Waarom loopt het zo fout bij Telenet de laatste tijd?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ondertussen hier overigens nog steeds geen internet bij mn ouders, zelfs hun backoffice krijgt de modem niet geactiveerd, wat een puinhoop daar.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Dan zou ik eens bellen naar 0800 66 365 (hun klachten nr) en zeggen(en het ook best menen) dat je gaat opzeggen als er niet snel een oplossing komt.
Als ze je dan toch willen helpen, een compensatie vragen.

Ikzelf heb zo een compensatie kunnen krijgen voor al mijn problemen de voorbije maanden en de helpdeskmedewerker was behulpzaam en zou ook nog iets opvolgen en me terugbellen voor een probleem dat nog niet helemaal in orde is...
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Ik zit intussen aan 4 weken zonder tv. Dossier zit bij de backoffice en helpdesk kan niets meer doen. Heb intussen dossier gestart bij de ombudsman.
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ondertussen ook een klacht ingediend bij de ombudsman voor Telecom...benieuwd of dat wat oplevert.

Toegevoegd na 12 uren 24 minuten 54 seconden:
Ondertussen ook contact opgenomen met hun klachtenlijn op 080066365.
Deze keer werd ik direct naar de technische dienst doorgeschakeld en warempel iemand met een Vlaamse tongval.
Na een halfuur met veel "verdories" en "verdommes" kreeg ook deze de modem niet geactiveerd, schuld: "hun nieuwe IT systeem".
Dat de problemen met hun nieuwe IT systeem nog niet meer in het nieuws is geweest verbaasd mij...
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Is al wel bij De Inspecteur geweest op Radio 2, maar daar heeft Telenet zich er uit geluld (sorry voor het woordgebruik).
bdeblier
Plus Member
Plus Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 29 jul 2016, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

wimpie3 schreef: 12 feb 2023, 14:29 En dat duurt dan weken om recht te zetten?
Maanden. In december een nieuwe e-router en TV-box gaan afhalen in een winkel, ter vervanging van mijn EMTA en 13 jaar oude digicorder. Het heeft een maand en drie klachten geduurd voor de e-router geprovisioneerd geraakt is. MAC passthrough configuratie kan ik nog altijd niet via hun website, maar is gelukkig eenmalig in orde omdat ik iemand ken bij Telenet. Op m'n faktuur voor januari dook er nu ook een boete van 50 euro op voor een zogezegd niet ingeleverd TV toestel. Dat is dus nog maar eens een klacht, en binnenkort dus de ombudsman. Er ligt glasvezel aan mijn gevel. Deze zomer schakel ik waarschijnlijk, na 24 jaar klant geweest te zijn, helaas maar over naar Proximus.
Gebruikersavatar
WielerArchieven
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 maa 2022, 13:42
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

wimpie3 schreef: 27 feb 2023, 20:31 Ik zit intussen aan 4 weken zonder tv. Dossier zit bij de backoffice en helpdesk kan niets meer doen. Heb intussen dossier gestart bij de ombudsman.
Zou zomaar eens kunnen dat dit eigenlijk mijn tv-abo is wat ik heb opgezegd rond die tijd, maar ze het bij de verkeerde hebben afgesloten :lol: :bang:

Je kan uit het bovenstaande natuurlijk afleiden dat het bij mij ook nog altijd niet in orde is, ik heb trouwens plots een oude digicorder blijkbaar, de grijze dus ipv de zwarte.

Ferm IT systeem daar bij Telenet. Wat @raf1 reeds aangaf, de Telenet facturatie draait wel als een tierelier, zelfs naar mensen die geen klant meer zijn :beerchug:
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Gebruikersavatar
WielerArchieven
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 maa 2022, 13:42
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Dat twitter bericht in dat artikel, misschien is dat de modem die ze hier bij mij ongevraagd geleverd hebben 😃

Ah ermee lachen is ook een manier om je af te reageren van de miserie die er is. Hou mijn hart vast voor de volgende factuur die ik zelf ga krijgen op 17 maart. Als dat niet is zoals het zou moeten zijn (TV en vaste lijn opgezegd, maar nog altijd actief) dan is het voor mij einde verhaal bij Telenet. Ben er klant sinds kort nadat ze ooit op de markt in Roeselare stonden om hun producten voor te stellen ... ja zo oud ben ik dus 😁

Dan wordt het maar Orange hier Home Fiber met Internet Fiber boost aan een prijs die zelfs onder die van TN ligt.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Op coaxkabel kan je Orange Home Fiber met Internet Fiber boost vanzelfsprekend niet krijgen. Dit is alleen beschikbaar in de pilootregio's van Fluvius Glasvezel: https://glasvezel.fluvius.be/5-piloot-p ... vlaanderen
eversp
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 sep 2019, 16:48

Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Zo een it projecten worden altijd onderschat, vooral aan de ondersteuningskant. Idd misschien migreer je 2 miljoen klanten en is er een probleem met 5000 of 10000 procentueel gezien zal men het project een succes noemen. Maar voor die paar 1000 en uitzonderingen moet je mensen klaar hebben om het recht te trekken. En een niet gemigreerde klant kan bv uren effort nemen doe dat maal zoveel en het is een ramp.

Maar ik hoor het in mijn omgeving ook dat het moeizaam is, maar soit proximus hetzelfde hoor.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik heb in een vorig leven nog voor Telenet gewerkt (goede werkgever, zwaar commercieel ingesteld natuurlijk om de aandeelhouders tevreden te houden, dat is er wel wat over)

Hebben we het hier over de beroemde en beruchte tool “Cafe” dat nu vervangen is?

Het was destijds, 15 jaar geleden ook wel al zo dat de backoffice veel issues moest oplossen en de echte zwaardere cases waren dan voor de Indiase IT leverancier, een paar liepen er rond in Mechelen, de rest werkte vanuit India.

Moet er nog vaak aan denken steeds als ik van die YouTube Scammer callcenter video’s voorbij zie komen.
Gelukkig zijn er ook een hoop eerlijke en bekwame Indiërs die legitiem werk doen.
Alhoewel het deze keer blijkbaar toch niet helemaal goed gaat.
dovo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 nov 2015, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 39 keer

macamba schreef: 04 maa 2023, 17:20 Hebben we het hier over de beroemde en beruchte tool “Cafe” dat nu vervangen is?
Daar lijkt het op volgens een reddit post. (mirror)
Well, trying to ditch... All dealers want cafe back. Some people are waiting for weeks for a solution for their problems, they wont be able to keep that up. Some of those people come and complain to me, but the answer is always "you will have to wait and we dont know how long"
Voor zover bekend is deze origin gebaseerd op Whoracle fusion. (ENABLING DIGITAL FIRST p9)
Als ik een eufemisme voor oracle fusion moet geven zou ik gaan met accupunctuur voor je oogbal. Die software is zo ongelofelijk slecht, zo moet je bijvoorbeeld je toetsaanslagen beperken tot één aanslag per twee à vijf seconden. Indien je niet meerdere seconden wacht tussen toetsaanslagen worden deze willekeurig gewist, waardoor je meerdere waarschuwingen "invalid value" ineens krijgt.
technisch: iedere keystroke is een event dat via json naar de server gaat, en het duurt de server een twee a vijf seconden om dit te verwerken. Na deze verwerking stuurt de server een update van de hele pagina terug, en als je dan al extra karakters in een veld had staan worden deze gewist. De efficiëntste manier om deze software dus te gebruiken is developer tools te openen en in de netwerk tab steeds kijken of de server je keystroke verwerkt heeft.

Ook interessant hoe men CIO Sam Lloyd vermeld in die brochure, dewelke kort na de aanzet van deze migratie vertrokken is. De CIO positie is daarna niet meer ingevuld.
Looking at the latest technology developments and Telenet’s ambitions to work in a more agile way in the future, the company has decided not to re-assign the CIO position.
IvoDeMeyer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 okt 2017, 18:35
Bedankt: 6 keer

Ik heb zonet (6/3/23, 13:20 uur) een verkeerde aanrekening van Telenet gekregen. Telkens betaal ik hetzelfde bedrag: € 110,90 (ONEup for 1). Nu plots: € 130,52.

Naast € 20,90 voor 'Telenet TV Iconic' worden er nog eens 2 digicorders aangerekend! Toch heb ik er maar 1.

'ONEup for 1': 110,90 (90 + 20,90) + 'Huur HD Digicorder' (februari) 9,63 + 'Huur HD Digicorder' (maart) 9,99 = 130,52.

De huur van de Digicorder die ik heb is echter inbegrepen in 'Telenet TV Iconic'.

Zijn er nog mensen met fouten?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik vind €110,90 al fout genoeg. :angel:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

IvoDeMeyer schreef: 06 maa 2023, 16:13 Ik heb zonet (6/3/23, 13:20 uur) een verkeerde aanrekening van Telenet gekregen. Telkens betaal ik hetzelfde bedrag: € 110,90 (ONEup for 1). Nu plots: € 130,52.
Inderdaad volledig verkeerde factuur.
Bij TV Iconic aan € 20.90/maand is de huur van de eerste digicorder of TV-Box inbegrepen.
Een 2de TV-Box of digibox kost € 4,82/maand, een tweede HD digicorder kost € 9,99/maand.

One Up (for 1) + TV Iconic is dus inderdaad € 110,90/maand.

Best gewoon het correcte bedrag betalen, en de factuur betwisten.
Het begint blijkbaar hoe langer hoe fouter te lopen bij Telenet, in plaats van "licht in de tunnel" :oops:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Mike...
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2022, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

IvoDeMeyer schreef: 06 maa 2023, 16:13 Ik heb zonet (6/3/23, 13:20 uur) een verkeerde aanrekening van Telenet gekregen. Telkens betaal ik hetzelfde bedrag: € 110,90 (ONEup for 1). Nu plots: € 130,52.

Naast € 20,90 voor 'Telenet TV Iconic' worden er nog eens 2 digicorders aangerekend! Toch heb ik er maar 1.

'ONEup for 1': 110,90 (90 + 20,90) + 'Huur HD Digicorder' (februari) 9,63 + 'Huur HD Digicorder' (maart) 9,99 = 130,52.

De huur van de Digicorder die ik heb is echter inbegrepen in 'Telenet TV Iconic'.

Zijn er nog mensen met fouten?
Maar 1 digicorder of maar 1 extra?

Er wordt maar één digicorder extra aangerekend. Voor februari en dan voor maart. Voor februari pro-rata en dan voor maart de maand vooruit zoals de gewoonte is. Misschien een extra digicorder genomen ergens sinds vlak na de facturatiedatum in februari? Indien geen extra digicorders in huis, dan is het inderdaad niet juist.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

philippe_d schreef: 06 maa 2023, 18:34Best gewoon het correcte bedrag betalen, en de factuur betwisten.
Nee juist niet, want normaal als je optijd contact opneemt, ze een correctie doen en je openstaande saldo verminderen, en kan je dan online betalen enkel wat er nog openstaat. Geen probleem mee, zo heb ik dit recent nog gedaan.

Mogelijk werkt dit wel anders als je domiciliering hebt, dat ze bij de volgende aanrekening pas een bedrag teruggeven.
IvoDeMeyer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 okt 2017, 18:35
Bedankt: 6 keer

Ik heb maar 1 Digicorder. Het is mij dus onduidelijk waarom ze er nog eentje extra aanrekenen.
fishafish
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jan 2011, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

WielerArchieven schreef: 04 maa 2023, 09:49 Dat twitter bericht in dat artikel, misschien is dat de modem die ze hier bij mij ongevraagd geleverd hebben 😃

Ah ermee lachen is ook een manier om je af te reageren van de miserie die er is. Hou mijn hart vast voor de volgende factuur die ik zelf ga krijgen op 17 maart. Als dat niet is zoals het zou moeten zijn (TV en vaste lijn opgezegd, maar nog altijd actief) dan is het voor mij einde verhaal bij Telenet. Ben er klant sinds kort nadat ze ooit op de markt in Roeselare stonden om hun producten voor te stellen ... ja zo oud ben ik dus 😁

Dan wordt het maar Orange hier Home Fiber met Internet Fiber boost aan een prijs die zelfs onder die van TN ligt.
Hey die tweet is van mij. Morgen komen ze Orange installeren op mijn vaders nieuwe adres.

Opzeg ook onmiddellijk gedaan, maar 2 dagen later laten ze weten - met een automatisch mailtje - dat de die nieuwe modem er snel aankomt. :eek:

In de winkel even kunnen meekijken in hun administratie systemen. Ik heb vooral veel Office 365 schermen gezien?

Ik hou m'n hart vast hoe de opzeg verder gaat verlopen :|
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

fishafish schreef: 09 maa 2023, 14:00 Ik heb vooral veel Office 365 schermen gezien?
Dat is inderdaad geen goed teken aan de wand.

Microsoft is meester in het verkopen van hun "oplossingen" (met heel verleidelijke incentives uiteraard), maar die oplossingen zijn enorm buggy en krakkemikkig, en het IT departement mag het zelf maar zien op te lossen (op goede support moet je ook niet meer rekenen bij Microsoft). Als je ooit een zeg hebt in wat je bedrijf aankoopt: adviseer om ver ver weg te blijven van Microsoft en hun cloudoplossingen. Het is niet meer je papa's Microsoft van Windows XP/NT/2000.

Ik vrees dat Telenet nog een lange lijdensweg te gaan heeft.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Zouden ze die office365 brol ook voor hun email gaan gebruiken? If so, dat is grappig dan want ze doen voor de klanten al jaren email hosting, dan zou je denken dat ze het voor hunzelf ook wel kunnen volhouden...
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

"Nobody ever got fired for buying IBM.", zo luidt een oud gezegde in de IT-wereld.
Marre
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 apr 2021, 17:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Er wordt hier enorm veel foute informatie verspreid en er worden assumpties getrokken waar niemand mee vooruit geholpen is.

Uiteraard gebruikt Telenet O365 voor interne communicatie, net zoals de meerderheid van alle bedrijven. "De office schermen" waarvan sprake is waarschijnlijk MS Dynamics, wat al jaar en dag gebruikt wordt om verkopen van hardware te registreren in shops. Dit is echter niet het nieuwe IT platform wat voor problemen zorgt.

En de webmail die Telenet aanbiedt is ook niet eigen van eigen makelij maar gewoon van Zimbra.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Marre schreef: 10 maa 2023, 23:25En de webmail die Telenet aanbiedt is ook niet eigen van eigen makelij maar gewoon van Zimbra.
Maar wel self hosted en tweaked...
fishafish
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jan 2011, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Marre schreef: 10 maa 2023, 23:25 Er wordt hier enorm veel foute informatie verspreid en er worden assumpties getrokken waar niemand mee vooruit geholpen is.

Uiteraard gebruikt Telenet O365 voor interne communicatie, net zoals de meerderheid van alle bedrijven. "De office schermen" waarvan sprake is waarschijnlijk MS Dynamics, wat al jaar en dag gebruikt wordt om verkopen van hardware te registreren in shops. Dit is echter niet het nieuwe IT platform wat voor problemen zorgt.

En de webmail die Telenet aanbiedt is ook niet eigen van eigen makelij maar gewoon van Zimbra.
Er werd geëscaleerd in het telenet center via enkele O365 formulieren. Zonder mogelijkheid om een klant te selecteren / opzoeken. Lijkt me dus service management.

Abo opgezegd, maar het m'n vaders telenet SIM is nog steeds niet uitgevallen. Ik hou m'n hart vast voor de finale afrekening :roll:
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Even een update, ik zit zelf nog altijd zonder geactiveerde tv box. Al sinds begin februari! Er komt nu een technieker om de box te activeren. Over twee weken uiteraard, want sneller kon niet. Zelfs de dame aan de telefoon geloofde niet dat dat iets ging oplossen. Ze rekken gewoon de tijd in de hoop dat hun softwareproblemen dan zijn opgelost.
levi1700
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 02 okt 2013, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Vandaag gebeld met de helpdesk voor een facturatie probleem, toch redelijk snel ‘binnen’ geraakt. +- 10 minuten, en vriendelijk geholpen en probleem rechtgezet.
Gebruikersavatar
Data technicus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 689
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nog altijd geen nieuws over telenet:

Telenet-aandeel al sinds donderdag geschorst. Wordt het van de beurs gehaald? Zijn er gevolgen voor je factuur?

https://www.hln.be/binnenland/telenet-a ... ~a97b7a09/

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Marre
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 apr 2021, 17:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

ITnetadmin schreef: 17 maa 2023, 17:55
seagull schreef: 16 maa 2023, 11:08 Misschien Telenet?
Zie Handel in Telenet opgeschort op de Tijd.
De beurswaakhond FSMA kondigt de opschorting aan van de handel in het aandeel Telenet in afwachting van een persbericht.
Opvallend: net voor het persbericht noteerde Telenet 10 procent hoger.
Intussen is duidelijk geworden dat het TN aandeel opgeschort werd omdat iemand (blijkbaar van Kanaal Z) cijfers (de halfjaarresultaten) had getweet die tijdens een persconferentie met embargo waren getoond (informatie die "nabeurs" pas bekend mocht worden). Aangezien het aandeel terug aan het traden is, en er geen nieuws bestaat over overnames, kunnen we deze piste wss wel begraven.
1. Het aandeel is nog steeds geschorst
2. Halfjaarresultaten in maart? 🙄 Telenet heeft hun jaarresultaten in februari gepubliceerd
3. KanaalZ verhaal dateert van 2013...

Akkoord dat de situatie bij Telenet niets te maken heeft met edpnet.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Al enig nieuws over de aandelen?
Is wel weekend nu
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

ITnetadmin schreef: 17 maa 2023, 17:55
seagull schreef: 16 maa 2023, 11:08 Zie Handel in Telenet opgeschort op de Tijd.
De beurswaakhond FSMA kondigt de opschorting aan van de handel in het aandeel Telenet in afwachting van een persbericht.
Opvallend: net voor het persbericht noteerde Telenet 10 procent hoger.
Intussen is duidelijk geworden dat het TN aandeel opgeschort werd omdat iemand (blijkbaar van Kanaal Z) cijfers (de halfjaarresultaten) had getweet die tijdens een persconferentie met embargo waren getoond (informatie die "nabeurs" pas bekend mocht worden). Aangezien het aandeel terug aan het traden is, en er geen nieuws bestaat over overnames, kunnen we deze piste wss wel begraven.
From viewtopic.php?p=956670#p956670
heist_175 schreef: 18 maa 2023, 11:20 @Telenet
Vermoedelijk een intern lek inderdaad, maar eerder gerelateerd aan de heel lage prijs op de beurs (vandaag €15, een jaar geleden €30, 4 jaar geleden €45). Je kan daar een complottheorie rond opbouwen (grootste aandeelhouder vraagt het huidige operationeel management om aan te kondigen het dividend zowat te schrappen, zodat de koers keldert en de grootste aandeelhouder goedkoop kan bijkopen of zelfs uitkopen), maar iets staat er wel te gebeuren.
Het zou de beurswaakhond sieren als ze deze keer eens de insidertraders niet zouden laten gaan, maar er gewoon keihard achteraan gaan. Schorsen is gemakkelijk, de insidertraders aanpakken is natuurlijk wat lastiger.
Het is wel uitzonderlijk dat de beurshandel bijna 2 dagen wordt stilgelegd, dan nog in een aandeel dat 13 jaar lang in de BEL20 heeft gezeten (en eruit is gekegeld bijna dag-op-dag 1 jaar geleden)
From viewtopic.php?p=956703#p956703
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Marre schreef: 18 maa 2023, 07:58 1. Het aandeel is nog steeds geschorst
2. Halfjaarresultaten in maart? 🙄 Telenet heeft hun jaarresultaten in februari gepubliceerd
3. KanaalZ verhaal dateert van 2013...

Akkoord dat de situatie bij Telenet niets te maken heeft met edpnet.
I stand corrected, mijn excuses.
Ik baseerde mij op dit artikel, dat in google quasi bovenaan verscheen, maar geen datum op de pagina of in het artikel zelf bevatte (wat ik een barslechte gewoonte vind).
De datum bleek enkel in de URL te zitten, en is idd van 2013.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130730_00675491
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

splinterbyte schreef: 18 maa 2023, 18:25
ITnetadmin schreef: 17 maa 2023, 17:55 Intussen is duidelijk geworden dat het TN aandeel opgeschort werd omdat iemand (blijkbaar van Kanaal Z) cijfers (de halfjaarresultaten) had getweet die tijdens een persconferentie met embargo waren getoond (informatie die "nabeurs" pas bekend mocht worden). Aangezien het aandeel terug aan het traden is, en er geen nieuws bestaat over overnames, kunnen we deze piste wss wel begraven.
From viewtopic.php?p=956670#p956670
FYI: Ik heb intussen deze post "ingetrokken".
Het artikel ging over een zaak uit 2013.

Ik citeer mezelf:
I stand corrected, mijn excuses.
Ik baseerde mij op dit artikel, dat in google quasi bovenaan verscheen, maar geen datum op de pagina of in het artikel zelf bevatte (wat ik een barslechte gewoonte vind).
De datum bleek enkel in de URL te zitten, en is idd van 2013.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130730_00675491
Meer relevante info:
https://www.demorgen.be/snelnieuws/tele ... ~b97b7a09/
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Moederbedrijf Liberty Global doet overnamebod op Telenet: 22 euro per aandeel

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/21 ... 9404341259
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Zegt genoeg als ze zoveel bieden per aandeel, winst genoeg gemaakt al die jaren.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Zo'n bod zal eerder de winst weerspiegelen die ze denken te maken dan deze die al binnen is.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Goh als het aandeel op een jaar tijd van € 31 naar € 15 is gegaan, en de winst is niet gedaald is het eerder "winst weerspiegelen die ze zo goed als zeker denken te maken"
winst weerspiegelen die ze denken te maken. (en mogelijks nog een verhogen door extra prijs verhoging met als excuus inflatie/index)
https://www.reuters.com/markets/companies/TNET.BR
Greetz cyberbug

Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230321_94733141
Volgens minister van Telecom Petra De Sutter (Groen) kan een eventuele overname van Telenet door Liberty Global ervoor zorgen dat er meer ruimte komt om te investeren. “De telecomsector is bij uitstek een sector die in beweging is. Investeringen zorgen er ervoor dat een operator relevant blijft in de toekomst, denk maar aan bijvoorbeeld het supersnelle internet via 5G en glasvezel, maar ook in de dienstverlening”, zegt De Sutter. “Ik ben dan ook blij te horen dat de consument niet de verliezer zal zijn van deze overname.” :-D :-D :-D :-D
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”