Display name (Office 365 Personal)

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 140 keer

Bericht

Ik heb een Office 365 Personal account met personalised address (maw. met een eigen domain).

Probleem is dat wanneer ik mail verstuur vanuit de Outlook.com website deze bij de bestemmeling zichtbaar zijn als "[email protected]".

Is er ergens een methode om hier gewoon je "First Last" gegevens te zien (m'n naam staat nochtans correct op de Microsoft Account page).
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 761 keer
Bedankt: 499 keer
Recent bedankt: 14 keer

Bericht

Wat wil je juist bereiken? Want mail sturen zonder een mail adres is .. problematisch ;)

Je kan iedereen in BCC steken, maar da's dan ook niet wat je wilt?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 214 keer
Bedankt: 427 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

DarkV schreef: 25 sep 2022, 21:41 Ik heb een Office 365 Personal account met personalised address (maw. met een eigen domain).

Probleem is dat wanneer ik mail verstuur vanuit de Outlook.com website deze bij de bestemmeling zichtbaar zijn als "[email protected]".

Is er ergens een methode om hier gewoon je "First Last" gegevens te zien (m'n naam staat nochtans correct op de Microsoft Account page).
Externe gebruikers krijgen, uiteraard, enkel je 'primary SMTP address' binnen en niet je DisplayName. Dat is anders bij een interne omgeving waarbij iedereen toegang heeft tot het centrale adresboek.

Als je wil bekomen dat men jouw 'DisplayName' ziet, dan zullen die mensen een contact moeten aanmaken in hun mail applicatie.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 40 keer

Bericht

Ik gebruik oulook.com niet. Ik werk enkele met desktopversie en daar kan je wel instellen welke naam je wil laten weergeven als afzender.
Uiteraard zal het mailadres meegestuurd worden, maar TS wil dat enkel de naam getoond wordt. Daarvoor hoeft de ontvanger geen contact te hebben met jouw data.

Je kan dat in sommige mailprogramma's of in de webmail-services instellen.

Bij gmail kan je dat via je settings aanpassen, en daar mail verzenden als waar je dan "first last" of "last first" of nog ander tekststring kan meegeven.
Waarschijnlijk heeft outlook.com ook iets gelijkaardigs.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 140 keer

Bericht

Sasuke schreef: 26 sep 2022, 09:56 Externe gebruikers krijgen, uiteraard, enkel je 'primary SMTP address' binnen en niet je DisplayName.
Iedereen (extern en intern) krijgt steeds een SMTP adres en display name mee binnen (als deze laatste door de verzender wordt meegegeven).

Ik heb gisteren m'n Microsoft account name even "aangepast" (dummy wijziging want hij stond al goed) en nu blijkt het in orde te zijn (blijkbaar kon dit 24u duren).

Onderliggend is het SMTP protocol als volgt, de bestemmeling wordt dus opgegeven via een RCP TO, de display name via het To: statement in de message data;

RCPT TO: <first.last@domain>
DATA
To: "Display Name" <first.last@domain>
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 214 keer
Bedankt: 427 keer

Bericht

I stand corrected, had het inderdaad even over het hoofd gezien dat een client die info mee kan geven in de data stream.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding