Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Secretlab Titan EVO 2022 besteld. Ben benieuwd ... Mijn 9 jaar oude IKEA bureaustoel is aan vervanging toe :-)
Laatst gewijzigd door Sasuke 08 nov 2022, 09:18, in totaal 1 gewijzigd.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik heb de 2020 titan.... ben er niet tevreden of ontevreden over, zeker voor zijn prijs vind ik het een goede deal gezien de functionaliteiten die je meestal enkel in de duurdere stoelen terugziet.
van een ikea stoel naar de titan zal zeker een upgrade zijn en zal je ook zo aanvoelen.

naar service toe lees je gemengde reacties, en 1 van de meest voorkomende zaken is schade aan de armsteunen (gaten/scheuren die erinkomen).
die heb ik zelf ook ervaren.

de service van secretlabs was "on point" - na bevestiging van de bestelling (nog onder garantie) en de nodige foto's, hebben ze gewoon nieuwe armsteunen opgestuurd gehad.

veel plezier met de aankoop, het in elkaar steken van een secretlabs stoel is trouwens ook een fijner werkje dan de ikea dingetjes ;)
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Na 12 jaar overgestapt van Adobe Lightroom Classic met subscription naar Capture One 23 met perpetual license. Black Friday deal was een perpetual license met 40% korting. Stevige leercurve, maar vooral... maar wat een verademing.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Afbeelding
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Samsung galaxy watch 4 om mijn eerste editie te vervangen. De vrouw neemt mijn oude over, die doet het nog perfect.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Na wat prutsen en knoeien de nieuwe voeding in de PC gestoken en het werkt. (ik heb wel 'maar' €70 betaald)
Nu is mijn PC weer betrouwbaar en stil.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

jutuiz schreef: 22 nov 2022, 18:31 Na 12 jaar overgestapt van Adobe Lightroom Classic met subscription naar Capture One 23 met perpetual license. Black Friday deal was een perpetual license met 40% korting. Stevige leercurve, maar vooral... maar wat een verademing.
Wat heeft die licentie gekost en hoe lang krijg je nog updates?
Waarom zo'n verademing?
Welke camera(merk) gebruik je?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

OT.
Hier een paar jaar terug ook de overstap gemaakt (toen Adobe op huurgeld overging) maar dan naar DXo Photolab. Zeer tevreden van, eerst free trial zonder vervaldatum gebruikt, daarna PL4 elite gekocht met BF aanbod, verleden jaar update naar PL5 Elite (ook BF) en ik denk er aan om dit jaar ook te upgraden naar PL6 Elite (€70).
In gebruik met Nikon D7500.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Dizzy schreef: 23 nov 2022, 11:04 Wat heeft die licentie gekost en hoe lang krijg je nog updates?
Waarom zo'n verademing?
Welke camera(merk) gebruik je?
209 euro
ik heb het even gezocht: volgens mij krijg je geen enkele upgrade, maar wel een korting mocht je toch upgraden (klinkt logisch als het mij vraagt)
dus eigenlijk ben je beter af als je van plan bent om het bv. 2 versies uit te zingen
niet ideaal voor de mannen die jaarlijks het nieuwste toestel willen...

verademing:
waar moet ik beginnen... ik moet nog zoveel ontdekken, maar wat ik nu al ondervind:

- het gaat snel & draait stabiel
- DAM is enorm flexibel, bestanden in je catalog, of bestand op locatie of met session werken, ... LR was al indrukwekkend, maar ik heb zo de indruk dat LR een Zwitsers zakmes was met 4 functies, en COP is één met 10 functies.
- importeren van LR cataloog met 268.000 foto's met genereren previews was op een ruime dag geklaard (26 uur ongeveer)
- geen gedoe meer met Adobe CC application manager, geen gedoe met met LR CC versus LR Classic, het is altijd cholera of pest, als het je ene kiest, dan heb je het andere niet
- geen gevoel dat je betaalt voor de zaken die je niet wil (Rush, Photoshop, 20Gb Cloud, LR CC) en dat de zaken die je misschien wel zou willen (Première, meer cloudopslag) onwaarschijnlijk duur zijn
- geen onnodige modules meer (boek, print, maps,... pff ik heb dat echt nooit gebruikt).
- niet meer moeten switchen van Library naar Develop en omgekeerd
- weten dat Adobe een uitstekende gezichtserkenning heeft in CC, maar die niet openstelt voor Classic (ik weet dat dat geen argument pro COP23 is, maar ik jaag me daarin op, een bedrijf dat ons zoiets lapt...).
- LR was ook gewoon traag geworden en maakte niet optimaal gebruik van m'n toch wel vrij nieuw materiaal en GPU: ik had nauwelijks snelheidswinst tegenover een PC die 7 jaar ouder was
- betere compatibiliteit met Fuji RAF's (anders moest ik een ommetoer via fuji x-raw of iridient doen)
- het binnentrekken van foto's is toch wel geniaal eenvoudig en efficiënt, bv. het automatisch groeperen van foto's op basis van inhoud tijdens het cullen gaat beter dan het manueel stapelen (of stapelen op tijdstip) van LR, ze noemen dat "fast culling"
- je kan data van foto's aanpassen (in LR was altijd een ommetoer met extern programma)
- de live review van je foto is ook geniaal simpel, je kan een slider met voor na hebben, en/of grid, en/of...

En dan moet ik de echte finesses nog ontdekken:

- layers (eigenlijk Gimp of Photoshop binnen Lightroom)
- layers binnen een stijl aanbrengen
- Consistentie kleuren en witbalans toepassen (smart adjustments noemen ze dat en gaat precies beter dan copy-paste ontwikkelinstellingen)
- je kan variants maken (dus virtuele copie zoal in LR), maar je kan ook albums gaan maken van variants met bepaalde eigenschappen

Zijn er nadelen? Ie struggelt soms met het heruitlijnen op m'n 5k2k scherm. Hij gaf geen waarschuwing dat de schijf van mijn Catalog aan het vol geraken was. Maar ik zal de nadelen nog zeker ontdekken...

Welke camera?
- een Fuji X-T3 (de laatse 12 jaar altijd Fuji,-X ervoor Canon, ook FF Canon)
- een Sony RX100vii en iii
- en dan heb ik nog wat video (Sony, Insta360, ...) maar daar heb ik COP nog niet in getest, daar kan ik niets over zeggen...
zorka
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 dec 2011, 09:58
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Garmin Fenix 6X pro (black friday deal op amazon voor €361, ondertussen geprijsd op €423)

https://tweakers.net/pricewatch/1453430 ... zwart.html
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

👀👀👀
Screenshot 2022-12-06 at 08.58.47.png
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik dacht al: zo beschaamd dat we de prijs niet mogen weten ? Na eens googlen, snap ik nu wel waarom...
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Haha, ja, gebruik die screenshot ook op andere plaatsen 😀
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Choncky boy 😀
Bijlagen
59DA1536-AA91-4F44-8BD9-32F0E45CD816.jpeg
10811744-6C85-4914-BB87-085F9E6D1F28.jpeg
BF3FC636-8784-4EBD-95B2-A62DD72079BB.jpeg
82FFD7F4-5405-469A-A9CD-49924CA646BE.jpeg
BE15E55D-E0D2-4FAE-B5C8-75782FD0B9CA.jpeg
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Nieuwe aanwinst:
Tot mijn verbazing, de 1ste keer dat ik een minder duur toestel eens best degelijk vind nu.
Ik had ook nog eens de Xiaomi 11t maar dat was echt niet goed, was schande ze daar 500€ voor vroegen (ik had die wel stuk goedkoper ze).
Die camera vindk niet goed, geluid kraakte bij luiede muziek en ik moest aan de lopende band de cleaner laten gaan, sites laden ook niet al te snel etc...
Deze Honor 70 is natuurlijk niet zo goed als bv een iPhone pro of pro max maar in zijn prijsklasse toch wel een premium en wauw gevoel toch wel. Ik hou ook van afgeronde schermen, is mooier ook en heeft premium gevoel ook. En de software is ook goed, zelfs beter dan toenk de S22 ultra had.
Ook de batterijduur plat krijgen is niet makkelijk bij mijn gewoonlijke gebruik, heel goeie batterijduur.

https://www.nl.fnac.be/Honor-70-5G-smar ... lsrc=aw.ds
Laatst gewijzigd door Unicorn1 28 dec 2022, 00:47, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

De Honor 70 lijkt qua specs vrij gelijkaardig aan de Samsung A52s 5G die wel een pak goedkoper is. Ik zie Samsung niet gauw onder de prijs van de concurrentie duiken, dus zal de Honor 70 op sommige vlakken wel merkbaar beter moeten zijn dan de Samsung.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

JamesEarlGray schreef: 10 dec 2022, 13:37 De Honor 70 lijkt qua specs vrij gelijkaardig aan de Samsung A52s 5G die wel een pak goedkoper is. Ik zie Samsung niet gauw onder de prijs van de concurrentie duiken, dus zal de Honor 70 op sommige vlakken wel merkbaar beter moeten zijn dan de Samsung.
Mijn vader heeft de A52.
Honor 70 is sneller, meer premium gevoel, lichter in de hand ook, minder lomp.
Software beter bij de Honor. Ik heb de S22 ultra gehad en als ik op facesmoel een artikel van bepaalde sites aanklikt liep het boeltje altijd vast, zelfs na 5 updates van Samsung bleef dat probleem. Met de Honor kan ik diezelfde pagina's makkelijk openen.
Ook met de bpost app sprong ik er soms uit en ja ik wis Apps eens volledig maar helaas, bleef ook zo. Ik ben grote Samsung fan hoor maar hun software is goed maar terzelfdertijd soms nog een pijnpuntje.

Het straffe was soms ook dat ik hier een foto binnen nam en die Honor 70 soms beter deed dan mijn S22 ultra. Ik verschoot daar toch wel van. Behalve als ik bv eens vd tv of pc scherm foto trok dan is de S22 ultra the King.

Ik heb in de winkel de iPhone 14 pro getest en kan 1 ding zeggen: beste camera op dit moment. Maarja, I Phone is dan ook weer duurder.

Waar ik ook nog van verschoot is dat de S22 ultra niet zoveel sneller ook is dan de Honor 70, ik beide effe gehad en sites laden en Apps openen zat nie veel verschil in in snelheid om te laden of te openen.

De Honor heeft wel een mono speaker maar tot nu toe merk ik nog geen problemen, ook al zitten bellen en gaat goed. Het rare is ook dat de Honor zijn antenne wat beter is dan de S22 ultra, bereik vindk beter en stabieler dan de ultra waarmee ik niet zeg bij de ultra slecht was e maar ik merk het verschil.
Schermkwaliteit vd S22 ultra is uiteraard beter maar toch is het scherm vd Honor 70 kwijl met die schitterende afrondingen. Een midrange die echt premium aanvoelt. Honor 70 wel mooiere Schermkwaliteit dan de A52 vindk.

Ik heb ook nog de 11t van Xiaomi gehad, de Honor 70 veel veel beter.
Ook de batterijduur bij de Honor 70 is mega goed , ik krijg dat ding dus niet plat haha. Ben er al uren weliswaar op WiFi akkoord mee bezig en nog steeds 62%.

Honor 70 heeft 8GB ram, Samsung A52s 6GB.
Honor ietsje betere processor ook zie ik.
Ook grotere batterij en scherm.
Nu goed, ieder moet het maar zelf uitmaken wat die wil.

Mijne laatste iPhone was de iPhone 7, heel mss in 2023 eens de iPhone 15 pro kopen maar ik vrees ergens beetje dat ik Android ga missen :).
Android toch weer aanpassingsmogelijkheden

UPDATE; wat de Honor 70 betreft nog; nog grondig getest; op full hd is het oke nog, op 4K 30fps is het niet goed om te filmen. Je moet het op full hd doen.
Foto's zijn degelijk, maar missen wat scherpte maar heel soms en ik heb het kunnen testen scoorde die eens een betere foto dan een S22 Ultra, heel raar soms maar ik kon ze vergelijken en het kan wel eens gebeuren zoiets.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 28 dec 2022, 00:50, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Unicorn1 schreef: 10 dec 2022, 22:23 Ik heb in de winkel de iPhone 14 pro getest en kan 1 ding zeggen: beste camera op dit moment. Maarja, I Phone is dan ook weer duurder.
Die conclusie trok je nadat je in slechts 1 setting foto's hebt genomen ? :?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik twijfel tussen de volgende generatie A's er komt een A34 en een A54 maar ben er nog niet uit welke ik zou willen. Ze zijn elk jaar wat vergelijkbaar.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Unicorn1 schreef: 10 dec 2022, 22:23
JamesEarlGray schreef: 10 dec 2022, 13:37 De Honor 70 lijkt qua specs vrij gelijkaardig aan de Samsung A52s 5G die wel een pak goedkoper is. Ik zie Samsung niet gauw onder de prijs van de concurrentie duiken, dus zal de Honor 70 op sommige vlakken wel merkbaar beter moeten zijn dan de Samsung.
Mijn vader heeft de A52.
Honor 70 is sneller
Ja tuurlijk, want de reguliere A52 heeft de snapdragon 720G terwijl de A52s 5G de snapdragon 778G heeft. De honor 70 heeft de snapdragon 778G+ (die iets sneller geklokt is dan de 778G maar dat verschil zou je haast (tot volledig) niet mogen kunnen voelen), dus vandaar mijn vergelijking met specifiek de A52s 5G.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

JamesEarlGray schreef: 11 dec 2022, 10:27
Unicorn1 schreef: 10 dec 2022, 22:23
JamesEarlGray schreef: 10 dec 2022, 13:37 De Honor 70 lijkt qua specs vrij gelijkaardig aan de Samsung A52s 5G die wel een pak goedkoper is. Ik zie Samsung niet gauw onder de prijs van de concurrentie duiken, dus zal de Honor 70 op sommige vlakken wel merkbaar beter moeten zijn dan de Samsung.
Mijn vader heeft de A52.
Honor 70 is sneller
Ja tuurlijk, want de reguliere A52 heeft de snapdragon 720G terwijl de A52s 5G de snapdragon 778G heeft. De honor 70 heeft de snapdragon 778G+ (die iets sneller geklokt is dan de 778G maar dat verschil zou je haast (tot volledig) niet mogen kunnen voelen), dus vandaar mijn vergelijking met specifiek de A52s 5G.

Tis simpel vindk: heb je geld zat, koop dan het beste indien je wil.
Wil je de beste of 1 vd beste camera's omdat je een professioneel bent of bv geld verdient met Instagram dan zou ik ook aanraden de beste smartphone te nemen. Maar trek je eens fotoke voor naar maten door te sturen en op fb ofzo te zetten.... Van tegenwoordig its wat goed uit te kijken is een midrange al voldoende.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 28 dec 2022, 00:45, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Unicorn1 schreef: 11 dec 2022, 12:25Tis simpel vindk: heb je geld zat, koop dan het beste indien je wil.
Tis simpel, als je steeds alles koopt omdat het nieuwer is dan zal je nooit geld zat hebben :lol:

Je hebt rapper geld over als je wat langer met je spullen doet en koopt als je iets nodig hebt ipv gewoon omdat je je niet kan bedwingen om geld uit te geven.

En foto's met een GSM is leuk... zolang je ze op een GSM bekijkt. Zet ze op een goed scherm en je ziet de beperkingen. Ben je echt bezig met kwaliteit van foto's dan koop je... een camera.

En ook daar gaat het niet op van zomaar gear te blijven kopen. Je wordt niet beter als fotograaf door steeds andere gear te kopen maar wel door de gear die je hebt beter te leren gebruiken. Er zijn geen slechte camera's maar wel heel veel slechte fotografen :lol:

Mijn tip: steek meer geld in opleiding ipv gear en uw foto's zullen een pak beter worden en veel meer dan gewoon een hoop geld uitgeven aan gear die je niet eens kan gebruiken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dizzy schreef: 11 dec 2022, 15:59En foto's met een GSM is leuk... zolang je ze op een GSM bekijkt. Zet ze op een goed scherm en je ziet de beperkingen. Ben je echt bezig met kwaliteit van foto's dan koop je... een camera.
De beste camera is degene die je bij je hebt als je een foto wil maken :). Ik ken weinig mensen die permanent met een Canon DSLR in hun broek rondlopen (of in een rugzak).
Ik maak elk jaar een fotoboek van het voorbije jaar en ik zie een groot verschil tussen de foto's gemaakt met verschillende GSM's.

Ik vond deze website om GSM camera's te vergelijken, geen idee of er andere vergelijkingssites zijn met meer GSM's?
https://www.dxomark.com/smartphones/
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Dat is waar en de GSM's zijn inderdaad beter geworden. Met mijn iPhone13pro kan ik nu ook al een foto maken die ik niet direct naar de prullenmand verwijs MAAR het is nog altijd niet zoals met mijn echte camera. Anderzijds worden die GSM's ook steeds groter. Mijn camera is niet veel groter dan mijn GSM.

Als je er niet veel mee doet buiten eens online smijten en 2 keer naar kijken volstaat dat maar als men begint over goede foto's dan bedoel ik daar iets anders mee. Foto's die voor print dienen daar ben ik kritisch over want dan zie je de fouten snel.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik print het soms eens af op een groter formaat en de kwaliteit is best goed ze, heel goed zelfs.
Tttsss
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dizzy schreef: 11 dec 2022, 16:17 Anderzijds worden die GSM's ook steeds groter. Mijn camera is niet veel groter dan mijn GSM.
Ik ben nog niemand tegen gekomen die zijn spiegelreflexcamera in haar handtas, laat staan zijn broekzak steekt hoor. :lol:
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 699
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 127 keer

Afbeelding
sorry, kon het niet laten :-D
nota: origineel = van https://search.lectrr.be/nl/cartoon/lichaamstaal
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

cadsite schreef: 11 dec 2022, 18:47 Ik ben nog niemand tegen gekomen die zijn spiegelreflexcamera in haar handtas, laat staan zijn broekzak steekt hoor. :lol:
Ik wel, heel veel zelfs, mijn camera past ook in de handtas van mijn vriendin. Je hebt fotografen die met hun groot kanon willen pronken om god weet welke reden maar er zijn ook mensen die gewoon meer praktisch denken. Met bepaalde lenzen past mijn camera perfect in een jaszak. Dat is ook één van de redenen waarom ik dat model gekozen heb. Het is klein en licht en perfect voor lange tochten of bij beklimmingen. Ik kan er een hele dag mee rondlopen zonder last te hebben.

Ik begrijp dat je geen toestel van 2 kg en een halve meter lens mee wil sleuren maar dat is bijlange niet nodig voor de meeste situaties.

GSM's hebben wel een ander voordeel en dat is dat je voor straatfotografie meer vrijheid hebt omdat je minder opvalt. Men is gewoon dat iedereen als een zombie om zijn schermpje staat te staren. Dat je hen aan het fotograferen bent hebben ze vaak niet eens door. Met een echte camera kom je daar minder snel mee weg.

En over "goed" kan je veel discussiëren. Hoe groter je print, hoe meer de problemen zichtbaar zullen worden. Opnieuw hangt het sterk af van hoe kritisch je bent. De meeste mensen zijn al tevreden als ze herkennen wat er op staat. Ook de afstand waarop je het bekijkt speelt mee, reclame is vaak ook op niet zo'n geweldige kwaliteit maar dat maakt niet uit als je het van meters ver bekijkt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 4 keer

Deze krijg ik van mijn vrouw voor mijn verjaardag --> https://azerty.nl/product/asrock-radeon ... rt/4392368

:p :p
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Mortov Molotov schreef: 17 dec 2022, 14:23 Deze krijg ik van mijn vrouw voor mijn verjaardag --> https://azerty.nl/product/asrock-radeon ... rt/4392368

:p :p
Welke GPU heb je nu? Geweldige kaart trouwens! Als hij is ingelopen kan je proberen undervolten om hem sneller of koeler te krijgen.
Gebruikersavatar
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 4 keer

JamesEarlGray schreef: 17 dec 2022, 14:43
Mortov Molotov schreef: 17 dec 2022, 14:23 Deze krijg ik van mijn vrouw voor mijn verjaardag --> https://azerty.nl/product/asrock-radeon ... rt/4392368

:p :p
Welke GPU heb je nu? Geweldige kaart trouwens! Als hij is ingelopen kan je proberen undervolten om hem sneller of koeler te krijgen.
Ik heb sinds september 2019 een Sapphire Pulse 5700 XT draaiend op mijn Ryzen 3900x + 16 GiB RAM systeem.
Altijd tevreden over geweest, maar sinds ik in 2020 ben overgeschakeld naar een 1440p monitor draait RDR2 en MSFS wat op lagere FPS. Niet extreem storend, maar toch storend genoeg om na 2j geduld alsnog een deal te scoren.

Ik was eerst van plan om te wachten op de RDNA3 midrange line-up, maar eer die er komt. En die 7900 XT(X) is echt wel overkill voor 1440p. Ik vraag me trouwens af of mijn PSU die dingen aan kan (750W). Bovendien naar verluidt wat gedoe met te hoog idle stroomverbruik bij dual monitor setup.

En geef toe: een 6800 XT aan pakweg 690 euro? Dat was 't voorbije anderhalf jaar totaal niet aan de orde. Meerdere malen likkebaardend zitten te kijken naar tweakers pricewatch, maar we spraken toen over bedragen tot voorbij de 1200 euro. Had ik er nooit voor over, zeker niet met een al met al heel goed functionerende 5700 XT.

Maar toen ik het huidig bedrag zag, met nog 61 exemplaren op azerty.nl.... mijn vrouw zag me loeren en zei: "doen, schat, voor je verjaardag; ge had die trouwens vorig jaar eigenlijk al moeten krijgen" (ze is veel te vrijgevig).

EDIT: idd, undervolten overweeg ik bij gelegenheid wel te doen. Overklokken begin ik ni aan, teveel gedoe voor te weinig winst.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Als je gaat undervolten kan die hoogstwaarschijnlijk zelf wat overclocken door harder te kunnen boosten binnen het ingestelde vermogensbudget.
Gebruikersavatar
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 4 keer

Nu we toch bezig zijn, @JamesEarlGray ,wat heb jij van systeem?
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Een 5800X met een 6700XT om 1440p165 te proberen halen, maar in veel games ben ik al blij met 1440p100. Ik speel niet graag met FSR, want ik hecht blijkbaar enorm veel belang aan beeldscherpte. Daardoor zet ik altijd (indien mogelijk) temporal anti-aliasing uit want dat zorgt voor wazigheid tijdens beweging.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vandaag op mijn nieuw speelgoed geslapen! Een nieuw oorkussen van Emma matras. Ben er best tevreden over!

Gisteren ook een extra Google home mini gekregen voor mijn kerstmis.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier een Samsung S22 Ultra gekocht als vervanging voor de S20+; fantastische camera, de S-pen zie ik mezelf nog architectuur schetsen mee maken, wel helaas zwaar.
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

Na een paar jaren af te wachten... Eindelijk degelijke koffie.
Met black friday door Saturn laten opsturen via een firma die pakketjes uit DE doorstuurd:
IMG_0152.jpg
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Nieuwe rig, zie signature 😀
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

selder schreef: 26 dec 2022, 21:31 Nieuwe rig, zie signature 😀
Uit nieuwsgierigheid gezien ik jou vaak een nieuwe (top) rig zie posten..
Wat mis je dan in de vorige rig, of pure for the thrill?

Hobbeldebobbel met mijn RTX3070, wel non gamer.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

De vorige rig wordt verkocht en betaalt zo een beetje mee aan de nieuwe rig 😀
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”