Telenet bereik in huis bedroevend - MCE oplossing?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben waarschijnlijk 1 van de vele die is overgestapt naar Telenet One, mede door het inbegrepen mobiele abonnement die wel interessant is. Lang geleden ben ik nog klant geweest van Base toen het nog een zwak netwerk had. Om die reden heb ik nog niet direct een nummeroverdracht aangevraagd maar een nieuwe nummer om eerst te kunnen vergelijken met Orange wat ik nu heb. Wat ik al vreesde is uitgekomen. Het bereik is nog steeds niet echt om over naar huis te schrijven als ik vergelijk met Orange. Zeker in huis heb ik 0 tot 1 streepje met Telenet. Bij Orange is dit vol bereik maar daarvoor heb ik wel een gratis Femtocell staan van Orange. VoWifi was nog niet actief bij Telenet maar dit hebben ze op mijn vraag gisteren in orde gebracht. Voor te bellen is dit misschien een oplossing (Als dat allemaal feilloos werkt), maar het Telenet wifi netwerk durft soms wel eens kuren te verkopen waardoor ik op die momenten waarschijnlijk niet echt gebruik ga kunnen maken van die VoWifi bij Telenet. Ook als het wifi netwerk eens uit valt kon ik nog terugvallen op het mobiel netwerk maar gezien mijn bereik bijna nihil blijkt zal dit ook geen oplossing meer zijn op die momenten.

Vroeger verkocht Telenet een MCE (Mobile Coverage Extender) om dit op te lossen. Die zijn hier en daar nog wel te vinden maar ik hoor dat ze niet werken met moderne gsm's (Ik heb een Samsung S21)? Zijn er soms nog users die deze hebben staan en dit kunnen bevestigen?

Bedankt!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Telenet is gestopt met de MCE oplossing en zet in op VoWiFi.
Bestaande MCE klanten kunnen hun toestel blijven gebruiken.
Er worden geen nieuwe MCE's meer geleverd.
Als je een 2de+hands toestel op de kop kunt tikken, kan dit geactiveerd worden, maar het moet via de 2de-lijns support gaan, er is niet echt een procedure voor...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

heb hier nog een MCE die ik ga verkopen, zie verkoop topic binnen enkele minuten
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
JAMIN001
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

De Mobile Coverage Extenders worden enkel nog aangeboden aan Business Mobile-klanten, niet meer aan particuliere klanten of bedrijven met minder dan 5 werknemers.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

je kan proberen deze 2de hands nog te vinden , had er vroeger ook1 maar al ruime tijd verkocht. Ze activeren deze nog gewoon hoor :)

PS orange geeft deze gratis en px tot hiertoe nergens issue's gehad overal goede 4g/+
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”