervoor zorgen dat eenzelfde bericht maar 1x getoond wordt per kwartier.
Wat ik soms ook merk is dat bepaalde personen spammen (honderden dezelfde berichten), je kan hier ook ofwel bannen of ervoor zorgen dat eenzelfde bericht maar 1x getoond wordt per kwartier.
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Beste manier lijkt me om dit gewoon even met een provider of dienst te bespreken ? Een betalend nummer lijkt me ook best, zodat je de prutsers eruit haalt ? Eventueel eens zien of een mobile Vikings of … je niet wil assisteren in ruil voor een logo of andere reclame ?