Vimexx trekt zijn prijzen met 25% op!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2964
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Zonet volgende communicatie ontvangen van Vimexx:
Vimexx schreef: Beste klant,

We willen je graag informeren over een belangrijke ontwikkeling betreffende de verlengings-kosten. Onze kosten zijn in 2022 opnieuw flink gestegen en we verwachten helaas dat ze blijven stijgen vanwege de gestegen kosten in onze branche en aanhoudende inflatie. Zo is bijvoorbeeld de prijs van stroom in onze datacentra (onze grootste kostenpost) met meer dan 110% (bron: CBS) gestegen en zijn ook de prijzen van hardware en software flink gestegen. De verwachting is dat deze kosten verder zullen stijgen de komende periode.

We hebben ons best gedaan om deze prijsstijgingen de afgelopen jaren grotendeels op te vangen door goede afspraken met onze leveranciers te maken en intern te besparen waar mogelijk. Echter zijn de verhogingen nu helaas te hoog om dit nog langer te kunnen volhouden op deze manier.

Dit betekent dat we zijn genoodzaakt om onze verlengings-kosten vanaf 13-03-2023 met 25% te verhogen voor al onze producten. Een overzicht van de nieuwe tarieven kan je vinden op ons prijsoverzicht.

Als je vragen of opmerkingen hebt over deze prijsverhoging, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via onze helppagina.

We staan graag voor je klaar!
Uit het prijsoverzicht blijkt dat zowel hosting als domeinnamen 25% duurder worden. Voor hosting kan ik dit nog enigszins begrijpen, maar dat domeinnamen meteen ook 25% duurder worden, dat gaat er bij niet in. :nono:

Een gewaarschuwd mens is er twee waard!
Computer(k)nul
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Tijd om daar weg te gaan dan...
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2964
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

En naar waar dan? Ik dacht dat Vimexx al één van de, zoniet dé goedkoopste was. Ik zit vooral met die domeinnamen (20+ waarvan een aantal die eigenlijk gewoon doorverwijzen) verveeld. Wat domeinnamen betreft uiteraard liefst een partij die DNSSEC ondersteunt.
Computer(k)nul
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Ik ben al lang klant bij easyhost en heb daar momenteel m'n .be domains 6,8728 euro per stuk incl BTW, met gratis DNS hosting met DNSSEC.
In 2021 was dit nog 6,05 euro dus ze zijn al opgeslagen. Bij vimexx zou dat 7,9255 euro zijn. Niet zo'n groot verschil maar toch.

Maar inderdaad ze lijken allemaal duurder geworden...
Je kan je domains verhuizen naar easyhost voor 1,20 euro incl BTW eerste jaar: https://www.easyhost.be/nl/domeinnaam-verhuizen
2de jaar zou dat wel ineens 21,7679 zijn, dus je moet op tijd wegverhuizen dan :p
Cecemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 8 keer

heb dezelfde mail gehad maar al bij al zijn ze nog betaalbaar. als ik kijk waar neostrada tegenwoordig naartoe gaat. daar ben ik destijds weggegaan van veel grotere prijsstijgingen dan deze...
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2964
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

splinterbyte schreef: 27 feb 2023, 13:29 Je kan je domains verhuizen naar easyhost voor 1,20 euro incl BTW eerste jaar: https://www.easyhost.be/nl/domeinnaam-verhuizen
2de jaar zou dat wel ineens 21,7679 zijn, dus je moet op tijd wegverhuizen dan :p
Sorry, maar twee keer binnen het jaar verhuizen is me toch iets teveel van het goede...
Voor doorschakeldomeinen ça va nog, maar voor actieve domeinen loop ik liever geen risico.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5249
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

jaar of 2 geleden 6,04 nu 6,34 en binnenkort dus net geen 8 euro....
dat is een grote stijging op erg korte tijd, en misschien een beetje hun fout om dat niet gradueler te doen (bv van 6.04 naar 6.5 naar nu 7)
leaseweb doet ook jaarlijks de prijs van hun producten een redelijk stukje omhoog, maar omdat dat gradueler is klagen mensen minder snel.

het is wel een leugen dat ze nu verkondigen nog steeds de goedkoopste te zijn, en het is ook "zever" dat de domeinnamen hun uberhaupt iets kosten qua elektra etc natuurlijk (tenzij je bv hun dns hosting neemt natuurlijk)

maargoed, dat gezegd zijnde is het zoals sinna zegt wel nog steeds een van de goedkoopste partijen, hebben ze een goed portaal en een responsieve klantendienst,
dus ik blijf voorlopig nog zitten.

voor zij die op de centjes letten, zonder daarbij verder te kijken naar kwaliteit waar ze staan:

nieuwe prijs (ex btw) bij vimex: 6.55
mijn.host: 5.99
strato: 6
justhost: 6

je kan dus voor 1 domein ongeveer 67 cent (btw inbegrepen) besparen /jaar door te verhuizen.
ik heb voorlopig 5 .be domeinen, en ga jaarlijks dus 8 euro meer betalen ongeveer.
voor de 3 euro dat ik zou kunnen besparen, ga ik echt niet verhuizen gezien ik tevreden ben van vimexx.

versio, ter vergelijking, durft ondertussen al 20+ euro / jaar / domein vragen (dan zit je beter bij bv aws aan ongeveer 8-9 euro / jaar)
splinterbyte schreef: 27 feb 2023, 13:29 Ik ben al lang klant bij easyhost en heb daar momenteel m'n .be domains 6,8728 euro per stuk incl BTW, met gratis DNS hosting met DNSSEC.
In 2021 was dit nog 6,05 euro dus ze zijn al opgeslagen. Bij vimexx zou dat 7,9255 euro zijn. Niet zo'n groot verschil maar toch.
easyhost doet dan aan "simpele" indexatie ipv prijsverhoging voor oude accounts?
want anders, voor nieuwe kost een domein na een jaar dus al 18 euro ex btw / stuk, wat ook gewoon absurd is.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Zo is bijvoorbeeld de prijs van stroom in onze datacentra (onze grootste kostenpost) met meer dan 110% gestegen en zijn ook de prijzen van hardware en software flink gestegen.
Lees: we hebben net een fantastische drogreden bedacht om onze marge lekker te verhogen.
Met elektriciteitsprijzen die dalend zijn, had je toch niet gedacht dat de prijs terug gaat dalen :)?
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Splitter schreef: 27 feb 2023, 14:04easyhost doet dan aan "simpele" indexatie ipv prijsverhoging voor oude accounts?
Ja daar lijkt het op. Ik ben al klant van bij vibit (2012), welke easyhost later overgekocht heeft. Toen had ik wat meer domains en vroeg korting als ik deze naar hun zou verhuizen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5249
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

heist_175 schreef: 27 feb 2023, 14:09
Zo is bijvoorbeeld de prijs van stroom in onze datacentra (onze grootste kostenpost) met meer dan 110% gestegen en zijn ook de prijzen van hardware en software flink gestegen.
Lees: we hebben net een fantastische drogreden bedacht om onze marge lekker te verhogen.
ik ben zo zeker nog niet dat de elektra-prijzen in datacenters eveneens terug zullen dalen, of toch al zeker niet zo snel, en natuurlijk zijn andere kosten ook effectief wel gestegen (personeel wil ook altijd meer he)
en ze zijn zeker nog steeds bij 1 van de goedkopere (er zijn gekken die 50+euro geven / jaar voor 1 .be domeintje...)

maar het gaat vooral zijn zoals ik zeg, de perceptie is heel anders met een plotse stijging vs een graduele (als ze een biertje in 1x van 1 euro naar bijna 3 zouden verhoogd hebben zouden er ook relletjes geweest zijn, maar ondertussen slikt iedereen dat want het is geleidelijk gegaan)

"in 1x 25% duurder" klinkt ook natuurlijk heel anders als "elk jaar 5% duurder" terwijl het enige verschil zou zijn dat je dan eigenlijk meer zou betaald hebben over 5j tijd

zolang een domein onder de 9 euro blijft, blijft dat volgens mij schappelijk... de tijd van domeinen aan 6 euro is helaas al lang voorbij.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Geen ervaring mee maar deze is nog wel wat goedkoper: https://www.alfahost.nl/domeinnaam/
voor .be:
0,9075 euro incl btw eerste jaar
6,292 euro incl btw tweede jaar
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5249
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

bovenaan in het logo staat "part of versio"....
btw nr en adres zijn ook hetzelfde, dus het is gewoon versio.

op hun hoofdsite kost een domein dus al vlug 20 euro, maar op een dochtersite 6...

persoonlijke mening daarover gelaten, is dat idd wel een mooie prijs, zit zelfs wat onder de huidige prijs van vimexx dus, en dan is het verschil per domein dus al dik anderhalve euro, wat toch wel al kan schelen als je een hoopje domeinen hebt.
MAAR.... als je dan de reviews bekijkt, dan ben ik niet zo zeker of "goedkoper" ook "goed koop" is
Fr3dd13
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2021, 23:38

Door hun recente aanpassing van prepaid naar abonnement nog een aantal opzeggingen voor domeinen te annuleren, dus deze dan toch maar even meenemen aan de oude prijs. Jammer wel dat je hierdoor domeinen niet meer voor een paar jaar kan verlengen.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Naargelang de extensie gebruik ik regery.com of porkbun.com, al jaren super tevreden van.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ochja, ik ga niet blijven verhuizen.
Versio is nog erger.
Dan maar doorfactureren.

En geloof mij, het zal niet de laatste zijn.
Microsoft heeft ook voor Azure prijsverhogingen aangekondigd voor de EU.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”