Redial onmogelijk want binnenkomende nrs worden getoond zonder "0" (Fritz!Box 7590, VOIP via OVH en Betamax-providers)

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

Hallo allemaal

Ik heb enkele maanden geleden een heel lange weg afgelegd om mijn nieuwe Fritz!Box 7590 zodanig in te stellen dat ik probleemloos kan surfen en VOIP-bellen. Je kan het verhaal uitgebreid lezen vanaf hier:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 84#p919084

Via https://drive.google.com/drive/folders/ ... H0_8L7GXQh vind je screenshots van alle instellingen van mijn Fritz!Box 7590; hier en daar is er nog een kleinigheid veranderd maar zonder veel effect. Er staan ook enkele afbeeldingen "met fouten" bij vermeld, maar die problemen zijn ondertussen opgelost (deze afbeeldingen staan er nog ter illustratie van mijn eerdere forumposts).

Al mijn problemen zijn (bij mijn weten) opgelost, met uitzondering van één probleempje: op mijn analoog telefoontoestel wordt elk binnenkomend telefoonnummer getoond zonder eerste "0", dus bijvoorbeeld:
89123456 i.p.v. 089123456 bij vaste lijnen
456123456 i.p.v. 0456123456 bij gsm-nummers

Is er iemand die hier een oplossing voor zou kunnen bedenken a.u.b.? Want toen ik nog de Fritz!Box 7330 gebruikte (en zelfs met de Fritz!Box 7170), was dit geen enkel probleem. Bij mijn weten heb ik geen instellingen van mijn telefoontoestel of bij OVH of zo gewijzigd...

Het is heel onhandig omdat ik geen redial kan gebruiken om iemand terug te bellen: ik moet dan telkens het telefoonnummer noteren en dan manueel ingeven, voorafgegaan door een "0".

Alvast bij voorbaat bedankt voor de hulp
Laatst gewijzigd door guy-pc 18 sep 2022, 19:08, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik vermoed dat je het toch bij je VoIP-provider zal moeten zoeken. Ik heb hier CosmoVoIP en OVH ingesteld en dat gaat gewoon goed.
Computer(k)nul
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

guy-pc schreef: 18 sep 2022, 16:22toen ik nog de Fritz!Box 7330 gebruikte (en zelfs met de Fritz!Box 7170), was dit geen enkel probleem. Bij mijn weten heb ik geen instellingen van mijn telefoontoestel of bij OVH of zo gewijzigd...
Mijn inkomende telefoons komen bij OVH terecht. Is er daar ergens een instelling die kan wijzigen hoe binnenkomende telefoonnummers getoond worden?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik heb jouw instellingen naast de mijn gelegd en vind amper verschil:
  • Proxy server heb ik niet ingevuld
  • Area code / Netnummer heb ik 'met prefix'
  • Suppress outgoing Caller ID / Nummeronderdrukking (CLIR) heb ik 'CLIR via display name' ipv. 'CLIR via RFC 3323'
Ik vermoed dan ook dat het aan de instelling voor netnummer zal liggen...
Computer(k)nul
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

In het menu Eigen telefoonnummers > Aansluitinstellingen > Locatiegegevens ... heb je bij netnummer niets ingevuld.
Zet daar een "O" in het eerste veld, en eventueel jouw zonenummer ("13") in het tweede veld (of 2de veld leeg laten).

In het menu Eigen telefoonnummers > Telefoonnummer bewerken > Telefoonnumerindeling ... heb je 2 opties:
  1. indien je wilt dat de Fritzbox 0032 xxx gebruikt als je belt naar 0xxx:
    - landnummer met prefix aanvinken (0032)
    - netnummer zonder prexix (13)
  2. indien je wilt dat de Fritzbox het nummer gebruikt zoals je het ingeeft (zonder 0032 ervoor):
    - landnummer: geen aanvinken.
    - netnummer: idem.
Indien dat alles niet helpt, dan is er nog een instelling hoe je kan wijzigen hoe een binnenkomend nummer getoond wordt:
Menu Eigen telefoonnummers> Telefoonnummer bewerken > Telefoonnummersindeling > Suffix voor internetnummers...

De syntax is wat bijzonder, en ken ik niet uit het hoofd. Ik kom hier graag op terug (nu in vakantie).
Hiermee kan je de CLIP van een binnenkomende oproep "manipuleren".
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

Vooreerst de beste wensen aan iedereen.

@philippe_d: ik heb nu pas toegepast wat je in je bericht van hieronder schreef, en de eerste stap was al voldoende om alles voor alle binnenlandse nummers op te lossen. Dus weeral: hartelijk BEDANKT! Geen idee of het met buitenlandse nummers ook zal werken, maar moest het niet zo zijn, dan hoor je mij opnieuw. :-D

Groetjes, Guy
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

guy-pc schreef: 04 jan 2023, 12:42 Dus weeral: hartelijk BEDANKT!
Graag gedaan, leuk om te horen dat het werkt :-D
guy-pc schreef: 04 jan 2023, 12:42 Geen idee of het met buitenlandse nummers ook zal werken, maar moest het niet zo zijn, dan hoor je mij opnieuw. :-D
Als je je nummer stuurt in een PB wil ik je wel eens opbellen via een buitenlands nummer ...
Ik heb +40 20 nummer (Londen) en een +49 40 nummer (Hamburg) :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

Bedankt, @philippe_d: Wil je dat ik opneem of laat ik de telefoon rinkelen?

Alvast bedankt voor de moeite en groetjes, Guy

Toegevoegd na 7 uren 36 minuten 57 seconden:
Re: Redial onmogelijk want binnenkomende nrs worden getoond zonder "0" (Fritz!Box 7590, VOIP via OVH en Betamax-providers)
En nog eens bedankt voor de geslaagde test, @philippe_d. De twee nummers "004420..." en "004940..." werden perfect getoond!

Groetjes, Guy
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”