Voor Rumst heeft Fiberklaar toch alle vergunningen gekregen? Politici maken natuurlijk graag wat kabaal omdat de gemeente aandeelhouder is bij Telenet Netco en men niet begrijpt of wil toegeven dat de fiber van Telenet Netco trager en veel beperkter zal uitgerold worden dan Fiberklaar.
Geen enkel lokaal bestuur kan 9 miljard euro investeringen van Fiberklaar/Proximus tegenhouden. Iedereen die wil, mag (met respect voor de regelgeving) fiber aanleggen.
Ik denk eerder dat het praktisch onmogelijk is om overal tegelijk te werken.
Wellicht zal Fiberklaar eerst Niel en Boom zoveel mogelijk afwerken en zullen de graafploegen daarna in Rumst beginnen.
Fiberklaar
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 31 keer
Hey Raf,raf1 schreef: ↑1 maand geleden Voor Rumst heeft Fiberklaar toch alle vergunningen gekregen? Politici maken natuurlijk graag wat kabaal omdat de gemeente aandeelhouder is bij Telenet Netco en men niet begrijpt of wil toegeven dat de fiber van Telenet Netco trager en veel beperkter zal uitgerold worden dan Fiberklaar.
Geen enkel lokaal bestuur kan 9 miljard euro investeringen van Fiberklaar/Proximus tegenhouden. Iedereen die wil, mag (met respect voor de regelgeving) fiber aanleggen.
Ik denk eerder dat het praktisch onmogelijk is om overal tegelijk te werken.
Wellicht zal Fiberklaar eerst Niel en Boom zoveel mogelijk afwerken en zullen de graafploegen daarna in Rumst beginnen.
Dat lijkt me goed nieuws...allesinds krijg ik geen reactie van het gemeentebestuur en het enige wat ik terug vind is dat ze in onderhandeling waren met fiberklaar. Zoals gezegd, van alle besprekingen id gemeenteraad zijn de notulen niet vermeld in de verslagen. Als ik bij Fiberklaar hoor wanneer ze starten is het antwoord geen idee terwijl men nu in boom bezig is waar de bevraging maanden later was dan in rumst.
Enkel dit is in de gemeenteraad besproken over Fiberklaar: https://raadpleeg-rumst.onlinesmartciti ... .0733.1504tom35 schreef: ↑1 maand geleden Beste,
Dat laatste hangt af van wat besproken is...ik weet dat er een aantal mensen in de gemeenteraad reageren van wat...nu gaan ze al die voetpaden terug open breken en waarom voor een beetje sneller internet ...is dat nu nodig zeg... wetende dat er verkiezingen komen staat dat natuurlijk niet leuk op hun agenda...kijk maar is bij de verslagen van de gemeenteraad van rumst...als je naar fiberklaar zoekt en naar de antwoorden zal je telkens zien dat in de 10 besprekingsmomenten nooit iets bijgevoegd is op de agenda over wat er besproken is ...
https://raadpleeg-rumst.onlinesmartciti ... ageSize=10
De link waarnaar je verwijst gaat over de zittingen van het schepencollege. Als je mailt naar het onthaal van de gemeente en de documenten opvraagt die horen bij die beslissingen (b.v. 2022_CBS_01586 - Jaarvergunning volgens de code nutswerken op gemeentewegen en signalisatievergunning 3de categorie 2022 - Fiberklaar - Goedkeuring) zullen ze je dat bezorgen hoor.
Er is geen enkele reden om besprekingen rond Fiberklaar niet publiek te maken, je moet die dan ook sowieso krijgen. Desnoods door via het Agentschap Binnenlands Bestuur te gaan.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 1641 keer
- Recent bedankt: 16 keer
Beetje geduld, ik denk dat een gemeente 20 dagen tijd heeft om te antwoorden.
Als Rumst je aanvraag niet correct behandelt kan je terecht bij de Vlaamse overheid: https://www.vlaanderen.be/toegang-tot-bestuursdocumenten-via-openbaarheid-van-bestuur
zie ook: https://raadpleeg-rumst.onlinesmartcities.be/zoeken?query=fiberklaar
Als Rumst je aanvraag niet correct behandelt kan je terecht bij de Vlaamse overheid: https://www.vlaanderen.be/toegang-tot-bestuursdocumenten-via-openbaarheid-van-bestuur
zie ook: https://raadpleeg-rumst.onlinesmartcities.be/zoeken?query=fiberklaar
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Zijn er inmiddels leden met een actieve verbinding via Fiberklaar-infrastructuur? Is er al iets opgeleverd?
Via "hinder in kaart" op geopunt heb ik ondertussen opgemerkt dat de werken bij mij met een maand zijn opgeschoven. Er is wel een PoP geplaatst in de gemeente. Weet er iemand hoeveel woningen ze per PoP kunnen aansluiten?
Via "hinder in kaart" op geopunt heb ik ondertussen opgemerkt dat de werken bij mij met een maand zijn opgeschoven. Er is wel een PoP geplaatst in de gemeente. Weet er iemand hoeveel woningen ze per PoP kunnen aansluiten?
- raf1
- Elite Poster
Ja, er stond eens 4000 in een artikel. Ik denk dat dat het maximum is. Er komen toch meerdere PoP's per gemeente.
Dat zijn enerzijds meerdere wijkPoPs (WP) verbonden met een glasvezelring naar een hoofdPoP (LC).
bron: https://www.bipt.be/consumenten/publica ... fiberklaar
Qua oplevering denk ik dat je naar Sint-Niklaas en Wetteren moet kijken. Dat waren de eerste gemeentes waar Fiberklaar begonnen is.
De vraag is natuurlijk hoe vlot al die PoP's en glasvezelringen kunnen geïnstalleerd worden.
Dat zijn enerzijds meerdere wijkPoPs (WP) verbonden met een glasvezelring naar een hoofdPoP (LC).
bron: https://www.bipt.be/consumenten/publica ... fiberklaar
Qua oplevering denk ik dat je naar Sint-Niklaas en Wetteren moet kijken. Dat waren de eerste gemeentes waar Fiberklaar begonnen is.
De vraag is natuurlijk hoe vlot al die PoP's en glasvezelringen kunnen geïnstalleerd worden.
- raf1
- Elite Poster
De meest actuele kaart is https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_checktool/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/fiber-tot-in-je-woning/komt-fiber-naar-je-toe.html
Daar staan alle gebieden op waar Fiberklaar aangekondigd heeft om FTTH uit te rollen.
Maar dat betekent niet dat je daar snel een fiberabonnement kan afsluiten. Dat kan gemakkelijk nog anderhalf jaar duren.
Daar staan alle gebieden op waar Fiberklaar aangekondigd heeft om FTTH uit te rollen.
Maar dat betekent niet dat je daar snel een fiberabonnement kan afsluiten. Dat kan gemakkelijk nog anderhalf jaar duren.
-
- Pro Member
We zijn nu 14 maanden verder en ik heb niet het idee dat zelfs 18 maanden een haalbare kaart is. De reclame van Proximus blijft wel toestromen, maar de werken hier in de straat aan mijn zijde staan pas gepland eind april/begin mei. Dat zie ik via "hinder in kaart" en dat is een datum die inmiddels met maand verschoven is. Ik hoop eind dit jaar een actieve aansluiting te hebben (2 jaar na aankondiging).
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 7 keer
Mei '21 hebben ze bij ons in de wijk een deel van de straten wachtbuizen gelegd.
+- 3 maand later is er iemand komen kijken om de kabel tot bij ons binnen te brengen.
Tot nu toe verder geen enkel nieuws.
Verwacht pas dat alles zal werken in '24.
+- 3 maand later is er iemand komen kijken om de kabel tot bij ons binnen te brengen.
Tot nu toe verder geen enkel nieuws.
Verwacht pas dat alles zal werken in '24.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 493 keer
- Bedankt: 575 keer
Die grote bedrijven lijken niet te beseffen dat ze, door de gebrekkige planning en communicatie, de perceptie tegen krijgen.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 149 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ineens vorige week mail dat fiberklaar gaat uitbreiden in Lokeren, en sinds maandag zijn ze hier vlakbij al effectief aan het graven...Geen idee waar de POP eigenlijk komt.
-
- Pro Member
Hier zijn ze op verschillende plaatsen bezig. Via hinder in kaart is wel duidelijk geworden dat heel veel van de planning is opgeschoven.
Ik ben nog steeds in blijde verwachting. Ik kijk hier zo hard naar uit!
Ik ben nog steeds in blijde verwachting. Ik kijk hier zo hard naar uit!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
- Bedankt: 206 keer
De wachtbuis ligt hier al van oktober 2021 in huis getrokken. In december hebben ze geprobeerd de fiberkabel er door te blazen. Lukte voor 135 meter. Sindsdien niets meer... Heb al wat reminders gestuurd, maar steeds antwoord dat het "binnenkort" zal besproken worden...
Denk dat een stuk hier opnieuw moet open gelegd worden in de straat (die heraangelegd is). Ik begin te denken dat ze de hoofdbuis afgetrokken hebben met een andere kraan. Want ik zag genoeg hoe dat hier aan toe ging: put zo rap mogelijk dicht leggen zonder de tegenpartij te verwittigen. Ieder op zijn eigen...
Denk dat een stuk hier opnieuw moet open gelegd worden in de straat (die heraangelegd is). Ik begin te denken dat ze de hoofdbuis afgetrokken hebben met een andere kraan. Want ik zag genoeg hoe dat hier aan toe ging: put zo rap mogelijk dicht leggen zonder de tegenpartij te verwittigen. Ieder op zijn eigen...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 100 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Maandelijkse kostprijs van wat?
Fiberklaar is gewoon de netwerkbeheerder, het abonnement sluit je af bij de provider naar keuze. Bij de providers zal je kunnen zien wat het abonnement kost.
Fiberklaar is gewoon de netwerkbeheerder, het abonnement sluit je af bij de provider naar keuze. Bij de providers zal je kunnen zien wat het abonnement kost.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 6 keer
- Recent bedankt: 1 keer
in mijn straat zijn ze gestart sinds gisteren!
vandaag of morgen zal het bij mij opengelegd worden. ik zag al enkele rollen van telenet en fluvius ook in de omliggende straten hiernaast staan maar in onze straat leggen ze precies toch enkel de blauwe fiberklaar zelf binnen. ik weet niet hoe telenet bepaald heeft welke delen ze wel of niet meenamen tijdens deze werken om ook hun netwerk te upgraden...
nu ik blijf er van overtuigd dat telenet vroeg of laat toch mee in dit verhaal zal stappen. dus ik neem het sowieso in huis en dan zien we wel hoe de toekomst verloopt...
vandaag of morgen zal het bij mij opengelegd worden. ik zag al enkele rollen van telenet en fluvius ook in de omliggende straten hiernaast staan maar in onze straat leggen ze precies toch enkel de blauwe fiberklaar zelf binnen. ik weet niet hoe telenet bepaald heeft welke delen ze wel of niet meenamen tijdens deze werken om ook hun netwerk te upgraden...
nu ik blijf er van overtuigd dat telenet vroeg of laat toch mee in dit verhaal zal stappen. dus ik neem het sowieso in huis en dan zien we wel hoe de toekomst verloopt...