Proximus Mobilus 5G Unlimited Premium-abonnement als vaste internetlijn

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
lynx9274
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 nov 2018, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Hey, how does this work, is the internet truly unlimited? how fast is the upload? Does it work over 4G or other tech?
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Net gezien dat Proximus toch de datacap gaat toepassen:

Bron: https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/p ... enten.html

Onbeperkte data:
In België: surf je tot 300 GB aan de hoogste snelheid via ons 4G en 5G-netwerken. daarna surft u gratis verder aan een verlaagde snelheid van 512 Kbps. In de rest van de Europese Unie: u beschikt over 62 GB/maand; boven deze 62 GB kunt u nog steeds surfen aan maximale snelheid, met een kleine toeslag van 0,0021 €/MB.
Onbeperkt sms'en en bellen: geldig binnen België en binnen de EU.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Er staat voorlopig nog een foutje in de productpagina.

Onbeperkt data, bellen & sms’en in Belgïe + 62 GB in UE
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

boonpwnz schreef:Er staat voorlopig nog een foutje in de productpagina.

Onbeperkt data, bellen & sms’en in Belgïe + 62 GB in UE
Ik had dat al laten aanpassen via Twitter.
De fout is nu recht gezet.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

en hoe zit het voor de geone mobilus 5G ? ( die van 42,99 ) ,
blijft het onbeperkt EU daar nog inbegrepen of veranderd dat zoals met orange de 19de van deze maand ?
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Het blijft gewoon uw nationale limiet (50gb dacht ik) die ook doorloopt in de EU. Daarna wordt uw snelheid beperkt naar 512 Kb.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@ghostboy inderdaad cfr info Fallschirmjaeger
https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/p ... enten.html
Mobilus Unlimited 5G (meer info i), enkle de maan verandert (gebruik unlimited niet meer toegelaten voor volume data kleiner dan 300 Mb/maand)
Sphexthor
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 mei 2021, 15:10
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Vraagje , zijn er meer die probleem ondervinden op de verbruiksmeter?
Nieuwe maand gestart maar de verbruiksmeter blijft op 0 en ik zie ook geen buitenlands verbruik meer , toch ben ik atm in Duitsland.
De meter stuk of krijgen we een upgrade van alles.
Wat raar zou zijn na 1 maand nieuwe limieten.
Tia
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Net even een speedtest gedaan (In België), verbruik ging er direct af.
Andere providers en mogelijks ook proximus waarschuwen dat het verbruik updaten even kan duren bij roaming, al heb ik daar in NL (met MV, toen nog geen proximus maar wel proximus voor roaming) geen problemen mee gehad.
Helaas had proximus mijn roaming uitgezet dus geen idee, binnenkort kom ik mogelijks weer even in NL zal er dan eens naar kijken.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Sphexthor
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 mei 2021, 15:10
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Staat dus niet op startscherm , wel bij producten.
Je profiel selecteren en dan staat het daarbij.
Bij dashboard blijkt buitenlands verbruik niet te staan dus.
Ik vind het een beetje verwarrend dat het ook niet bij dashboard staat dus.
Opgelost dus en thnx aan Datakiller om even te kijken.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor de gebruikers van deze oplossing, wordt de 300GB limiet nu ook effectief hard gemaakt?
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja hoor.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Dan heeft dit abbo van 50 euro p/m toch geen enkel nut meer, tenzij je met telenet en orange 0 ontvangst hebt ofzo...
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Na enkele maanden de vernieuwing van de gsm mast hier nog eens getest en eindelijk lijkt 5G echt actief.

Vorige keer na dagje opeens weg en het bleef weg.

Snelheid lijkt een cap van 250/60 op te zitten.

Na speedtest meteen 650 down maar wordt terug geschroefd naar 250 ongv.

Enige nadeel batterij loopt letterlijk leeg
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ward2970
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2023, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo

Ik ben nieuw hier maar zit al een tijdje rond te surfen om mijn probleem op te lossen.
Voor een vakantiewoning - die we ook gebruiken voor telewerk - ben ik al een tijdje op zoek naar een solide 4g verbinding. (geen kablering in de straat)

- Orange Flybox passeerde eerst de revue, maar die snelheden (zelfs met externe Poiynting-antenne) waren te laag. Ook de verbruikslimiet van 150GB per maand was net te krap.
- Momenteel heb ik een Tadaam Standaard abonnement. Dit werkte aanvankelijk zeer ok, (speedtesten gaven de maximum abonnementsnelheid aan) maar de laatste dagen wordt het internet meermaals per uur onderbroken, vooral overdag. Dit is erg vervelend wanneer je in MS Teams meetings zit. Vandaag de klantendienst gecontacteerd, nog geen antwoord.

Nu heb ik gezien dat Proximus een Mobile Unlimited abonnement aanbiedt. Momenteel zelfs aan een goedkopere prijs dan Tadaam voor de eerste 12 maanden. Zelf bel ik met Mobile Vikings op het Proximusnetwerk en er staat niet ver van ons huis een Proximuspaal. (goed ontvangst dus)

Ik ben dus getriggerd om zo'n simkaart aan te vragen en die in een 4G modem te plaatsen voor (hopelijk) stabiel en snel internet.
Nu las ik in enkele reviews van 4G modems dat die enkel zouden blijken te werken met data-only sims. Is dat zo? Uiteraard ga ik mijn belminuten en sms'en niet gebruiken, maar ik wil er wel zeker van zijn dat als ik een 4G modem aanschaf, dat dan dat Mobile unlimited kaartje gaat werken.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Moeten er eventueel instellingen aangepast worden in de 4g modem?
Daarnaast zijn ook alle suggesties welkom voor de aanschaf van een goede 4G modem (5g is niet aanwezig hier).

Hartelijk dank voor jullie suggesties.
Ward
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

FYI
Zelf heb ik zoals reeds aangestipt in een ander bericht op dit forum op dit ogenblik een Orange extrasurf nr (gekoppeld aan een Orange Go Extreme nr/ abo) actief in een Huawei 535 4G+ modem (vergelijkbaar met een vorige Orange Flybox 4G modem)

&
Heb ik tot enige tijd terug een Proximus 5G Unlimited Premium actief gehad in een AVM Fritz!box 6890 LTE

= Normaal hebt u in principe geen operationele problemen voor een dergelijk gebruik te verwachten
gvnnd
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 dec 2019, 05:50

Zelf gebruik ik Proximus Unlimited Premium-abonnement in een TP-Link Archer MR600 V2 en dat werkt perfect. Er is nu een nieuwere versie uit TP-Link Archer MR600 V3 met ander antennedesign en nanosim i.p.v. microsim. Ik had eerst een Huawei gekocht maar die was zeer onstabiel en Carrier Aggregation werkte zeer slecht.

Je moet geen settings aanpassen om de sim-kaart en het internet te doen werken op de TP-link. Met de TP-link kun je wel carrier aggregation ook manueel aanpassen i.p.v. automatisch. Het enige dat ik heb aangepast is de modem op 4G Only gezet zodat hij 3G zeker niet zou gebruiken. Wat ik ook heb aangepast is dat hij dagelijks in de nacht herstart.
ward2970
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2023, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ok. Dankjewel voor jullie reacties.

Vandaag van Tadaam te horen gekregen wat ik eigenlijk al wist: netwerk soms overbelast in de regio.

Er is een Archer MR500 (blijkbaar nieuwe versie van 600) onderweg. Morgen probeer ik met mijn eigen Mobile Vikings kaartje. Als die snelheden beter maar vooral het signaal stabieler is, dan bestel ik een Mobile Unlimited sim van Proximus.

Fingers crossed voor sneller en stabieler signaal via Proximus. Het is nu vrijdagavond en de laatste twee uur belabberd ontvangst met Tadaam via Base, terwijl ik overdag fijn heb kunnen werken. Signaal echt niet betrouwbaar hier.
gvnnd
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 dec 2019, 05:50

De MR500 is meestal duurder in prijs en lijkt identiek aan de MR600 op het eerste zicht. De MR600 V3 heeft hetzelfde antennedesign en nanosim als de MR500.
In de specificaties kan ik geen echte verschillen vinden. Zelf vind ik het bizar dat ze deze twee 'identieke' modellen hebben.

ward2970 schreef: 05 mei 2023, 20:10
Er is een Archer MR500 (blijkbaar nieuwe versie van 600) onderweg. Morgen probeer ik met mijn eigen Mobile Vikings kaartje. Als die snelheden beter maar vooral het signaal stabieler is, dan bestel ik een Mobile Unlimited sim van Proximus.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ben dit opnieuw aan het uittesten.
Deze keer met mijn gsm (welke 5G ontvangt) zo door naar een Raspberry Pi die internet verder verdeeld naar de thuis router en naar de andere apparaten.
Helaas krijg ik maar 4G snelheid door bij het doorsturen naar de Raspberry Pi.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”