Exchange Hybrid setup

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
Evonetuser
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 okt 2016, 21:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een klant heeft mij onlangs gevraagd om huidige onsite exchange server te voorzien van een hybrid setup. Aangezien dat ik daar geen ervaring mee heb ben ik op zoek naar iemand die:
  • Mij de voor en nadelen van een Hybrid setup kan uitleggen
  • mij kan helpen met de uiteindelijke setup
De gespendeerde tijd kan gewoon gefactureerd worden.

Bedankt
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Waarom hybrid? Ik ben met hulp van een EuroSys-tech eind augustus 2021 overstapt van Exchange on-prem naar Exchange Online. Ik dacht ook eerst in een hybride-verhaal te zitten, maar ben daar snel van afgestapt. Als die hybrid enkel zou zijn om synchronisatie te kunnen houden tussen on-prem gebruikers (binnen Active Directory) en mailboxen online (Azure Active Directory), dan is ADConnect de oplossing. Hierdoor heb ik geen on-prem Exchange Server meer nodig wat meteen ook een aanvalsvector minder is.
Computer(k)nul
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

Misschien zijn er nog veel interne zaken die mailen via een lokale smtp met het @domain email adres? Maar best in dat geval inbound op de exchange on-prem dichtzetten. Als het enkel voor dat is heb je voldoende aan een smtp relay oplossing.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Evonetuser
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 okt 2016, 21:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer

De organisatie is een internationale vzw waarvan het beleid word uitgestippeld door zijn internationale leden. De organisatie heeft 2 divisies, een lobby divisie een een wetenschappelijke divisie. Ze hebben nu het plan opgevat om de mailboxen van de loby divisie online te steken omdat die mensen van overal in Europa werken. Van de wetenschappelijke divisie willen ze absoluut dat daar niets van cloud systemen word gebruikt. De mensen van wetenschappelijke divisie hebben geen mogelijkheid om hun mails te lezen dan vanop hun desktop (ze hebben zelfs geen laptop)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Met een lokale setup maak je zoveel mailboxen aan als je wil... in de cloud betaal je natuurlijk voor iedere mailbox.
Plaats reactie

Terug naar “Development”