EDPnet en Rusland

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
fmcstaartmees
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Wel als jij je daar beter bij voelt, dan kies je een andere mirror ... voor de rest zie ik veel geleuter en het zoeken van spijkers op laagwater.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Heeft er nog iemand de helpdesk nodig gehad de laatste tijd? Een aantal weken terug werd mijn ticket behandeld door iemand met een "Vlaams klinkende naam" en niet door iemand met een Russische naam.
Niet dat het uitmaakt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2998
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 1 keer

Iedereen houd van Edpnet en dat is wel duidelijk, ik ben er trouwens ook een heel tevreden klant van. (ouderlijke woning)
Toch vind ik dit een behoorlijke 'tenenkruller' ,duizenden 'goede' Russen hebben reeds hun job verloren omdat meer dan 1000 bedrijven Rusland reeds de rug hebben toegekeerd. https://som.yale.edu/story/2022/over-10 ... ome-remain

Om dan als bedrijf rechtstreekse lijnen te hebben met Rusland?
En om hier dan te denken dat alle info veilig is vind ik wel naief.
De oorlog word immers ook gevoerd via het internet.
Ga ik nu een hetze voeren en of Edpnet buiten smijten, nee echt niet.
Houd me dit en andere zaken bezig, ja zeer zeker wel.
Als ik 500€/maand moet betalen voor gas/electriciteit om te hopen dat de oorlog snel ten einde mag komen dan doe ik dat.
Als ik 500€/maand moet betalen voor gas/electriciteit terwijl heel veel bedrijven alle achterpoortjes gebruiken om toch hun waren te kunnen slijten met vaak nog megawinsten dan word ik daar (pardon my French) behoorlijk pissed van.

En zo kan je alles doortrekken...

Ze zijn lief die meisjes van Edpnet (heb ze meermaals aan de telefoon gehad) maar toch, jep... een 'tenenkruller'

My 2 cents..
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8275
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Petrikske schreef: 28 aug 2022, 18:00 Toch vind ik dit een behoorlijke 'tenenkruller' ,duizenden 'goede' Russen hebben reeds hun job verloren omdat meer dan 1000 bedrijven Rusland reeds de rug hebben toegekeerd.
Komt ofwel gewoon door sancties, of door de onzekere situatie/muntfluctuaties, ofwel omdat bedrijven die wel nog actief blijven snel gehekeld worden op (sociale) media etc (vraag maar aan InBev) wat men wel kan missen.

Het zal altijd een moeilijke kwestie zijn: moet je die jobs weghalen wetende dat je gewone mensen straft voor zaken waar zij misschien ook niet achter staan? Maar de realiteit is dat de enige manier om Putin te verdrijven een interne afrekening zal zijn, gevoed door onbehagen en wantrouwen in het land zelf (waarmee ik niet beweer dat de "gewone Rus" Putin zal verdrijven, maar hij zal wel helpen om snel een nieuw regime te legitimeren). Dus het is m.i. wel de juiste keuze, hoe minder Europees geld Rusland binnenstroomt, hoe sneller het kan kantelen.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

EDPNet wou naar mijn errors kijken op de Fritzbox.
En daarvoor hebben ze poort 443 open gezet om zo mee te kijken van bij hen uit naar de Fritzbox.
Dit wil dus zeggen dat de helpdesk weldegelijk binnen in de modem kan.
Voor business bieden ze zelfs managed Fritzboxen aan.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

De helpdesk kan binnen via TR-069, maar dat kan je uitzetten, zie EDPnet & TR69.
Computer(k)nul
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Net gelezen op Twitter:

We have minimal helpdesk and service delivery staff available due to issues with our subcontractor in Russia where the major part of our service staff is being located. Looking into a solution with highest priority. Our apologies. #Belgium #issue
Gebruikersavatar
bralm
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2011, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 7 keer

Is er vanuit edpnet al een update over hoe de activiteiten in Rusland geëvalueerd zijn? Het uitzetten van TR-069 is tof en wel, maar voor de vele gebruikers die geen techneuten zijn hebben wel degelijk baat met TR-069 omwille van troubleshooting doeleinden.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 529
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 548 keer
Recent bedankt: 16 keer

We zijn na de initiële overname door Proximus genoodzaakt geweest om de samenwerking met onze Russische collega's stop te zetten. Begrijpelijk vanwege de geopolitieke toestand en Proximus als publiek en staatsbedrijf.

Enkele collega's hadden een Europese nationaliteit en waren Rusland reeds ontvlucht, met hun hebben we gelukkig kunnen verder werken, en ze hebben ons ook geholpen een nieuw team op te bouwen in België.

Ik hoop dat dit de situatie een beetje verduidelijkt :)
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1637
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

bralm schreef: 2 maanden geleden Is er vanuit edpnet al een update over hoe de activiteiten in Rusland geëvalueerd zijn? Het uitzetten van TR-069 is tof en wel, maar voor de vele gebruikers die geen techneuten zijn hebben wel degelijk baat met TR-069 omwille van troubleshooting doeleinden.
Ik ben sinds kort ook overgestapt naar EDPnet, en wilde TR-069 uitzetten, maar de optie is enabled & grayed out in mijn Fritzbox. Iemand enig idee hoe ik dit toch kan uitzetten? Niet dat ik EDPnet niet vertrouw, maar ik zet liever alle remote opties uit.
Bijlagen
Screenshot 2024-01-22 145336.png
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Die optie is greyed out omdat je EDPNet hebt gekozen als provider. Als je alle settings doet met provider "andere" dan kan je TR-069 wel uitzetten (ik heb het ook zo gedaan).
Zorg wel dat je eerst je login en VOIP gegevens bij de hand hebt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”