fixed IP adres particulier?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Telenet gooit alle particulieren met een vast IP adres buiten.
Orange lijkt me dan een redelijk alternatief.

Kan iemand duidelijkheid scheppen of Orange effectief vast ip adressen (ipv4, ipv6) kunnen/willen leveren aan particulieren? En is daar de mogelijkheid om een bridged modem (i.p.v. soho router) te gebruiken? Zoals de EMTA's bij Telenet?
Ik heb een callback aangevraagd voor een pro abbo, maar de callback lijkt toch niet echt binnen een uur te gebeuren :)

Woon in een boerengat dus ben vrij beperkt met opties.. DSL is 1990 kwaliteit en fiber is hopelijk voor 2030 ofzo. :-(

Toegevoegd na 1 uur 5 minuten 39 seconden:
Net toch teruggebeld door Orange zij bevestigen me helaas zij GEEN vast IP adres willen leveren voor 1) abbonementen voor particulieren én NIET op 2) abbonementen voor zelfstandigen.
Orange valt hierbij dus af als kandiaat om Telenet te vervangen :-(
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Als het enkel de bedoeling is om van buiten bereikbaar te zijn op een vast IP kan je ook een goedkope VPS nemen en een tunnel met port forwarding opzetten (geinitieerd vanaf de host met een dynamisch IP).
Gebruikersavatar
Data technicus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 689
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ip adres blijft bij orange wel lang hetzelfde. Ik heb al 4 jaar hetzelfde ip adres. Maar dit veranderd waarschijnlijk vanaf morgen omdat ze morgen modem komen vervangen. Had nog de compal modem van orange maar de laatste tijd valt de modem constant naar een snelheid van maar 30Mbps. Dus modem is denk ik aan vervanging toe.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Toch niet nodig? Gebruik een DDNS zoals DynDNS, of noip. Kost wel wat. Maar kost nog altijd een pak minder dan een hogere abonnementsprijs.

Ofwel inderdaad een VPS, maar als je iets meer mogelijkheden wilt, een MikroTik router in een datacenter. Fusa.be bvb...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Of, koop een domeinnaam (kost ook geen geld en kan je nog gebruiken om je email provider onafhankelijk te maken) en gebruik een dns met api ondersteuning (zoals bvb cloudflare, gandi, ...) en gebruik een van de vele tools die automatisch een record kunnen updaten als je extern ip veranderd.

Gebruik dit al jaren, op gelijk welke provider.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

Toch even aangeven dat ik begrijp dat sommigen wel een vast ip adres willen.

Oa bij Whitelisting, sommige manier van vpn opzetten, eigen server.

Akkoord, allemaal rond te werken.

Heb hier nu sinds een jaar of 2 een vast ip adres en dat maakt de zaken toch wat eenvoudiger. (Helaas is dat) via vdsl waar we hier 97down en 37up halen op de speedtests. Je moet er geen (serieuze) website op hosten maar voor kleine niet kritieke zaken is het meer dan genoeg.
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”