Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6342
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 267 keer
Bedankt: 629 keer
Recent bedankt: 5 keer

ikke ne linkse wappie. :think:
:lol2: :lol2:
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5674
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 283 keer
Bedankt: 523 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik dacht altijd dat wappies (extreem) rechts waren (anti-vax, pro-ruSSia, tegen de pers, tegen de overheid). OK, my bad..
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Modbreak:
persoonlijke aanvallen werden verwijderd
Dizzy schreef: 07 maa 2023, 16:09 Liever dat dan een eenhoorn met paranoia ;)
Dan kijkt u niet veel films en series en dergelijke meer.
Tttsss
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5425
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 551 keer

sodexo.... dus, nadat hun online betalingen misliepen eerder deze week een mailtje gestuurd.
pluspunt voor reactietijd, die valt best mee....
maar dan het antwoord komt er dus een beetje op neer "het is een externe dienst, pech" (niets "wij zoeken het uit" of "wij lossen het op" of zelfs "contacteer dit emailadres", nee, gewoon "probeer opnieuw maar gebruik een ouderwetse overschrijving"):

De online betalingen worden ondersteund door de betaaldienst Klarna. Dit is een extern systeem dat wordt gebruikt om online betalingen mogelijk te maken. Omdat wij van Sodexo uw betaling helaas niet hebben ontvangen, zal een automatische terugbetaling gebeuren door de betaaldienst Klarna zelf. Wij rekenen op een maximale terugbetalingstermijn van 10 werkdagen, indien u deze terugbetaling niet heeft ontvangen binnen 10 werkdagen mag u ons terug contacteren. Kijk zeker uw bankrekening na om na te gaan of u reeds een terugbetaling heeft ontvangen. 

Mogen wij u vriendelijk verzoeken om uw volgende bestelling opnieuw te proberen uitvoeren via de klassieke overschrijvingsprocedure
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5674
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 283 keer
Bedankt: 523 keer
Recent bedankt: 2 keer

on4bam schreef: 06 maa 2023, 19:20 BTW, iedereen mag nog steeds alles zeggen, dat wil niet zeggen dat anderen er naar moeten luisteren of er infrastructuur moeten voor beschikbaar stellen. :wink:
Voila, point proven door de modbreak.

And now back to our regular programming 8)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2689
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 232 keer

Splitter schreef: 07 maa 2023, 08:37 nog eens dienstencheques besteld via de nieuwe site van sodexo....
AF-SCHU-WE-LIJK.

1) niet geweldig gebruiksvriendelijk (ipv payconiq, of een doorverwijzing naar je banksite zelf, is het een eigen interface van sofort/klarna)
2) totaal tegen het "geef nergens je gegevens in behalve op de site van je bank", want ze vragen je letterlijk voor alles: kaartnr, klantnr, tekenen met de digipass
(als daar ooit een MITM aanval op zou zijn, wie is dan aansprakelijk? de overheid volgens mij toch, want zij forceren deze bad practice!)
3) en niet alleen dat, maar na mijn betaling kreeg ik doodleuk een foutmelding, het geld wel van de rekening af, de dienstencheques niet bij in de portefeuille...
Ik deel die mening - sindsdien doe ik gewoon overschrijving is eigenlijk identiek.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8785
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 540 keer
Recent bedankt: 1 keer

Splitter schreef: 07 maa 2023, 08:37 1) niet geweldig gebruiksvriendelijk (ipv payconiq, of een doorverwijzing naar je banksite zelf, is het een eigen interface van sofort/klarna)
2) totaal tegen het "geef nergens je gegevens in behalve op de site van je bank", want ze vragen je letterlijk voor alles: kaartnr, klantnr, tekenen met de digipass
(als daar ooit een MITM aanval op zou zijn, wie is dan aansprakelijk? de overheid volgens mij toch, want zij forceren deze bad practice!)
Die praktijk van die scrapers mag wel eens beginnen stoppen, want idd, de veiligheidsrisico's zijn niet min, bovendien heb je geen enkele bescherming als het misgaat. Best zouden de banken deze scrapers (incl Sofort etc) gewoon blokkeren van toegang op hun systemen, probleem opgelost.

Als men instant confirmation wilt moet men doen wat iedereen doet: debetkaarten/kredietkaarten aanvaarden. Onnodige veiligheidsrisico's op de kap van de klanten nemen, en dat enkel maar om och god een electronische transactiekost van ~0,50 EUR te kunnen besparen (want daar is het hen enkel om te doen), is not done.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5317
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 164 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vlaanderen en hun mijn vaph portaal :bang:

Ik heb dus een aanvraag gedaan voor wijziging van mijn rekeningnummer. Ik bel naar hun en zeg van er staat behandeld is dat dat in orde. Zij zeggen ja dat zal sowieso nu naar je nieuwe rekeningnummer gaan. Ik voer dus iets in, staat dus nog steeds op oud rekeninnummer.... :roll: Dus even een correctie naar 0 euro gedaan want annuleren lukt niet :lol:

Zal maar enkele dagen geduld hebben denk ik dan.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 10725
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 442 keer
Bedankt: 667 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6501
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 510 keer
Bedankt: 633 keer
Recent bedankt: 2 keer

"jamaar als je overvallen wordt heb je dat nodig"...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5674
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 283 keer
Bedankt: 523 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dizzy schreef: 13 maa 2023, 11:36 https://www.hln.be/buitenland/driejarig ... ~a98de490/

Elke f*** dag opnieuw
En waarom? Daarom...

Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2131
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 314 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.hln.be/geld/50-000-telenet- ... ~a3f635aa/
Om zorgeloos te streamen, heb je wel een internetsnelheid van minstens 100 Mbps nodig.
VRT Max, VTM Go, youtube, netflix, Disney+,... streamen tegenwoordig in 4K bluray kwaliteit?


https://www.hln.be/geld/desktop-versus- ... ~a82b1806/
Een desktop verbruikt gemiddeld 200 watt voor één uur gebruik.
Nog lostaand van de W en Wh verwarring, welke desktop zuipt 200W voor wat officewerk??
In stand-by valt het verbruik terug tot ongeveer een derde. ’s Avonds doe je er dus goed aan om je desktop of laptop helemaal uit te schakelen.
66W in standby? :bang:



Wie schrijft die artikelen?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 173 keer
Contacteer:

Werknemers in opdracht van hun baas = advertizers : Internet providers en laptop verkopers ?
- wegvallen van TV inkomsten en mensen die dan ook nog bij de concurent een abbo van minder dan € 40 gaan nememen ? Schandalig
- En al zeker gaan desktop in huis houden waarin niet alles in is vast gesoldeerd. En dan nog zonder batterij die kan verslijten ? wat denken die mensen wel...

PS " in samenwerking met" is DPG jargon voor "gesponsord door"
Greetz cyberbug

Afbeelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1309 keer
Bedankt: 491 keer
Recent bedankt: 3 keer

MaT schreef: 15 maa 2023, 00:00 Wie schrijft die artikelen?
Zijn naam staat bovenaan :).
Maar wat sinds recent vooral frustrerend is: er is geen commentaar sectie meer bij veel artikelen o.a. dit soort. Vroeger kon je daar soms nog commentaar kwijt over foutieve inhoud, en soms zag je dan zelfs een uur later dat het artikel inderdaad aangepast was. Nu is er helemaal niets (in tegenstelling tot De Standaard die je toelaat naar de auteur een correctie te sturen).
Nu ja, in dit geval denk ik niet dat er iets gecorrigeerd zou worden. Zoals cyberbug ook al zegt is dit meer een advertorial voor MijnTelco dan iets anders.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3129
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 276 keer
Recent bedankt: 1 keer

MaT schreef: 15 maa 2023, 00:00 Wie schrijft die artikelen?
Chatgpt en co
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 10725
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 442 keer
Bedankt: 667 keer
Recent bedankt: 5 keer

Veel van die artikels zijn inderdaad verdoken reclame van sponsors. Zo hebben ze veel artikels van zogenaamde vergelijkers maar vaak is dat gewoon verdoken publiciteit. Ook websites zoals spaargids gaan tenonder aan dat probleem. Ze bestaan omdat bezoekers naar goedkopere opties zoeken (sparen) maar geven dan info waarbij de goedkoopste optie niet vermeld wordt :)

Wat je ook ziet is dat journalisten schrijven over dingen waar ze in feite weinig van af weten. Ook bij technische onderwerpen valt dat op.

Het kan nog erger, chatGTP die zich baseert op foute HLN berichten :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 192 keer

Dizzy schreef: 15 maa 2023, 09:08 Wat je ook ziet is dat journalisten schrijven over dingen waar ze in feite weinig van af weten. Ook bij technische onderwerpen valt dat op.
Sommigen hier op het forum hebben dan toch ook wel hun job gemist :twisted:
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Bpost die 21,66€ wil voor iets wat een waarde heeft van 2.20€

Een Engels bedrijf heeft naar mij als particulier gratis een poster opgestuurd en nu wil Bpost dat ik 21,66€ aan kosten hiervoor betaal. :bang:

Dus volgende keer laat ik het gewoon naar iemand sturen in Engeland die ik ken en dan zal hij het als gift wel doorsturen, Ik begrijp dat als een bedrijf iets verkoopt er kosten zijn als het buiten de EU is. Maar dit is gewoon absurd.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5569
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
Bedankt: 496 keer
Recent bedankt: 17 keer

Onderwijs vlaanderen ... wederom staaltje van geld verkwist aan iets dat goed lijkt maar in de praktijk compleet zijn doel voorbijschiet:

Vandaag mailtje van de schooldirectie ... mijn frustratie: Hoeveel reacties gaan ze verwachten te krijgen en de welke ? Ben je tevreden, dan neem je de moeite vermoedelijk niet, ben je lichtjes ontevreden, neem je de moeite niet. Enkel zeurpieten, moraalridders of ouders met te veel tijd gaan dit toch doen.

Code: Selecteer alles

De onderwijsinspectie maakt gebruik van de VOI.CE-app voor haar online bevragingen. De app kan je via de Google Play Store of Apple App Store gratis downloaden. 
Voor hulp of extra info kan je terecht op onze webpagina 'Waar vind je de VOI.CE'. 
Zonder mobiel apparaat kan u de VOI.CE-app gebruiken via de browser (https://voice.onderwijsinspectie.be).
In de app moet u eerst een profiel aanmaken.
•	klik op ‘ouder’ of ‘leerling’ en daarna op ‘kies een school’
•	zoek de academie – u kan zoeken op:
o	xxxx Academie voor Muziek,Woord,Dans (let hierbij op het gebruik van hoofdletters en spaties !)
of op
o	xxxx
•	klik op de tussentitel ‘deeltijds kunstonderwijs’ en vink de academie aan
•	klik op kies en u ziet vervolgens de bevraging
Het invullen van de vragen neemt ongeveer 10 minuten in beslag. De verwerking van de antwoorden gebeurt anoniem. U kunt dus aan uw kind(eren) zeggen dat de onderwijsinspecteurs niet weten welke antwoorden van welke leerlingen of ouders komen. Noch geven zij antwoorden door aan personeelsleden van onze academie.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 192 keer

Sasuke schreef: 15 maa 2023, 10:11 Onderwijs vlaanderen ... wederom staaltje van geld verkwist aan iets dat goed lijkt maar in de praktijk compleet zijn doel voorbijschiet:

Vandaag mailtje van de schooldirectie ... mijn frustratie: Hoeveel reacties gaan ze verwachten te krijgen en de welke ? Ben je tevreden, dan neem je de moeite vermoedelijk niet, ben je lichtjes ontevreden, neem je de moeite niet. Enkel zeurpieten, moraalridders of ouders met te veel tijd gaan dit toch doen.
Wow, rechtstreeks in mail :-o ? Normaal moet dat minstens een notificatiemail zijn dat je een smartschool bericht gekregen hebt, waarna je moet inloggen op smartschool en dan gaan zoeken bij welk kind het bericht is toegekomen om daar een link te vinden naar een uitleg over een bevraging.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5674
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 283 keer
Bedankt: 523 keer
Recent bedankt: 2 keer

stevenvs schreef: 15 maa 2023, 10:07 Bpost die 21,66€ wil voor iets wat een waarde heeft van 2.20€

Een Engels bedrijf heeft naar mij als particulier gratis een poster opgestuurd en nu wil Bpost dat ik 21,66€ aan kosten hiervoor betaal. :bang:
Zoon zit (no steeds) met hetzelfde probleem. Hij heeft voor het zoveelste jaar op rij een T-shirt "gewonnen" van hacktoberfest. Telkens gratis in de bus, verleden jaar moesten er plots invoerrechten betaald worden niettegenstaande de juiste codes voor vrijstelling op het label stonden. Gemaild naar de post en het werd in orde gebracht.. geen kosten.
Dit jaar idem, €23 kosten, weer gemaild, onderzoek, mail terug.. betalen...
Opnieuw gemaild dat vorige jaren er geen kosten waren, men gaat nu opnieuw onderzoeken want het "zou toch zonder kosten moeten zijn". Wordt vervolgd...

BTW, kosten gaan niet betaald worden, worst case gaat de T-shirt terug naar de US.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

on4bam schreef: 15 maa 2023, 10:45 Zoon zit (no steeds) met hetzelfde probleem. Hij heeft voor het zoveelste jaar op rij een T-shirt "gewonnen" van hacktoberfest. Telkens gratis in de bus, verleden jaar moesten er plots invoerrechten betaald worden niettegenstaande de juiste codes voor vrijstelling op het label stonden. Gemaild naar de post en het werd in orde gebracht.. geen kosten.
Dit jaar idem, €23 kosten, weer gemaild, onderzoek, mail terug.. betalen...
Opnieuw gemaild dat vorige jaren er geen kosten waren, men gaat nu opnieuw onderzoeken want het "zou toch zonder kosten moeten zijn". Wordt vervolgd...

BTW, kosten gaan niet betaald worden, worst case gaat de T-shirt terug naar de US.
Reply van Bpost "Alleen zendingen tussen particulieren mogen kosteloos verzend worden." Wist niet dat er een wet is die zegt dat een bedrijf niets gratis mag weggeven.
Probleem is dat je hier dus niets tegen kan doen en proberen om de douane afhandeling zelf te doen is zoals Processie van Echternach
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3049
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 212 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:

stevenvs schreef: 15 maa 2023, 12:05 Reply van Bpost "Alleen zendingen tussen particulieren mogen kosteloos verzend worden."
verzend... really? :bang: :bang: :bang:
Computer(k)nul
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Die zin is een copy paste uit de email van Bpost.
Daarom dat ze zoveel geld vragen, om personeel te kunnen aanwerven dat correct kan schrijven.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3049
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 212 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:

Ik ging uit van een copy-paste, maar blijkbaar is correct Nederlands schrijven ook geen minimum-vereiste meer.
Computer(k)nul
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8785
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 540 keer
Recent bedankt: 1 keer

stevenvs schreef: 15 maa 2023, 10:07 Een Engels bedrijf heeft naar mij als particulier gratis een poster opgestuurd en nu wil Bpost dat ik 21,66€ aan kosten hiervoor betaal. :bang:
Dat klopt, de vrijstelling geldt enkel C2C (in de ganse EU trouwens), ongeacht de verzendmaatschappij, dit vanuit de veronderstelling dat bedrijven niets voor niets sturen, er zit altijd wel iets van commerciële transactie achter. Omgekeerd net hetzelfde, als EU bedrijf kan je geen "gift" sturen naar een particulier in het VK.

Ik vind het eerder straf dat het Britse bedrijf daar zogezegd nog steeds niet op de hoogte van was. Jij bent dus de eerste EU of NI inwoner die zo'n gratis poster krijgt sinds de Brexit, of de vorigen hebben gewoon betaald en niet geklaagd? Of ze wisten het wel, maar jij bent voor hen ook weer niet zoveel waard dat je naast de poster ook de importkosten cadeau krijgt? Als men deze poster commercieel verstuurd had met IOSS aan pakweg 5 GBP, dan betaalde jij niets, en het bedrijf slechts 1 GBP extra :idea:

https://financien.belgium.be/nl/douane_ ... articulier

Nog ter info, nieuwe tarieven voor de inklaringsdiensten van bpost sinds 1 januari 2023:
15 EUR17.50 EUR voor het vervullen van de douaneformaliteiten voor niet-vrijgestelde zendingen met een waarde van maximaal 150 EUR;
32 EUR37.00 EUR voor het vervullen van de douaneformaliteiten voor niet-vrijgestelde zendingen met een waarde van meer dan 150 EUR

Import meer dan 150 EUR, maar minder dan 1000 EUR? Weet dat je bij UPS, FedEx of DHL Express dan minder betaalt voor de inklaring.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 10725
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 442 keer
Bedankt: 667 keer
Recent bedankt: 5 keer

Weg bij PX maar toch nog een afrekening met negatieve aanrekening (credit), helaas zie ik ook dat ze één van de simkaarten niet gedeactiveerd hebben en dus de rekening laten doorlopen. Er is wel al lang geen verbruik meer. Na contact met helldesk zou het in orde moeten komen... dat zeiden ze toen ik alles afsloot echter ook.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6342
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 267 keer
Bedankt: 629 keer
Recent bedankt: 5 keer

Fietsers die denken dat, omdat ze in een lycra broekske rijden, ze op de rijbaan mogen fietsen ondanks dat er een geasfalteerd fietspad is.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6330
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 885 keer
Bedankt: 568 keer
Recent bedankt: 10 keer

UPS die beweerd dat we niet thuis waren, maar ook geen papier in de bus...

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5569
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
Bedankt: 496 keer
Recent bedankt: 17 keer

Diablo 4 Beta ... let's play ... Queue - 80 minutes ... 1,5u later ... "Error Logging in try again ..."
Herstart je het game ... terug in de queue voor ~40 minuten :-)

Halleluja ... en dat na 80 EUR en 85GB download :)

Maar ok, 't is een beta hé
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14594
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1618 keer
Bedankt: 1240 keer
Recent bedankt: 25 keer

@CCatalyst kennisbank artikel van gemaakt!
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1309 keer
Bedankt: 491 keer
Recent bedankt: 3 keer

Kapotte gasveer aan bureaustoel. Nog in garantie. Verkoper vraagt echter 2x €42 voor het ophalen en leveren van de stoel... Kan ook niet naar zijn winkel, want is rechtstreeks met fabrikant. Misschien eens met de fabrikant checken of dat wel klopt, want voor die prijs koop ik bij bol.com 5 gasveren (geen idee of die dingen universeel zijn).
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 127 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die dingen zijn relatief universeel.
Vergelijk met foto's en dan basis afmetingen (hoogte, diamter buiten behuizing en diameter piston zelf en zelfs die laatste is meestal universeel)

Je kan ook kijken of je een serienummer vindt, helpt ook vaak
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 166 keer
Recent bedankt: 2 keer

Best eerst de gasveer demonteren voor je de maten neemt :-)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-18 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Grafana
Ubuntu Mate 22.04 / 24.04
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5674
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 283 keer
Bedankt: 523 keer
Recent bedankt: 2 keer

Misschien kan dit beter in het energiedeel van het forum maar toch.. het is een frustratie..
Bij stopzetting van Watz zijn we overgegaan naar Mega (I know...) voor gas/elek. In eerste instantie een schandalig hoog voorschot dat met veel moeite verlaagd is naar een aanvaardbaar niveau.
In februari verhogen ze ons voorschot zonder dat er een afrekening geweest is. Niet veel maar toch... Ik verlaag het online (binnen hun beperking) en krijg een nieuwe voorschotfactuur zoals verwacht.
Gisteren afrekening... €700 terug, zoals ik verwacht had, maar met nieuwe voorschotbedragen die opnieuw een pak (+30%) hoger liggen dan onze vorige voorschotten (en die waren dus al te hoog). Ik verlaag opnieuw online maar met meer dan "toegelaten" en dus wordt de aanpassing behandeld door een mens. Ze stellen voor te verlagen maar minder dan ik had ingesteld.
Wat wel vreemd is, is dat voor het deel gas ze het voorschot terugbrengen naar minder dan 1/3 van wat ze initieel gingen aanrekenen en tot de helft van wat ik had ingevuld.
Voor elektriciteit is hun voorstel 1/3 minder dan ze zelf hadden aangegeven als volgend voorschot maar 35% meer dan wat ik had berekend.

Wat de prijzen gaan doen weet niemand maar als ze een voorraadje willen aanleggen moeten ze de bank maar aanspreken, ik betaal dat wel wat bij mochten de voorschotten de afrekening niet dekken.

Pluspuntje, 5 uur na mijn online aanpassing had ik al een mail terug. Dat was een jaar geleden wel anders.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1309 keer
Bedankt: 491 keer
Recent bedankt: 3 keer

YouTube Music die eigenlijk ook gewoon muziek bevat die door particuliere YouTubers online gezet is. Ik had daar zelfs mijn vragen bij of dat überhaupt legaal is, maar blijkbaar kan YouTube dan wel identificeren wie de rechten heeft en die rechtenhouder vergoeden.
Wat me echter frustreert is dat dan bvb bij Android Auto, gewoon de naam van die YouTuber als uitvoerder staat, en de échte uitvoerder gewoon deel is van de titel. Ook de artwork is gewoon wat die YouTuber online zette. Dit komt echt zo amateuristisch over, en je vraagt je onbewust toch ook af of de kwaliteit die je dan krijgt wel ok is.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3137
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 690 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 1 keer

YouTube bestaat nog omdat Google ze net op tijd heeft overgekocht, anders waren ze waarschijnlijk kapot geprocedeerd. Langs de andere kant: de bootlegs, homemade remixes, fan videos etc. zou je nooit te zien krijgen mocht men strikte kwaliteitsnormen hanteren.
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 08 maa 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 19 keer

Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1328
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 135 keer

Het land wordt daar overgenomen door neotsjeven. Zo zie je maar dat de paradox van verdraagzaamheid helaas realiteit is: wees verdraagzaam voor alles, behalve onverdraagzaamheid. Dat laatste zijn ze vergeten in de US, met deze gevolgen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6501
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 510 keer
Bedankt: 633 keer
Recent bedankt: 2 keer

:bang: Hadden ze 'een gun' gehad, dan was het waarschijnlijk geen probleem :bang:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”