(TVV APP TV) Haperingen op Play5

Alles over TV en Internet via satelliet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Is er nog iemand die APP TV van tv-vlaanderen gebruikt, en 's avonds haperingen heeft ondervonden op play5?
het geluid blijft mooi normaal lopen, maar het beeld hapert/blijft hangen/loopt achter/....

op andere zenders heb ik iets gelijkaardigs nog niet gemerkt, en het valt voor op een android smart tv, een android tv box, en in de browser op de pc.
zowel bekabeld als over wifi.
latency van de lijn is goed, downloadsnelheden zijn goed, netflix/youtube/.... allemaal geen enkel probleem.

dus dagelijks zijn er haperingen, en enkel op play5, ongeacht het toestel dat ik gebruik....
dit is ondertussen toch al zeker een week of meer aan de gang (gezien ik zelf weinig tv kijk, heb ikzelf er weinig last van)
Veldman
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mei 2015, 20:46

Yep, hier hetzelfde. Was me nog niet opgevallen omdat ik weinig naar Play5 kijk. Het is zo erg dat het niet om aan te zien is.
Terugkijk-TV van een programma dat deze namiddag werd uitgezonden gaat wel vlot.
Terugkijken van een programma van gisterenavond geeft dezelfde haperingen. Maar een programma van eergisterenavond gaat dan weer wel vlot.
Er is dus duidelijk iets mis met de feed die ze 's avonds doorkrijgen van Play5 en die problemen zijn gisterenavond begonnen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

even een update: nadat ik het probleem gemeld had via messenger werd me vandaag gevraagd of er betering was,
dus heb ik nog eens play5 opgezet en effectief een grote verbetering gemerkt.

wel merk ik op dat er nu geregeld eens een beeld met artefacts/blokvorming voorkomt, maar verder loopt de stream wel door zonder haperingen,
en ook mooi synchroon.

er is dus duidelijk een (grote) verbetering, al is het nog niet perfect
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

en na 4 dagen is het weer zover, maar "with a vengeance".
vanavond is zappen naar play 5 2 seconden beeld, paar seconden hapering, en dan gewoon stilstaand beeld voor een minuut,
en dat dan eigenlijk constant....
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier doorlopend beeld met af en toe blokjesvorming op Play5.
Zelfs bij live tv op de pc. Dus mogelijks vanuit tv zender zelf.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

vandaag heb ik er idd ook niet veel andere problemen mee dan de blokjesvorming, en daarvan zal ik niet zo snel klagen.
maar het was echt (weer) haperend en stilstaand beeld vant weekend.

hopelijk is het nu definitief in orde

Toegevoegd na 19 uren 32 minuten 16 seconden:
... en vandaag is het op play4, play5, en play6 (en dan begint het mij wel te storen, want ik zet graag een keer play6 op met storage wars)

zowel op smart tv, als een tv met android tv box, als via de browser op pc, en op gsm...
zowel bekabeld, als wifi, als 4g...

de app op gsm zegt op een gegeven moment zelfs dat er een probleem was om de stream te laden, maar dus enkel voor de play-zenders,
want als ik vtm hd, vtm gold, of vtm2 ter vergelijking opzet op eender welk van bovenstaande devices: no problem.

omdat ik het probleem nu ook op play6 tegenkwam (eerste keer) dacht ik "hmm, eens de app herinstalleren" (dus: cache weg, data weg, uninstall, reinstall van play store - die ik voor de goede orde ook al gedowngrade had naar fabrieksversie just in case) .... same thing.

begint er stilaan een beetje op te lijken dat we toch weer naar 1 van de grote operatoren moeten terugkeren voor een deftige tv ervaring...
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

De problemen met de Play zenders blijven aanhouden.
Nu kan ik zelfs Play5 niet meer laden op de PC.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 257
Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 3 keer

Er schijnt inderdaad problemen te zijn.
Ik heb net even play 5 gekeken via mijn smart tv en die geeft soms blokjes. Maar speelt wel gewoon door.

Play 6 lijkt me normaal.

Mvg
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

inderdaad, ondertussen is play5 "bekijkbaar maar geregeld even blokvorming" en de andere zenders (play6, natgeo) zijn gewoon normaal.

vandeweek was er schijnbaar een probleem met de stream van alle play zenders (bleven allemaal haperen), maar dat is alweer opgelost.
alleen play5 blijft schijnbaar een zorgekindje.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”