[Gezocht] RPi 3

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Heeft er nog iemand een RPi > v3 op overschot ? Mijn ouders willen graag hun slimme meter uitlezen en daarom zoek ik een Pi om domoticz op te installeren.

Bedankt !
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Zijn er geen betere oplossingen? Je hebt toch zo al van die dongles die je in de slimme meter plugt en met een app kan raadplegen.
Kost ook geen fortuin indien niet meer ondersteund.
(of wat is er mis met mijn.fluvius om je verbruik op te volgen op kwartierbasis?)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 125 keer

Sommige dongles houden de data ook lokaal bij (DSMR-API firmware), zijn erg klein, eigen webpagine, voeding via de digitale meter, etc: bijvoorbeeld een P1 Dongel Pro (ESP32) @28,50€ (inclusief verzending en behuizing).

Dat lijkt me handiger dan een rPI.
En kan je de telegrammen van de digitale meter, via WIFI, nog steeds uitlezen en bewaren/verwerken op een computer naar keuze.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Voor de duidelijkheid, ik ga een p1 dongel bestellen die ik via MQTT ga uitlezen op domoticz. De bedoeling is om in de toekomst de boel intelligenter te maken. Daarvoor dat ik direct kies voor een domoticz install op een Pi of konsoorten.
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”