M'n vriendin heeft naast haar gasketel een grote warmwater boiler staan die door de ketel op temperatuur wordt gehouden (ik vermoed dat dit 24u per dag is want in de ketel is hiervoor niets in te stellen, dus misschien valt dit wel te optimaliseren qua verbruik).
Aangezien ze over een EvoHome beschikt waarvoor er ook een "Hot Water kit" (al is deze precies moeilijk verkrijgbaar) bestaat vroeg ik me af hoe dit precies in z'n werk gaat. Ik vermoed dan dat ik de temperatuur van de waterboiler kan regelen per tijd (bv. 's morgens of 's avonds wanneer je normaal een douche/bad neemt), maar hoe zit het dan met de andere uren (en vooral wat is de impact op het water als dit niet de nodige temperatuur heeft ?).
Warmwaterboiler verbruik/sturing
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 684 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Volgens mij is die honeywell set voor electrische boilers, niet voor gasboilers of CV boilers.
Zoals gewoonlijk is het lastig om info te vinden over EvoHome.
J.
edit: ben er wel zeker van want in de kit zit een BDR91, dat is een contactsturing.
Zoals gewoonlijk is het lastig om info te vinden over EvoHome.
J.
edit: ben er wel zeker van want in de kit zit een BDR91, dat is een contactsturing.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 173 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb ondertussen onderstaande tekening gevonden... maar het "hot water" is blijkbaar niet voor je sanitair warm water ?
Dit lijkt me dus eerder een setup voor een zonneboiler ? (en dan heb je de BDR91 nodig om de klep te openen als de temp. hoog genoeg is, al begrijp ik dan nog steeds niet de plaatsing van de pomp)
Dit lijkt me dus eerder een setup voor een zonneboiler ? (en dan heb je de BDR91 nodig om de klep te openen als de temp. hoog genoeg is, al begrijp ik dan nog steeds niet de plaatsing van de pomp)